Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#271 Geplaatst 30 november 2011 - 11:38

Die reportage was verschrikkelijk, zeker toen dat kindje stierf, maar erg om te zeggen, mss gelukkig, want na 20min. reanimeren, wat zou ze daar niet aan hebben overgehouden.
Dan pas prijs je je echt gelukkig dat je een kerngezond kindje op de wereld hebt gezet.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#272 Geplaatst 30 november 2011 - 13:07

Gwynyth zei:

Jawel, ik wou die reportage voor geen geld missen!

Maar 'k had ook mijn twijfels toen ik dat zag... Die kinjes waren nog zo klein, dat zagen er gelijk geen kindjes uit... Maar op't laatste was ze een klein half jaar, en zag je een echte baby... Of toch? Waarschijnlijk doof aan 1 kant en wie weet wat nog meer door de opgelopen hersenschade.

En dat kindje op't einde, zo'n spring in't veld, zou je haar leven hebben willen stopzetten omdat ze op 23 weken geboren was?

Al weet je het niet op voorhand en achteraf praten is heel makkelijk he...

Voor mij zou ik zeggen: doe alles wat je kan, behalve reanieren. Dan had het jammer genoeg niet mogen zijn :( maar verder: alles doen wat mogelijk is aub.

Tja dat kindje op het eind is er wel eentje dat nooit gereanimeert is geweest. Het werd geboren na een ongeluk die mama had en ze gaven haar eigenlijk geen kans, toch heeft ze het overleefd.
Toch heeft ze maar 1 nier en ook voor een stuk halfzijdige problemen met de motoriek. Maar zij is echt een geluksvogeltje dat ze het zo goed doet.
Ik vrees dat dit een grote uitzondering uit.

Het baby'tje dat mee naar huis mocht op het laatst werd ook niet gereanimeert, de ouders hebben dat ook gevraagd om het niet te doen als het gebeurt. Toch is ook dat meisje 'waarschijnlijk' eenzijdig doof en heeft ze motoriek problemen. Ze moeten afwachten tot ze 2 jaar zal zijn om de schade te bekijken. Toch vond ik haar er echt niet goed uit zien, net een verstijfd baby'tje dat ze in het jasje murwden en dan nog aan de zuurstof.
Maar ook dat baby'tje heeft het gehaald op eigen kracht.
Alhoewel, een baby'tje van 23 weken ligt altijd aan de beademing. Dus echt op eigen kracht kan je zoiets toch niet noemen.

In België en Nederland sterven zo'n kindjes gewoon, men beademt ze niet.
En zonder beademing kunnen ze niet leven, hun longetjes zijn niet voldoende ontwikkeld. En eigenlijk heb ik het daar niet moeilijk mee, want zo'n kindje moet ongeloofelijk veel pijn doorstaan. Als dat velletje zo dun is dat elke aanraking kwetsuren/kneuzingen oplevert, moet dat een enorme pijn zijn als ze zo'n kindje verzorgen. Wat enorm opviel was dat elke arts daar in de ziekenhuis , elke verpleger/ster het hun eigen kindje niet zouden aandoen. Daar heb ik vooral grote vragen bij ????!!!!!

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#273 Geplaatst 30 november 2011 - 14:08

Dat is uit medisch oogpunt. Ik zag geen enkele verpleegkundige die die beslissing heeft moeten nemen en daar haar persoonlijk relaas deed.

Ik heb op de Mechelse veilingen gewerkt en gezien hoe sommige van die groentenschoteltjes tot stand kwamen - ik koop die ook niet in de winkels. Een vriendin van mij heeft in een chipsfabriek gewerkt en zij blijft sindsdien van de pringlechips af. Maar da's de ervaring die je zelf opbouwt. Ik denk dat die verpleegsters voor dezelfde reden zeggen dat zij het niet zouden doen. Een van hun zei het ook he, dat ze niet wist wat ze zou doen moest het haar als mama overkomen, maar dat ze het als verpleegster niet zou helpen, omdat de kans op succes maar 9 op 100 was, en te klein.
Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.738 berichten
  • 4 katten

#274 Geplaatst 30 november 2011 - 14:13

Ik sluit me bij Gwynyth aan. Ik ben maatschappelijk werkster en begeleid koppels (of alleenstaande mama's) die bewust kiezen voor abortus, een risicozwangerschap meemaken of een premature of problematische bevalling.
Ik heb zelf geen kindjes en ben nog nooit zwanger geweest. Ondertussen heb ik van al de mensen die ik begeleid heb andere reacties en keuzes gehoord. Maar ik zou echt niet kunnen beslissen wat ik zou doen. Je hebt over niets zekerheid, het is niet dat je een lijstje kan opstellen met de voor- en nadelen. Omdat je toch niet weet wat er allemaal kan gebeuren.
Zoals bijvoorbeeld mensen die abortus laten uitvoeren omdat hun kindje gehandicapt zou zijn. Veel ouders zitten daarna nog met "Wat als.." verhalen.
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#275 Geplaatst 30 november 2011 - 16:29

Fietje26 zei:

Ik sluit me bij Gwynyth aan. Ik ben maatschappelijk werkster en begeleid koppels (of alleenstaande mama's) die bewust kiezen voor abortus, een risicozwangerschap meemaken of een premature of problematische bevalling.
Ik heb zelf geen kindjes en ben nog nooit zwanger geweest. Ondertussen heb ik van al de mensen die ik begeleid heb andere reacties en keuzes gehoord. Maar ik zou echt niet kunnen beslissen wat ik zou doen. Je hebt over niets zekerheid, het is niet dat je een lijstje kan opstellen met de voor- en nadelen. Omdat je toch niet weet wat er allemaal kan gebeuren.
Zoals bijvoorbeeld mensen die abortus laten uitvoeren omdat hun kindje gehandicapt zou zijn. Veel ouders zitten daarna nog met "Wat als.." verhalen.

Ja, dat laatste is eigenlijk een beetje hetzelfde hé. Ook die mensen uit de reportage staan voor die keuze, ze hebben veel kans op een zwaar gehavend kindje, als het overleefd. Moet vreselijk zijn zo'n beslissing :(

Anderzijds kan je door een ongeluk, ernstige ziekte,...ook ineens een zwaar gehadicapt kindje overhouden en moet je er ook door. Daar speelt die keuze niet en moet je er gewoon door.
Zo ken ik iemand persoonlijk die een perfect gezond kind had en na een simpele routineoperatie (de amandelen laten weghalen) en complicaties een volledig spastisch en zwaar mentaal gehandicapt kindje terug kregen.
Die mensen moeten er ook door en staan voor een zeer zware taak voor de rest van hun leven. Zij hebben nooit de keuze gehad en moesten enkel toekijken en opvolgen hoe groot de schade wel zou zijn op termijn en hoe het kind verder zou opgroeien.
Zij vragen zichzelf niet af wat zij zouden gedaan hebben moesten ze voor de keuze gestaan hebben, die keuze was er nooit. Ze zien hun ventje graag, maar hebben hun ganse gezinsleven zwaar moeten aanpassen aan hem. Dit is financieel, emotioneel en zeker ook praktisch niet zo gemakkelijk allemaal.

Bewerkt door feroesti, 30 november 2011 - 16:29.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#276 Geplaatst 05 december 2011 - 18:27

Vandaag weer een echo gehad, week 27.
Ons meisje weegt nu 920 gram en zit perfect op schema.
Alles loopt supergoed, heerlijke zwangerschap !
Wat magnesium bijgekregen omwille van krampen en harde buiken af en toe, maar verder alles dik in orde.
Ze ligt helemaal in een bolletje en met haar hoofdje nog bovenaan, maar heeft nog alle tijd en ruimte om later te draaien. Maar in deze positie was het moeilijk om mooie echo foto's te nemen. Dus deze keer geen 3d echo's van ons meisje, 't zal voor de volgende keer zijn. Normaal pas binnen 5 weken.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#277 Geplaatst 05 december 2011 - 19:15

:dancer:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#278 Geplaatst 06 december 2011 - 10:30

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#279 Geplaatst 06 december 2011 - 11:34

Goed dat alles zo vlot verloopt! En jammer van de mislopen 3D echo, maar binnenkort zie je haar echt he, dan kan je daar nog heel lang van genieten :)
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#280 Geplaatst 06 december 2011 - 11:44

feroesti zei:

Vandaag weer een echo gehad, week 27.
Ons meisje weegt nu 920 gram en zit perfect op schema.
Alles loopt supergoed, heerlijke zwangerschap !
Wat magnesium bijgekregen omwille van krampen en harde buiken af en toe, maar verder alles dik in orde.
Ze ligt helemaal in een bolletje en met haar hoofdje nog bovenaan, maar heeft nog alle tijd en ruimte om later te draaien. Maar in deze positie was het moeilijk om mooie echo foto's te nemen. Dus deze keer geen 3d echo's van ons meisje, 't zal voor de volgende keer zijn. Normaal pas binnen 5 weken.

Dat is fantastisch zeg!!! Het moet heeeeeerlijk zijn om zo van je zwangerschap te kunnen genieten!! Ik ben eerlijk gezegd wel wat jaloers nu....

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#281 Geplaatst 06 december 2011 - 12:44

Wat fijn dat alles zo goed verloopt :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#282 Geplaatst 07 december 2011 - 18:46

Geniet maar gewoon van je zwangerschap want die is zo voorbij :hug: :hug: :hug: . Enne... telkens na mijn bevalling, stond mijn man daar met mijn broodje prepare :ha :ha :ha (bij onze laatste hadden zelfs de meter en de peter een broodje mee :louche: ).

Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#283 Geplaatst 10 december 2011 - 11:45

Zalig en best wel lief :)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#284 Geplaatst 12 december 2011 - 22:07

Vandaag ben ik de geboortelijst gaan aanleggen. HEERLIJK !!!!!
O wat is dat toch mega schattig spul allemaal :love3: :love3: :love3:
Qua kleertjes heb ik nog maar 4 tenu'tjes gekozen omdat het wachten is op de nieuwe collectie. Maar deze waren zo mooi dat ik ze niet kon laten liggen en vooral roze :heart:
De boxwieg en alle spulletjes worden lila, wit en paars.
Maar boven op de slaapkamer kozen we toch voor roze en wit.
Momenteel is het kamertje al gepleisterd, volgende week komt er een wit plafond in en de week daarna wordt er behangen. Wat zal ik blij zijn als het af is. De ene helft van de kamer wordt knal donkerroze, de andere wit. Ik kan niet wachten op het resultaat...

Deze avond zijn ook de geboortekaartjes gekozen.
Eenvoudig, lila en in klassieke stijl. Bijpassend bij haar naam "Juliët" vond ik. De doopsuikertjes vallen weg, die worden snoeptaartjes gemaakt door men overbuurvrouw, kwestie van toch ook eens minder traditioneel te zijn.
En mede ook omdat we hier met de kinderopvang veel meer liefhebbers van snoepjes hebben, dan van doopsuikers ;)

We zijn dus zowat rond met de hele voorbereidingen en keuzes.
Nu is het aftellen tot alles af is en we binnen 11 weekjes ons meisje mogen verwennen. Hier dus een heerlijke babyroes en nesteldrang momenteel....

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#285 Geplaatst 12 december 2011 - 22:16

feroesti zei:

Vandaag ben ik de geboortelijst gaan aanleggen. HEERLIJK !!!!!
O wat is dat toch mega schattig spul allemaal :love3: :love3: :love3:
Qua kleertjes heb ik nog maar 4 tenu'tjes gekozen omdat het wachten is op de nieuwe collectie. Maar deze waren zo mooi dat ik ze niet kon laten liggen en vooral roze :heart:
De boxwieg en alle spulletjes worden lila, wit en paars.
Maar boven op de slaapkamer kozen we toch voor roze en wit.
Momenteel is het kamertje al gepleisterd, volgende week komt er een wit plafond in en de week daarna wordt er behangen. Wat zal ik blij zijn als het af is. De ene helft van de kamer wordt knal donkerroze, de andere wit. Ik kan niet wachten op het resultaat...

Deze avond zijn ook de geboortekaartjes gekozen.
Eenvoudig, lila en in klassieke stijl. Bijpassend bij haar naam "Juliët" vond ik. De doopsuikertjes vallen weg, die worden snoeptaartjes gemaakt door men overbuurvrouw, kwestie van toch ook eens minder traditioneel te zijn.
En mede ook omdat we hier met de kinderopvang veel meer liefhebbers van snoepjes hebben, dan van doopsuikers ;)

We zijn dus zowat rond met de hele voorbereidingen en keuzes.
Nu is het aftellen tot alles af is en we binnen 11 weekjes ons meisje mogen verwennen. Hier dus een heerlijke babyroes en nesteldrang momenteel....

Heerlijk he, ik geniet van je enthousiasme!!!