Spring naar inhoud

- - - - -

Een wondje

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:27

Sillas heeft een wondje in zijn nek.
Het is geen diepe wonde, maar op zo'n witte kat valt dat natuurlijk zeer goed op.
Er hangt wat bloed aan en een klein korstje. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar ik ben natuurlijk weer in alle staten.
Nu vroeg ik mij af of ik dat best zou ontsmetten en zo ja met wat? Eventueel met isobethadinezeep?
Moet ik morgen al naar de DA lopen of kan ik best een paar dagen wachten om te zien of het uit zijn eigen betert? :(
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#2 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:31

je kan het natuurlijk met isobetadine wat ontsmetten maar best is dat je het droog laat, als er toch al een korstje op is, gaat die ontsmetting toch niet tot in de huid
Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:33

Het ziet er volgens mij erger uit dan het is, omdat hij wit is.
Je ziet echt zo'n bloedplek aan zijn nek, maar als ik kijk en voel..., voel ik een klein korstje. Ik zou het misschien best zo laten en eens kijken of het vrijdag al wat beter is?
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 17 juni 2009 - 22:39

Je moet niet te snel bang hebben, natuurlijk op een witte kat valt dat fel op. Katten hebben dikwijls de gave om hun eigen te genezen, (lees wondjes en dergelijke geen erge ziektes) het zal best in orde komen. Moest het nu gaan zwellen of fel rood worden dan ga je beter tot bij de DA want dan zit er infektie in. Hou het in het oog. :hug: :hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 juni 2009 - 11:58

Ook met een korstje kan je het nog een beetje ontsmetten hoor, dat kan nooit kwaad. In het oog houden dat het wondje niet verergerd, en dan hoef je niet naar de DA hoor. :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 juni 2009 - 12:00

Vanmorgen even vlug gekeken en het korstje was iets groter dan gisteren.
Ik moet toch vandaag bellen om afspraak te maken voor castratie dus als het niet beter is, kan hij eventueel eens kijken.
Mijn kleine jongen toch. Is zeker weer van stoute Melvin :evil: :d
Geplaatste afbeelding