Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#76 Geplaatst 01 augustus 2011 - 11:38

denk dat ge net zoals ik te vlug in paniek schiet
thor heeft dit ook gedaan , ik dacht ook dat het niet werkte zoals het hoorde
maar je moet het echt de tijd geven hoor , zoals je zei elk om de beurt naar buiten en kijken , raken ze ertussen terug gaan halen en je zal dat ze elke dag minder pogingen gaan ondernemen , t'is niet omdat je de ontlading niet hoort dat ze er geen krijgen hoor
nu hoef ik hem zelfs niet aanleggen , ze kijken en laten het zo
denk al bij al dat thor wel een goeie week geprobeert heeft en nu niet meer
kzou zeggen probeer het zelf eens al je durft , ik heb het laten testen ;)
ik had ook twijfels of het wel hard genoeg was , tot mn dochter per ongeluk via de trampoline eraan hing , ze had kleine witte blaasjes op haar vingers
en dan een vriendje van het nichtje die stoer wilde doen , een gastje van 13 , moest hij alleen zijn geweest , dan was hij zeker aan het wenen :p
geduld en vertrouwen hebben
je moet ook rekening houden op 1 uur , schokt hij maar 1 minuut he

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#77 Geplaatst 01 augustus 2011 - 11:57

Nu waren we aan het denken. De schrikdraad is in een U vorm gezet.
We hebben de generator aangesloten in het midden van de U. Bij iedereen zie ik dat die generator op het begin is gezet, zou dit verschil kunnen maken?
Nu moet de impuls naar links en naar rechts gaan tegen als die generator aan het begin staat gaat die gewoon rond de U.
Kan iemand mij daar op antwoorden? Mss weet u man dit eragon?
Want dan zouden we alles moeten aanpassen.
Graag antwoord van een kenner.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#78 Geplaatst 02 augustus 2011 - 12:18

Ik zal het hem vanavond eens vragen en laat je iets weten.

1 minuut op 1 uur : bij mij tikt die om de 2 seconden hoor, je hoort hem tikken en telkens hij tikt is er een electrische ontlading (zie je als bijvoorbeeld door een vliegje kortsluiting hebt).

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#79 Geplaatst 03 augustus 2011 - 12:51

misschien omdat het de minder zware is , elke seconde hoor je hier een tik

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#80 Geplaatst 04 augustus 2011 - 00:25

kitten zei:

misschien omdat het de minder zware is , elke seconde hoor je hier een tik

Hier ook elke seconde een tik, dus op een uur staat die toch 30 minuten onder spanning.
Hier staat hij 0,01 onderspanning van 1 seconde, dus 0,99 seconden staat die niet onderder spanning.

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#81 Geplaatst 04 augustus 2011 - 13:11

en is het nu al beter dat de poezen kunnen ontsnappen ?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#82 Geplaatst 04 augustus 2011 - 15:27

We gaan vandaag een vierde draad erop bij trekken. De firma zij ook ze moeten het gevoeld hebben, daar ben ik vet mee als ze weg zijn aan de andere kant is het veld en grachten en zij kennen niks van de buitenwereld dus dan ben ik ze wel kwijt. Ik wil dat het direkt goed werkt. Niemand is er mee op geweest dus nu laat ik ze per vier buiten en hou ze in het oog.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#83 Geplaatst 08 augustus 2011 - 20:41

oeioei, das minder zeg... heb hier ook al die raad gevraagd aan iemand, en normaal geeft dat hetzelfde effect of de generator nu in het midden hangt of aan het begin...

afsluiting is bij mij bijna klaar, hopelijk lukt het van mij, en kunnen er geen katten ontsnappen. het gevaarlijkste bij mij is dat als ze aan d ekant van de straat ontsnappen, ze direct op de straat kunnen lopen (dus tegen dat ik de toer heb gedaan om ze te gaan halen, kunnen ze allang de straat zijn opgelopen...)

hopelijk kan je het snel oplossen, zodat je poezels veilig buiten kunnen!!
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#84 Geplaatst 09 augustus 2011 - 02:51

Bah wat rot voor jullie!
Hopelijk wordt het snel opgelost..

Bewerkt door elixeryen, 09 augustus 2011 - 03:04.

Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#85 Geplaatst 09 augustus 2011 - 07:49

denk dat ze daar echt in het begin moeten aan wennen
ik had het gevraagd aan koltec en die mailden terug met het antwoord dat de poezen dit echt moeten leren uit ondervinding
heel af en toe onderneemt thor nog actie ,
je moet echt bij ze blijven de eerste weken en beetje per beetje nemen de ontsnappingen af
t'is echt van zoeken hoe je best je draadjes hangt dat ze vlug beide draadjes raken en hier is er geen aarding in de grond , dus met aarding zou de klap nog heviger moeten zijn
poesje per poesje buiten laten en zien en ingrijpen
als ik thor naar de zijkant zag lopen dan liep ik mee en trok hem terug naar binnen achter dat hij een snak gekregen had en meestal rende hij dan naar binnen , en in het begin kroop hij daar door net of er was niets aan de hand

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#86 Geplaatst 09 augustus 2011 - 09:30

kitten zei:

denk dat ze daar echt in het begin moeten aan wennen
ik had het gevraagd aan koltec en die mailden terug met het antwoord dat de poezen dit echt moeten leren uit ondervinding
heel af en toe onderneemt thor nog actie ,
je moet echt bij ze blijven de eerste weken en beetje per beetje nemen de ontsnappingen af
t'is echt van zoeken hoe je best je draadjes hangt dat ze vlug beide draadjes raken en hier is er geen aarding in de grond , dus met aarding zou de klap nog heviger moeten zijn
poesje per poesje buiten laten en zien en ingrijpen
als ik thor naar de zijkant zag lopen dan liep ik mee en trok hem terug naar binnen achter dat hij een snak gekregen had en meestal rende hij dan naar binnen , en in het begin kroop hij daar door net of er was niets aan de hand

Geen aarding, is de schok dat ze krijgen dan wel hard genoeg? Hier is gebruik gemaakt van een aardpen

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#87 Geplaatst 09 augustus 2011 - 10:23

ja hoor , de 2de draad is aarding maar niet verbonden aan de grond enkel aan het apparaat , dus als ik enkel de hoogspanning vasthou dan voel je gewoon tinteling in je arm , maar als je de buitenste draden vasthebt en je komt aan de middelste dan knettert het en voel je de schok , daarom dacht ik ook dat mn apparaat niet naar behoren werkte , maar het heeft gewoon tijd nodig , nu ligt hij zelfs de helft van de tijd niet aan
ze klimmen , kijken :scared: , en keren terug :lachen: :lachen: :lachen:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#88 Geplaatst 14 augustus 2011 - 15:41

Hier was Floris dus weer eens ontsnapt vandaag. Die heeft blijkbaar geen last ervan, 4de draad word deze week erop gezet en als dit niet helpt maken we er een gesloten circuit van dan loopt de stroom rond en is het sterker. Dit heeft de firma ons aangeraden.
Heb daarstraks aan mijne man gezegd dat ik hem express ga laten opkruipen aan de plaat tot hij de schok eens effectief gaat voelen. Gelukkig riepen mijn buren dat hij bij hun zat. Nu is mr Floris voor de rest van de dag gestraft met huisarrest. :r

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#89 Geplaatst 11 september 2011 - 14:20

en, hoe gaat het ondertussen met de ontsnappingspogingen? hier valt het heel goed mee, een stuk of 3 hebben het geprobeerd (en gevoeld) en nu merk ik geen pogingen meer op :d
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#90 Geplaatst 18 september 2011 - 16:59

Niemand is meer ontsnapt. Filou en Tigri laat ik 's morgens rond 5u uit langs het raam boven, tegen half 7 als ik op sta zit Filou al te wachten aan de deur om binnen terug te komen dan blijft hij meestal de rest van de dag thuis. Tigri die komt 's avonds pas terug thuis als de electriciteit af staat.
Filou en Tigri zijn de enige die nog buiten de tuin gaan maar dat is zoal 7j en kan ze dat onmogelijk afnemen.