Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#331 Geplaatst 04 januari 2012 - 19:16

Mooie kamer en zeer knap schilderwerkje!!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#332 Geplaatst 04 januari 2012 - 20:03

Bedankt hé allemaal, ons dochter is ook trots op haar kunstwerkje.
Ze vind deze comentaren dan ook zeer leuk om te lezen.

Maandagavond is er weer een echo gepland.
Dus hopelijk weer eens een duidelijke nieuwe foto, als ze goed ligt tenminste en wil meewerken. Hopelijk ligt ze dan ook niet meer in stuit.
Maar voorlopig denk ik dat ze nog niet gedraaid is, want de meeste trappen komen toch op men blaas en bekken terecht of het moeten haar ellebogen zijn die ik voel :LOL: .
Toch weer spannend zo'n echo, het is ook alweer een tijd geleden.
En ik ben ook benieuwd naar haar huidig gewicht, bij men vorige twee (en zeker bij men eerste) was dat steeds een probleem omdat ze zo klein was.
Benieuwd of we dit keer ook zo'n klein meisje mogen verwachten.
Toen onze dochter 13 jaar gelden geboren werd, was de ondergrens om bij mams op de kamer te mogen 2 kg 500 en ze woog nipt 2 kg 560 (14 dagen na uitgerekende datum bevallen).
Op de echo vlak voor de bevalling hadden ze haar lager geschat, blijkbaar een normale foutenmarge van 10 procent.
Nu is dat blijkbaar niet meer van belang en ondanks dat de eerste echo een klein meisje aanwees, wees de tweede echo dan weer een fellere gewichtstoename en een bollere baby aan. Maar volgens de gynecologe is vooral de groei en curve die ze volgen nu veel belangerijker dan vroeger en wordt niet meer naar ondergrenzen gekeken. Zolang een babyke goed groeit en de lijnen keurig volgt is alles prima.
Maar toch ben ik reuzebenieuwd !!!

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#333 Geplaatst 05 januari 2012 - 11:06

Ik ben mee benieuwd met jou ;)

Hele mooie kamer en schattig en mooi schilderijtje!
Ze heeft dat slim gezien om een varkentje te schilderen, babytjes kunnen ook soms vakentjes zijn hé? (qua properheid bedoel ik dan O:) zeker als ze papjes beginnen eten :LOL: )

Ik hoop dat de laatste weken heel snel voorbij gaan en dat je niet over datum gaat zoals bij je eerste ;)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#334 Geplaatst 05 januari 2012 - 11:14

MarieDufoor zei:

Ik ben mee benieuwd met jou ;)

Hele mooie kamer en schattig en mooi schilderijtje!
Ze heeft dat slim gezien om een varkentje te schilderen, babytjes kunnen ook soms vakentjes zijn hé? (qua properheid bedoel ik dan O:) zeker als ze papjes beginnen eten :LOL: )

Ik hoop dat de laatste weken heel snel voorbij gaan en dat je niet over datum gaat zoals bij je eerste ;)

Veel kan het eigenlijk niet schelen in datum, want we weten de excacte dag waarop ze verwekt is natuurlijk... :LOL:

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#335 Geplaatst 05 januari 2012 - 11:16

Hey, ik ben super dat alles goed met je gaat. Ik ben hier op het forum niet meer zo actief aanwezig maar ik dacht, ik ga toch is effe kijken om te zien hoe het met je gaat. Het begint wel serieus op te korten nu hè. Al zal het voor u niet snel genoeg kunnen gaan nu hè. Xxx

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#336 Geplaatst 05 januari 2012 - 11:19

feroesti zei:

Veel kan het eigenlijk niet schelen in datum, want we weten de excacte dag waarop ze verwekt is natuurlijk... :LOL:

ja maar als je over datum gaat dan moet je NOG langer wachten hé :p
vandaar dat ik het zei :LOL:
+ ik heb al van verschillende mensen gehoord dat over datum gaan best lastig is. Zal jij ook wel gemerkt hebben zeker? ;)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#337 Geplaatst 05 januari 2012 - 18:50

MarieDufoor zei:

ja maar als je over datum gaat dan moet je NOG langer wachten hé :p
vandaar dat ik het zei :LOL:
+ ik heb al van verschillende mensen gehoord dat over datum gaan best lastig is. Zal jij ook wel gemerkt hebben zeker? ;)

Ja dat ken ik maar al te goed. Bij onze dochter waren het 14 zeer lange dagen en dit voor een eerste kind. Ze werd dan ook nog eens ingeleid waardoor de bevalling 14 uren duurde. Gelukkig bestond er epidurale, anders had ik het niet overleefd denk ik.

Onze tweede kwam 14 dagen vroeger en dat vond ik heerlijk en in amper 4 uurtjes was hij er. Dus hopelijk ook zo'n vlot scenario deze keer.
In elk geval ben ik zeer rustig en heb ik totaal geen schrik van de bevalling. Het enige waar ik schrik voor heb is een keizersnede omdat dat helemaal nieuw voor me zou zijn en het lijkt me eng en veel moeilijker qua herstel achteraf. Maar daar wil ik absoluut niet aan denken.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#338 Geplaatst 09 januari 2012 - 18:40

Net een bezoekje van bij de gynecologe achter de rug.
En ons meisje ligt keurig met haar hoofdje naar beneden en is al ingedaald. Normaal kan ze geen kant meer op nu en zal ze zo blijven liggen, haar plaats is goed beperkt. Ik kom ook niet gigantisch aan en blijf op zo'n 10 kg extra zitten, wat perfect is volgens de gynecologe. Eén en al buikje, maar toch een zeer beperkte plaats voor ons meisje, daardoor dat ik haar zo hevig voel en zie bewegen.
Momenteel weegt ze al 1 kg 600 wat een normaal gemiddeld gewicht is.
Als ze zo doorgroeid wordt ze geschat op 3 kg 460 bij de geboorte (indien ze op de normale uitgereknde datum komt), wat toch een groot verschil is bij onze oudsten.
Op die tijd in de zwangerschap wogen ze beiden ook bijlange nog niet zoveel en waren ze veel minder bol op de echo als deze meid.

Helaas geen mooie echo fotookes opnieuw.
Ons meisje ligt met haar handjes voor haar gezicht en wilde zich niet laten zien. Maar alles is perfect : hartje, hersenen, nieren, blaas,... zijn volledig perfect ontwikkeld en normaal doorbloed. Het kan dus niet beter allemaal.

Binnen 3 weekjes wordt er een nieuwe echo gemaakt. Hopelijk hebben we dan meer geluk en speelt ze geen verstoppertje. Al wordt het steeds moeilijker haar in beeld te krijgen, ze is best al groot :heart:

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#339 Geplaatst 09 januari 2012 - 19:37

Super geweldig nieuws hè meid. Nog even op de tanden bijten, voor ge het weet hebt ge uw prinsesje in uw armen. :d

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#340 Geplaatst 09 januari 2012 - 19:48

:thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#341 Geplaatst 09 januari 2012 - 19:51

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#342 Geplaatst 09 januari 2012 - 19:59

Super ! Heerlijk he als je mag vernemen dat alles goed is met je beebje. Bijna zo ver, wauw :) Aftellen ! ^^
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#343 Geplaatst 09 januari 2012 - 20:29

:dancer: :dancer: :dancer: :dancer: :dancer:

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#344 Geplaatst 09 januari 2012 - 20:32