Spring naar inhoud

- - - - -

Urinegeur wegkrijgen

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#1 Geplaatst 17 juni 2009 - 16:35

Een vriendin van mij heeft een oudere kat die plots naast de bak en op het tapijt is beginnen plassen, blijkbaar had ze een blaasontsteking. Die wordt ondertussen behandeld, maar probleem is dat ze nu blijft plassen op het tapijt daar, waarschijnlijk omdat het blijft geuren - ondanks herhaalde kuispogingen.

Heeft er iemand van jullie ervaring met Ecodor of dergelijke niet-maskerende middelen? Ze zoeken een product dat dus niet een ander geurtje aanbrengt, maar met enzymen de urine afbreekt.

Hopelijk kunnen jullie haar verder helpen...

Groetjes! Janna, Nanno :catlick en Ræzir :catlick
Geplaatste afbeelding

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#2 Geplaatst 17 juni 2009 - 16:46

Ecodor werkt echt supergoed.Heb het mij ook aangeschaft toen 1 van de poezen op de grond plaste,met de beste wil van de wereld kan je nadien geen urinegeur meer ruiken.Soms moet je wel eens herhalen.Is eigenlijk niet echt overdreven duur(als je de flacon + navulling besteld)Geeft geen andere geur vrij,dus nadien heb je gewoon een neutral geur.Succes!!!!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 17 juni 2009 - 19:14

HG alle nare geurtjes weg helpt ook prima
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Kristel_*
Guest_Kristel_*

#4 Geplaatst 17 juni 2009 - 19:20

PeggyJ zei:

HG alle nare geurtjes weg helpt ook prima

Bedoel je die spuitbus van HG??Ik heb die ook in huis,maar nog nooit op kattenurine geprobeerd.Moet je het er dan gewoon opspuiten en herhalen??

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 17 juni 2009 - 19:27

Je hebt de spuitbus, maar ook een spray-bus. Ik gebruik de spuitbus voor in de lucht te spuiten om de geur weg te krijgen en de andere spuit ik inderdaad op de plaats waar ze geplast heben, laat het even inwerken, en dan met wat water opkuisen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 17 juni 2009 - 21:18

zeker nooit javel gebruiken want dat vinden poezels aangenaam heeft mijn dierenarts gezegd toen mijn vorige poezel ziek was en ook op het tapijt en vloer plaste maar die spray bus van HG is wel goed
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#7 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:50

Ah dit zijn al prima reacties, zie... Nog iemand ervaring hiermee?
Geplaatste afbeelding

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#8 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:53

papje maken met goed wat groene biotex , 10 laten intrekken , goed naspoelen met water en scheut azijn erin om te neuteralizeren.

Is een raad van tante Kaat , ik vind wel dat het werkt ,

Succes !!!

Chriske en de poezels

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:56

Als er op de mat een ongelukje was dan kuiste ik dat altijd op met azijn. En dat werkte ook prima, het rook een beetje raar op het moment zelf maar als alles opgedroogd is zie je of ruik je er niks meer van.

jannanas
jannanas
  • 1.081 berichten

#10 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:59

Ik zal het doorgeven, hopelijk werkt het ook evengoed bij haar!
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 17 juni 2009 - 23:41

Ik gebruik ook HG alle nare luchtjes weg. (Dat is de verstuiver)
HG alle nare geurtjes weg is eigenlijk hetzelfde product. Alleen is dat geen verstuiver.

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#12 Geplaatst 18 juni 2009 - 13:04

ik gebruik altijd azijn, dit neutraliseerd alle geuren volledig eens het opgedroogd is !
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 20 juni 2009 - 12:21

Die HG nare geurtjes heeft hier het beste geholpen toen alisse begon te plassen bij haar krolsheid. Super product!! :d

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 20 juni 2009 - 13:04

chriske zei:

papje maken met goed wat groene biotex , 10 laten intrekken , goed naspoelen met water en scheut azijn erin om te neuteralizeren.

Is een raad van tante Kaat , ik vind wel dat het werkt ,

Succes !!!

Chriske en de poezels

Ja dit heb ik ook al dikwijls gelezen. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.