Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#361 Geplaatst 11 januari 2012 - 21:07

Mmmm ik moet nu een suikervrij dieet volgen en deze baby is toch veeeeeeeeel actiever dan Victor in de tijd.
Bij Victor heb ik aan de gyn gevraagd of hij misschien ADHD had, dus was ook al actief.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#362 Geplaatst 11 januari 2012 - 22:16

Fruitverslaving, dat zou ik ook beter hebben :louche:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#363 Geplaatst 12 januari 2012 - 07:51

dorien_951 zei:

Mmmm ik moet nu een suikervrij dieet volgen en deze baby is toch veeeeeeeeel actiever dan Victor in de tijd.
Bij Victor heb ik aan de gyn gevraagd of hij misschien ADHD had, dus was ook al actief.

Onze twee oudsten hebben ADHD en hen heb ik haast nooit gevoeld toen ik zwanger was. Ze waren beiden zeer rustige baby'kes toen ik zwanger was.
Er zou ook echt geen verband zijn met bewegingen in de baarmoeder en erna. Sommige baby'kes zijn nu eenmaal sterk, anderen wat minder gespierd, de één heeft meer plaats, de hoeveelheid vruchtwater, voeding, ...
Sommige baby's blijven druk, anderen worden door meer ruimte een pak rustiger na de geboorte.

Nu hebben ik ook gewoon geen vetreserve in vergelijking met vroeger. Eigenlijk weegt ik nu zwanger evenveel als 15 jaar geleden toen ik niet zwanger was.
Als twintiger was ik een pak voller en was veel afgeslankt met het ouder worden. Dus nu zelf ook totaal geen vet, waardoor ik haar natuurlijk ook veel meer voel bewegen. Je ziet haar voetjes en armpjes zo verschuiven in men buik :love3:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#364 Geplaatst 16 januari 2012 - 09:17

Nu wordt het toch wel een pak lastiger ineens. Ons meisje schopt voortdurend tegen men ribben aan en dat is behoorlijk pijnlijk.
Alles verloopt volgens het boekje en ik kom nu ook perfect 250 gram per week aan. Dat extra gewicht op zo'n korte tijd maakt het ook wel lastiger, ik zeul dat toch mee en ik ben ineens veel minder in staat om voluit te bewegen en het op tempo het huishouden te doen.
Dan heb ik nu ook ineens enorm last van zure oprispingen en dat vooral 's nachts :misselijk: .
Het worden nog 7 zware weken, pfffffff die laatste gaan toch ineens veel minder snel blijkbaar. Tot op heden was het echt genieten, nu ineens is het veel minder plezant.
Hopelijk kan ik nog 2 weekjes en een half voluit werken, vanaf dan hoef ik de kindjes van de opvang niet meer naar school te brengen. Dagelijks stap ik telkens 10 min over en weer 3 keer per dag om de kindjes te voet naar school te brengen en af te halen. Pas nu wordt dat loodzwaar en ook pijnlijk, ik ben buiten adem als ik terug ben. Binnen 2 weken en een half , vanaf 1 febr. hoef ik niet meer te gaan, dan komt er extra hulp. Ik kijk er nu toch enorm naar uit om wat meer rust te hebben.

tibbie
tibbie
  • 34 berichten
  • 1 katten

#365 Geplaatst 16 januari 2012 - 11:28

die laatste weekjes duren altijd langer, allez zo lijkt het toch....
ze gaan gauw om zijn hoor :-) geniet er nog maar eventjes van.... en idd op het laatste weegt het wel wat zwaarder maar komt allemaal goed hoor ;-) x

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#366 Geplaatst 16 januari 2012 - 13:15

tibbie zei:

die laatste weekjes duren altijd langer, allez zo lijkt het toch....
ze gaan gauw om zijn hoor :-) geniet er nog maar eventjes van.... en idd op het laatste weegt het wel wat zwaarder maar komt allemaal goed hoor ;-) x

Hopelijk krijg ik straks ook zo'n snelle bevalling.
Om jarloers op te zijn. Liever zo snel dan echt moeten wachten tot de allerlaatste dag of erger nog nog zo'n 10 dagen extra...
Mag er eigenlijk niet aan denken.
Och ja, vandaag een slechte dag, morgen misschien weer een goede.
Vandaag is echt doorbijten, extreme rugpijn en rondwaggelen als een eend.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#367 Geplaatst 17 januari 2012 - 19:44

De kindjes te voet van school halen zit er nu vervroegd niet meer in vanwege bekkenpijn. Maar verder valt het nog mee, niet meer zoveel stappen doet me blijkbaar goed, de pijn is draaglijk. In de opvang kan ik het naschoolse werk nog goed aan, enkel de tripjes naar school moet ik overslaan.
Al die tijd was ik zo goed en fit, nu is het toch een pak zwaarder ineens.
Normaal eigenlijk, maar ik had toch gehoopt nog iets langer gewoon door te kunnen gaan. 6/7 weken lijkt me nog zo lang aftellen als je ineens niet meer zoveel aankan. Die nesteldrang van een paar weken geleden heeft dan toch de vruchten afgeworpen, gelukkig is alles af.
Ik kom ook nu pas echt razendsnel bij, dagelijks zie je alles gewoon uitzetten en ik heb voortdurend honger.
Gelukkig heb ik vooral trek in slaatjes, fruit en soep en die verslind ik dan nu ook met kilo's.
's nachts kom ik verschillende keren wakker door de enorme kracht die ons meisje heeft als ze stampt. Maar ik kan in de namiddag (als de kinderen terug naar school zijn) een uurtje op de bank rusten en sedert vrijdag val ik dan ook echt telkens in een diepe slaap. Iets wat ik voorheen nooit deed en nu spontaan gebeurt. Het doet me ook goed blijkbaar, want echt doodmoe en uitgeput voel ik me zeker niet.
Toch hoop ik dat de weken vliegen , het kan niet snel genoeg gaan nu...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#368 Geplaatst 24 januari 2012 - 10:59

Pfffff wat heb ik het zwaar gehad de 3 afgelopen dagen.
Afgelopen nacht dacht ik even naar het ziekenhuis te moeten vanwege onhoudbare rugpijn en harde buiken. Eventjes heb ik getwijfeld, vooral omdat ik haar de hele dag nauwelijks voelde bewegen.

Maar dan toch uiteindelijk in slaap gevallen en alle pijn is nu verdwenen.
Ik heb de indruk dat men ribben weer ruimte hebben nu en ik voel me terug veeeeeeeeel beter. Waarschijnlijk dus wat voorweeën gehad en ze is duidelijk en zichtbaar gezakt. Veel gemakkelijker nu, terug meer adem , veel minder rugpijn en vooral de druk op men borstkas en ribben is geheel verdwenen.
En weer wat meer energie, ook ons meisje beweegt weer gewoon en vooral dat is een grote opluchting.

Wel verlies ik al druppels melk en deeltjes van de slijmprop.
Wat vroeg allemaal vind ik, maar even gebeld naar de gynecologe en ik hoef me geen zorgen te maken dat komt wel meer voor en betekend niets.
Maandag weer een afspraak en dan komt de bevalling weer wat dichterbij.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel ze is bijgekomen en of we deze keer eens terug een mooie echo van haar te zien krijgen.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#369 Geplaatst 24 januari 2012 - 11:43

Amai, begint nu wel te korten hé. Nog even doorbijten, de laatste loodjes wegen het zwaarst maar die benje zo vergeten als je kleintje er is

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#370 Geplaatst 24 januari 2012 - 13:55

Sterkte met de laatste loodjes :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#371 Geplaatst 27 januari 2012 - 13:46

Gisterenochtend ben ik met spoed naar de gynecoloog moeten gaan.
Ik kon niet meer stappen.
Enorme bekkeninstabiliteit aan 1 kant, maar dat is het minste.
De doorbloeding van de navelstreng was ineens niet zo goed meer, er stond spanning op de navelstreng omdat men spieren verkrampt zijn door de bekkeninstabiliteit.
Met ons kleintje is alles gelukkig goed, ze weegt inmiddels 2100 gram.
Maar voor rest van men zwangerschap moet ik plat liggen, volledige platte rust. Ons meisje ligt nu ook terug in stuit, ze heeft zich maar weer eens gedraaid en dat heeft waarschijnlijk ook men heup uit balans gebracht.
Maandag moet ik opnieuw voor een echo en als de doorbloeding niet beter is met de rust, wordt ik opgenomen. Wordt de doorbloeding niet beter, dan wordt ons meisje gehaald, men neemt geen risico. Maar daar wil ik nog niet aan denken, ze beweegt goed en de rust doet me blijkbaar toch zeer goed. De pijn is al wat minder en men buik weer wat soepeler.
Straks moet ik ook naar de kinesist , hij zal eens kijken of hij de pijn kan verlichten en de spieren kan ontspannen.

Dus de komende weken zal ik minder actief zijn, ik heb geen laptop, waardoor de computer minder bereikbaar is. (staat in de opvang en ik moet boven blijven onder strikte controle van men zus, die nu even weg is ;) )

Ik had me die laatste weken wel anders voorgesteld, maar ja, geen keuze.
Het wordt boeken lezen en vooral de minuten/uren/dagen aftellen...

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#372 Geplaatst 27 januari 2012 - 13:57

Oei, laat jezelf maar goed verzorgen zodat je meisje niets te kort komt.
En we zien je hier wel weer verschijnen als jullie er klaar voor zijn.
Kan me voorstellen dat je je die laatste weken ander voorgesteld had.
Veel sterkte en goed uitrusten :hug:
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#373 Geplaatst 27 januari 2012 - 13:59

:rub: :rub: :geluk: :geluk: , verzorg je maar goed, laat je maar wat in de watten leggen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#374 Geplaatst 27 januari 2012 - 14:04

Oei, niet zo goed.
Hopelijk ga je met veel rust minder last hebben.

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#375 Geplaatst 27 januari 2012 - 14:27

succes, en veel rusten hoor!
Moest je zover niet wonen, kwam ik je een laptop brengen ;)

de laatste loodjes he, maar die ken je al :LOL: zolang alles goed is met de kleine pruts...