Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#211 Geplaatst 11 oktober 2011 - 14:36

dorien_951 zei:

Mooi mooi... ik leef ook in deze tijd maar zo duidelijk zijn de echo die bij mij genomen zijn niet ze. :) Een meisje dat wil ik volgende keer ook :)

Onze gynecologe heeft net een gloednieuw echo toestel, waarschijnlijk ligt het daaraan. Eigenlijk ben ik vergeten te vragen welke echo dit eigenlijk zijn 2D, 3D, 4D,..., ik weet het dus niet.
Wat was ze in haar nopjes om het allemaal uit te testen. (net een kind met nieuw speelgoed). Maar wel reuzeleuk !!
Aanvankelijk was ik wat bezorgd met de keuze van gynecologe.
Onze eerste was een oudere man en een heerlijke gynecoloog om naartoe te gaan. De bevallingen van de oudsten waren dan ook superleuk en men man was er ook helemaal bij betrokken.
Maar die vertrouwde gynecoloog is in pensioen inmiddels.
Nu dus zijn vervangster en eerst had ik er een raar gevoel bij, ik vond haar nogal streng. Eerst had ze ook helemaal geen contact met men man , noch met de kinderen en was alles puur theorie en medisch.
Maar gisteren was ze superleuk en hebben we goed gelachen en voelde ik me ook echt op men gemak bij haar.  
Ondanks dat ik vroeger veel meer (elke maand) op controle moest en nu veel minder (dit is de pas derde keer) ben ik toch helemaal gerustgesteld en heb ik alle vertrouwen.

Op 7 nov. is het een andere collega gynecologe, het is bij ons in het ziekenhuis standaard dat men die belangerijke echo met 2 verschillende gyn. doet om niets over het hoofd te zien. Maar wel met hetzelfde toestel :heart:

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#212 Geplaatst 11 oktober 2011 - 22:42

Heel leuke echo , zo schattig dat klein smoeleke en natuurlijk heel vertederend het voetje , zijn echt mooie souveniers voor jullie ! Proficiat! :thumb:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#213 Geplaatst 11 oktober 2011 - 22:47

Moh Feroesti...zo mooi he dat dat kleine wezentje zo aan het groeien is in je buik? Het is echt iets wonderbaarlijks. Ik wou ook dat het zo snel mogelijk ging. Ik wou het beebje in mijn armen houden. :) Mooie 3d echo, dat voetje is echt super !
2d is de standaard echo die je normaal krijgt, maw waar je zo alle afmetingen op ziet en zoals de eerste echo's dat dynosaurusje :d Dit is een 3d echo. Een 4d echo zijn bewegende beelden, maw dan krijg je een filmpje mee, als ik correct ben ^^

Bewerkt door Serenity, 11 oktober 2011 - 22:48.

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#214 Geplaatst 11 oktober 2011 - 22:47

Oh wat mooi :heart:

Hartelijk Gefeliciteerd :d :d :d

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#215 Geplaatst 12 oktober 2011 - 11:02

Serenity zei:

Moh Feroesti...zo mooi he dat dat kleine wezentje zo aan het groeien is in je buik? Het is echt iets wonderbaarlijks. Ik wou ook dat het zo snel mogelijk ging. Ik wou het beebje in mijn armen houden. :) Mooie 3d echo, dat voetje is echt super !
2d is de standaard echo die je normaal krijgt, maw waar je zo alle afmetingen op ziet en zoals de eerste echo's dat dynosaurusje :d Dit is een 3d echo. Een 4d echo zijn bewegende beelden, maw dan krijg je een filmpje mee, als ik correct ben ^^

Daar ter plekke waren het wel bewegende beelden. Maar het gaat zo snel dat je er weinig van kunt maken en ze dus af en toe het beeld toch even bevroor. De beelden waren ook bruin van kleur, in plaats van zwart-wit zoals op de foto.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#216 Geplaatst 12 oktober 2011 - 12:02

:LOL: Echt mooi zo'n echo, je herkent zeer goed het gezichtje en de trekken ervan.
Hopelijk bedenkt je babytje zich snel en gaan de voetjes gauw de andere kant uit, zodat je je wat meer comfortabeler kan voelen.

Misschien mag je Uricran nemen voor de blaas? Of dagelijks wat cranberrysap drinken anders, dat helpt heel goed ter preventie van blaasontsteking. Ben namelijk zelf ook uiterst gevoelig aan blaasontstekingen, 't is absoluut geen pretje.

Bewerkt door Marieke, 12 oktober 2011 - 12:03.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#217 Geplaatst 12 oktober 2011 - 20:42

Men blaasontsteking is geheel verdwenen en sedert deze nacht ook de pijnen. Deze nacht om 03.00 u schrok ik wakker, duizelig en dronken en het kleintje stampte enorm. Toen opgestaan en een pistolet gegeten :oops: (had ineens reuzehonger)
Dan terug het bed in en toen ik om 06.30 u weer opstond had men buik ineens een andere vorm. Blijkbaar heeft ons ukje zich gedraaid deze nacht en is men buik omhoog gekomen. Mijn blaas is weer helemaal vrij en ook de spierpijn is zo goed als weg. Amaai wat heb ik vandaag veel kunnen doen. Men was en strijk erdoor gejaagd en gans het huis gepoetst en ik zit vol energie ineens. Wat een verademing !!
Mijn buik lijkt nu wel behoorlijk dikker, maar is nu toch wel veel gemakkelijker.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#218 Geplaatst 13 oktober 2011 - 10:34

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#219 Geplaatst 13 oktober 2011 - 10:35

feroesti zei:

Men blaasontsteking is geheel verdwenen en sedert deze nacht ook de pijnen. Deze nacht om 03.00 u schrok ik wakker, duizelig en dronken en het kleintje stampte enorm. Toen opgestaan en een pistolet gegeten :oops: (had ineens reuzehonger)
Dan terug het bed in en toen ik om 06.30 u weer opstond had men buik ineens een andere vorm. Blijkbaar heeft ons ukje zich gedraaid deze nacht en is men buik omhoog gekomen. Mijn blaas is weer helemaal vrij en ook de spierpijn is zo goed als weg. Amaai wat heb ik vandaag veel kunnen doen. Men was en strijk erdoor gejaagd en gans het huis gepoetst en ik zit vol energie ineens. Wat een verademing !!
Mijn buik lijkt nu wel behoorlijk dikker, maar is nu toch wel veel gemakkelijker.

:LOL:

Moet wel grappig zijn als je zo na een nachtje slapen een heel andere vorm van buik hebt! :d
Wel goed dat ukje zich gedraaid heeft, vooral voor jou dan! :thumb:
Hopelijk went hij/zij in deze positie!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#220 Geplaatst 13 oktober 2011 - 11:03

Super :)

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#221 Geplaatst 18 oktober 2011 - 11:23

Vorige week heb ik een gender test besteld en vond hem vandaag in de bus. Dit is een geslachtsbepalende test uit Amerika.
Niet dat ik er veel geloof aan hecht, maar leek me wel eens leuk om te doen en te testen.
Zoiezo hebben we 50 procent kans dat hij correct is hé...
Bij de test spreekt men van 98 procent betrouwbaarheid, maar daar geloof ik eigenlijk weinig van.
Via urine onderzoek het geslacht bepalen lijkt me vrij onlogisch.
Maar het is een leuk hebbe dingetje zeg maar.

Het moet met ochtend urine gebeuren.
Dus morgenochtend even testen...

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#222 Geplaatst 18 oktober 2011 - 11:48

Ongelooflijk die echo's tegenwoordig. Als je dat ziet is het bijna moeilijk om te wachten om zo'n kleintje vast te houden. Veel succes nog met de rest van de zwangerschap :geluk:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#223 Geplaatst 18 oktober 2011 - 13:22

feroesti zei:

Vorige week heb ik een gender test besteld en vond hem vandaag in de bus. Dit is een geslachtsbepalende test uit Amerika.
Niet dat ik er veel geloof aan hecht, maar leek me wel eens leuk om te doen en te testen.
Zoiezo hebben we 50 procent kans dat hij correct is hé...
Bij de test spreekt men van 98 procent betrouwbaarheid, maar daar geloof ik eigenlijk weinig van.
Via urine onderzoek het geslacht bepalen lijkt me vrij onlogisch.
Maar het is een leuk hebbe dingetje zeg maar.

Het moet met ochtend urine gebeuren.
Dus morgenochtend even testen...

:goofy: Spannend.  Ik zou zelf al staan popelen om de test te kunnen doen als ik in jouw plaats was.  Wanneer ken je dan't resultaat?  

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#224 Geplaatst 18 oktober 2011 - 13:27

Oei Feroesti, het spijt me héél erg maar heb nu pas door dat jij het bent wat zwanger is. :oops:
Ik dacht één van de poeskes bij jullie, nogmaals :oops:
Maar goed, nu het éénmaal doorheb wil ik je toch een dikke proficiat wensen, wat heerlijk zeg! :thumb:
Nu ben ik ook erg benieuwd hoor, boy or girl, alle twee even welkom hè.

Doe dat goed daar hè en vanaf nu spit ik iedere dag dit topic door.
Succes hè. :hug:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#225 Geplaatst 18 oktober 2011 - 15:34

Ik kijk uit naar de testresultaten, is wel grappig! :LOL:

Bewerkt door haemoglobine, 18 oktober 2011 - 15:34.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo