Spring naar inhoud

- - - - -

Welk kittenvoer raden jullie mij aan?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#1 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:21

Ik heb momenteel 2 kittens van iets ouder als een maand +- 32 dagen
het is nog wat vroeg, dat weet ik.. ze moeten zeker nog een goeie maand kittenmelk drinken.

Nu krijgen ze royal canin vital milk 0- weaning veterinary diet (op aanraden van de DA)

Ik wou ROYAL CANIN BABY CAT 34 gaan geven, in het begin mengen met water zodat dit 'zacht' is en daarna ROYAL CANIN INDOOR of OUTDOOR
dat moet ik nog even afwachten of ik ze buiten laat gaan of binnenhou

Nu had ik nog enkele voedsel-gerelateerde vragen: hoelang moet ik de baby-cat korrels geven?

Van Whiskas weet ik dat de meningen verdeeld zijn omdat hier teveel zout zou inzitten...

Zijn er ook nog andere merken die sterk aanleunen bij royal canin?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden

Guest_Lot_*
Guest_Lot_*

#2 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:27

In principe als de kittens tandjes hebben zouden ze al langzaam kunnen beginnen met vast voer... het ene kitten is sneller dan de ander soms is een blikje natvoer prima om mee te beginnen hoef je ook niet te weken of wat dan ook.... je kan die RC kitten brokjes er gewoon bij zetten ze bepalen zelf wanneer ze het tijd vinden...
Onze kittens beginnen met vier weken al te eten ook dan is het tijd om de kattenbak te trainen.
Bekende merken zijn prima het voordeel van RC kitten is dat het heel fijn is voor de eerste periode omdat de brokjes zo mooi klein zijn... verder zijn er nog Proplan, Prins nog meer van dat soort bekende merken
Ik geef de kittens kittenbrok tot ze een jaar zijn en daarbij eten ze ook mee van de grote katten..

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 juni 2009 - 19:49

Mijn 'kittens' zijn momenteel 9 maanden en krijgen nog steeds kittenvoer (RC kitten 36). Ze gaan wel naar buiten, waardoor ze de extra voedingsstoffen best kunnen gebruiken (en het zijn fijntjes). Stillaan begin ik dit te mengen met RC Outdoor om ze op 1 jaar (of als deze zak van 10kg RC 36 op is) volledig op dit te zetten.

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#4 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:01

mag ik vragen wat het verschil is tussen al die nummertjes?
dan bedoel ik royal canin 34 of 39

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:41

RC 34 is tot 3-4 maanden denk ik, en de RC 36 is het vervolg erop, van 3-4 maanden tot 1 jaar ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:49

ik ben fan van RC... Hier heb ik ze ook nog de kittenkorreltjes van Hills gegeven, maar RC heeft de voorkeur. De ontlasting ruikt veel feller als ze Hills knabbelen...

Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#7 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:48

Gisteren RC kitten 34 gaan halen
vandaag een beetje gemengd met lauw water en ze smullen er van!
op het zakje staat katten van 1-2 maand en die tussen de 350 en 600 gr zouden zo'n 25-35 gram mogen hebben maar dat vind ik best veel of meen ik dat maar?

nu las ik ook dat er RC kitten mousse bestaat, maar moet dit?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 18 juni 2009 - 17:02

je kan de brokjes gewoon laten staan hoor, ze zullen er zelf wel naar behoefte van eten. Je moet uiteraard geen natvoer, dat bepaal je zelf hé ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#9 Geplaatst 18 juni 2009 - 18:27

ik had er zo'n maatbekertje bij gekregen, maar ik vind dat best veel tot 30gr vullen :oops: kan natuurlijk ook aan mij liggen
ga het voor de zekerheid ook even wegen met de keukenweegschaal kijken of het overeenkomt :-)

bedankt voor de tips en info :-)