Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1141 Geplaatst 08 mei 2012 - 20:39

Je kan misschien vragen dat ze eens een echografie van het hartje van Juliët maken, al is het maar voor de geruststelling?  Als ze daar dan toch is voor een nieuw slaaponderzoek...  

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1142 Geplaatst 09 mei 2012 - 10:30

Marieke zei:

Je kan misschien vragen dat ze eens een echografie van het hartje van Juliët maken, al is het maar voor de geruststelling? Als ze daar dan toch is voor een nieuw slaaponderzoek...

's Nachts gaan ze dat niet doen hé.
Ik moet pas binnen om 20.00 u en mag 's morgens om 08.00 u alweer naar huis. We zien wel wat er uit het slaaponderzoek naar boven komt, alles wordt dan geregistreerd. Afhankelijk daarvan zullen ze dan kijken of er nog meer onderzoeken nodig zijn.
Hopelijk niet, want leuk is dit niet voor haar.
Gelukkig is ze een rustige en heerlijke baby en trekt ze zich het allemaal niet aan. Zolang ze haar slaap heeft en op tijd haar borst is ze heel erg tevreden en gelukkig.
Het enige wat ze echt niet leuk vind zijn die stomme pleisters die er achteraf weer af moeten. Vorige keer was haar gezichtje 2 dagen helemaal rood op de plaatsen van de pleisters.
Deze keer zal ik haar alvast goed insmeren met coldcréme (een aantal uren voor vertrek, zodat de pleisters toch blijven hangen).

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1143 Geplaatst 09 mei 2012 - 11:46

Nee da's waar, 's nachts gaan ze inderdaad allicht geen echo verrichten, maar misschien en wellicht kan je hiervoor een afspraak krijgen voor net ervoor of kort erachter? Als ze een beetje van goeie wil zijn moeten ze zoiets toch kunnen organiseren, vind je niet?

In alle geval, veel geluk met het slaaponderzoek.

Bewerkt door Marieke, 09 mei 2012 - 11:47.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1144 Geplaatst 09 mei 2012 - 17:48

Marieke zei:

Nee da's waar, 's nachts gaan ze inderdaad allicht geen echo verrichten, maar misschien en wellicht kan je hiervoor een afspraak krijgen voor net ervoor of kort erachter? Als ze een beetje van goeie wil zijn moeten ze zoiets toch kunnen organiseren, vind je niet?

In alle geval, veel geluk met het slaaponderzoek.

Deze namiddag weer alarm gehad en dit keer kreeg ik haar weer zo moeilijk wakker. Wat blijft dit toch eng, iets waar ik echt niet kan aan wennen hoor !

Verder doet ze het zo goed, ze lacht en brabbelt al.
Als we tegen haar praten, praat ze terug in brabbeltaal. Zo lief !!!!
Het is een echt schatje en een zeer rustige en lieve meid.
Ondertussen weegt ze al 4600 gram, wat dus ook perfect is.
Wat gaat het snel !!!!

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1145 Geplaatst 09 mei 2012 - 18:03

Hè getverderrie wat eng! Ik hoop dat je niet alsmaar in angst zit, dit is toch wel heel onzeker zo he...

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#1146 Geplaatst 09 mei 2012 - 20:34

ik lees dit nu pas, plezant is idd anders.
Hopelijk vinden de dokters snel wat er mis is en is het iets dat ze makkelijk kunnen oplossen

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#1147 Geplaatst 09 mei 2012 - 21:46

Dat moet eng zijn zeg, zo'n alarm midden in de nacht ....!!
Gelukkig blijkt Juliët er zelf niet veel last van te hebben en is het geen huisbaby he! Want, een huilbaby, dat is echt ook niet om te lachen..(de kleine van mijn nichtje heeft zeker 1 jaar bijna voortdurend aan het huilen geweest.... :scared: )
Veel succes met de nieuwe slaaptest!
Dikke knuffel voor je schattig meisje :hug: :hug: :hug:

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1148 Geplaatst 14 mei 2012 - 12:09

Hoe gaat het nu met Juliëtje? Zijn jullie al geweest voor het nieuwe slaaponderzoek? Hopelijk gaat alles goed en komt er toch snel geruststelling op alle vlak.

Bewerkt door Marieke, 14 mei 2012 - 12:10.

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#1149 Geplaatst 14 mei 2012 - 12:24

:hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1150 Geplaatst 17 mei 2012 - 13:40

Sedert deze morgen ben ik terug van het slaaponderzoek.
Er is niets abnormaals te zien op de resultaten.
Oef !!
Toch blijft ze een jaartje aan de monitor, want zo'n onderzoek is natuurlijk een momentopname en sluit enkel bepaalde zaken uit, maar geeft geen sluitende zekerheid. (net zoals alle testen)

Voorlopig zitten we op twee tot drie alarms per week, dus dat valt goed mee. Juliëtje ontwikkeld perfect en slaapt lekker door, ze groeit uitstekend, de borstvoeding is een droom,...
We zijn gerustgesteld, maar toch eng dat we niet weten wat er aan de hand geweest is die dag en waar die alarms dan vandaan komen.
Volgens de dokter zijn er twee mogelijkheden van wat er die dag is gebeurt : een éénmalige epilepsieaanval of een plots ademhalingsprobleem door terugvloei van voeding in de longen.
Hij denkt meer aan het laatste omdat ze ervoor net had gedronken.
Ze heeft nochtans geen last van reflux, maar als je zo'n baby'ke neerlegt na de voeding kan er natuurlijk altijd wel iets terug lopen.
In elk geval heeft ze het gelukkig niet meer opnieuw gehad.
Hopelijk blijft het zo , maar eerlijk ben ik er toch nog niet helemaal zonder bezorgheid. Die alarms zijn ook zo schrikwekkend telkens.

Volgens de arts hoeven we ons geen zorgen te maken. Het zijn valse alarms, want moesten ze echt zijn, zouden we haar blauw in haar bedje vinden.
20 sec niet ademen geeft een nare blauwe kleur en is levensgevaarlijk !! Zolang we niet met zo'n toestanden te maken hebben, kan men niet spreken van echte alarms. Want uit zo'n toestand is het zeer moeilijk een baby terug te halen en moet men meestal gaan beademen.
En dan moet je gerust gesteld zijn na zo'n uitleg en krijg je toch voor alle zekerheid maar weer de monitor mee ????
Pffffff, wat zijn dokters daar toch cru in, ik mag er niet aan denken haar ooit in zo'n toestand aan te treffen !!!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#1151 Geplaatst 17 mei 2012 - 17:14

Pfff, dat blijft idd eng, een alarm die afgaat is nooit leuk, en al zeker niet als het je baby betreft! :onzeker:

Wel goed dat vele dingen toch al uitgesloten zijn, dat is al een geruststelling, maar zoals je ook zegt, als je niet weet wat er juist aan de hand is blijft je toch met vragen zitten...
En die dokters kunnen idd soms cru overkomen, maar zij zien zo'n zaken dagelijks, dus zouden ze er wel goed moeten kunnen over oordelen, voor jullie ligt dat heel wat gevoeliger, het gaat hier tenslotte om je eigen kindje, natuurlijk zit dit bij jullie heel wat dieper! :hug:

Ik hoop echt dat je zo weinig mogelijk dat alarm moet aanhoren en dat alles verder goed blijft verlopen, want blijkbaar heb je echt een droombaby! :love2:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1152 Geplaatst 29 mei 2012 - 14:25

Ineens is alle alarm voorbij en hoeven we 's nachts nooit meer uit bed. Dit nu al sedert de vorige post.
Heerlijk !!

Ons prinsesje is nu vandaag 11 weken en slaapt lekker door van 23.00 u tot 07.00 u. De warmte doet haar niets, ze heeft er totaal geen last van.
Ze drinkt gewoon overdag wat meer aan de borst omwille van de dorst.
De borstvoeding gaat nog steeds ongeloofelijk goed. Ze komt goed bij (weegt ruim 5 kg) en zelf heb ik dus ook nergens last van. De melk stroomt rijkelijk, maar geen stuwing, kloven of wat dan ook. Beter kan gewoon niet.
Afkolven heb ik nog niet gedaan, hoeft ook niet, want we zijn onafscheidelijk !! Zelf heb ik ook geen kolfapparaat en ben ook niet van plan dat te kopen.
Juliëtje heeft dus nog nooit een speen in haar mond gehad en heeft het naar haar zin aan de borst. Wenen doet ze haast nooit, als ze honger (of dorst) heeft dan begint ze te smakken. Haar huiluurtje en krampen 's avonds zijn ook voorbij en dat heeft plaatsgemaakt voor een speeluurtje.
Ze kan al wat speelgoed vasthouden, slaan naar haar speelgoedvriendjes aan de mobiele, ze steekt ook haar tong uit als we het haar voordoen en ze heeft een enorm lieve schaterlach :love3: :love3: :love3: :love3:
Haar favoriete knuffel is een konijn in badstof die Youmi heet (heet gewoon zo van het merk babyboum Youmi Candy). Dat knuffeltje houd ze om te slapen tegen haar mondje aan(beetje borstgevoel denk ik).

Zo'n zalige, lieve baby konden we ons echt niet voorstellen.
We kunnen overal heen, ze slaapt overal door. Ze vind het heerlijk om in haar wandelwagen te liggen en ook in de auto valt ze onmiddelijk in slaap.
Het is genieten !! We zijn zo trots op haar, ze is gewoon perfect !!!
Ja, we zijn hier met z'n allen behoorlijk verliefd op ons meisje :heart:

Bijgevoegde thumbnails

• Juliët 055.jpg
  • Juliët 069.jpg
  • Juliët 072.jpg
  • Juliët 073.jpg

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#1153 Geplaatst 29 mei 2012 - 14:33

Fijn te horen dat je je geen zorgen meer moet maken voor die ademhaling!

En weer prachtige foto's :)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1154 Geplaatst 29 mei 2012 - 14:47

:thumb: :thumb: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#1155 Geplaatst 29 mei 2012 - 15:49

super dat alles zo goed gaat! Daar kan iedere mama wel van dromen!
Ze is echt een mooi meisje!

Geplaatste afbeelding