Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#256 Geplaatst 08 november 2011 - 09:04

Proficiat met jullie meisje :loveshower:
Ook met de prachtige naam :loveshower:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#257 Geplaatst 08 november 2011 - 10:44

Een meisje, leuk. :)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#258 Geplaatst 21 november 2011 - 20:06

Ondertussen zitten we in week 25.
Nog 15 weken te gaan en het gaat zeer snel vind ik.
De babykamer is nog lang niet af, maar er begint toch schot in te komen.
De elektriciteit is in orde en het is wachten op de pleisterwerken binnen 3 weken. Daarna het plafond erin en we kunnen dan behangen, het papier is reeds besteld. Ergens eind december zou alles af moeten zijn.

Ondertussen heb ik al zowat bijna de hele uitzet aangekocht.
Buggy, maxi cosi, draagmand, badje, luierkussens, eetstoelen tot zelfs bewaarpotjes en flesverwarmer. Dus hier een enorme nesteldrang om alles zeer ruim op tijd klaar te krijgen. Wat is dat shoppen toch leuk :love3:

Ik voel me super !!! Ondertussen ben ik 7 kg bijgekomen, maar dat zit enkel en alleen in men buikje. De glucosetest en nog eens toxoplasmosetest en verder grondig bloedonderzoek gehad afgelopen vrijdag en vandaag weer een perfect resultaat gekregen. Alles verloopt dus vlekkeloos en het is echt voluit genieten.
Van de 3 zwangerschappen die ik had is dit toch wel de allerbeste tot nu toe. Geen extra vitamines of dergelijks nodig en gewoon lekker geheel normaal kunnen doen dat heb ik bij de andere twee niet gehad.
En amaaaaai wat gaat de tijd snel als je kan blijven werken en bezig blijft.
Hopelijk loopt het verder zo goed en kan ik blijven werken en blijf ik die energie hebben.
Op men verjaardag 5 dec. wordt weer een nieuwe echo gemaakt, dan ben ik 6 maanden zwanger en wat kijk ik er alweer naar uit om ons meisje terug te zien. In elk geval voelen en zien we haar enorm bewegen en de kinderen genieten van men buikje en ons meisje.
Vooral onze zoon Jelte ligt de hele avond met z'n hand op men buik. Wat vind hij het zalig als hij die klopjes en bewegingen voelt. En ons kleine meisje voelt dat blijkbaar ook, want ze zwemt meteen naar zijn hand toe, zeer grappig !!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#259 Geplaatst 21 november 2011 - 21:29

:love4:

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#260 Geplaatst 22 november 2011 - 11:13

Fijn dat alles zo goed verloopt. Ja, het begint ook te naderen hé. :mrgreen:
Ben je immuun voor toxoplasmose? Dat lijkt me echt heerlijk.

Nu afwachten tot 5 december tot je je meisje nog eens ziet.  

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#261 Geplaatst 23 november 2011 - 08:48

elixeryen zei:

Fijn dat alles zo goed verloopt. Ja, het begint ook te naderen hé. :mrgreen:
Ben je immuun voor toxoplasmose? Dat lijkt me echt heerlijk.

Nu afwachten tot 5 december tot je je meisje nog eens ziet.

Neen, ik ben niet immuun. Maar dat werd opnieuw gecheckt en nog steeds niet immuun, wat wil zeggen dat ik in men zwangerschap de ziekte ook niet heb doorgemaakt.
Eigenlijk let ik er ook totaal niet op, het enige wat ik vermijd is rauw vlees.
Voor de rest eet ik alles en doe ik ook de kattenbakken gewoon.
Als ik op al die jaren nog steeds niet immuun ben , zal ik het nu ook wel niet worden vermoed ik.
Onze katten zullen wel geen drager zijn, anders had ik het ook wel al gehad door al die jaren.
Met binnenkatten lijkt me dat ook eerder onwaarschijnlijk.
De zwaarste bron van besmetting zou toch eerder rauw vlees zijn dan de kattenuitwerpselen zelf en laat rauw vlees nu iets zijn wat ik toch niet zo graag lust.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#262 Geplaatst 23 november 2011 - 11:19

Ik doe de kattenbakken ook nog hoor. :Anders gebeurt dat gewoon niet. :roll:
Ik vind het vooral vervelend met groenten..

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#263 Geplaatst 23 november 2011 - 13:44

elixeryen zei:

Eigenlijk laat ik dat niet.
Als ik zelf rauwe groenten klaar maak was ik ze uiterst goed.
En op restaurant ga ik er van uit dat ze ook goed wassen. Zelf eet ik al jaren slaatjes op restaurant en ga er dus ook van uit dat het toch wel toeval zou moeten zijn als ik het net nu zou oplopen terwijl ik al jaren diezelfde eetgewoontes heb.
Broodjes uit een broodjeszaak eet ik wel niet, dat vertrouw ik minder.
Op restaurant kan je nog zien wat er in het bord ligt, maar zo'n broodje gaan ontleden zie ik nu ook niet zitten. Dan neem ik er liever eentje zonder rauwkost ertussen.
Maar echt zin in broodjes heb ik ook niet momenteel.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#264 Geplaatst 23 november 2011 - 14:34

feroesti zei:

Maar echt zin in broodjes heb ik ook niet momenteel.

Ik ben nu voor de 3de keer zwanger en ben zoals in de voorgaande 2 zwangerschappen niet immuun... En, ik heb wel zin in een broodje martino :x

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#265 Geplaatst 23 november 2011 - 15:30

Heidiken zei:

Ik ben nu voor de 3de keer zwanger en ben zoals in de voorgaande 2 zwangerschappen niet immuun... En, ik heb wel zin in een broodje martino :x

Dat zegt me nu eens niets.
Eigenlijk at ik dat anders ook al niet. Gehakt eet ik ook niet graag.
Eigenlijk ben ik gewoon geen eter van fijne vleeswaren, nooit geweest.

Dan eet ik liever een vissalade, eiersalade of kaas (Brie met honing, mmmmm) op men broodje.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#266 Geplaatst 23 november 2011 - 15:38

Haha, de voorbije zwangerschappen zei ik altijd tegen mijn man dat hij een broodje préparé of martino moest meebrengen als hij me bezocht in de kraamkliniek maar eens ik bevallen ben is de zin in dat broodje altijd weg 8) .

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#267 Geplaatst 25 november 2011 - 13:03

feroesti zei:

Neen, ik ben niet immuun. Maar dat werd opnieuw gecheckt en nog steeds niet immuun, wat wil zeggen dat ik in men zwangerschap de ziekte ook niet heb doorgemaakt.
Eigenlijk let ik er ook totaal niet op, het enige wat ik vermijd is rauw vlees.
Voor de rest eet ik alles en doe ik ook de kattenbakken gewoon.
Als ik op al die jaren nog steeds niet immuun ben , zal ik het nu ook wel niet worden vermoed ik.
Onze katten zullen wel geen drager zijn, anders had ik het ook wel al gehad door al die jaren.
Met binnenkatten lijkt me dat ook eerder onwaarschijnlijk.
De zwaarste bron van besmetting zou toch eerder rauw vlees zijn dan de kattenuitwerpselen zelf en laat rauw vlees nu iets zijn wat ik toch niet zo graag lust.

Ja... Martino... ik mis je, Martino! :8

elixeryen zei:

De gyné heeft aan mijn ventje gezegd dat hij dat moest doen. En als hij geen zin heeft, dan zeg ik stiekem "je wil toch niet dat ons kindje doodgaat! :o " en dan vliegt hij als het ware naar die kattenbak om dat te doen. :twisted:

Heidiken zei:

Exact! Maar da's én rauw vlees, én groenten waarvan je niet echt zeker kan zijn dat ze deftig gewassen zijn...

Maar't komt nog wel hoor... En dan gaat dat eens zo lekker smaken :p

Geplaatste afbeelding

Guest_alturas_*
Guest_alturas_*

#268 Geplaatst 25 november 2011 - 13:29

Proficiat met de zwangerschap

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#269 Geplaatst 30 november 2011 - 09:35

Ondertussen week 26 en gisteren naar koppen XL gekeken over immatuurtjes van 23 weken.
Amaaaaaai wat ben ik blij dat ons Juliët nog veilig in m'n buik zit !!!!
Ongeloofelijk hoe ver men staat met de wetenschap, maar dit vond ik er toch over. Zo'n kleine baby'kes moeten vreselijk lijden en zelf zou ik voor die keuze niet willen staan. Hier in België en ook in Nederland houd men ze op 23 weken niet in leven, men reanimeert niet, dus hoeft men als ouders niet te kiezen. En eigenlijk lijkt me dat toch het beste, het moet verschrikkelijk eng zijn om zo te vechten voor een "amper" baby'tje dat heel weinig kansen heeft om te overleven en dan nog heel veel kans maakt op zware mentale en fysieke problemen als ze het al halen.
Het kleintje wat na 4 weken keihard gevochten te hebben overleed, heeft me toch diep geraakt. Emotioneel en zeker ook financieel moet dit een hel zijn geweest voor die ouders en zeker omdat men telkens elke reanimatie voorschotelde als keuze bij de ouders.
9 op 100 baby'tjes overleven het bij een geboorte 23 weken en slecht 1' tje daarvan is gezond (zonder mentale en fysieke achterstanden of klachten) en dat zijn dan nog maar gemiddeldes.

Hier in België wordt een zwangerschap van 23 weken zelfs nog als een miskraam beschouwd en kan men het baby'tje zelfs niet aangeven noch begraven. Dat kan pas vanaf 26 weken...

Gelukkig zit ons kleintje nog veilig en wel verpakt in haar warme omgeving.
En daar mag ze nog zo'n 14 weken blijven zitten, want ik was toch zeer geschokt gisteren bij het zien van dat programma. Eigenlijk niet iets om als zwangere naar te kijken vond ik.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#270 Geplaatst 30 november 2011 - 09:50

Jawel, ik wou die reportage voor geen geld missen!

Maar 'k had ook mijn twijfels toen ik dat zag... Die kinjes waren nog zo klein, dat zagen er gelijk geen kindjes uit... Maar op't laatste was ze een klein half jaar, en zag je een echte baby... Of toch? Waarschijnlijk doof aan 1 kant en wie weet wat nog meer door de opgelopen hersenschade.

En dat kindje op't einde, zo'n spring in't veld, zou je haar leven hebben willen stopzetten omdat ze op 23 weken geboren was?

Al weet je het niet op voorhand en achteraf praten is heel makkelijk he...

Voor mij zou ik zeggen: doe alles wat je kan, behalve reanieren. Dan had het jammer genoeg niet mogen zijn :( maar verder: alles doen wat mogelijk is aub.
Geplaatste afbeelding