Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#31 Geplaatst 12 juli 2011 - 11:38

Kitten@ een Delva is hier niet in de buurt ik ken zelfs die zaak niet. Maar we gaan het proberen met gewoon suikers te zetten.
Momenteel ligt het effe stil want mijn pa is met spoed terug opgenomen in het ziekenhuis. (uitleg bij het klaagtopic)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#32 Geplaatst 12 juli 2011 - 12:12

OOo ik wil dat ook, waar heb je het gekocht??
Wij verhuizen volgende week naar ons appartement met tuin en ik wil dat doen voor volgende zomer (syrah wil toch niet ontsnappen)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#33 Geplaatst 12 juli 2011 - 14:13

Qua stroom valt het wel mee hoor, zolang je niet nat bent (dus aan het kuisen, met de voeten in het water of als het regent)
Hier is het zo'n systeem van Petmaster en dat is zwakstroom, dus niet zo heel sterk. Blaren zal niemand er van krijgen, het is veilig voor kinderhandjes.
Het is echt schrikdraad, dus meer dat schrikken is het niet.
Wij hebben het jaren geleden in de Aveve gekocht en alle haken en dergelijk zaten erbij. Er kon ook bijbesteld worden voor extra aansluitingen, dus mogelijk hebben ze die geaarde haken daar ook wel op bestelling ?
Kortsluiting heb ik hier geregeld (door takken die ertegen waaien), maar dat hindert niet, dan horen we gewoon wat getik, ook als het regent. De draad is geaard met een tweede draad en de stroom loopt dan gewoon naar de grond.
Er zit dan wel wat verlies op de draad, maar blijkbaar toch nog sterk genoeg om hen te beletten te ontsnappen.

Het werkt inderdaad ook omgekeerd, vreemde katten komen niet in de tuin.( En buurjongetjes klimmen niet meer op onze afsluiting.)
Enig nadeel : als de katten toch een vluchtgat vinden kunnen ze ook niet terug !!!! Maar sedert we pas nieuwe aanpassingen deden zijn er hier gelukkig nog geen ontsnapt.

Dit zijn onze haken :
Normaal is het met schroefdraad, maar die hebben we er afgehaald om de haken op de inox staanders te kunnen verlijmen (met tex 7)
De stroom draad alleen op onze afsluiting hield ze hier niet tegen helaas, ze stapten er over.
7 jaar heeft het wel gewerkt, tot onze Enrico kwam en die is ontsnappingkampioen. Voorheen ging er dus geen kat overheen.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#34 Geplaatst 12 juli 2011 - 14:27

sneeuwwitje zei:

OOo ik wil dat ook, waar heb je het gekocht??
Wij verhuizen volgende week naar ons appartement met tuin en ik wil dat doen voor volgende zomer (syrah wil toch niet ontsnappen)

Wij hebben alles hier besteld. (link) Zal wel foto's posten van zodra we het gaan bevestigen.
Kattenschrikdraad onderdelen

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#35 Geplaatst 12 juli 2011 - 14:30

Hier de haak bij het begin van de aansluiting.

Op het eind van de ketting loopt de achterste aardingsdraad langs een lange ijzeren pin in de grond.

De draad loopt boven onze deuren, dus geen probleem om die te gebruiken.

De Petmaster zelf hangt binnenshuis. We hebben een gat geboord door onze muren waar gewoon die twee draden door passen. Daarna mooi terug dichtgepoten zodat de muren waterdicht zijn natuurlijk.
De Petmaster zit dus in huis in het stopcontact, verwijdert van alle vocht.
Het geheel hangt er nu zo'n 7 jaar en alles werkt nog steeds perfect.
1 keer heb ik de draden eraf genomen om eens te reinigen, meer niet.

Bijgevoegde thumbnails

• 7 juli 036.jpg
  • 7 juli 035.jpg
  • 7 juli 034.jpg
  • 7 juli 033.jpg

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#36 Geplaatst 12 juli 2011 - 14:36

catherine zei:

Wij hebben alles hier besteld. (link) Zal wel foto's posten van zodra we het gaan bevestigen.
Kattenschrikdraad onderdelen

Heb daar ook alles besteld

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#37 Geplaatst 12 juli 2011 - 21:59

ons systeem is van koltec en ik kan je verzekeren dat er toch wel blaartjes op mn dochter haar vingertjes zaten , kleine witte streepjes dat ze en dagje gevoeld heeft , niet dat ze er een trauma aan over heeft gehouden maar iedereen die in onze tuin komt waarschuwd ze toch een keertje en dit is dan de lichte versie :twisted:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#38 Geplaatst 12 juli 2011 - 22:33

Hier met de kinderopvang zou dit niet toegelaten zijn.
Ik heb speciaal de verpakking bij onze map van de brandweerinspectie moeten voegen om te bewijzen dat het volledig veilig en zwakstroom was.

Een toestel wat zo'n schokken heeft zou ik toch niet graag in de tuin hebben. Stel je voor dat ze hier in het intex zwembad zitten en toevallig met iets tegen die draad zouden haperen ?
Zelf heb ik bij het poetsen ook wel eens tegen de draad gehangen, maar meer dan een schrikeffect had het niet gelukkig.

Het is toch de bedoeling dat het zwakstroom is  ?
Als ik hier kijk naar de omwormer dan zie ik dat hij bij aanraking 4 kleine impulsen geeft na mekaar, dus niet constant onder stroom blijft om niet aan de stroom te blijven hangen.
Het is ook wel speciaal voor katten bedoelt, dus niet voor paarden of koeien of zo.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#39 Geplaatst 22 juli 2011 - 18:56

De afsluiting is eindelijk helemaal geverfd, (heeft langer geduurd door het rotweer en ook doordat we er een hele hoop op maat zelf hebben moeten maken) we hebben ook een nieuwe berging bijgemaakt voor al de tuinmeubelen in de winter in te zetten. Want ons tuinhuis was te klein om dit allemaal er in te steken.
Als het weer morgen wat meezit beginnen we de haken op de palen te zetten.
Heb alles op tafel buiten al klaargezet wat we nodig hebben. :duim:

Bijgevoegde thumbnails

• tuin 017.jpg
  • tuin 019.jpg
  • tuin 013.jpg
  • tuin.jpg

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#40 Geplaatst 23 juli 2011 - 00:41

ik heb vandaag mijn doos ontvangen! :) hopelijk is afsluiting rap klaar!  veel foto's posten van het plaatsen hé! ;)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 23 juli 2011 - 21:25

:thumb: :thumb: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#42 Geplaatst 23 juli 2011 - 22:26

Alé het weer zit niet mee :evil: hopelijk is het maandag droger, kunnen we eindelijk eraan beginnen.  

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#43 Geplaatst 24 juli 2011 - 12:20

ik ben al begonnen met die dingetjes op de steuntjes te steken,dat alles klaar is om dan snel te beginnen. maar amai, ben gestopt, mijn handen deden al pijn! ik hoop ook dat het mooi weer wordt, als het teveel regent komt hij niet verderwerken aan afsluiting...
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#44 Geplaatst 24 juli 2011 - 15:56

Nele zei:

ik ben al begonnen met die dingetjes op de steuntjes te steken,dat alles klaar is om dan snel te beginnen. maar amai, ben gestopt, mijn handen deden al pijn! ik hoop ook dat het mooi weer wordt, als het teveel regent komt hij niet verderwerken aan afsluiting...

Je moet die steunen schuin door de clips steken en dan draaien dat gaat veel gemakkelijker. Zo heb ik het gedaan, dit deed geen pijn aan mijn handen.
Morgen schieten we in actie, en owee als het regent. :knuppel:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#45 Geplaatst 24 juli 2011 - 16:20

catherine zei:

Je moet die steunen schuin door de clips steken en dan draaien dat gaat veel gemakkelijker. Zo heb ik het gedaan, dit deed geen pijn aan mijn handen.
Morgen schieten we in actie, en owee als het regent. :knuppel:

ja, ik denk dat ik het zo doe, de steunen schuin erdoor steken, en dan de clip draaien zodat ie er opklikt, maar ik heb toch pijn ervan, hoor! moet soms redelijk hard duwen om de clip erop gedraaid te krijgen! maar heb ook maar kleine, zwakke handjes :oops: beetje per beetje, heb nog tijd hé, afsluiting is toch nog niet klaar
Geplaatste afbeelding