Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#16 Geplaatst 09 juli 2011 - 20:08

Wat ik wel spijtig vind is dat je 1 ding niet kan bestellen bij hen, en dat zijn de kroonsteentjes, die dienen om de electriciteit op de schrikdraad te zetten. Op hun website staat dat je die kan kopen bij Hubo. wij speciaal naar St Truiden oimdat daar een Hubo is, ze hebben het opgezocht in de pc en nee ze verkopen dit niet, dan bij Brico GB ingegaan dat ligt er juist naast en neen daar ook niet. Ik heb 5 doe het zelf zaken gedaan en ben dan van miserie naar de winkel in Hanuit gegaan waar ze alles verkopen voor de paarden. En daar heb ik dan een ander systeem gevonden. Hopelijk lukt het bij deze anders moet ik nog ergens anders op zoek gaan ernaar.
Ik ga Vego wel mailen dat ze dit dus in gewoon doe het zelf zaken niet verkopen en dat ze hun website maar moeten aanpassen.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 09 juli 2011 - 20:12

catherine zei:

Wat ik wel spijtig vind is dat je 1 ding niet kan bestellen bij hen, en dat zijn de kroonsteentjes, die dienen om de electriciteit op de schrikdraad te zetten. Op hun website staat dat je die kan kopen bij Hubo. wij speciaal naar St Truiden oimdat daar een Hubo is, ze hebben het opgezocht in de pc en nee ze verkopen dit niet, dan bij Brico GB ingegaan dat ligt er juist naast en neen daar ook niet. Ik heb 5 doe het zelf zaken gedaan en ben dan van miserie naar de winkel in Hanuit gegaan waar ze alles verkopen voor de paarden. En daar heb ik dan een ander systeem gevonden. Hopelijk lukt het bij deze anders moet ik nog ergens anders op zoek gaan ernaar.
Ik ga Vego wel mailen dat ze dit dus in gewoon doe het zelf zaken niet verkopen en dat ze hun website maar moeten aanpassen.

Ja amaai, dat is straf zeg :censored: !!! Hopelijk werkt het andere systeem even goed he!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#18 Geplaatst 10 juli 2011 - 00:08

catherine zei:

amai, das ambetant. maar herinner me daar idd iets van gelezen te hebben. en dus heb je er daarvan 4 nodig dan? zal al maar es op zoek gaan!
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#19 Geplaatst 10 juli 2011 - 09:02

wij hebben daarvoor suikertjes gebruikt , of hoe noem je het , gewoon van die plastieken dingetjes waarmee je electriciteisdraden verbind met een schroefje , je moet maar eens gaan zien bij mijn foto's van de schrikdraad

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#20 Geplaatst 10 juli 2011 - 13:40

Hier ook suikertjes gebruikt daarvoor.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 10 juli 2011 - 18:33

Eragon zei:

Hier ook suikertjes gebruikt daarvoor.

Ja maar mogen die suikertjes nat worden? Is dit niet gevaarlijk want regen en electriciteit gaan toch zo goed niet samen.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 10 juli 2011 - 18:46

Alvast veel succes met het plaatsen van de schrikdraad :LOL: :heart:

En wat fijn dat de poezekes dan de vrije natuur in kunnen...maar inderdaad, misschien eerst goed controleren...poezekes zijn zo slim... :love3:

Wij hebben een soort omheining tussen de sparren van ongeveer 1,5 meter hoog en toch slaagde Mauro erin om erover te geraken.
Dus zagen we af en toe een poes in het midden "uit de sparren" springen :trance:
(Eigenlijk moeilijk uit te leggen... ;) :catscratchhead )
Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#23 Geplaatst 10 juli 2011 - 18:52

Ik ben ook wel benieuwd :)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#24 Geplaatst 10 juli 2011 - 18:57

catherine zei:

Ja maar mogen die suikertjes nat worden? Is dit niet gevaarlijk want regen en electriciteit gaan toch zo goed niet samen.

Aansluiting staat onder een afdak bij ons waar geen water bij kan en ik dacht dat ze bij kitten in een afdekking stonden (eigen fabricatie dat werkt)

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#25 Geplaatst 10 juli 2011 - 20:02

onze suikertjes kunnen nat worden , het apparaatje niet , nog geen rare toeren tegengekomen

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#26 Geplaatst 10 juli 2011 - 20:14

Wij zijn dit ook van plan.
Wat ik mij afvraag, hoe doen jullie dat bij eventuele poorten in de omheining?
En hoe weet je of het systeem wel degelijk werkt, tenzij door zelf te voelen, waar ik nu niet direkt veel goesting in zou hebben? :)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#27 Geplaatst 10 juli 2011 - 20:16

Ja, mijn man heeft een meter waardoor hij zonder het zelf te moeten voelen kan zien of het werkt.

Ik heb laatst met een takje (niet droog) tegen de schrikdraad getikt en heb het lichtjes gevoeld (niet uit masochisme hoor, er zat een slak op de draad die kortsluiting veroorzaakte)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#28 Geplaatst 10 juli 2011 - 20:18

MissKitty zei:

Wij zijn dit ook van plan.
Wat ik mij afvraag, hoe doen jullie dat bij eventuele poorten in de omheining?
En hoe weet je of het systeem wel degelijk werkt, tenzij door zelf te voelen, waar ik nu niet direkt veel goesting in zou hebben? :)

2 mogelijkheden, of je werkt met magneten die tegen elkaar schuiven als de poort dicht is en dus connectie maken of je laat je draad doorlopen op een zekere hoogte (bij ons op 2m10 - de langere mensen moeten hun hoofd echt intrekken als ze langs de deur in de tuin gaan).

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#29 Geplaatst 11 juli 2011 - 00:26

Wij zetten de ijzers niet op de afsluiting zelf maar wel op de palen, zo kunnen we over de tuinpoort gaan zonder onderbreking.
De generator komt in het tuinhuis te hangen dus die hangt droog maar die suikers voor de aansluiting gaan ook dan in het buiten weer hangen. Ik heb ook zo'n toestelletje erbij gekocht om van op afstand te meten of alles nog perfect werkt.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#30 Geplaatst 11 juli 2011 - 08:17

bij ons gaan ze ook over de palen , dus je kan de deur opendoen zonder dat je er aankomt
mijne vent zegt dat dat geen kwaad kan dat de suikertjes buiten in weer en wind zitten zolang je je vingers er maar niet aanhangt , denk dat het veeeeel belangrijker is dat het apparaat droog zit
als het begint te regenen zit koppel ik het apparaat wel af en als ik het hoor donderen leg ik wel het apparaat binnen , ik heb er geen bliksemafleider bij , maar ben wel van plan als het tuinhuis er is wel bij te bestellen , kzal veel meer op mn gemak zijn

@catherine , in de delva verkopen ze ook onderdelen van koltec , misschien daar eens gaan horen of ze kroonsteentjes verkopen , of hebben jullie geen delva in de buurt ?