Spring naar inhoud

- - - - -

Ik mag niet van..

• Log in om te reageren
61 reacties op dit onderwerp
Guest_catwoman27_*
Guest_catwoman27_*

#46 Geplaatst 19 juni 2009 - 10:21

Wij hebben 1 gezamelijke rekening. Dat vind ik gemakkelijker. Zeker nu we er de lening voor ons huis bijhebben en alles wat erbij komt. Ik kan mijn partner volledig vertrouwen met geld en hij mij ook.
Daarbij is hij nog heel gemakkelijk ook! Ik mag kopen wat ik wil, natuurlijk zijn er limieten hé! Ik zal ook geen hele dure dingen kopen zonder hem te vragen! Maar dan nog, meestal zegt hij dan "als je dat wil,moet je dat gewoon kopen".Jammer dat dat niet opgaat voor een nieuwe kat :x . Dat is welliswaar het enige waar ik best niet mee afkom! Hoe graag hij die beestjes ook ziet, 2 is genoeg! En eigenlijk heeft hij wel een heeeeeel klein beetje gelijk :oops:

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 29 juli 2010 - 18:10

Bij mij thuis is het héél simpel: ik breng niks van geld binnen en mijn man werkt méér dan dat zijn gezondheid het toelaat...

Als ik dan zoals de meeste huisvrouwen, zal ik zeggen, ook het meeste huishoudelijke werk zou doen, is het niet zozeer 'enkel zijn' geld, maar het feit is dat hij, bovenop zijn lange werkdagen, dus 80% van het huishouden doet ook.

Ik heb een veel te grote waslijst met ziektes, allergieën, kwalen en ongeneesbare fracturen dat hij dus altijd het laatste en beslissende woord heeft.

Vanaf wij officiëel in 't huwelijksbootje gestapt zijn, heb ik nergens recht op. Wij trouwden toen ik 20j. was en aangezien ik juist 5 dagen 18j. was toen ik 4-5 verdiepingen naar beneden stuikte, heb ik nooit kunnen werken en kreeg ik v.a. toen verlengd én verhoogd (invaliditeit) kindergeld. Maar op m'n 25ste verjaardag was het gedaan met kinderbijslag en de FOD was van mening dat ik niks ondersteuning nodig had "omdat ik dan toch had kunnen trouwen" :o :trance: :censored: Tja... :catnoknow
Nu heeft m'n man ander werk en verdiend hij zogezegd 'teveel' om bijstand te kunnen krijgen. FOD houdt er geen rekening mee dat ik gemiddeld 2-3 x per maand naar ziekenhuis moet, dat we maandelijks 180 euro apotheekkosten hebben voor mij e.d.

Dus: mijn manneke met gouden hart krijgt het laatste woord. Gewoon een kwestie van respect van mij naar al zijn zorgen voor mij toe. Komt er eigenlijk ook nog bij dat ik door mijn CVS de financies/administratie op momenten niet meer kon bijhouden, dus nu doet hij volledig de financies en ikke de administratie. Maar ik beslis wel alles van aankopen en andere dingen, hij moet gewoon zijn fiat geven omdat het altijd overzichtelijker is als 1 iemand de financies regelt en mijn CVS dat in de weg stond. Ik moet wel dikwijls oppassen met hardop dromen/fantaseren over wat ik wil hebben, want dan berekend hij dat al mee in de kosten, terwijl ik gewoon hardop droom voor 'over een paar jaar'!! Hij gunt mij bijna alles, zeker veel te veel, het komt er gewoon op aan dat we eigenlijk wat veel kosten hebben...    
Maar zijn gouden hart smelt voor elk dier, dus de poezels worden hier echt niet benadeeld.

PS: Sorry als 't wat off topic was, maar hoorde er een beetje bij vond ik.

Bewerkt door Leenaria, 29 juli 2010 - 18:39.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 29 juli 2010 - 18:35

Karolientje zei:

Wij hebben ook aparte rekeningen en 1 gezamenlijke rekening. Vind ik ook helemaal niet zo raar!
In ons geval zou dit wel raar zijn.  Ik ben deeltijds gaan werken omdat wij het belangrijk vonden dat één van ons er meer zou zijn voor de kinderen.  Ik verdien dus momenteel ook een heel deel minder dan hij.  Ik vind dit niet erg, maar zou het wel vreemd vinden om dan van mijn rekening nog iets op een gemeenschappelijke rekening te moeten storten.  Mijn deel van de bijdrage is zorgen voor de kinderen en het huishouden doen.  Dus, ik zie er in ons geval het nut niet van in.  Voor kleine aankopen vraag ik het ook niet, maar soms (en meestal heeft hij dan ook gelijk) durft hij op een aankoop wel al eens commentaar te geven.  Dat vind ik niet echt erg en ik zou het ook niet anders willen.  Wij hebben gewoon op de ouderwetse manier een gezamenlijke rekening. :goofy:

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#49 Geplaatst 29 juli 2010 - 18:50

Trouwens, even ter verduidelijking, hij koopt voor zichzelf ook nooit gewoon iets. Dat wordt dus eigenlijk allemaal eerst door mij "goedgekeurd" (om jullie woorden te gebruiken) en dan bekijkt hij de financies of het betaalbaar is, dat is dan zijn "goedkeuring" waar het om draait, hij heeft de financiële toestand 'overgenomen' v.a. pakweg 2008, dus ik heb geen idee hoe we ervoor staan.  Wij vertrouwen elkaar zodanig dat er ook geen behoefte is om het te moeten weten/opvolgen.
Maar ja, iedere relatie is persoonlijk tss 2 (of meer?!?) personen.  Geen enkele relatie is dezelfde.  Deze werkt perfect voor ons :d
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 29 juli 2010 - 19:10

Karolientje zei:

Wij hebben ook aparte rekeningen en 1 gezamenlijke rekening. Vind ik ook helemaal niet zo raar!

Hebben wij ook. En vb het katteneten betaal ik dan eens, en dan Steven eens. Als we gaan uit eten trakteer ik eens en dan hij weer eens. Voedingswaren gaan dan vb van de gemeenschappelijke rekening.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#51 Geplaatst 29 juli 2010 - 19:11

Bij ons is het simpel ik beslis. Gaat hij niet akoord mag hij zijn valiezen pakken :louche: .
:ha :ha :ha nee grapje.

Bij ons voor kleine zaken geen overleg. Wij werken allebei full-time en we werken er hard genoeg voor om soms iets voor onszelf te kopen. De aankopen over de poezen of echt grote aankopen beslissen we samen en meestal is dat geen probleem? Soms is het wel zo - hoewel dat bij iedereen zo wel zal zijn - dat het de ene maand al wat nipter is dan de andere maand en zeker nu we inderdaad ook nog maar net een huis hebben.
Ze zeiden altijd tegen mij de eerste 2 jaar als je net gekocht hebt zijn de moeilijkste en ik moet het gaan geloven denk ik. Maar ik klaag niet, we komen mooi rond. Ok we moeten niet zot doen, maar we komen niets tekort.

Guest_Kattenpoot_*
Guest_Kattenpoot_*

#52 Geplaatst 29 juli 2010 - 19:22

Dat zou hier ruzie worden, als mijn partner moest gaan bepalen of ik iets wel of niet mag kopen. ( dure aankopen is wat anders natuurlijk)

Wij hebben 1 gezamelijke rekening. En we werken allebei. Alles is eigenlijk van ons samen.
Van zijn loon betalen we alle vaste lasten. Van mijn loon doen we de leuke dingen.
Dus als ik een mooie broek zie van 100,- euro ofzo, dan koop ik die.
Als ik een leuk kattenspeeltje zie, dan koop ik die.
Maar zo mag hij ook dingen kopen die hij leuk vind. ( al koopt ie amper iets voor zichzelf)
Eerlijk zullen we alles delen :)

Als je voor alle kleinigheidje toestemming moet gaan vragen. Zoals een speeltje ofzo, vind ik dat je toch wel ergens in je vrijheid beperkt wordt.

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#53 Geplaatst 29 juli 2010 - 19:59

MissKitty zei:

Ik denk dat dat is wat gebeurt als er een relatie ontstaat tussen een dominant en een onderdanig karakter :)
Hier zou het toch ook niet waar zijn, maar mijn vriend zou ook niks kunnen zeggen op mijn aankopen want hij smijt zelf met zijn geld als het om games gaat :LOL:

Goh, ik weet dat zo nog niet. Zelf ben ik ook vrij dominant, maar ik zou mijn partner nooit iets verbieden om te kopen. Het is tenslotte haar geld.

Misschien is het een man/vrouw iets? Ik merk ook wel dat mijn vader mijn moeder soms dingen durft verbieden, tot op het absurde toe. En meestal slikt mijn moeder dit. Niet dat ze heel onderdanig is, maar om discussie te vermijden.

Nuja, bij ons is dit niet mogen in ieder geval niet aan de orde. Zelfs voor grote aankopen zoals dure items of ja, zelfs een kat. Maar ik heb dan ook geluk dat mijn partner zelf heel zot is van katten. Het is wel zij die mijn gezond verstand speelt als het op katten aan komt. Ik denk dat ik zonder haar, al zeker 20 katten had. :oops: Maar zelfs dan, zou ze het stiekem zelf ook niet erg vinden. :goofy:

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 29 juli 2010 - 21:54

Hier hebben we een gezamelijke rekening en gezamelijke spaarrekening.
Eigenlijk alles wordt besproken wat we kopen! (Op een bakje van 3 euro na dan :louche: )
We houden beide de financien bij en weten bede precies wat kan en wat niet, dus discussies
komen hier eigenlijk niet voor. Ideaal!! :LOL:
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Guest_teddybeer44_*
Guest_teddybeer44_*

#55 Geplaatst 29 juli 2010 - 21:57

Hier word alles besproken, op klein spul na uiteraard.

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#56 Geplaatst 30 juli 2010 - 09:11

Ík mag ook niet altijd alles kopen wat ik wil, maar gewoon omdat ik ook wel in elke winkel wat zou kopen.
Speeltjes voor de katten mag meestal niet, ze hebben al genoeg en ze spelen er toch niet mee ...
Speeltjes voor de hond, mag meestal wel ...

Nu wil ik graag twee kleurmuisjes, hij zegt neen geen knagers meer.
Zonder echte reden, hij zegt je hebt al kippen, katten en een hond, ...

Nu vind ik dat geen goede reden maar allé, ik blijf gewoon doorzagen ;)

Een nieuwe kat gaat niet vanwege Fugi, hij heeft wat psych. probs, oké geen probleem.
Komt later wel eens.

Een tweede hodn gaat ook niet, wonen te klein, oké geen probleem, binnen 5 jaar ongeveer zouden we graag een nieuw huis kopen.

Kippen, heb er nu 4, wil graag nog zijdehoenkrieltjes erbij, gaat niet want ruimte is te beperkt, oké geen probleem, ook pas als we een nieuw huis hebben.

Nu wil ik twee kleurmuisjes van gvd maar 4 euro 't stuk en zegt hij simpelweg
geen knagers :trance:

he makes me crazy some times

Bewerkt door Sarah*, 30 juli 2010 - 09:13.

Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#57 Geplaatst 30 juli 2010 - 10:19

mijn vriend wilt het meestal zelf ook kopen dus :) en als ik iets wil mag ik het ook kopen van hem. Hier zijn daar nooit problemen over :)

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#58 Geplaatst 30 juli 2010 - 10:26

Simpel, mijn man doet wat hij wilt met zijn geld en ik ook. :)

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 30 juli 2010 - 10:35

Ik ben thuis eigenlijk de spaarder van ons twee, het is eerder mijn vriend die makkelijker geld uitgeeft. Niet dat dat meteen aan grote dingen is, maar hij zal sneller beslissen van iets te kopen, terwijl ik dan toch aan het budget zit te denken. Wij hebben sinds kort een gemeenschappelijke rekening en tot nu toe hebben we de grotere dingen samen beslist.

Voor de kleinere spullen wordt er wel gezegd van ik koop dit of dat, maar niet om goedkeuring te vragen, gewoon dat de andere het weet.

Nu wil hij een nieuw fototoestel en dat vind ik wat minder O:) . Maar hij gaat ervoor sparen, dus dan kan ik weer niets zeggen he!

Een nieuwe auto komt er spijtig genoeg ook aan, onze andere geraakte niet meer door de keuring. Ik heb hem er toch van overtuigd om het goedkopere model te nemen hehe :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.849 berichten
  • 4 katten

#60 Geplaatst 30 juli 2010 - 10:36

Wij hebben ook 1 gezamelijk en dan onze eige apparte. We storten een bepaald percentage naar de gezamelijke.
Voor de rest doet ieder met zijn geld wat ie wil.

Toch stoor ik me er soms wel aan. Hij verdient VEEL meer dan mij en van mijn rekening koop ik ook dingen om bv. mijn bureau op orde te maken.
Ik heb nog maar een klein deeltje over als ik mijn deel naar de gezamelijke gestort heb, hij veel. In de week iets gaan eten en zei hij: het is jou beurt om te betalen.
Ook voor de poezen hebben we een budget per maand. Maar soms moet je daar over gaan en leg ik van mijn rekening bij.

Huishouden is hier niet verdeeld. Ik doe 98% van het huishouden. Hij doet de tuin (hij zegt, gij binnen, ik buiten). Een mooie tuin is leuk, maar ik vind het belangrijker dat het binnen proper is. Onze tuin is veel te groot, dus in orde is hij ook niet.
HIj heeft ooit eens gezegd dat hij wel altijd zou stofzuigen (heb een hele slechte rug, vandaar). Mja, 1x/maand als ik erachter zaag. Maar met 4 poezels weet je dus dat je beter 1x/dag stofzuigt he.

Dus zo verloopt het een beetje bij ons.
Grote aankopen worden wel samen besproken.