Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
janallem2
janallem2
  • 5.025 berichten
  • 5 katten

#1111 Geplaatst 25 april 2012 - 19:56

schattig :heart:
Geplaatste afbeelding

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#1112 Geplaatst 26 april 2012 - 15:16

Wat een mooie meid.
Dat flessen s'avonds helpt trouwens maar even.
Na 6 maand opstaan s'nachts en een logeerpartijtje bij oma zijn we ook begonnen met haar laatste voeding een flesje te geven, dat hielp, Maité sliep de nacht door maar na 2 weken kom ik uit mijn bed om een fles te warmen s'nachts :r dus borstvoeding s'nachts is dan nog een pak makkelijker en zelf slaap je na een nachtborstvoeding sneller terug in dan na een nachtelijke trip naar de micorgolfoven :lachen:

Bewerkt door noukie, 26 april 2012 - 15:17.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1113 Geplaatst 28 april 2012 - 15:49

Grote paniek deze week !!

Toen ik donderdag ons meisje verschoonde tussen de borstvoedingswissel schoot ik echt in paniek. Juliëtje haar oogjes draaiden ineens een paar seconden enorm snel van links naar rechts terwijl ze even helemaal verstijfde en gromde. Een paar seconden later begon ze te huilen om daarna weer normaal te doen en terug te lachen.
Meteen konden we via de huisarts naar de kinderarts en kinderneuroloog toe. Daar kreeg ze een EEG, bloedonderzoek en echo van het fontanelletje. Meteen werd ook een grondig bloedonderzoek gedaan en ik mocht de nacht blijven met haar voor een slaaponderzoek.
Pffffff wat een bezorgdheid !!

Het bloedonderzoek is perfect alsook de echo.
De EEG bleek ook normaal, het slaaponderzoek is nog niet helemaal geannaliseert en het is afwachten tot maandagnamiddag op het resultaat daarvan. De kinderneuroloog gaat dit grondig bekijken, alsook de video-opnames van haar slaapgedrag die nacht.
Volgens de neuroloog heeft ze een lichte epilepsie aanval gehad. En zeer waarschijnlijk eenmalig (hopelijk !!!) Maar ze moet wel goed opgevolgd worden.

Voor afgelopen nacht kregen we een monitor mee en het alarm is 1 keer af gegaan om 02.00 u. Ik kreeg haar moeilijk meteen wakker uit haar diepe slaap, maar eens ze wakker was , reageerde ze gelukkig weer normaal.
Verder hebben we vandaag gelukkig nog geen alarmen gehad. Overdag moet ze dus ook aan een monitortje, gelukkig zo'n kleintje wat gemakkelijk overal mee te nemen is.
Ons meisje slaapt dus té diep.
Gelukkig bestaat zo'n monitor en alle geluk dat ik die eerste aanval gezien heb.
Hopelijk blijft ze verder aanval vrij, want dit was echt eng !!
Haar ontwikkeling loopt gelukkig perfect en zeer goed , dus echt reden tot paniek en ongerustheid hoeven we volgens de dokters niet te hebben. Maar toch is elk alarm zeer eng , hopelijk krijgt ze dit toch niet elke nacht. Als dit bij nacht 1 al afgaat, dan vrees ik dat we daar wel meer mee te maken zullen krijgen.

Dan gaat alles perfect en zo goed en dan krijg je totaal onverwachts zoiets. Amaaaai heel even stond onze wereld stil !!!!

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#1114 Geplaatst 28 april 2012 - 15:56

Ocharme Juliët. Hopelijk is het toch een eenmalig iets, en gelukkig had je het gezien. Zo kon je toch snel bij een dokter terecht. Veel sterkte allesinds.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#1115 Geplaatst 28 april 2012 - 19:36

Ocharme de kleine spruit, da zal wel dat da verschieten is, al maar goed dat je het gezien had dat ze een aanvalletje kreeg.
Dat zal inderdaad ook wel eng zijn als da alarm afgaat.
Sterkte hè meid en ik duim voor jullie dat het allemaal niet te erg is hè. Xxx

carooootje
carooootje
  • 1.722 berichten
  • 1 katten

#1116 Geplaatst 29 april 2012 - 00:10

oei
ik zou ook heel erg schrikken hoor ..gelukkig dat je het zag

het komt wel goed hoor Feroesti

heb al meerdere malen zo een kleine monitor gezien bij zuigelingen
het is goed dat ze dit heeft nu
veiliger
en ze zal dit missch een tijdje moeten dragen

maar ik begrijp je schrik hoor !

alvast een dikke knuffel voor je kleine meid en jij
:heart:
Geplaatste afbeelding
Katten laten pootafdrukken achter op je hart.

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#1117 Geplaatst 29 april 2012 - 01:16

Jezus :( kreeg zelf al een paniek gevoel !!! Ochareme Nathalie, dat is verschrikkelijk, zou ook helemaal vies gevoel krijgen :( Hopenlijk is het iets eenmalig idd, maar ik zou me toch rot zorgen maken ! Epilepsie kan ook blijvend zijn ... hoe weten ze dat dit niet het geval is?
Mijn god, ik hoop dat alles goed blijft gaan en het niet terug komt, dat is echt om je rot te schrikken. Heel veel beterschap voor jullie kleine prinssesje ! :hug:
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#1118 Geplaatst 29 april 2012 - 10:37

Amaai, kan mij inbeelden dat jullie enorm verschoten zijn.  Wat een geluk dat je de aanval gezien hebt en dat alles vlug getest kan worden.  Hopelijk is het niet al te ernstig.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1119 Geplaatst 29 april 2012 - 10:58

Serenity zei:

Jezus :( kreeg zelf al een paniek gevoel !!! Ochareme Nathalie, dat is verschrikkelijk, zou ook helemaal vies gevoel krijgen :( Hopenlijk is het iets eenmalig idd, maar ik zou me toch rot zorgen maken ! Epilepsie kan ook blijvend zijn ... hoe weten ze dat dit niet het geval is?
Mijn god, ik hoop dat alles goed blijft gaan en het niet terug komt, dat is echt om je rot te schrikken. Heel veel beterschap voor jullie kleine prinssesje ! :hug:

Epilepsie zou iets zijn wat bij pasgeboren zeer zelden voorkomt.
Meestal is zo'n aanvalletje op die leeftijd een teken dat de hersentjes van het baby'ke nog niet helemaal volgroeid zijn. (volgens de kinderneuroloog toch)
Het kan dus eenmalig zijn of gewoon vanzelf uitgroeien.
Het kan ook blijvend zijn, maar dat is zeldzaam en daar willen we nu ook liever niet aan denken. Men had dan ook wel eerder afwijkingen op de EEG of echo moeten zien . (alhoewel het ook niet altijd zichtbaar is en die kans er dus nog altijd wel is helaas).
Met zoiets is het altijd afwachten , het kan zelfs ook veel later nog eens voorkomen. Juliëtje moet dus heel erg lang opgevolgd blijven door de neuroloog. Maar dat haar ontwikkeling zo snel en vlot verloopt is al een zeeeeeeeeer goed teken, mmestal loopt dit bij afwijkingen toch iets achter.
Zij is zelfs iets voor op haar leeftijd wat kracht betrefd (nekspieren, beenspieren,...) en maakt heel vroeg contact (oogcontact, lachen en zelfs al slaan naar speeltjes).

Deze nacht geen alarm gehad en ons meisje heeft voor het eerst 8 uren geslapen ! Van 22.00 u tot 06.00 u deze morgen. Gelukkig van het monitortje, anders was ik wel veel bezorgder geweest en had ik haar zeker wakker gemaakt. Nu konden we haar rustig laten uitslapen, het heeft toch een veilig gevoel.

Enig nadeel zijn die pleistertjes aan die sensoren. Als ik die eraf moet halen voor haar badje , doet dat pijn. Bovendien ziet het ook rood op die plaatsen, ookal wissel ik elke dag van kant. Morgen ga ik eerst naar de apotheek gaan vragen of ze betere pleistertjes hebben, hypo-allergeen en gemakkelijker verwijderbaar met water of zo.
Deze huidige zouden ook speciaal zijn en zijn een soort van tweede huid, maar amaai als ik ze er af haal dan brult ons meisje wel :( .

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1120 Geplaatst 30 april 2012 - 14:56

Ocharme toch klein prutske.

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#1121 Geplaatst 30 april 2012 - 17:18

Ochareme :( ik wens het beste voor jullie kleine meid :hug:
Het komt wel goed, positive thinking !
Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#1122 Geplaatst 30 april 2012 - 19:27

oei, dat is wel schrikken!

hoe lang moet ze aan de monitor, feroesti?

Guest_tito_*
Guest_tito_*

#1123 Geplaatst 01 mei 2012 - 01:19

hoi Feroesti,

Mijn dochtertje heeft 8 maanden zo een grote monitor voor (hart en ademhaling) gehad na een vermoedelijke gemiste wiegedood. Dus als je nog vragen moest hebben, kan je steeds bij me terecht. We hebben ook zo een klein monitortje gehad (MR10) in afwachting van de slaaptest.

Dikke knuf

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#1124 Geplaatst 01 mei 2012 - 06:12

Jeetje, dat zal wel echt eng geweest zijn.
Gelukkig had je het gezien!
Veel sterkte en geef je meisje maar een knuffel van mij.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1125 Geplaatst 01 mei 2012 - 10:12

Alicia zei:

oei, dat is wel schrikken!

hoe lang moet ze aan de monitor, feroesti?

Die monitor blijft zeker tot ze een jaar is.
Eén keer alarm is voldoende en het kon al fataal geweest zijn.
Gelukkig bestaat zoiets !
Ondertussen hebben we geen alarmen meer gehad, oef !

Morgen kennen we de eindresultaten van de tests, met dat week-end is alles opgeschoven. Maar de grootste paniek is weg en heeft plaats gemaakt voor vertrouwen in dat toestelletje.
Volgens de dokters mogen we daar ook echt op vertrouwen.