Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#1186 Geplaatst 25 september 2012 - 21:24

O, da's lang geleden. Maar zeg, dat meisje groeit als kool.  Flinke meid jullie Julietje. :)

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1187 Geplaatst 25 september 2012 - 21:51

Marieke zei:

O, da's lang geleden. Maar zeg, dat meisje groeit als kool. Flinke meid jullie Julietje. :)

Ze is inderdaad zeer flink.

Het is druk en er is nog weinig tijd over om te internetten, zo heb ik een tijd echt bewust de computer gelaten voor wat het was.
Er is hier veel verandert met de komst van ons meisje.
De katten staan niet langer meer op de eerste plaats.
Eigenlijk heb ik nu pas echt beseft hoe verslavend alles is geweest en hoe weinig tijd ik nog doorbracht met man en kinderen.
De katten en alles er rond slorpten ons helemaal op, zowel op vlak van hygiëne als de wil om bij te leren, fokken,.....
De rustpauze van ruim een jaar heeft onze ogen geopent voor de val waar we in gelopen waren. We waren verslaafd aan de poezels en dat was echt niet meer gezond voor ons gezin.
Er zijn in die rustpauze enkele katten herplaatst.
Momenteel zijn er nog de katers Dior en Enrico en castraat Elliot.
De poezen die nog bij ons wonen zijn Naomi (castraat), Myrthe, Kiké, Suze en Duna. Showen doen we voorlopig nog steeds niet en we weten niet of we daar ook weer zullen mee beginnen
( we kunnen Juliëtje geen hele dag missen )
Tja, zo'n kindje doet de ogen wel opengaan en dan ga je wel even nadenken. We zien de katten zeer graag , maar de prioriteiten liggen nu toch even anders en hopelijk voor altijd ! Té fanatiek met dieren omgaan lijkt me niet langer zo gezond, er is meer in het leven, veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer.
We hebben eindelijk ons leven wat meer terug en vooral mekaar.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1188 Geplaatst 26 september 2012 - 09:06

Amai, ze groeit inderdaad erg snel. En al 2 tandjes. Ik wacht nog altijd af op Aylinn's eerste tand. :mrgreen:
Ik ben wel jaloers op de slaap van je dochter zeg!

Hoeveel katten heb je herplaatst?

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1189 Geplaatst 26 september 2012 - 14:29

elixeryen zei:

Amai, ze groeit inderdaad erg snel. En al 2 tandjes. Ik wacht nog altijd af op Aylinn's eerste tand. :mrgreen:

Hoeveel katten heb je herplaatst?

In een tijdspanne van anderhalf jaar zijn Sanneke, Oilily en Estelle gecastreerd en  verhuisd. Ons Noesy is spijtig genoeg gestorven, wat op mij ook wel een serieuze impact heeft gehad. Ik mis haar nog steeds heel erg, ze was hier geboren en was eigenlijk al altijd mijn grote lieveling.

We hebben nu 4 poezen boven op de studio, 2 katers in hun buitenverblijf en 2 castraten beneden in de opvang. Het scheelt enorm zowel voor hen als voor mezelf.
Het was afscheid nemen en niet zo simpel om ze zomaar los te laten. Maar allen stellen het zeeeeeer goed en hier is het veel aangenamer en rustiger.
Nu besef ik hoe fanatiek we waren en dat we onszelf veel ontzegt hebben hierdoor. Dat nooit meer !! Het is niet omdat je als fokker niet constant met je katten in je hoofd bezig bent dat je het niet correct kan doen. Er is zo veel meer in het leven dan alleen dat fokken en de katten.
De katten moeten zich nu voortaan aanpassen en schikken naar ons gezin en niet langer meer omgekeerd.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#1190 Geplaatst 26 september 2012 - 14:42

Mooi meisje.

elixeryen zei:

Wie niet... :louche:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1191 Geplaatst 26 september 2012 - 15:49

Als wij echt een half uurtje voluit spelen tot ze schaterlacht en kraait dan  is ze na een tijdje doodmoe. Ze heeft hier dan ook erg veel te doen een hele dag. In onze kinderopvang hier heeft ze enorm veel om naar te kijken en is er altijd iemand om haar te entertainen.
Als ze wakker is , is ze ook echt wakker en speelt ze dat het een lust is.
Maar dat houd ze niet heel lang vol, na max. 2/3 uren is ze compleet uitgeteld en moet ze zeker minstens een uur bijslapen.
In de box ligt ze nooit meer, die vind ze echt niet leuk. Ze speelt op een grote mat op de vloer en rolt en kruipt de hele kamer door. Als ze dat beu is, dan zit ze in haar loopstoeltje en is ze dat beu dan spelen we met haar. Vooral als we zingen wordt ze helemaal gek. Aan tafel zit ze in haar hangstoeltje lekker bij ons en ook dat vind ze heerlijk. Dagelijks gaat ze ook mee in de buggy of in de draagzak (afwisselend) als we de kinderen van school halen.
Ze laat met haar intonaties van roepen en kraaien heel duidelijk merken wat ze wil. Wenen doet ze haast nooit, dat is enkel nodig als ze zich bezeert. Als ze aan de borst wil trekt ze aan men shirt, is ze moe dan begint ze te zeuren.
Ze slaapt op haar kamertje, 's nachts in het donker, overdag met het rolluik op. Zo kent ze zeer goed haar dagritme en ze gaat ook zeer gewillig slapen op haar eigen vertrouwde plekje.
Het heeft natuurlijk wel zo z'n voordelen dat thuiswerken. Ze kan slapen tot wanneer ze wil altijd op haar eigen plekje, eet op haar ritme, slaapt op haar ritme en de borst is er altijd in nood. Fopspeentje heeft ze niet en een fles kent ze ook niet, water komt uit een beker en voedsel uit de borst of van een lepel. En zo bevalt het ons meisje blijkbaar prima , heerlijk zo :heart: :heart: :heart:

De winter komt ze wel aan, en daar kijk ik niet naar uit. Pfffff ze is nog nooit ziek geweest, maar dat zal toch ook wel eens komen vrees ik.
Het tandjes krijgen was geen probleem, maar echt ziek zijn is toch weer wat anders...

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#1192 Geplaatst 26 september 2012 - 16:20

Knappe meid al zeg ! En zo'n flinke zo te horen !!
Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.280 berichten

#1193 Geplaatst 26 september 2012 - 17:36

:heart: Zo een mooie meid zeg , en zo te horen een modeldochtertje, dat moet zalig zijn zo een kindje dat altijd tevreden is , altijd opgewekt en nooit lastig , zalig !!!
Hoeveel weegt ze eigenlijk, zo op de foto's te zien kan ze ook goed eten !!!!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#1194 Geplaatst 27 september 2012 - 10:43

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#1195 Geplaatst 27 september 2012 - 20:39

Wat een schattig meisje is ze aan het worden :love2:

Leuk dat alles zo goed verloopt, bijna perfect zelfs! :LOL:
Ik weet niet of je echt bang moet zijn van de winter, ze komt toch al veel met andere kinderen in contact en komt ook dagelijks buiten, wat goed voor haar is!
Hoe meer ze gewend zijn hoe beter ze ertegen bestand zijn.
En ze blaakt van gezondheid, eet goed, slaapt goed, allemaal belangrijke zaken die in haar voordeel zijn!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#1196 Geplaatst 28 september 2012 - 10:40

Wat een dutske is het geworden!

Ze heeft erg bolle wangetjes gekregen :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#1197 Geplaatst 28 september 2012 - 15:21

Het is niet zo'n dikkertje hoor. Ze weegt net geen 7 kg en zit op de curve net onder de gemiddelde baby.
Ze ziet er wel lekker bol en compact uit, het typische babyvet.

Bijgevoegde thumbnails

• 30 september 012.jpg
  • 30 september 001.jpg

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#1198 Geplaatst 28 september 2012 - 18:40

Wat een mooie oogjes!!! :heart:

prittje
prittje
  • 4.655 berichten