Spring naar inhoud

- - - - -

Schrikdraad: Nieuwe foto's

• Log in om te reageren
163 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 20 september 2011 - 13:46

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#92 Geplaatst 22 september 2011 - 23:53

Alé heb te snel gepraat, gisteren is mr Floris nog eens op bezoek gegaan bij de buren. Hij kruipt de watertonnen op en springt over de afsluiting, is nog thans een redelijke sprong want het steegje achter de tuin ligt iets lager dan de tuin zelf.
En Ice en Zino kruipen op het tuinhuis dak via de watertonnen, en mr Jinx gaat er ook al op zitten.
Dus hebben we de water tonnen voorzien van een kippedraadje, morgen foto"s ervan maken. Nu kunnen ze er niet meer op. :)

Bijgevoegde thumbnails

• DSC02734.JPG
  • DSC02737.JPG

Nivo
Nivo
  • 6.365 berichten
  • 1 katten

#93 Geplaatst 23 september 2011 - 00:30

Allemaal heel leuk gedaan en ik ga het even blijven volgen ook :)

In mijn vorige huis had ik ook schrikdraad gespannen, toen had ik alleen Ozzy mijn oudste kat. Toen ik en mijn vriend op vakantie waren zorgden de ouders van mijn vriend voor Ozzy. Ze kwamen 2 keer per dag om eten te geven. Het ging hen opvallen dat ze ineens wel heel erg veel at. Toen kwamen ze 3 keer per dag eten geven. Ook vonden ze het ruiken naar kattenpipi. Bleek dus dat er een vreemde poes binnen de tuin was geraakt maar er niet meer uitkon door de schrikdraad. Het was dus hij/zij die zich ergens in huis had verstopt en alles steeds opat :p
Arme Ozzy :o

Wij hadden toen 3 draden gespannen.
In mijn huidige tuin had ik alles afgezet met kippendraad met een overhangend stuk maar ook dat was geen succes. Ik begin te geloven dat enkel een geheel afgespannen tuin de ideale oplossing zou zijn, een enorme kattenren dus. Maar daar is geen beginnen aan eigenlijk.

Ik ben zeker benieuwd hoe het verder bij jullie zal gaan :)
Hopelijk blijf je verslag bijhouden hier 8)

:geluk:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#94 Geplaatst 23 september 2011 - 00:35

Nivo@ Ja ik heb de indruk dat de katten maar slimmer en slimmer worden. Zo hebben we een luikje in de deur gezet voor hen, maar 's avonds mogen ze niet buiten als het donker is dus gaat het luikje dicht het blijft alleen open van buiten naar binnen omdat Tigri wel uit de tuin mag en hij laat binnenkomt, dat verhaal vind je hier op ks ook wel. Dus Kitty is zo slim dat ze aan de binnenkant het luikje op licht en zo naar buiten glipt dus moeten we het nu helemaal afsluiten en moet tigri aan de deur miauwen of rammelen dat we hem horen en binnen kunnen laten.
Een ren vind ik ook geen mooi gezicht dat wou mijne man ook niet.  Maar ik ga hier af en toe wel neerzetten hoe ze het doen en of ze nog ontsnappen. Bedankt voor de interesse Nivo. ;)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#95 Geplaatst 23 september 2011 - 03:05

oeioei, hopelijk zijn alle ontsnappingsmogelijkheden nu weg! hier geen ontsnappingen meer gehad!! :d

woensdag was ik wel een hele dag weg, en durfde ik het niet riskeren (en ging me heel de dag anders zorgen maken) dus moesten ze wel binnenblijven, maar 's nachts  en overdag controleer ik nog heel zelden. wel controleer ik alle dagen even met een schroevendraaier of er nog elektriciteit op de draden zit (schrikdraadtester werkt niet :catnoknow ) werkt die tester van jou wel??
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#96 Geplaatst 23 september 2011 - 08:38

met een schroevendraaier testen , hoe doe je dat dan :catscratchhead

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#97 Geplaatst 23 september 2011 - 11:59

kitten zei:

met een schroevendraaier testen , hoe doe je dat dan :catscratchhead

gewoon het ijzeren gedeelte tegen 2 draadjes tegelijk houden (dus onderste draad samen met middelste, en dan bovenste met middelste, iks teek de schroevendraaier erachter, en 'trek' de draadjes beetje naar voor, als je begrijpt wat ik bedoel) als er nog elektrciteit opzit, hoor je duidelijk een knispering, dikwijls zie je ook een vonkje.

wel niet doen zoals ik, had mijn schroevendraaier eens vast, en lomp als ik ben hield ik mijn vinger per ongeluk tegen het ijzer :trance: kheb et dan wel degelijk gevoeld dat het werkt, en kan me goed voorstellen dat katten er serieus van verschieten! :goofy:
Geplaatste afbeelding

kitten
kitten
  • 1.036 berichten

#98 Geplaatst 23 september 2011 - 14:37

ah das een goed gedacht , ik zal dat eens proberen , ik hoop altijd dat hij marcheert en weglopen doen ze niet meer
denk dat ze pijn genoeg gehad hebben hier

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#99 Geplaatst 24 september 2011 - 19:30

Nele zei:

oeioei, hopelijk zijn alle ontsnappingsmogelijkheden nu weg! hier geen ontsnappingen meer gehad!! :d

woensdag was ik wel een hele dag weg, en durfde ik het niet riskeren (en ging me heel de dag anders zorgen maken) dus moesten ze wel binnenblijven, maar 's nachts en overdag controleer ik nog heel zelden. wel controleer ik alle dagen even met een schroevendraaier of er nog elektriciteit op de draden zit (schrikdraadtester werkt niet :catnoknow ) werkt die tester van jou wel??

Ja hoor de tester werkt goed hier. Mss zijn de batterijen erin plat.
Je kan ook testen met een hamer gewoon het ijzer van de hamer tegen 2 draden houden en dan zie je de vonken en hoor je het ook knetteren. ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#100 Geplaatst 24 september 2011 - 19:36

En zo hebben we het probleem met de watertonnen opgelost. ;)

Bijgevoegde thumbnails

• DSC02747.JPG
  • DSC02749.JPG
  • DSC02748.JPG

Bewerkt door catherine, 24 september 2011 - 19:38.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#101 Geplaatst 24 september 2011 - 20:03

goed gedaan!!!

mja, nee, batterijen zijn niet plat, want als ik op het knopje duw hoor ik wel een tuut, maar normaal moet dat dan toch tuten als je het bij de draden houdt? :catnoknow
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#102 Geplaatst 25 september 2011 - 19:23

Klimmen ze dan niet verder langs die draad op de tonnen omhoog ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#103 Geplaatst 25 september 2011 - 20:55

;)

Nele zei:

goed gedaan!!!

mja, nee, batterijen zijn niet plat, want als ik op het knopje duw hoor ik wel een tuut, maar normaal moet dat dan toch tuten als je het bij de draden houdt? :catnoknow

Ja als je e-het apparaatje voor de draad houdt biept dat bij elke stroomstoot. Wel in de goed richting het apparaatje houden.  ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#104 Geplaatst 25 september 2011 - 20:55

PeggyJ zei:

Klimmen ze dan niet verder langs die draad op de tonnen omhoog ?

Neen ze springen er zelf niet meer op, want ze zien dat die draad erop staat en zij er niet meer bij kunnen. :)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#105 Geplaatst 28 september 2011 - 03:33

catherine zei:

;)

Ja als je e-het apparaatje voor de draad houdt biept dat bij elke stroomstoot. Wel in de goed richting het apparaatje houden. ;)

heb het al in alle mogelijke richtingen gehouden, maar geen biepjes... :catnoknow had het beter nooit gekocht, want tester was niet zo goedkoop vond ik!
Geplaatste afbeelding