Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#136 Geplaatst 25 augustus 2011 - 14:56

En nu word het genieten, genieten, genieten. Laat andere mensen maar zagen en babbelen, jullie weten wel beter.
Je zal zien dat babytje gaat in de watten gelegd worden en vooral door je zoon en dochter. :thumb:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#137 Geplaatst 25 augustus 2011 - 14:58

Pfff, ik begrijp de mensen steeds minder...
Wat moeien die zich toch?

Als je jonger bent weet je niet waaraan je begint, en als je dan eindelijk "wijs" genoeg bent om te weten wat je doet krijg je dan zo'n opmerkingen :s
35 jaar is tegenwoordig toch een schitterende leeftijd om zwanger te worden?

Het belletje is idd een schitterend idee om te tonen hoe trots je bent! :thumb:
Ik heb ook al van die hele grappige zwanger t-shirts gezien, in de stijl van "I live here" of met een print van babyvoetjes of zo.
Hier kun je er ook enkele grappige vinden ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#138 Geplaatst 25 augustus 2011 - 16:52

MarieDufoor zei:

ik zou eens moeten vragen of mijn moeder vervelende opmerkingen kreeg toen ze zwanger was van mij.
heb daar nog nooit iets van gehoord eigenlijk. :catscratchhead
Zou me verwonderen van niet eigenlijk, ze was zelf ook zelfstandige en had hele dagen klanten over de vloer...
er zullen ook wel kwatongen tussen gezeten hebben.
Mijn broer en zus 12 en 10 jaar ouder dan ik waren trouwens heel blij dat ze er een broertje of zusje bij kregen. Ik was precies de levende pop van mijn zus ;)

haha, dat van die pop herken ik! mijn moeder zegt altijd dat mijn broer vier moeders had! :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#139 Geplaatst 25 augustus 2011 - 19:02

Hé, toffe t-shirts zeg !!
Die ga ik zeker bekijken !!!
(Zo zie je dat ik er lang uit ben...wist niet dat zoiets bestond :oops: )
Er zitten een paar hele toffe tussen, zeker die met lange mauwen spreken me enorm aan.

Wel leuk al die positieve commentaren hier, wat doet dat deugd !

moekelien, inderdaad heel veel raakpunten hé.
En heerlijk om jouw berichtje te lezen, dit kleintje zal ook wel vast de knuffel van de familie worden. In elk geval ligt men kast al vol met gloednieuwe babyspulletjes gekregen van me'n zus , mama en zelfs men overbuurvrouw.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#140 Geplaatst 25 augustus 2011 - 19:07

feroesti zei:

Heel veel positief commentaar, maar helaas ook best wat negatieve reacties.

Vooral hier in de kinderopvang. Vragen of we het wel zien zitten, of ik beschaamd ben , of men man kwaad is op mij ????
(vooral die laatste vraag , wie denkt daar nu aan, een kindje maak je toch met tweeën ?)
Stomme vragen waar ik eigenlijk wel wat krevelig van werd.
Ik kreeg zelfs de vraag, omdat ik 's morgens een trui aan had, of ik het wou verbergen misschien.

Sedert gisteren dan maar een zwangerschapsbel om gedaan !!!
(kreeg ik gisteren ineens cadeau van men ma)
Zo ziet iedereen goed en duidelijk dat ik zwanger ben , geen schaamte en dus wel trots op men buikje !!

Maar alle seg :trance: Hoe durven ze!

Dan is je dochter bijgedraait en kan je heerlijk genieten van haar enthousiasme en dan beginnen er weer anderen!

De termijn waarin je geen negatieve commentaar krijgt wordt zo wel kort he! Ik ben 22 en mensen zouden mij zeker te jong vinden. En op 35 ben je al te oud. Dat geeft je waarschijnlijk zo'n kleine 10 jaar om het gewenste aantal kinderen te krijgen.

Ik vind net als Marie 35 overigens echt helemaal niet oud! Mijn moeder was 30 toen ze van mij beviel, 32 bij mijn broertje. En ik heb echt niet het gevoel dat ik oude ouders heb ofzo? En alles is ook gewoon heel gezond en natuurlijk verlopen!

Hoe komen mensen erop aan je te vragen of je je schaamt? Of je man boos is op is op je? Sowieso, alsof een man het recht heeft boos te zijn op zijn vrouw als ze zwanger raakt? Zoals ze zegt, je bent toch met twee zeker!

Geniet er maar zoveel mogelijk van! En laat inderdaad maar heel trots dat buikje zien!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#141 Geplaatst 25 augustus 2011 - 20:20

Als ik heel eerlijk mag zijn dan vind ik rond de 40 jaar wel wat te oud om nog zwanger te zijn :oops:
Geen aanval naar jou toe hé moekelien! De grootste reden dat ik dat vind is omdat er dan ook heel veel risico's voor het kindje aan verbonden zijn. Meer niet hoor.
40 vind ik al iets heel anders dan 35 bijvoorbeeld, maar 35 vind ik zeker nog een ok leeftijd. Veel vrouwen krijgen de dag van vandaag kinderen boven hun dertigste, ik zie daar echt geen graten in.
Boven de 40 is toch al weer wat anders, alhoewel ik me kan inbeelden dat je dan ook gewoon voor het kindje zou gaan als het je overkomt.
;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#142 Geplaatst 25 augustus 2011 - 20:23

Proficiat met de zwangerschap :d

moekeLien
moekeLien
  • 1.409 berichten
  • 5 katten

#143 Geplaatst 25 augustus 2011 - 22:19

MarieDufoor zei:

Als ik heel eerlijk mag zijn dan vind ik rond de 40 jaar wel wat te oud om nog zwanger te zijn :oops:
Geen aanval naar jou toe hé moekelien! De grootste reden dat ik dat vind is omdat er dan ook heel veel risico's voor het kindje aan verbonden zijn. Meer niet hoor.
40 vind ik al iets heel anders dan 35 bijvoorbeeld, maar 35 vind ik zeker nog een ok leeftijd. Veel vrouwen krijgen de dag van vandaag kinderen boven hun dertigste, ik zie daar echt geen graten in.
Boven de 40 is toch al weer wat anders, alhoewel ik me kan inbeelden dat je dan ook gewoon voor het kindje zou gaan als het je overkomt.
;)

ik voel me niet aangevallen, hoor! :)
en inderdaad, zelf vind ik 40 jaar ook redelijk risicovol om zwanger te zijn. mijn ouders waren 40, maar het was een 'ongelukje' en ze wilden er vol voor gaan ook al wisten ze dat de risico's behoorlijk waren. mijn broer is gelukkig kerngezond geboren, maar wel een maand te vroeg (hij woog al 3kg dus geen probleem!) ;)

tibbie
tibbie
  • 34 berichten
  • 1 katten

#144 Geplaatst 26 augustus 2011 - 10:52

wat erg vind ik dat :-O
je mag het je zeker niet aantrekken, laat ze maar zagen en kwetteren ;-) gewoon fier zijn en blijven op dat kleine wondertje :-) kzou voor geen geld van de wereld iemand raar of lelijk bekijken laat staan ze zoiets vragen als ze zwanger zijn......

zelf krijg ik ook zo een dergelijke reacties " de pil genomen, 't zal wel" ben heus de eerste niet hoor...
of... "amaai, 't vierde al, je hebt er toch al genoeg"....
"alsk van jou was ik liet het weghalen"

dan werd ik ook ff boos hoor, en dacht erna, nee niet doen is slecht voor het beebje  en voor mezelf, dat ze maar doen, is uit jaloezie denk ik maar....
en roddels daar heb ik ook een goeie voor :-p

sorry voor het taalgebruik....

Diegene die achter mijn rug babbelen,
staan op de juiste plaats om mijn gat te kussen :-)

en feroesti :-)

buikje rond, dikke kont,
staat gezellig en gezond ;-)

groetjes x

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#145 Geplaatst 26 augustus 2011 - 10:59

Sjongejonge zeg ongelofelijk toch! Zwanger zijn is een prachtig iets, en dan zo'n reacties
krijgen?? :o :o
Mijn ouders waren 40 jaar toen ik geboren werd. Bewuste keuze van ze en nooit spijt van gehad (zeggen ze ;) )
Als het kleintje maar gezond is!
Alsnog hartelijk gefeliciteerd met dit kleine wondertje :LOL:
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#146 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:34

:LOL: Wauw ik heb dit topic helemaal gemist, je bent zwanger wauw! :LOL:
Van harte gefeliciteerd Nathalie! :flower: :flower: :flower:
En zeker van die opmerkingen niets aantrekken, sommige mensen flappen er maar van alles uit zonder na te denken!

Guest_linne_*
Guest_linne_*

#147 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:34

proficiat :LOL: :LOL:

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#148 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:46

Niets aantrekken van de negatieve commentaar zou ik zeggen. Geniet van het wondertje in je buik :)
Mijn mama was 32 toen ze mij kreeg en 34 toen mijn zus geboren werd. Het was wel geen bewuste keuze. Maar ik heb nooit het gevoel gehad stokoude ouders te hebben :ha

Bewerkt door Fietje26, 26 augustus 2011 - 11:48.

Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#149 Geplaatst 26 augustus 2011 - 17:04

Net de uitgebreide echo en de nekplooimeting gehad en alles is perfect in orde.
Alles zit er op en er aan en het kleintje is goed bewegelijk en heeft een goede bloedsomloop.

Nog even de bloeduitslag van mij afwachten die bij de test (kansberekening mongolisme) hoort, maar ik ben er eigenlijk wel gerust in.

Die echo's zijn zo mooi en het is zalig om dat kleintje zo te zien bewegen.

Nu pas terug naar de gynecoloog binnen 8 weken.

En ondertussen gewoon zorgeloos genieten.
Het tweede trimester gaat nu in.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#150 Geplaatst 26 augustus 2011 - 18:30

:)
Geplaatste afbeelding