Spring naar inhoud

- - - - -
Cornish Rex

Ik vraag mij af ...

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 20 juli 2011 - 13:33

Hallo beste poezenliefhebbers,
Ik ben sinds kort hier aan het rondsurfen, wat profielen aan het bekijken én surtout het is leuk om naar al die poezels te kijken. Wat ik mij afvraag is, hoe komt het dat hier zo weinig/zelfs niemand, grote lover is van de cornish rex? Wel zie ik een aantal devon rexen (die zijn ook schattig hoor)of andere, maar tot nu toe geen cornishen tegengekomen.Is dit een ras dat niet zo leuk is misschien? Of niet zo geapprecieerd?
Ik ben het aan het overwegen om toch voor Nanou een klein vriendje (met tijd weliswaar) aan te schaffen. Nu zou ik toch wel een kitten aanschaffen. Ik heb het geprobeerd met een jonge cornish, een castraat van 1,5, maar dat lukte totaal niet. Ik ben toen hier terechtgekomen om wat 'wijze raad' te krijgen van jullie.(bedankt daarvoor!)
Na een tijd heb ik de cornish terug geplaatst, met pijn in mijn hart want ik heb kennis gemaakt met een s u p e rkarakter, allez volgens mij hé.
Nu zit hij goed, bij een toffe koppel en daar is hij heer en meester. Ik heb zelfs onlangs nog foto’s gekregen.
Bedankt alvast voor jullie antwoorden, en kennen jullie zelf hier mensen die cornishen hebben
Groetjes,
:miauw: :rub:

Bewerkt door marieke v. Damme, 20 juli 2011 - 13:37.

Guest_Eva._*
Guest_Eva._*

#2 Geplaatst 04 september 2011 - 10:40

Hey Marieke,
Voor wij onze Paulie (Devon Rex) hadden, heb ik ook eerst overwogen voor een cornisch rex te nemen. Ik had een nestje gezien op een kattenshow, maar er was maar 1 poesje meer vrij en ik was op zoek naar een katertje. Aangezien we al een sphynx hebben, sluit de lichaamsbouw van een cornisch rex meer aan bij de sphynx dan bij de devon rex.
We hebben dan even op internet gezocht wat de verschillen van uitzicht zijn en we vonden de devon rex met z'n platte kopje net iets schattiger.
Over het karakter van een cornisch rex kan ik je niet veel vertellen.
Ik vermoed dat ze al even aanhankelijk zullen zijn als de sphynx,devon rex of oosterse korthaar!
Het aanbod van devon rex is iets groter dan cornish rex.
Maar als je even op google intikt, of op een zoekertjessite, zal je meteen wel cattery's vinden van cornish rex.
Als je daarnaar een mailtje stuurt, zullen die je mss meer uitleg geven over het karakter en de effectieve verschillen.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#3 Geplaatst 04 september 2011 - 12:23

Ik ben een cornish rex liefhebber, heb er eentje gehad, Dopey helaas op 7-jarige leeftijd overleden, we hebben al dikwijls gedacht om er terug eentje te halen, helaas kan ik het nog steeds niet over m'n hart krijgen, Dopey was zo'n speciaal kereltje.
En nu dat ik zowat mee help met de zwerfkatjes, tja, die verdienen ook een prachtig gouden mandje, dus zal een cornish rex nog niet voor binnenkort zijn, maar blijf het een schitterend, tof ras vinden en zal steeds in m'n hartje blijven :heart:

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 04 september 2011 - 13:03

Bedankt alvast voor jullie reacties tot nu ;)

furrball
furrball
  • 553 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 11 december 2011 - 20:26

Hey Marieke, ik heb onlangs een Cornish Rex geadopteerd en ze is zalig.
Ik ben dus echt wel een liefhebber, alléén vind je ze niet zoveel.  Ik heb contact gehad met haar fokker en zijzelf is ondertussen ook overgeschakeld naar sfynxen, maar geloof me, als ik ooit nog beslis voor een kat bij te nemen, is het ongetwijfeld een Cornish Rex.
Groetjes

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 15 december 2011 - 11:50

hey Marieke, een heel goede cattery is te vinden hier
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 15 december 2011 - 12:38

Randa zei:

Dit kan ik alleen maar beamen! :thumb:

marieke v. Damme
marieke v. Damme
  • 1.588 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 15 december 2011 - 12:41

Solotje zei:

Dit kan ik alleen maar beamen! :thumb:
ja hoor, ze staan bij mij al bij mijn favorieten ! :) )
Dank je wel ;)

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#9 Geplaatst 17 december 2011 - 01:02

Iemand op een ander forum had twee kittens van deze cattery en heeft er veel problemen mee gehad oa patella luxatie.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#10 Geplaatst 17 december 2011 - 17:40

Randa zei:

supercattery en ook leuke mensen...

ik vind cornish ook leuk, eigenlijk alle rexen maar er moest een keuze gemaakt worden en we zijn voor de selkirk gegaan

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#11 Geplaatst 17 december 2011 - 18:55

Het probleem met de cornish rex is dat er veel te weinig getest word,bij die extreme rexen met hoge inteelt stambomen zoals de devon en cornish is dat echt heel erg nodig.Gelukkig hebben sommige devon fokkers dit al ingezien en testen op hcm,pkd en pl.Maar bij de cornish is het wat testen betreft nog heel armtierig met alle gevolgen vandien.

jadzia
jadzia
  • 88 berichten

#12 Geplaatst 02 februari 2012 - 01:19

Ik heb 2 Cornish Rexjes, broer en zus.Ze zijn nu 10, en voor het ogenblik hangt er één aan mijn nek.Letterlijk.Wat onhandig typen, maar het gaat.De Cornishjes zijn super aanhankelijk, knettergek, en vréten aandacht.Eentje heeft Hcm, gevonden toen hij 4 was.Hij krijgt medicatie, en is stabiel.
Ook op 10jarige leeftijd spelen ze nog veel.Echt een leuk ras, maar zéér aanwezig, dat moet je goed beseffen!
Ann

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#13 Geplaatst 13 februari 2012 - 20:24

krulleke zei:

Iemand op een ander forum had twee kittens van deze cattery en heeft er veel problemen mee gehad oa patella luxatie.
Voor aleer je zo een dingen verklaart wil ik toch het volgende vertellen geef ik ook hier het verhaal van de fokker:

ik wil hier het verhaal van de fokker hierover plaatsen omdat zij vrienden zijn van mij en ik  weet dat zij super zijn met hun dieren.  Zij testen op alles wat moet getest worden.

Ik weet ondertussen met dat te lezen dat het van die mensen komt in Nederland die 2 katten van mij hebben gekocht. Het is inderdaad zo dat zij mij lieten weten dat ze dachten dat hun kat Patella Luxatie had en ook nog HCM. Wij hebben deze kat opgehaald in Nederland en samen met al onze andere katten hebben wij alles laten onderzoeken op beide afwijkingen bij Ingrid Putcuyps in Gent. Geen enkel van mijn katten had Patella.
Het vermoeden is dat dit onstaan is bij deze kat door een trauma opgelopen in een zelfgebouwde ren in de tuin met kippengaas.
Ook was er geen enkel spoor van HCM bij al mijn katten waaronder vader en moeder en een broer en een zus van die bewuste kater.
De kater had wel een hartprobleem maar het was geen HCM. Dit allemaal op mijn kosten en wij brachten die kat ook netjes terug s’avonds helemaal naar Nederland.
Wij hebben ook deze mensen gemeld dat Ingrid de kater na een jaar nog eens graag terug had onderzocht maar helaas reageerden de eigenaars hier niet meer op. Dat had ze dan ook wel eens mogen vermelden op die kattensite in Nederland. Spijtig toch dat mensen er plezier in blijken te hebben om anderen te bekladden maar als het dan niet blijkt waar te zijn de zaken niet rechtzetten. Te meer omdat ik erg begaan ben met de gezondheid en welzijn van mijn katten.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#14 Geplaatst 13 februari 2012 - 21:04

Wees dan blij dat ik het verklaart heb want ik zal echt de enige niet geweest zijn die dit gelezen heeft.Nu heeft de fokker kunnen reageren :) .
Ps ik had niks gezegd over "een kattensite in Nederland",als de fokker op de hoogte was had ze beter daar al eens gereageerd dan.

Bewerkt door krulleke, 13 februari 2012 - 21:07.

animal
animal
  • 129 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 14 februari 2012 - 17:21

Ik heb ook een Cornish Rex gehad. Het was zo'n lieve kater. Hij was op 1 jarige leeftijd in een krant aangeboden en ik heb nooit geweten waarom.
Hij had een goede stamboom en ik heb de cattery gecontact en die mensen waren helemaal in shock!
Zij waren nooit in kennis gesteld dat Sultan* geherplaatst was.

Hij was wel duidelijk aanwezig en wilde zo graag onder mijn trui of onder het dekbed liggen.
Helaas heb ik hem om 13 jarige leeftijd in moeten laten slapen en de cattery is over gegaan op Sphynxen.

Maar ik zou dolgraag een Cornish terug willen hebben. Maar voorlopig heb ik met 4 katten genoeg.

Bewerkt door animal, 14 februari 2012 - 17:24.
Reden van bewerken: had foto willen invoegen maar lukt niet

Ik denk altijd heel goed na
voordat ik iets stoms zeg.