Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#406 Geplaatst 31 januari 2012 - 06:09

De echo gisteren was goed, het blijft platte rust, maar de doorbloeding van de navelstreng is terug veeeeeeeeel beter tot geheel normaal.

Alleen staan we nu voor de keuze.
Ons meisje ligt nog steeds in stuit en nu hebben we 2 opties.
Binnen 2 weken proberen we haar te laten draaien.
M.a.w. een opname in het ziekenhuis met weeënremmers en dan probeert de gynecologe haar te keren.
Of op 39 weken een geplande keizersnede.
Beiden zaken waar ik tegenop kijk en ik weet het momenteel nog even niet.
Iemand ervaring met het keren en hoe het in z'n werk gaat en vooral wat de risico's zijn ??
Zoiezo doen ze hier in het ziekenhuis geen stuitbevallingen. En eigenlijk wil ik dit ook niet, de risico's zijn gewoon te groot.

Natuurlijk hoop ik dat ze nu de komende 2 weken toch nog spontaan zelf draait. Maar volgens de gynecologe is die kans zeer klein omdat ze volledig met haar voetjes men bekken ingedaald is.
Maar ja, met dit meisje weet je maar nooit, het is en blijft een surprise, survaival dametje...

Het spreekt voor zich dat ik nu natuurlijk absolute rust moet houden. De bevalling begint het liefst nu niet spontaan. Anders wordt het zoiezo keizersnede en ze is nog zo klein, ze weegt 2100 gram. Dus blijft ze beter toch nog even zitten.
Al voelt het nu wel vreemd aan, nogal wat krampen af en toe en ik ben geheel uit men ritme. Van al dat rusten staat men hele dag en nachtritme op z'n kop. Vandaar dat ik nu zo vroeg op de morgen aan de computer zit, ik lag al wakker van 04.00 u en ben blijven liggen tot 06.00 u.
Straks kruip ik weer men bed in , voor de komende dag en nacht en dag, ....pfffffffffff saaaaaaaaaai.

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#407 Geplaatst 31 januari 2012 - 06:44

Hou vol Feroesti, je doet het allemaal voor je kindje en dat doe je super ! :hug:
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#408 Geplaatst 31 januari 2012 - 08:28

Geen ervaring met draaien in de buik maar mij lijkt het niet zo ideaal voor het kindje dat ze er zitten aan draaien en keren. Ikzelf zou voor een geplande keizersnede gaan op 39 weken.
Ikzelf heb 2 keer weeënremmers ed gehad owv dreigende vroeggeboortes en 1 spoedkeizersnede en 1 geplande keizersnede en eigenlijk valt zo'n geplande keizersnede al bij al goed mee hoor :d . Als je je kleintje in je armen houdt ben je al die heisa toch vlug vergeten :d .

Een kuur van weeënremmers duurt toch 3 dagen ziekenhuisopname mag je rekenen.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#409 Geplaatst 31 januari 2012 - 08:50

Ik heb absoluut geen ervaring met zwanger zijn en bevallingen, maar dat keren enzo lijkt me toch wel eng en helemaal niet leuk! :scared:
Ik zou ook voor de keizersnede gaan en wie weet draait ze toch nog hé, dan kan alles nog natuurlijk verlopen. (kleine kans, maar toch een kans)

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#410 Geplaatst 31 januari 2012 - 12:27

Ik ken 2 dames die ze hebben willen keren en 2x niet gelukt is. Dus toch een ks.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#411 Geplaatst 31 januari 2012 - 12:41

Ik zou ook voor de KS gaan... Al die spookverhalen over die knippen enz, en als je dan eerst nog moet afzien om te proberen het kindje te draaien, en dan  nog moet bevallen... Nee, geef mij de KS dan maar!

Al kan ze zich nog steeds zelf draaien he, zoals je zelf al zei: 't is een klein McGyver'tje ;)
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#412 Geplaatst 31 januari 2012 - 12:42

Ik zou voor keren gaan. Al hoop ik dat je kleintje haar nog vanzelf draait. :wi
Mijn schoonzus had trouwens ook een stuitligging en heef geopteerd voor een KS. Maar ik vind dat gewoon zo raar, 1.5 tot 1week voor de uitgerekende data krijg je dan een KS, terwijl een kindje normaal nog in de buik moet zitten.

Ik heb ergens gelezen dat Osteopathie en moxatherapie kunnen helpen bij een stuitligging, maar ik weet niet of je daarvoor openstaat.
Waarom doen ze geen stuitbevallingen in het ziekenhuis? Mits je bekken gemeten is kan dit toch perfect?

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#413 Geplaatst 31 januari 2012 - 12:46

Gwynyth zei:

Ik zou ook voor de KS gaan... Al die spookverhalen over die knippen enz, en als je dan eerst nog moet afzien om te proberen het kindje te draaien, en dan  nog moet bevallen... Nee, geef mij de KS dan maar!

Doet me wat denken aan de hollywoodsterren, gewoon een geplande KS omdat dat "makkelijker" is. :roll:
En al die ingrepen, knippen wanneer het niet nodig is. Bah!

Geplaatste afbeelding

noukie
noukie
  • 1.084 berichten
  • 5 katten

#414 Geplaatst 31 januari 2012 - 12:58

Ik zou gaan voor de derde optie, een stuitbevalling.
Je hebt al meerdere kinderen dus is een stuitbevalling niet uitgesloten hoor.
Veel succes met de platte rust (ik moest 16 weken plat bij de derde uk) . ;)
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#415 Geplaatst 31 januari 2012 - 12:59

elixeryen zei:

Doet me wat denken aan de hollywoodsterren, gewoon een geplande KS omdat dat "makkelijker" is. :roll:
En al die ingrepen, knippen wanneer het niet nodig is. Bah!

He, maar ik zou niet standaard zélf voor die KS gaan, "omdat dat makkelijker is"; maar in deze situatie zou ik dat wel doen.
Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#416 Geplaatst 31 januari 2012 - 13:06

Ik zou het keren proberen. Heb ook wel een doodse schrik van een KS. Het is een operatie hè, elke operatie zou ik vermijden tenzij het niet anders gaat. Niet dat gewoon bevallen zo geweldig is, ik heb nog last van die knip en dat is toch ook al een jaar en half geleden....

Rust nog maar goed uit, binnenkort is het gedaan met de rust. Ik weet nog maar amper hoe het voelt om niet moe te zijn.

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#417 Geplaatst 31 januari 2012 - 14:15

Ik heb ook al horrorverhalen gehoord van mensen die geprobeerd hebben om hun babytje te laten keren 8) .  Je moet er ook rekening mee houden dat het keren ook een dreigende vroeggeboorte met zich mee brengt :louche: . Neen, laat je buik nog maar wat couveuse spelen :)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#418 Geplaatst 31 januari 2012 - 15:10

Misschien moet je toch eens googelen of aan je gyn. vragen of er geen middeltjes of trucjes bestaan om haar vanzelf te doen keren?

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#419 Geplaatst 31 januari 2012 - 19:03

Ondertussen heb ik een lang gesprek gehad met men huisarts en die is absoluut tegen keren "in mijn geval". Doordat vorige week de navelstreng nog minder doorbloed was, zou dat kunnen wijzen op een belemmering (vb. navelstreng rond de hals). Het kleintje zou dan volgens hem nu gewoon de beste positie hebben ingenomen. Voorheen lag ze wel goed, nu niet meer en dat kan ze'n redenen hebben.
Keren kan gevaarlijk zijn in zo'n geval en hij raadt het me zeker af.
Stuitbevalling is zoiezo ook uitgesloten om diezelfde reden. Hier in het ziekenhuis doen ze zoiezo geen stuitbevallingen. En als de navelstreng inderdaad rond het halsje zit kan dat zelfs fataal zijn.
Dus blijft de enige optie van keizersnede over.
Of ze moet zich toch nog spontaan gaan keren de komende 4 weken.
Eigenlijk heb ik altijd de goede raad van onze huisarts gevolgd en we gaan hem daarin dan ook volgen.
Als ze bij de volgende controle binnen 2 weekjes dus niet is gedraaid, zou ik op 39 weken bevallen met keizersnede.
Iets waar ik niet om juich, maar geen risico's voor ons meisje. En wie weet keert ze toch nog spontaan de komende weken.
We zien wel, ik probeer er me niet té druk in te maken, want stress is niet goed voor ons meisje...We laten het nu even over ons heen gaan en zien wel wat komt.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#420 Geplaatst 31 januari 2012 - 21:53

feroesti zei:

Ondertussen heb ik een lang gesprek gehad met men huisarts en die is absoluut tegen keren "in mijn geval". Doordat vorige week de navelstreng nog minder doorbloed was, zou dat kunnen wijzen op een belemmering (vb. navelstreng rond de hals). Het kleintje zou dan volgens hem nu gewoon de beste positie hebben ingenomen. Voorheen lag ze wel goed, nu niet meer en dat kan ze'n redenen hebben.
Keren kan gevaarlijk zijn in zo'n geval en hij raadt het me zeker af.
Stuitbevalling is zoiezo ook uitgesloten om diezelfde reden. Hier in het ziekenhuis doen ze zoiezo geen stuitbevallingen. En als de navelstreng inderdaad rond het halsje zit kan dat zelfs fataal zijn.
Dus blijft de enige optie van keizersnede over.
Of ze moet zich toch nog spontaan gaan keren de komende 4 weken.
Eigenlijk heb ik altijd de goede raad van onze huisarts gevolgd en we gaan hem daarin dan ook volgen.
Als ze bij de volgende controle binnen 2 weekjes dus niet is gedraaid, zou ik op 39 weken bevallen met keizersnede.
Iets waar ik niet om juich, maar geen risico's voor ons meisje. En wie weet keert ze toch nog spontaan de komende weken.
We zien wel, ik probeer er me niet té druk in te maken, want stress is niet goed voor ons meisje...We laten het nu even over ons heen gaan en zien wel wat komt.

Heel verstandig Feroesti!  Mijn eerste vroeggeboorte was een gewone bevalling en mijn tweede vroeggeboorte was een keizersnede.  Ik teken onmiddellijk voor het tweede hoor!  Ik was veel sneller hersteld en er zijn minder risico's voor het kindje in dit geval :)  Het aller aller allerbeste! Dikke knuf en maak je niet teveel zorgen :love3: