Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#301 Geplaatst 27 december 2011 - 09:53

Leuk gedaan, die doopsuiker!
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#302 Geplaatst 27 december 2011 - 10:10

Eind deze week is ook de babykamer af. Momenteel zijn ze (mijn man en stiefvader) druk aan het schilderen en morgen wordt er behangen.
Dan zijn we er helemaal klaar voor, op enkele adressen opzoeken na.
De envelopjes voor de geboortekaartjes moeten nog geschreven worden en dan is alles echt af en kan ik voorzichtjes men tas beginnen inpakken.
Zo vroeg was ik nog nooit klaar, nog 9/10 weekjes te gaan en eigenlijk ook nog totaal geen zin in rust.
Op 9 januari is er nog eens een echo gepland, dan is het nog 8 weken.
Vanaf dan wordt ik wat meer en uitvoeriger gecontroleerd en komt het weer een stuk dichterbij... Wat verlang ik tot het zover is !!!!

Ondertussen ben ik 10 kg bijgekomen, maar echt alleen maar buik.
Ik voel me heerlijk , op wat spataderen in men rechterbeen na heb ik totaal nergens last van. Zalig genieten is het en zeker ook omdat dit het derde is en ik dus weet wat me te wachten staat. Totaal geen schrik voor de bevalling, alleen maar verlangen.

Guest_Thushari&Johan_*
Guest_Thushari&Johan_*

#303 Geplaatst 27 december 2011 - 10:22

feroesti en gezinnetje: proficiat met de zwangerschap. Ik lees het topic nu pas. Hopelijk verlopen de laatste maanden naar wens. Voorzichtig met de cattery en de kinderopvang, hé. Veel succes met de laatste voorbereidingen voor de komst van jullie derde kindje. :)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#304 Geplaatst 27 december 2011 - 13:47

Thushari&Johan zei:

feroesti en gezinnetje: proficiat met de zwangerschap. Ik lees het topic nu pas. Hopelijk verlopen de laatste maanden naar wens. Voorzichtig met de cattery en de kinderopvang, hé. Veel succes met de laatste voorbereidingen voor de komst van jullie derde kindje. :)

Bedankt !!
De cattery is even dicht, complete rust momenteel.
Eigenlijk vind ik zo'n lange rustperiode wel eens zalig !!
De poezels zijn nu ook zo rustig en genieten van alle aandacht eventjes  geen jong geweld in huis doet ze zichtbaar echt goed. De katers zijn ondertussen echte luie dikkies geworden en heerlijk aanhankelijk.

Deze week is ook de kinderopvang dicht, dus eens pure kwality time !
Even languit op de bank met een thee'tje en een filmpje, wat moet een mens meer hebben.
Volgende week vanaf 3 januari is de opvang weer open. Maar eigenlijk valt het reuze goed mee. Graag zou ik tot de allerlaatste dag werken als dat kan. De tijd gaat zo veel sneller en ik blijf ook fit. Want alle dagen op de bank liggen zou dan ook weer niets voor mij zijn.
Bij de bevalling ben ik 4 dagen in het ziekenhuis, daarna ook nog 2 weken absolute rust thuis op de studio boven. De opvang beneden blijft dan wel open, maar draait dan op men zus en andere helpende handen. Na die twee weken wil ik liefst gewoon weer aan de slag als dat lukt. Het grote voordeel is natuurlijk dat ik ons kleine meisje nooit zal uit handen moeten geven en ze bij mij kan blijven in de opvang.
Dat is nu het grote voordeel aan thuis werken.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#305 Geplaatst 27 december 2011 - 13:59

Ik zou dat eigenlijk ook wel nog willen doen, een kinderopvang.  Lijkt me heerlijk!
Alleen ben ik nu niet in de mogelijkheid, maar misschien in de toekomst wel?
Wie weet!

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#306 Geplaatst 27 december 2011 - 17:16

MarieDufoor zei:

Ik zou dat eigenlijk ook wel nog willen doen, een kinderopvang. Lijkt me heerlijk!
Alleen ben ik nu niet in de mogelijkheid, maar misschien in de toekomst wel?
Wie weet!

Het is echt heel leuk, zeker als je het met z'n tweeën kan doen zoals men zus en ik. Vroeger deed ik het alleen en het was soms eenzaam een hele dag zonder volwassenen om je heen. Je kan niet zo gemakkelijk even weg en boodschappen doen zat er nooit in, vanwege de late uren.
De eerste 2 jaar was ik zelfs op zaterdag de ganse dag open. Ik miste toen wel het sociaal contact en nu we al zo'n 8 jaar met z'n tweeën werken is het heerlijk. Even afwisslend werken op bepaalde minder drukke uren en terug wat meer sociaal contact en mogelijkheden. Na verloop van tijd kregen we ook een volle bezetting door de mond aan mond reclame en konden we de late openingsuren en volle vakanties ook wat afbouwen. Nu zitten we inmiddels met een wachtlijst van 4 jaar en ben ik al 12 jaar onthaalmoeder intussen.
We zijn ook niet zelfstandig, maar werken onder een dienst. Dat geeft ons ook minder gedoe met boekhouding en de zekerheid van ons inkomen (ook als iemand eens niet in staat is om de rekening te betalen)
Vroeger dacht ik ook niet in staat te zijn tot zoiets, maar met de hulp van een dienst geraak je erg veel verder. Wij kozen voor dienst Reddie Teddie, maar er zijn meer diensten voor kinderopvang waar je je aan kan bij sluiten (vb. hier ook KAV en Engelbewaarder) en vooral een zeer groot tekort aan kinderopvangplaatsen...

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#307 Geplaatst 27 december 2011 - 17:27

oh ik wist niet dat zoiets via een dienst kon?
èèètje boekhouding :misselijk: krijg er al de kriebels van :p
Momenteel woon ik in een appartement, dus daarom alleen al is het onmogelijk.
Mocht ik de stap zetten, dan zou ik het liefst ook samen met iemand doen vooral dan zoals jij zegt voor het sociaal contact ;)
Achja, is nog toekomstmuziek hé...
Weet niet of het er ooit van zou komen, lijkt me toch een grote stap om zetten... maar ik zorg wel heel graag voor kindjes, dus wie weet. O:)
Maar mocht je iemand zoeken ;) haha!

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#308 Geplaatst 27 december 2011 - 17:37

feroesti zei:

Na die twee weken wil ik liefst gewoon weer aan de slag als dat lukt. Het grote voordeel is natuurlijk dat ik ons kleine meisje nooit zal uit handen moeten geven en ze bij mij kan blijven in de opvang.
Dat is nu het grote voordeel aan thuis werken.

Persoonlijk vind ik dit niet zo'n goed idee (zo snel weer aan het werk), maar je moet vooral voelen of je er klaar voor bent om er terug in te vliegen he. Dat kan je nu nog niet weten he. Of hoe de baby gaat zijn etc. Hoe de bevalling verloopt is ook nog niet te voorspellen, misschien raak je ingescheurd of geknipt en kan je na 2 weken nog niet eens deftig zitten of zo (ik hoop natuurlijk dat dit niet het geval is)
En na twee weken zijn je bekkenbodemspieren en buikspieren nog vrij slap, hou daar aub rekening mee betreffende heffen en tillen (de kans op later last van incontinentie vergroot je hierdoor, eerst die de bekkenbodemspieren verstevigen dat kan je al vanaf de dag na de bevalling, maar de buikspieren pas na 6 weken!

Bewerkt door Floraisonskat, 27 december 2011 - 17:40.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#309 Geplaatst 27 december 2011 - 19:43

Floraisonskat zei:

Persoonlijk vind ik dit niet zo'n goed idee (zo snel weer aan het werk), maar je moet vooral voelen of je er klaar voor bent om er terug in te vliegen he. Dat kan je nu nog niet weten he. Of hoe de baby gaat zijn etc. Hoe de bevalling verloopt is ook nog niet te voorspellen, misschien raak je ingescheurd of geknipt en kan je na 2 weken nog niet eens deftig zitten of zo (ik hoop natuurlijk dat dit niet het geval is)
En na twee weken zijn je bekkenbodemspieren en buikspieren nog vrij slap, hou daar aub rekening mee betreffende heffen en tillen (de kans op later last van incontinentie vergroot je hierdoor, eerst die de bekkenbodemspieren verstevigen dat kan je al vanaf de dag na de bevalling, maar de buikspieren pas na 6 weken!

Na 2 weken moet ik weer aan de slag of géén verdiensten en ruim de helft van onze opvangkindjes op straat. Dat is nu het grote nadeel van onthaalmoeder zijn onder een dienst, geen statuut en dus geen inkomsten als je niet werkt. Jawel een kleine vergoeding van iets minder dan 400 euro per maand, maar dat zie ik echt niet zitten.
Maar eigenlijk vind ik dat ook niet erg. Bij de vorige twee was ik ook geknipt en liep zo weer rond. Even wat pijn verbijten en thuis werken kan ook wat meer op eigen tempo natuurlijk. De kindjes naar school brengen (heen en terug 20 min. stappen drie keer per dag), dus dagelijks op en af te voet men wandelingetjes zijn gewoon gezond.
Tja incontinentie (urine dan), daar heb ik nu al men hele zwangerschap last van, dus dat wordt zoiezo een operatie later, dat is nu al duidelijk volgens de gynecoloog. Iets wat heel veel voorkomt en ook niet zo heel erg is met de komst van de Tena lady's ;) Dat is natuurlijk het nadeel van een derde zwangerschap en nu ook op iets oudere leeftijd (35). Het is ook geen zwaar werk en als je 1 baby'ke en twee tieners kan verzorgen, kan je wel meteen ook weer voor een pak meer kindjes gaan zorgen lijkt mij.
Vroeger konden ze het ook perfect en kreeg men wel 10 kinderen na mekaar. Ik kan me niet voorstellen dat ze toen ook weken rusten na een bevalling.
En de kindjes van de opvang gaan ook weer naar huis hé 's avonds...

Het enige wat me zou tegenhouden is een vroeggeboorte, keizersnede of gezondheidsproblemen van het kleintje. Maar daar wil ik nu niet op vooruitlopen en zeker niet aan denken.

Het grote voordeel van blijven werken ondervind ik nu al. Ik blijf zeer bewegelijk, kom geen extra kilo's bij, geen tijd om na te denken of te piekeren en het gaat supersnel.
Eigenlijk ondervind ik nu meer last met stil te vallen en een weekje verlof te hebben , dan dat ik gewoon werk. Mijn aderen in mijn been zwellen meer op doordat ik minder rondloop, men rug doet zeer van stil te zitten, ik kom ineens meer bij door te snoepen en moet veel meer plassen door thé te drinken uit verveling :ha :ha :ha .

Guest_Epica_*
Guest_Epica_*

#310 Geplaatst 27 december 2011 - 21:48

Oooh proficiat he !! :d
Voor wanneer is de baby gepland?

xoxo

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#311 Geplaatst 28 december 2011 - 07:15

feroesti zei:

Na 2 weken moet ik weer aan de slag of géén verdiensten en ruim de helft van onze opvangkindjes op straat. Dat is nu het grote nadeel van onthaalmoeder zijn onder een dienst, geen statuut en dus geen inkomsten als je niet werkt. Jawel een kleine vergoeding van iets minder dan 400 euro per maand, maar dat zie ik echt niet zitten.
Maar eigenlijk vind ik dat ook niet erg. Bij de vorige twee was ik ook geknipt en liep zo weer rond. Even wat pijn verbijten en thuis werken kan ook wat meer op eigen tempo natuurlijk. De kindjes naar school brengen (heen en terug 20 min. stappen drie keer per dag), dus dagelijks op en af te voet men wandelingetjes zijn gewoon gezond.
Tja incontinentie (urine dan), daar heb ik nu al men hele zwangerschap last van, dus dat wordt zoiezo een operatie later, dat is nu al duidelijk volgens de gynecoloog. Iets wat heel veel voorkomt en ook niet zo heel erg is met de komst van de Tena lady's ;) Dat is natuurlijk het nadeel van een derde zwangerschap en nu ook op iets oudere leeftijd (35). Het is ook geen zwaar werk en als je 1 baby'ke en twee tieners kan verzorgen, kan je wel meteen ook weer voor een pak meer kindjes gaan zorgen lijkt mij.
Vroeger konden ze het ook perfect en kreeg men wel 10 kinderen na mekaar. Ik kan me niet voorstellen dat ze toen ook weken rusten na een bevalling.
En de kindjes van de opvang gaan ook weer naar huis hé 's avonds...

Het enige wat me zou tegenhouden is een vroeggeboorte, keizersnede of gezondheidsproblemen van het kleintje. Maar daar wil ik nu niet op vooruitlopen en zeker niet aan denken.

Het grote voordeel van blijven werken ondervind ik nu al. Ik blijf zeer bewegelijk, kom geen extra kilo's bij, geen tijd om na te denken of te piekeren en het gaat supersnel.
Eigenlijk ondervind ik nu meer last met stil te vallen en een weekje verlof te hebben , dan dat ik gewoon werk. Mijn aderen in mijn been zwellen meer op doordat ik minder rondloop, men rug doet zeer van stil te zitten, ik kom ineens meer bij door te snoepen en moet veel meer plassen door thé te drinken uit verveling :ha :ha :ha .

Ik weet maar genoeg hoe het gaat als onthaalmoeder bij een oppasdienst hoor, mijn moeder is zo'n 18 jaar onthaalmoeder geweest (ze is wel begonnen na haar 2 eigen kindjes(mijn broer en ik), toen ik ongeveer bijna 2 was)

In verband met incontinentie tijdens de zwangerschap ik had dat ook bij mijn tweede en derde, maar bij de tweede volgens mijn Gyn enbij de derde volgens mijn vroedvrouw, kwam dat door de druk van  de baby op mijn blaas.   Je hebt verschillende soorten incontinentie he, en het ene betekend niet per se dat je blijvend incontinent gaat zijn  of per se er een operatie voor moet krijgen ...

Incontinentie

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#312 Geplaatst 28 december 2011 - 09:07

Floraisonskat zei:

Ik weet maar genoeg hoe het gaat als onthaalmoeder bij een oppasdienst hoor, mijn moeder is zo'n 18 jaar onthaalmoeder geweest (ze is wel begonnen na haar 2 eigen kindjes(mijn broer en ik), toen ik ongeveer bijna 2 was)

In verband met incontinentie tijdens de zwangerschap ik had dat ook bij mijn tweede en derde, maar bij de tweede volgens mijn Gyn enbij de derde volgens mijn vroedvrouw, kwam dat door de druk van de baby op mijn blaas. Je hebt verschillende soorten incontinentie he, en het ene betekend niet per se dat je blijvend incontinent gaat zijn of per se er een operatie voor moet krijgen ...

Incontinentie

Het wordt afwachten hé, op zoiets loop ik liever niet te veel vooruit.
Dat zijn zorgen voor later. Eerst ons baby'ke :heart: :heart: :heart:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#313 Geplaatst 28 december 2011 - 09:07

Epica zei:

Oooh proficiat he !! :d
Voor wanneer is de baby gepland?

xoxo

Voor 8 maart, het komt dus dichterbij.

Joloka
Joloka