Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1126 Geplaatst 01 mei 2012 - 10:14

tito zei:

hoi Feroesti,

Mijn dochtertje heeft 8 maanden zo een grote monitor voor (hart en ademhaling) gehad na een vermoedelijke gemiste wiegedood. Dus als je nog vragen moest hebben, kan je steeds bij me terecht. We hebben ook zo een klein monitortje gehad (MR10) in afwachting van de slaaptest.

Dikke knuf

Moest ze overdag dan geen MR 10 tje hebben ?
Hier ligt ze dus overdag aan dat kleintje, ook als we ergens naar toe gaan.
Maar met het opgroeien zal dat wel overbodig worden zeker ?
Eens ze enkel in haar bedje slaapt en overdag wakker is, zullen we dat kleine monitortje wel kwijt raken vermoed ik.

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#1127 Geplaatst 03 mei 2012 - 07:30

:hug: Veel sterkte, hopelijk komt alles vlug terug goed.
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#1128 Geplaatst 03 mei 2012 - 09:03

Oei, moet schrikken zijn geweest!
Dikke knuffel!

Guest_tito_*
Guest_tito_*

#1129 Geplaatst 04 mei 2012 - 20:07

feroesti zei:

Moest ze overdag dan geen MR 10 tje hebben ?
Hier ligt ze dus overdag aan dat kleintje, ook als we ergens naar toe gaan.
Maar met het opgroeien zal dat wel overbodig worden zeker ?
Eens ze enkel in haar bedje slaapt en overdag wakker is, zullen we dat kleine monitortje wel kwijt raken vermoed ik.

Ze moest die monitor dag en nacht dragen. Tegen de tijd dat ze mocht stoppen mochten we afbouwen naar enkel tijdens het slapen, ik heb echt moeite gehad om de monitor los te laten. De monitor werd om de zoveel tijd uitgelezen en geanalyseerd. Bij de laatste uitlezing had ze nog 2 apneus van 16 sec. :trance: Wat ik toch nog veel vond.
Een MR10 meet enkel de ademhalingsbewegingen, uit de slaaptesten is gebleken dat haar hartslag ook te laag zakte dus moest haar hartje ook gevolgd worden.

Bewerkt door tito, 04 mei 2012 - 20:13.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1130 Geplaatst 07 mei 2012 - 10:34

tito zei:

Ze moest die monitor dag en nacht dragen. Tegen de tijd dat ze mocht stoppen mochten we afbouwen naar enkel tijdens het slapen, ik heb echt moeite gehad om de monitor los te laten. De monitor werd om de zoveel tijd uitgelezen en geanalyseerd. Bij de laatste uitlezing had ze nog 2 apneus van 16 sec. :trance: Wat ik toch nog veel vond.
Een MR10 meet enkel de ademhalingsbewegingen, uit de slaaptesten is gebleken dat haar hartslag ook te laag zakte dus moest haar hartje ook gevolgd worden.

Toch eng hé !
Ondertussen hebben we zaterdag nog een alarm gehad en deze keer overdag. Opvallend bij dit en vorig alarm dat het beide keren was toen ze het toch wel warm had. De eerste keer had ik een extra dekentje bijgelegd in haar bedje omdat haar handjes koud aanvoelden en 2 uren later kregen we alarm.
Deze keer kwamen we van op uitstap en lag ze in de draagmand met haar mutsje aan en in een wikkeldeken. Omdat ik dringend naar de wc moest liet ik haar binnen even zo liggen en toen ging het alarm af. Beide keren had ze het dus blijkbaar te warm en ze reageert daar dus gevoelig op.
We zullen er dus extra moeten op letten dat ze nooit te warm ligt.

De slaaptest is dus nog niet binnen :catnoknow
Blijkbaar zijn er computer problemen en men vind de test niet terug.
Vandaag is men ventje er heen om toch wat meer uitleg te gaan vragen.
Ongeloofelijk dat zoiets kan !! Hopelijk hebben we toch snel resultaat , want dit duurt wel erg lang. En hopelijk vinden ze die test nog terug en moeten we niet weer een nachtje naar daar.

Verder gaat het supergoed met ons meisje.
Ze weegt al 4500 gram en de borstvoeding gaat enorm goed.
En !! ze slaapt nu ook al zo'n 6/7 uren door 's nachts :love3:

Bijgevoegde thumbnails

• Juliët 050.jpg
  • Juliët 049.jpg

Maranweke
Maranweke
  • 9.602 berichten
  • 2 katten

#1131 Geplaatst 07 mei 2012 - 11:02

:heart: :love3: Schattige foto's
Vele knuffels van Wolf, Curly & Skye!

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#1132 Geplaatst 07 mei 2012 - 14:33

Ze wordt al een flinke dame :heart:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1133 Geplaatst 07 mei 2012 - 15:17

Ze is echt al veel veranderd.  Superschattig meisje :love4: .

Hopelijk is alles goed en zijn de resultaten van de onderzoeken geruststellend.

Geplaatste afbeelding

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#1134 Geplaatst 07 mei 2012 - 19:38

Wat een mooi een prinsesje toch hè, zo een schatje. :heart: :heart: :heart:
Hopelijk weten jullie nu toch snel wat meer i.v.m die slaaptest. :hug: :hug: :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1135 Geplaatst 08 mei 2012 - 11:13

:LOL: :LOL: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1136 Geplaatst 08 mei 2012 - 11:39

pfffff volgende week woensdag moet ik opnieuw een nachtje binnen voor de slaaptest.
Blijkbaar is onze eerste test verdwenen wegens een computer crash :catscratchhead .
Leuk is anders !!!

Deze nacht hebben we 2 alarms gehad en heeft ons meisje zeer onrustig geslapen.
We zullen toch blij zijn als we eindelijk resultaat hebben en weten hoe het in mekaar zit en hoe diep ze slaapt en ademt.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1137 Geplaatst 08 mei 2012 - 12:19

Sommige mensen hebben een sporthart he ;)

Ik heb een lage bloeddruk, en mijn hartslag in rust ligt gewoonlijk rond de 50 slagen per minuut. En wie mij kent, weet dat ik absoluut geen sporter ben!

Gewoon niet vergeten te vermelden wanneer ik ergens opgenomen wordt, dat ze daar rekening mee houden en niet in paniek schieten wanneer mijn hartslag terwijl ik slaap ergens in de 40 is ;) En tijdens een operatie dienen ze iets toe waardoor mijn hartslag tijdelijk sneller gaat. Maar verder is er geen probleem mee.

Kan het zijn dat Juliët ook een sportershartje heeft?
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1138 Geplaatst 08 mei 2012 - 16:02

Gwynyth zei:

Sommige mensen hebben een sporthart he ;)

Ik heb een lage bloeddruk, en mijn hartslag in rust ligt gewoonlijk rond de 50 slagen per minuut. En wie mij kent, weet dat ik absoluut geen sporter ben!

Gewoon niet vergeten te vermelden wanneer ik ergens opgenomen wordt, dat ze daar rekening mee houden en niet in paniek schieten wanneer mijn hartslag terwijl ik slaap ergens in de 40 is ;) En tijdens een operatie dienen ze iets toe waardoor mijn hartslag tijdelijk sneller gaat. Maar verder is er geen probleem mee.

Kan het zijn dat Juliët ook een sportershartje heeft?

Is dat dan een vergroot hartje ?
Grote zus, Zjoli van 13 jaar is vorig jaar ook op hartonderzoek geweest in Gent en heeft ook een licht vergroot hart. Zou dit erfelijk zijn ????
Daar heb ik helemaal nog niet aan gedacht eigenlijk...
Maar dat MR 10 'tje meet niet de hartslag, maar de ademhaling.
Heb je bij een sporthart dan ook adempauzes ?
Het alarm gaat pas af als ze 20 sec. niet beweegt (dus als de buik niet op en neer gaat en er dus geen ademhaling is)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1139 Geplaatst 08 mei 2012 - 17:18

Goh... Geen idee of zo'n hart dan ook vergroot is... Ik heb mijn hart laten onderzoeken omdat het zo traag sloeg, maar er bleek niets mee mis te zijn. Mijn ademhaling zelf is meestal ook heel langzaam. Toen ik ging duiken bleek dat ik maar een kwartje verbruikte, terwijl het bij mijn mededuikers makkelijk om de helft tot 3/4 ging. Dus de ademhaling zal wel trager zijn dan gemiddeld, bij zo'n sporthart ja. Mijn ventje ademt makkelijk 2 of soms 3 x waar ik maar 1 x ademhaal.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1140 Geplaatst 08 mei 2012 - 19:27

Gwynyth zei:

Goh... Geen idee of zo'n hart dan ook vergroot is... Ik heb mijn hart laten onderzoeken omdat het zo traag sloeg, maar er bleek niets mee mis te zijn. Mijn ademhaling zelf is meestal ook heel langzaam. Toen ik ging duiken bleek dat ik maar een kwartje verbruikte, terwijl het bij mijn mededuikers makkelijk om de helft tot 3/4 ging. Dus de ademhaling zal wel trager zijn dan gemiddeld, bij zo'n sporthart ja. Mijn ventje ademt makkelijk 2 of soms 3 x waar ik maar 1 x ademhaal.

Ik zal het zeker eens met de arts bespreken, want misschien is het inderdaad zoiets wat de alarms geeft.
Maar dat zouden ze in de slaaptest ook moeten zien. Het aantal ademhalingen en hartslagen wordt daar ook geregistreerd.