Spring naar inhoud

- - - - -

overschrijving van België naar Nederland

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#1 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:29

Ik heb net een aankoop gedaan bij chewies dierenwinkel in Nederland. In mijn bevestigingsmail stond dat het bedrag overgeschreven dient te worden naar P2876353, dus zonder IBAN of BISnr. Ik had toen teruggemaild of ze mij die nr eens konden doorsturen, maar hun bank (ING) had gezegd dat ik daarvoor best contact opnam met mijn eigen bank. Iemand een idee hoe ik dat IBANnr nog kan achterhalen? Ik had de overschrijving liefst vandaag nog gedaan en de bank is al dicht :oops: .

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:30

Zeg, zij moeten wel hun IBAN en BIC geven hé..jouw bank heeft daar niks mee te maken!
Is het een ING account of een postbankrekening? Want sommigen kan je wel zelf samenstellen...

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#3 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:49

Hier kan je een IBAN opvragen van een Nederlandse ING rekeningnummer.

https://www.ing.nl/p...uitrekenen.aspx

Maar normaalgezien zouden ze die u gewoon moeten geven, uw bank heeft daar inderdaad niks mee te maken. Ik zou er niet van verschieten dat ze 'te lui' zijn om het op te zoeken en dan maar zeggen dat hun bank gezegd heeft dat je daarvoor uw bank moet aanspreken.

EDIT: het nummer dat ze u gegeven hebben is blijkbaar geen geldig rekeningnummer ... :louche:

Bewerkt door NiQi, 16 juni 2009 - 18:51.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#4 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:49

poezemannen zei:

Zeg, zij moeten wel hun IBAN en BIC geven hé..jouw bank heeft daar niks mee te maken!
Is het een ING account of een postbankrekening? Want sommigen kan je wel zelf samenstellen...

Goededag,
Deze kunt het beste opvragen bij uw eigen bank. Dit is wat wij te horen krijgen van onze ING bank.
Met vriendelijke groet,
Chewies Online

Dit is wat ik teruggekregen heb. Meer weet ik ook niet :oops: .

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#5 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:51

Belachelijk..maar soit..probeer de link eens van Niqi..daar kan je hem normaal gezien zelf opzoeken.
De BIC = INGBNL2A denk ik? (beroepsmisvorming.. :LOL: )

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#6 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:54

NiQi zei:

Hier kan je een IBAN opvragen van een Nederlandse ING rekeningnummer.

https://www.ing.nl/p...uitrekenen.aspx

Maar normaalgezien zouden ze die u gewoon moeten geven, uw bank heeft daar inderdaad niks mee te maken. Ik zou er niet van verschieten dat ze 'te lui' zijn om het op te zoeken en dan maar zeggen dat hun bank gezegd heeft dat je daarvoor uw bank moet aanspreken.

EDIT: het nummer dat ze u gegeven hebben is blijkbaar geen geldig rekeningnummer ... :louche:

Inderdaad. Maar op de website staat het rekeningnr zonder die P ervoor. Dus heb dat eens ingetypt en dan krijg ik het volgende:
International Bank Account Number (IBAN):NL22 INGB 0002876353

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#7 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:55

Maar die code die ze heeft is geen rekeningnummer, is dat dan niet pertoeval de bestelcode ofzo?

EDIT: ok, zonder die P had ik het niet geprobeerd.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#8 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:55

AnnDB zei:

Inderdaad. Maar op de website staat het rekeningnr zonder die P ervoor. Dus heb dat eens ingetypt en dan krijg ik het volgende:
International Bank Account Number (IBAN):NL22 INGB 0002876353

Daarom dat ik dacht dat het een postbankrekening was! Soms stond het vroeger zo op facturen..P..en dan wisten we dat het de Postbank was..

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:55

NiQi zei:

Maar die code die ze heeft is geen rekeningnummer, is dat dan niet pertoeval de bestelcode ofzo?

Dat kan ook goed zijn natuurlijk!
Staat hun bankrekeningnummer niet ergens op hun site?

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#10 Geplaatst 16 juni 2009 - 18:58

NiQi zei:

EDIT: ok, zonder die P had ik het niet geprobeerd.

Dit is wat in de bevestigingsmail stond:

Betaling:
Heeft u gekozen voor betaalwijze 'Vooraf'. Uw bestelling zal  toegestuurd worden wanneer de betaling ontvangen is op  rekeningnummer: P2876353 tnv Chewies te Berkel en Rodenrijs.

Pff, bij zooplus nl is het toch eenvoudiger hoor :oops: .

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#11 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:00

Die P is verkeerd.
Dit staat op hun site bij Contact:
Bankgegevens:
2876353 tnv Chewies te Rotterdam

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#12 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:00

Ik zie alleen nergens dat het ING is... :catscratchhead

Edit: dat weet je via mail...dus ok.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#13 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:11

poezemannen zei:

Ik zie alleen nergens dat het ING is... :catscratchhead

Edit: dat weet je via mail...dus ok.

Jep via mail inderdaad. Zou ik het wagen om over te schrijven met bovenstaand IBANnr?

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#14 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:14

AnnDB zei:

Jep via mail inderdaad. Zou ik het wagen om over te schrijven met bovenstaand IBANnr?

Die site waarmee je hem gevonden hebt, was officieel van ING hé..dan mag het geen probleem vormen volgens mij.
Was ik nog maar op het werk hé..daar hebben we sites om IBAN's te controleren..

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#15 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:27

poezemannen zei:

Die site waarmee je hem gevonden hebt, was officieel van ING hé..dan mag het geen probleem vormen volgens mij.
Was ik nog maar op het werk hé..daar hebben we sites om IBAN's te controleren..

:) Allez, jammer da ge ni moest overwerken vandaag ;)

Enfin, merci voor de hulp!