Spring naar inhoud

- - - - -

Ik mag niet van..

• Log in om te reageren
61 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 18 juni 2009 - 14:28

Ik denk dat er verscheidene manieren zijn in relaties en dit ook van weerzijden moet komen... maar toch is het niet altijd zo....

Als ik zin heb om iets te kopen doe ik dat meestal wel als het budget het toelaat..mijn man is een vrek op alles en nog wat behalve voor zichzelf.
Wij hebben aparte rekeningen door bepaalde omstandigheden in het verleden.
Zelfs voor een kattenspeeltje zaagt hij ook wel...soms ook weer niet. Je weet nooit op voorhand of hij zal zagen, boos zal zijn of niet... maar daar kijk ik niet meer naar. :o

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 18 juni 2009 - 14:34

mijn man heeft er zelden iets op tegen als ik iets wil kopen, heb soms wel zin in een grotere en mooiere krabpaal en hij vind dat niet nodig,maar als ik hem eeeeeeeeecht zou willen dan zou hij wel bijdraaien

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 18 juni 2009 - 14:42

hier beslissen we alleen samen als het over dure spullen gaat :d

Geplaatste afbeelding

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#19 Geplaatst 18 juni 2009 - 14:54

We hebben 1 gemeenschappelijke rekening, hij trekt zich niets aan van de betalingen die moeten gebeuren, ik regel alles, ik koop alles voor de kindjes, voor de beestjes. We hebben daar nog nooit problemen met gehad maar grotere aankopen gebeuren wel met overleg natuurlijk. Meestal is het elk om beurt als we iets 'groot' willen aankopen. Hij wou een nieuwe piano, ik amerikaanse frigo, enzo sparen we voor de grotere stuks, elk om toer zijn zin :) maar nu zijn het terug verbouwingen die geld kosten :cry:

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#20 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:02

over grote aankopen beslissen mama en ik samen, wat ik voor de rest met men geld doe is mijn zaak, ben tenslotte oud en wijs genoeg.
Maar omdat ik de laatste maanden zonder werk zit/zat ben ik financieel wel trg iets afhankelijker van haar dus moet er nu wel meer overlegd worden :p
maar na de examens ga ik terug werken dus dan kan ik trg meer mijn eigen goesting kopen voor de schatjes :)

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:25

Ik heb ook zo'n partner gehad. Ik mocht werkelijk waar NIKS...ik mocht het huis niet uit!
En hij heeft zelfs geprobeerd om me halftijds te laten gaan werken want dan zag ik nog minder van de buitenwereld! :evil: :evil: :evil:
Ik mocht niet met collega's naar feestjes van het werk, niet met een collega/vriendin gaan zwemmen, niet met de fiets naar het werk,...
pffff

NiQi
NiQi
  • 351 berichten

#22 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:35

mobius zei:

Ik heb ook zo'n partner gehad. Ik mocht werkelijk waar NIKS...ik mocht het huis niet uit!
En hij heeft zelfs geprobeerd om me halftijds te laten gaan werken want dan zag ik nog minder van de buitenwereld! :evil: :evil: :evil:
Ik mocht niet met collega's naar feestjes van het werk, niet met een collega/vriendin gaan zwemmen, niet met de fiets naar het werk,...
pffff

Ik heb er ooit ook zo ene gehad hoor. Ik studeerde informatica maar hij wou wel een vrouw aan de haard. :trance: Ik mocht niet met zijn zus omgaan, ik moest thuis zijn als hij thuis was, ...

Die kerel heeft gevloekt sé want ik liet me niet doen. Uiteindelijk heb ik hem aan de kant gezet en ben alleen verder gegaan. Hij kon het niet verkroppen dat ik een hoger diploma zou hebben dan hij ... :censored:

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:35

mobius zei:

pffff

nou meisje vroeger zat ik geisoleert in mijn huis.. ik ging nergens, hij nam me niet mee ergens, ik had een klein kindje kon nergens, en ik zorgde daarenboven voor mijn zieke grootmoeder naast de deur.

Ik was maar al te blij toen ik buitenshuis kon gaan werken... meer sociale contacten, minder afhankelijkheid van mijn man... :twisted: en eens weggaan met vrouwelijke kollega's welnu af en toe eens een vergadering he :x

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:56

elixeryen zei:

Ben ik de enige die dat echt raar en zelfs wat absurd vind? :oops:

Je bent niet de enige hoor ;) Ik mag ook zelf beslissen van mijn man wat ik aankoop, toch zeker kleine dingen. Mijn moeder mocht dit vroeger ook niet van mijn vader, moest voor alles toestemming vragen, en dat wil ik niet in mijn relatie, wij zijn gelijken, ik zie niet in waarom hij meer zou zijn als ik.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#25 Geplaatst 18 juni 2009 - 15:59

Iedereen is toch een persoon, gelijkwaardig aan de ander? Zo moet dat - naar mijn mening - in een relatie ook zijn! Je bent allebei gelijk en niemand "moet" luisteren naar de ander of "mag" eens iets doen van de ander. Je bent toch wel volwassen genoeg om zelf wijze beslissingen te kunnen nemen, lijkt mij. Natuurlijk kun je wel eens een opmerking geven als je dat terecht vindt, maar uiteindelijk moet je binnen een relatie mekaar ook in je waarde laten.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#26 Geplaatst 18 juni 2009 - 16:07

Ik moet mij helemaal niet verantwoorden als ik spulletjes koop.
Grote bedragen bespreken we altijd maar mijn vriend zegt toch altijd dat het oké is. Ik ben eerder degene die eens zegt "deze maand is het genoeg geweest". ;)

Mijn vriend moet eigenlijk gewoon altijd lachen als ik vertel over leuke speeltjes die ik gezien heb. Hij vindt het prima want de katjes verwennen is natuurlijk leuk hé. :goofy: Hij zegt steeds dat hij het plezant vind omdat ik daar zo in opga. Ik ben blij omdat de katjes verwend worden en hij is blij omdat ik blij ben. En zo is iedereen tevreden hé.. :x

Geplaatste afbeelding

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 18 juni 2009 - 16:28

elixeryen zei:

Ik moet mij helemaal niet verantwoorden als ik spulletjes koop.
Grote bedragen bespreken we altijd maar mijn vriend zegt toch altijd dat het oké is. Ik ben eerder degene die eens zegt "deze maand is het genoeg geweest". ;)

Mijn vriend moet eigenlijk gewoon altijd lachen als ik vertel over leuke speeltjes die ik gezien heb. Hij vindt het prima want de katjes verwennen is natuurlijk leuk hé. :goofy: Hij zegt steeds dat hij het plezant vind omdat ik daar zo in opga. Ik ben blij omdat de katjes verwend worden en hij is blij omdat ik blij ben. En zo is iedereen tevreden hé.. :x

voila se en meer moet dat niet zijn :dancer: :dancer: :dancer:
Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#28 Geplaatst 18 juni 2009 - 16:37

Ik vind het triestig dat er nog zoveel mannen zijn die denken dat zij de meerdere van hun vrouw zijn en dat zij bepalen waar zij staat en gaat :o

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 18 juni 2009 - 16:42

MissKitty zei:

Ik vind het triestig dat er nog zoveel mannen zijn die denken dat zij de meerdere van hun vrouw zijn en dat zij bepalen waar zij staat en gaat :o

Mijn vriend maakt zich geen illusies hoor. :ha :ha :ha
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 18 juni 2009 - 16:45

Ik werk zelf niet,alleen mij man werkt ,ik doe het huishouden en alles wat daar bij kom.

Verder als ik wat uitgeef buiten het huishouden vraag ik dat idd ,meestal is dat wel goed hoor.

Maar als ik een speeltje mee neem van af de dierenzaak ga ik dat niet vragen ik weet zelf wel of ik dat kan missen van het huishoudgeld die maand.

Maar zag vanmorgen een vlo bij sheela ,dus dacht ff iets te gaan halen daartegen en kwam in de winkel en bleek ik dus 50 euro kwijd te zijn,dan bel ik hem wel even op zijn werk op zo van,kan ik dat kopen,dan zeg hij wel ja is dan nodig he.

Dus tja vraag wel maar krijg meestal wel ,ja is goed hoor..
Geplaatste afbeelding