Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#136 Geplaatst 28 november 2011 - 17:31

die 4e draad die jullie gehangen hebben, is dat dan een extra aardingsdraad op een latje eronder?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#137 Geplaatst 28 november 2011 - 18:59

Nele zei:

die 4e draad die jullie gehangen hebben, is dat dan een extra aardingsdraad op een latje eronder?

Nee op de steunen staan 4 draden. Op de lat is dat niet haalbaar, omdat het hier bergaf gaat. En wat gaat het zijn als we de afsluiting moeten herspuiten dan moet alles eraf, pfff mag daar al niet teveel aan denken.

Vandaag heb ik mijn rubberen handschoenen aangedaan en heb hem op de plaat laten opkruipen, hij kroop direkt tss de draden door maar door dat ik hem wat tegenhield heeft hij de andere draden ook geraakt en het heeft geknetterd.
Hij was boos en is direkt het huis terug binnen gelopen, daarna is hij nog wel in de tuin geweest maar zocht zo niet meer om te ontsnappen. Ervoor zag je hem echt onrustig ronddolen rond de tuin om toch maar erover te kruipen, dat deed hij na de schok niet meer.
En morgen krijgt hij vanhetzelfde laken een broek totdat hij goed begrijpt dat het ferm pijn doet daar tss door te gaan. En hopelijk leert hij dan dat hij in de tuin moet blijven.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#138 Geplaatst 28 november 2011 - 19:04

Tinne zei:

Kan hij via dat boompje/struik ook niet makkelijker weg?

In de grote boom beneden gaan ze niet stam is zeer glad en we hebben er draad rond gespannen ze kijken wel heel veel omhoog omdat de vogels die bolletjes uit de boom komen eten. Moest die boom een probleem zijn word hij omgezaagd, de kleine boompjes kruipen alleen willow en woody en soms billy aan in maar nooit erboven uit die zijn helemaal geen probleem. De andere struiken zijn al een goei jaar weg.
De 4 draden staan heel kort op mekaar want die steunen zijn zo groot niet en er moeten 4 attachen op dus veel plaats is er niet tss. De draden zijn gespannen maar dat geeft mee als ze ertss kruipen we kunnen niet feller gaan aanspannen want dan gaan de steunen lossen of scheef gaan staan.

De enige oplossing is het hem ferm laten voelen anders ga ik nooit meer gerust binnen mijn werk kunnen doen en hem alleen buiten laten.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#139 Geplaatst 28 november 2011 - 22:58

zo zou dat wel moeten lukken. hij zal toch op een bepaald moment wel snappen dat het pijn doet, en hij dat beter niet meer doet hé? hopelijk heeft hij het snel door!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#140 Geplaatst 11 december 2011 - 18:33

Pffff begin te twijfelen aan het systeem. :( Gisteren kwamen we thuis zat mr Felix (broer van Floris) bij de buren, Felix had wel bang want hij hoorde ons en kwam direkt naar het poortje gelopen om binnen te komen.
Floris heb ik nu al een week niet meer uit gelaten. Als hij buiten gaat kijkt hij nog altijd rond om weg te kunnen.
Zit nu al met 2 katten die niet meer buiten mogen.
Als het zo voort gaat zullen we op een 1,50m hoogte omgekeerde draadpanelen moeten zetten, pfff weer een pak extra geld. Die instalatie zou moeten werken ook bij grote en katten met een dikke vacht. Heb hen gemaild en krijg als antwoord dat ze het een paar keer moeten voelen en dan niet meer weggaan, tja hoe dikwijls ga ik ze nog een schok moeten laten krijgen? Dus weer hope stress met dat gedoe. :evil:

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#141 Geplaatst 11 december 2011 - 18:40

:( wat zijn poezen toch moeilijke dieren :( vooral de moed niet opgeven! :(

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#142 Geplaatst 11 december 2011 - 19:04

wat erg zeg... ik blijf er gelukkig van gespaard, ik heb hier nog geen ontsnappingen gehad.

verdorie toch, kan begrijpen hoe jullie jullie voelen, je investeert dan veel geld in een systeem dat zou moeten werken, en het werkt niet...

hangt het dan echt van kat tot kat af?

heeft floris de schok nu al gevoeld? verschiet hij dan niet? of voelt hij het gewoon nooit door zijn dikke vacht?
Geplaatste afbeelding

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#143 Geplaatst 11 december 2011 - 19:31

Ik droom ook nog iedere dag om de tuin catproof te maken, ik heb ideen genoeg maar de centjes er niet voor. Regelmatig zoek ik dan naar goedkoop materiaal om toch een mogelijkheid te vinden. Het enige waar ik me echt goed bij zou voelen is de tuin geheel overspannen met een net.
Benodigdheden 10 rollen netgaas van 6 x 3 meter (ca 190 eu) en palen van 6 meter. De palen zijn niet gemakkelijk om goedkoop aan te komen na lang zoeken kom je dan soms eens een meevallertje tegen, zoals hieronder ijzeren profielen die per kilo verkocht worden.

Metalen Buizen te koop in de Pinte | Bouwmaterialen | Bouw en Tuin | Aanbod.be

Denk voor rond de 300 eu veilig op mijn 2 oren te kunnen slapen ;)
zucht....

Gaan jullie nu weer nieuwe afdichtingen bijmaken?
Blijf benieuwd naar een geslaagd eindresultaat ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#144 Geplaatst 11 december 2011 - 19:40

Ik heb Floris al een paar keer zelf op de draad gezet doe wel mijn caotchou handschoenen aan en ik heb de vonk er vanaf zien komen, hij verschiet dan wel maar dag nadien zit hij weer rond te lopen en te zoeken om weg te kunnen. Vroeger ging hij in de tuin op zijn gemak luieren nu is het precies van ik moet weg want daar is een hele wereld. Felix ga ik morgen op de draad zetten en zien wat het geeft.

Geplaatste afbeelding

Ik dacht aan zoiets maar dan wat lager op de plaat. En niet met flodderdraad maar steviger. Het zal ook niet voor direkt zijn, moet overleggen hier eerst mijne man is de knutselaar.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#145 Geplaatst 11 december 2011 - 20:10

hier wil peter ook geen schrikdraad meer!!!
een indira zal zo gaan ontsnappen ,
wij gaan iets anders zoeken voor volgend jaar in de hoogte-vrij hoog en schuin en toch open vanvoor

kan begrijpen hoe je je voelt
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#146 Geplaatst 26 januari 2012 - 16:40

Ik moet zeggen dat er sinds weken geen ontsnappingen meer zijn geweest. Dus dat wordt hout vast houden. :duim:
Heb Floris de schok wel eens goed laten voelen en ga dat op regelmatige basis toch nog doen zodat hij niet vergeet dat uit kruipen pijn kan doen. :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#147 Geplaatst 27 januari 2012 - 02:14

alé, das al heel goed nieuws!! hopelijk blijft het zo!!! ik heb dus waarschijnlijk gewoon chance gehad, dat de mijne het na 1 keer snappen, en de andere het zelfs niet willen proberen!
ik duim dat het systeem eindelijk eens zijn werk doet bij  jullie, dat je gerust kan zijn!!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#148 Geplaatst 22 maart 2012 - 23:05

Durf het bijna niet hard op te zeggen maar ze zijn niet meer ontsnapt via de schrikdraad.
Alhoewel een paar weken geleden Zino en Jinx onder de eerste plaat zijn door gewrongen en zaten bij mijn buurman in de tuin. Hij heeft ze doen schrikken en Jinx is vliegensvlug terug eronder door gekomen maar Zino heeft eerst tegen buurman zijn afsluitingsdraad op gevlogen en is dan toch uiteindelijk terug eronder door kunnen kruipen. Weet dit pas sinds een paar dagen mijn lieve buur vond het niet nodig me te verwittigen :evil: hij had het probleem opgelost met een baksteen en blok voor het gat te leggen. Heb dus alles netjes terug opgevuld met grond, keitjes liggen er terug voor en een zware borduur steen. Dus ze kunnen er niet meer onder door. :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#149 Geplaatst 22 maart 2012 - 23:23

Ik heb vorig jaar de tuin laten afmaken met schuine draad, heeft me met materiaal: palen, draad en "ophangers"  zal ik maar zeggen want ik weet het juiste woord ff niet én werkuren (klusjesman) nog geen 300 euro gekost.
Geen ontsnappen meer mogelijk, als ze er in 't begin probeerden over te klimmen vielen ze er pardoes weer af of ze bleven boven hangen bengelen, wat een zicht! :lachen:
Nog wel enkele gaatjes moeten toemaken want het zijn net slangen, vooral de Lou wurmde zich overal tussen en door.
Maar nu ben ik op m'n gemak en zonder stroom.
Zal er binnenkort eens foto's van plaatsen.
Ze blijven toch altijd wel zoeken naar een ontsnappingsroute maar...pech voor hun en uiteindelijk is het voor hun eigen veiligheid en mijn gemoedsrust maar leg hun dat maar eens uit. :goofy:
Geplaatste afbeelding

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#150 Geplaatst 23 maart 2012 - 17:34

kiki zei:

Ik heb vorig jaar de tuin laten afmaken met schuine draad, heeft me met materiaal: palen, draad en "ophangers" zal ik maar zeggen want ik weet het juiste woord ff niet én werkuren (klusjesman) nog geen 300 euro gekost.
Geen ontsnappen meer mogelijk, als ze er in 't begin probeerden over te klimmen vielen ze er pardoes weer af of ze bleven boven hangen bengelen, wat een zicht! :lachen:
Nog wel enkele gaatjes moeten toemaken want het zijn net slangen, vooral de Lou wurmde zich overal tussen en door.
Maar nu ben ik op m'n gemak en zonder stroom.
Zal er binnenkort eens foto's van plaatsen.
Ze blijven toch altijd wel zoeken naar een ontsnappingsroute maar...pech voor hun en uiteindelijk is het voor hun eigen veiligheid en mijn gemoedsrust maar leg hun dat maar eens uit. :goofy:

Ben benieuwd naar je foto's want wij zijn zelf nog aan het zoeken naar de juiste oplossing