Spring naar inhoud

- - - - -

Zuigen bij andere poes

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#1 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:03

Hallo,

even een vraagje.. ik heb sinds afgelopen donderdag een nieuw poesje erbij. Ik had al een poes van een jaar. De kitten is erg vroeg bij de moeder weg (6weken) en nu zuigt ze vaker aan de tepel van de iets oudere poes (1 jaar) Kan dit kwaad? Wanneer ik dit opmerk, haal ik haar weg en zet haar bij wat nieuw voer neer.

Groetjes Debbie

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:26

Vind de oudere poes het erg?

Wanneer de oudere poes het niet erg vind, zou ik de kleine zeker niet weghalen. je geeft al aan dat ze erg vroeg bij de moeder weg is. Het diertje heeft nog zuigbehoefte en geborgenheid nodig en hiervoor wordt ze nu gestraft door haar weg te halen.
Hier door wordt het evenwicht verstoord, maar zal ook het kleintje niet opgroeien tot een sociaal katje.

BTW met 6 weken weghalen is strafbaar.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#3 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:40

Ja dat zal best dat het strafbaar is, maar als ik haar niet had genomen, dan was ze nu wel bij anderre mensen geweest en ze heeft het echt goed bij me! Ze amuseert zich ook erg goed dus dat scheelt :LOL:

jubikelcats zei:

Vind de oudere poes het erg?

Wanneer de oudere poes het niet erg vind, zou ik de kleine zeker niet weghalen. je geeft al aan dat ze erg vroeg bij de moeder weg is. Het diertje heeft nog zuigbehoefte en geborgenheid nodig en hiervoor wordt ze nu gestraft door haar weg te halen.
Hier door wordt het evenwicht verstoord, maar zal ook het kleintje niet opgroeien tot een sociaal katje.

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:41

Nee dan is het idd geoorloofd ja :onzeker: :censored:

Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_DebbieThijssen_*
Guest_DebbieThijssen_*

#5 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:42

Dat was volgens mij sarcastisch bedoeld he?

jubikelcats zei:

Nee dan is het idd geoorloofd ja :onzeker: :censored:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 juni 2009 - 20:46

Een kitten die te vroeg bij de mamapoes is weg gehaald, heeft inderdaad nog behoefte aan warmte en geborgenheid, en dit uit zich in het zuigen bij je andere oudere poes. Als je oudere poes het niet erg vind, laat het kleintje dan gewoon doen, hou wel in de gaten dat de tepels van je oudere poes niet gaan ontsteken of zo. Als ze er geen hinder van ondervind hoef je het kleintje niet weg te halen hoor. Daisy heeft ook nog een zuigreflex, weliswaar wel op mijn T-shirt. :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 juni 2009 - 16:33

sluit mij hierbij aan,
als de poes het niet erg vindt ze gewoon laten doen

Guest_Carooke_*
Guest_Carooke_*

#8 Geplaatst 18 juni 2009 - 09:47

Ik heb juist hetzelfde voor, maar van mij is de oudere poes wel een kater  :o
Hij heeft het graag en geeft de kittens likjes. :love3:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 18 juni 2009 - 09:49

Gewoon laten doen. Op 6 weken drinken kittens normaal gezien nog bij de mama, maar jouw kleintje kan dit jammer genoeg nu niet meer, dus zoekt ze je andere kat daarvoor op. Haar zeker niet straffen, want het is perfect normaal gedrag voor een kitten van die leeftijd.
Geplaatste afbeelding

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#10 Geplaatst 07 oktober 2009 - 18:46

Tot hoelang blijven kittens dit doen. Lola was bijna 11 weken toen ze hier kwam maar ze wil nog regelmatig bij Kiki gaan drinken. De ene keer is het oké voor Kiki maar de andere keer moet ze er niets van weten en duwt ze lola weg.
Is het dan een teken dat ze honger of dorst hebben of gewoon voor het lekker :)

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 07 oktober 2009 - 19:11

jubikelcats zei:

De wetgeving in belgie is blijkbaar verandert lees ik net. het is hier verboden om kittens te verhandelen die jonger zijn dan 7 weken (KB 27 april 2007)

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#12 Geplaatst 07 oktober 2009 - 21:13

is al van 2007, dus toch niet pas in gegaan?

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 08 oktober 2009 - 12:55

blijkbaar niet. de wet is wel verandert en een deel is pas sinds begin oktober geldig, maar het stuk van de leeftijd niet.

't is wel verwarrend dat dit niet bij de wet op dierenwelzijn staat, maar dus in een ander KB. enfin, 't zal juridisch wel een reden hebben zeker?

Ik denk eerlijk gezegd dat deze minimum leeftijd niet algemeen geweten is, ook niet door alle asielen.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 08 oktober 2009 - 13:50

*mikkeke* zei:

Tot hoelang blijven kittens dit doen. Lola was bijna 11 weken toen ze hier kwam maar ze wil nog regelmatig bij Kiki gaan drinken. De ene keer is het oké voor Kiki maar de andere keer moet ze er niets van weten en duwt ze lola weg.
Is het dan een teken dat ze honger of dorst hebben of gewoon voor het lekker :)

Goh, Daisy is ondertussen 11 maanden, en doet dit nog steeds, maar niet bij de andere poezen, wel op haar knuffeldoekje dat ik kocht vooor haar. Ze zoeken geborgenheid en troost en gaan dan een beetje sabbelen :LOL:

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag