Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#46 Geplaatst 25 juli 2011 - 09:14

wij hebben die clipjes erop gedaan eens ze aan de palen hangden
niet vergeten eerst de suikertjes over je draad te schuiven voor alleer je ze begint op te rollen he aan de draadspanners
hier is het redelijk goed weer , dus sucses he vandaag :LOL:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#47 Geplaatst 25 juli 2011 - 12:21

hier regent het ook niet, dus foto's hé!! ;)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#48 Geplaatst 25 juli 2011 - 22:07

Namiddag zijn we begonnen met al de haken waar de schrikdraad in hangt vast te zetten op de palen.
Mijne man heeft dat allemaal netjes uitgemeten, want ja hij is een pietje precies :oops:
De aansluiting is voor morgen want onze Electricien van dienst (liefje van mijn nicht) kon vandaag niet. Dus veel foto's heb ik nog niet. Doordat onze tuin bergaf gaat moeten we per paal 2 steunen zetten. Veel zetten deze steunen op de platen zelf maar mijne man wilde ze op de palen zetten, zo kan hij de platen uitnemen als er iets moest gebeuren, of bij storm dat de plaat zou uitwaaien want dit is al eens gebeurd, de palen blijven toch meestal staan, die staan verankerd in beton.
Morgen zullen we de schrikdraad er door steken en de aansluiting doen. Daar zal ik dan nog foto's van maken. Het is toch droog gebleven tot deze avond, want nu is het aan het gieten buiten.

Bijgevoegde thumbnails

• tuin 023.jpg
  • tuin 025.jpg

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#49 Geplaatst 25 juli 2011 - 23:44

al goed gewerkt! ;) ik zie dat de steuntjes maar met 1 vijsje vastzitten, is het stevig genoeg zo? das minder werk dan alleszins om gaten te boren! (van mij zijn het betonnen palen)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#50 Geplaatst 25 juli 2011 - 23:52

Nele zei:

al goed gewerkt! ;) ik zie dat de steuntjes maar met 1 vijsje vastzitten, is het stevig genoeg zo? das minder werk dan alleszins om gaten te boren! (van mij zijn het betonnen palen)

Nele ondertss zit het tweede vijsje er ook overal in hoor. Eerst had mijne man overal 1 vijsje gezet zodat we nog gemakkelijk konden aanpassen.
Mijne man boort ook altijd eerst het gaatje vooraleer hij er een schroef indraait.
Vergeet in je gaatjes van de palen dan niet een plugje te steken zodat de schroef stevig vast komt te zitten.
Morgen als het niet regend doen we verder. :duim:

Bewerkt door catherine, 25 juli 2011 - 23:53.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#51 Geplaatst 26 juli 2011 - 00:05

catherine zei:

Nele ondertss zit het tweede vijsje er ook overal in hoor. Eerst had mijne man overal 1 vijsje gezet zodat we nog gemakkelijk konden aanpassen.
Mijne man boort ook altijd eerst het gaatje vooraleer hij er een schroef indraait.
Vergeet in je gaatjes van de palen dan niet een plugje te steken zodat de schroef stevig vast komt te zitten.
Morgen als het niet regend doen we verder. :duim:

jaja, er moet een plugje in, I know ;) moet daar wel nog omgaan, om pluggen en vijzen,maar heb nog tijd hé. (hebben jullie ook inox vijzen gebruikt?)die kroonsteentjes moet ik ook nog zoeken. alé dan, toch 2 vijsjes :) kzal weten wat gedaan!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#52 Geplaatst 26 juli 2011 - 12:18

Alé het heeft hier al ferm gegoten pfff. Rotweer.
Nelé@ we hebben gewone schroeven gebruikt, mijne man heeft hier een stok van gewone schroeven staan dat als er eens eentje roest we gemakkelijk kunnen vervangen. Inox schroeven zijn heel duur en we hebben er hier toch wel wat nodig.
Hopelijk namiddag droog, kunnen we verder doen, eerst gauw isolatoren halen om extra te beveiligen.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#53 Geplaatst 26 juli 2011 - 12:21

:thumb: :thumb:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#54 Geplaatst 26 juli 2011 - 12:42

Ik heb iets gemist denk ik :s  Ben je een catproof tuin aan het installeren Catherine?? Ziet er al super uit!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#55 Geplaatst 26 juli 2011 - 12:54

welke isolatoren heb je dan tekort? ik moet toch nog schroeven gaan halen, denk dat ik voor inox zal kiezen, zo moet ik er nooit 1 vervangen dan. heb er ook redelijk veel nodig, heb evenveel steunen als jullie dusja..

Bewerkt door Nele, 26 juli 2011 - 12:55.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#56 Geplaatst 26 juli 2011 - 18:35

Geplaatste afbeelding
Nele@ we hebben van die isolatoren gaan bijkopen omdat we met veel hoeken en kanten zitten. Zal wel foto's trekken als ze er op staan.
Aansluiting zal nog niet voor vandaag zijn, :evil: een mens moet toch veel geduld hebben zunne.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#57 Geplaatst 27 juli 2011 - 00:06

Morgen rond 13u gaan we verder doen en alles aansluiten, zal zoveel mogelijk proberen foto's te maken. En iedereen duimen dat het niet regent want vandaag was weer zo een rotte natte dag. :evil:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#58 Geplaatst 27 juli 2011 - 00:29

catherine zei:

Morgen rond 13u gaan we verder doen en alles aansluiten, zal zoveel mogelijk proberen foto's te maken. En iedereen duimen dat het niet regent want vandaag was weer zo een rotte natte dag. :evil:

graag specifiek foto's van de aansluiting (hoe draden vastzitten, en hoeveel draden) en aansluiting van bliksemafleider (geen idee hoe dat moet in elkaar zitten :oops: ) merci op voorhand ;) en veel werkgenot! :)
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#59 Geplaatst 27 juli 2011 - 22:31

Na heel lang nog aanpassingen gedaan te hebben aan de afsluiting, en die moest dan nog eens geverfd worden staat de schrikdraad erop.
Het werkt maar onze Filou kroop netjes onder de draad door zonder een schok te krijgen. :s
Dan is Bébé eraan op gekropen en het heeft toch wel 4 dikke seconden geduurd vooraleer hij een schok kreeg, en verschieten dat die deed, amai, ik verschoot zelf ervan. En dat gaf toch wel een vonk hoor, doordat het donker was zag je het fel.
Dus er was een probleem het duurde te lang voor ze de schok voelen, dus nu hebben we de draden korter op mekaar gezet, en we gaan een 4de draad erbij zetten op de steunen. Foto's van de draden korter op mekaar kon ik niet meer trekken daar was het al te donker voor.
Morgen ga ik bijbestellen maar ga ook morgen een paar poezels uitlaten onder ons toezicht en zien wat het nu geeft nu de draden korter op mekaar staan.

Bijgevoegde thumbnails

• tuin 026.jpg
  • tuin 027.jpg
  • tuin 029.jpg
  • tuin 028.jpg
  • tuin 030.jpg
  • tuin 031.jpg
  • tuin 032.jpg
  • tuin 036.jpg
  • tuin 037.jpg

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 27 juli 2011 - 22:46

Amaai zeg, dat ziet er gesofistikeerd uit!! Mooi werk geleverd Cathje en Henri :thumb: :thumb: :thumb: