Spring naar inhoud

- - - - -

prijs visite dierenarts

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#1 Geplaatst 25 juli 2011 - 21:33

Ik denk dat ik een dure dierenarts heb. Zeker als ik vergelijk met wat mijn moeder betaalt... Voor een gewone visite voor een spuitje (bv. jaarlijkse spuitje) betaal ik altijd 42 euro. Dat is 25 euro voor de raadpleging, en 12 euro voor de vaccinatie. Dat is dus het minimale bedrag. Nu moest ik twee keer langs gaan voor leucose-inenting: dat was dus op twee weken tijd twee keer 42 euro, best veel vind ik.

Bij mijn moeder komt de dierenarts gewoon aan huis, en zij betaalt dan 25 euro! Zij kreeg er eergisteren nog 4 potjes krachtvoer RC, een antihaarballenpasta, 4 staaltjes voeding en pillen bovenop, en een spuitje. Dat alles kostte haar 42 euro samen. Groot verschil dus...

Wat betalen jullie als jullie voor een herhalingsinenting gaan? Als mijn kat ziek is, dan zit ik al direct aan 70 euro of meer. Niet dat ik dat er niet voor over heb, maar ik wil toch even vgl.

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 25 juli 2011 - 21:36

Dan heb ik ook een dure vrees ik...Ik weet nog dat ik voor Eos haar eerste spuitjes, luecose testje en prikje hiervoor € 89 betaalde... wat de herhalingsinenting kostte moet ik nog eens nakijken... Mijn ouders hun DA is ook veel goedkoper maar ik ga bij een kliniek omdat ik bij eventuele ziekte toch graag de mening heb van verschillende artsen.

Geplaatste afbeelding

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 25 juli 2011 - 21:40

Voor Maya heb ik 35€ betaald voor haar inenting en ontworming.
Voor Angel zijn castratie was het 50€ en voor Miura haar sterilisatie was het 100€ en 10€ nazorg (draadjes uithalen)
Mijn dierenarts komt wel uit een "boerendorp" dus hij houdt zijn prijzen redelijk :d

Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#4 Geplaatst 25 juli 2011 - 21:45

Hier ook een boerendorp.
En ik betaal voor visite en inenting van 5 kittens + 2 extra inspuitingen= 12 euro visite+ (7x15 euro)= 117 euro
Redelijk goedkoop denk ik dan.

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 juli 2011 - 21:46

Heb het juist gaan nakijken en de herhalingsinenting was €  64,5. De sterelisatie inclusief chippen was € 190,5 - bij nader inzicht heb ik volgens mij een heel dure DA :trance:

Geplaatste afbeelding

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 25 juli 2011 - 21:54

Even de facturen er bij genomen:

Voor de 1e consultatie heb ik € 24,00 betaald (check-up toen ze 12 weken was).

2e consultatie was € 50,20 waarvan:

• € 26,00 (staat naast "consultatie afspraak". 't is blijkbaar duurder op afspraak :s )
  • € 15,00 voor vaccinatie "felocel cvr" (kattenziekte)
  • € 9,20 voor "milbemax kitten" (ontworming + 4 tabletten meegekregen)

3e & recentste consultatie was gratis, omdat ik nog geen 5 minuten ben binnen geweest :p
Maar normaal gezien is mijn dierenarts dus nog duurder dan die van TS, maar 'kwil niet echt veranderen van dierenarts omdat ze echt vlakbij zit ('kga te voet naar daar).

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#7 Geplaatst 25 juli 2011 - 22:00

Blijkbaar zijn de prijzen zeer variabel. Ik zou me er ook geen vragen bij gesteld hebben, mocht mijn moeder niet zo'n goedkope dierenarts gehad hebben. Zo koopt ze bij hem altijd zakken virbac, een uitstekende voeding, en ik heb die prijs eens vergeleken met de prijs op internet: zij betaalt dus veeeeeeeeeeeel minder, geen idee hoe dat komt. Maar ik ben ook tevreden hoor, en ben niet van plan te veranderen.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 25 juli 2011 - 22:40

Idd wel raar dat er zo'n grote verschillen in zitten...
maar mijn ouders gingen  vroeger naar de dierenarts in hun straat (wel eerder een veearts) en dat  was gewoon 20 euro (zonder factuur ;) ). (Die DA is jammer genoeg vorig  jaar overleden).

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#9 Geplaatst 25 juli 2011 - 22:43

ja, dat kan enorm verschillen, en duurder is niet persé beter! Ik heb een supergoeie DA en die is helemaal niet duur en die probeert je ook niet op te lichten waar je bijstaat (ken wel andere... :trance: )

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 25 juli 2011 - 22:44

Ik betaal voor een jaarlijkse inenting plus visite erbij 32€.
Castratie is 50€.
Voor een sterilisatie is het 130€.
Verleden week heb ik voor een sterilisatie en 2 eerste vaccins bij de kittens samen 149€ betaald.
Dit is ook een gewone da geen kliniek of zo.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#11 Geplaatst 25 juli 2011 - 22:52

visite in praktijk 25 euro, thuisbezoek 30 euro.

+ 15 euro per vaccin.

cybercat
cybercat
  • 852 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 25 juli 2011 - 23:38

Maylun zei:

Hier ook een boerendorp.
En ik betaal voor visite en inenting van 5 kittens + 2 extra inspuitingen= 12 euro visite+ (7x15 euro)= 117 euro
Redelijk goedkoop denk ik dan.

amai , dat is goedkoop ik betaalde dat voor de twee !!
en een onderzoekje van mijn kitten was 45 EURO

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 26 juli 2011 - 08:18

Ik betaalde, 45 EUR (2 pilletjes inbegrepen) voor castratie van Casper en 90 voor Ziva (5 pilletjes inbegrepen)
Een gewone visite heb ik nog niet gehad... Casper zat met niesziekte en ziva met die schimmelinfectie, dus namen we ze altijd alle twee mee en betaalden 35 EUR
We zijn toen 3 weken aan een stuk moeten gaan en als het opnieuw voor casper zijn niesziekte ging moesten we enkel het spuitje of de pilletjes betalen.. Gaf ze niets (1 keer gebeurd) dan moesten we ook niets betalen...
Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 26 juli 2011 - 09:30

Heb op 14/3/2011 3 katten laten inenten voor katten- en niesziekte.

- bezoek aan huis: 29 euro
- katten- niesziektevaccinatie voor 3 katten: 30 euro dus 10 euro per kat
- leucosevaccinatie: 12 euro
- praktijkbezoek: 19 euro
- bloedstaalname: 10 euro

Bewerkt door Magic Coonie, 26 juli 2011 - 09:35.

Guest_cies_*
Guest_cies_*

#15 Geplaatst 26 juli 2011 - 09:31

Heb verleden week voor 22 katten hun jaarlijkse inentingen 280 euro betaald Da komt aan huis.