Spring naar inhoud

- - - - -

Teken

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#1 Geplaatst 15 juni 2009 - 23:13

Hallo,

ik heb dus net nog een teek ontdekt bij mijn kleine kitten van zes weken. Ze moet deze teek al hebben gehad vanaf donderdagavond, omdat ze bij mij niet buiten komt en op het oude adres wel.
Ik heb de teek laten verwijderen met een tekentang en ga morgenvroeg gelijk met haar naar de dierenarts. Moet ik me zorgen gaan maken????? :cry:
Ik heb de teek in plastic zakjes en een bakje gedaan en neem die morgen mee om te laten zien wat voor teek het was....
Weet iemand of teken binnen eitjes leggen?? op de krabpaal ofzo?? Moet ik nu alles inspuiten of??? Ben echt helemaal overstuur ervan, echerm!!!

Wie kan mij raad geven???

groetjes Debbie

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 15 juni 2009 - 23:27

ik zou me geen zorgen maken :)
tijsje heeft ook ooit een keertje een teek gehad
het enige dat de dierenarts zei was dat we de teek echt volledig moesten pletteren en de kop eraf snijden omdat ze anders weer uit de dood opstaan... :misselijk:

Geplaatste afbeelding

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#3 Geplaatst 16 juni 2009 - 00:12

Je moet je geen zorgen maken, een teek is heus niet zo erg, ik zie er bij mijn honden genoeg passeren. ;) Volgens mij moet je zelfs niet naar de DA maar als je je beter voelt door toch een bezoekje aan de DA te brengen, moet je dat zeker doen.

Wat je wel zeker moet doen is de plek waar de teek gezeten heeft een beetje in het oog houden, zien dat dat niet gaat ontsteken.
Als je deze vieze beesten een beetje wil vermijden, bestaan er middeltjes om teken tegen te gaan maar ik weet niet welke ook op jonge kittens gebruikt mogen worden dus moet je daarvoor wel effe je DA contacteren. Ik ga er gelijk bij vermelden dat vele teken tegenwoordig al resistent zijn aan Frontline en misschien ook aan andere middelen.

Dat van dat opstaan uit de dood, dat heb ik nog nooit gehoord, ga ik toch ook eens vragen aan mijn DA.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#4 Geplaatst 16 juni 2009 - 06:16

Toen Noodle hier eerst kwam, zat die vol vol vol teken..we hebben die één voor één verwijderd en dat venteke liet dat allemaal mooi toe..
Mijn vriend haalde ze er uit en legde ze in een asbak..maar als je dan goed keek, zag je die vieze dingen echt nog vooruit kruipen..dus hupsakee, de stoof in! :LOL:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 juni 2009 - 17:05

Gewoon de teek verwijderen is normaal voldoende hoor ;) . De honden hier hebben ook af en toe een teek en zijn er nog nooit ziek van geweest.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#6 Geplaatst 16 juni 2009 - 22:50

Ze kunnen natuurlijk altijd ziek worden, dus gewoon even in het oog houden, maar meestal is er niks aan de hand.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 17 juni 2009 - 10:34

2 jaar geleden ben ik een week op vakantie geweest en mijn bomma zorgde toen voor Chester. Ze durfde hem niet pakken ofzo, het was een grote kater. En Chester was een echte tekenmagneet. De dag dat ik terug kwam van vakantie heb ik bij hem 29 teken uitgehaald :o
Ik ben daarvoor niet naar de DA geweest en hij is er ook niet ziek van geweest.

Bix had er vorige week 1 onder zijn kin. Dat heb ik eruit gehaald en daarna de rescue cream van Bach erop gedaan. Dat ontsmet, verzacht de pijn en stimuleert de cellen om sneller te herstellen. Bix vroeg daarna zelf om de zalf op zijn kin te doen, toch wel een teken dat het hem echt deugd deed.