Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#421 Geplaatst 31 januari 2012 - 22:07

feroesti zei:

Ondertussen heb ik een lang gesprek gehad met men huisarts en die is absoluut tegen keren "in mijn geval". Doordat vorige week de navelstreng nog minder doorbloed was, zou dat kunnen wijzen op een belemmering (vb. navelstreng rond de hals). Het kleintje zou dan volgens hem nu gewoon de beste positie hebben ingenomen. Voorheen lag ze wel goed, nu niet meer en dat kan ze'n redenen hebben.
Keren kan gevaarlijk zijn in zo'n geval en hij raadt het me zeker af.
Stuitbevalling is zoiezo ook uitgesloten om diezelfde reden. Hier in het ziekenhuis doen ze zoiezo geen stuitbevallingen. En als de navelstreng inderdaad rond het halsje zit kan dat zelfs fataal zijn.
Dus blijft de enige optie van keizersnede over.
Of ze moet zich toch nog spontaan gaan keren de komende 4 weken.
Eigenlijk heb ik altijd de goede raad van onze huisarts gevolgd en we gaan hem daarin dan ook volgen.
Als ze bij de volgende controle binnen 2 weekjes dus niet is gedraaid, zou ik op 39 weken bevallen met keizersnede.
Iets waar ik niet om juich, maar geen risico's voor ons meisje. En wie weet keert ze toch nog spontaan de komende weken.
We zien wel, ik probeer er me niet té druk in te maken, want stress is niet goed voor ons meisje...We laten het nu even over ons heen gaan en zien wel wat komt.

Ik vind dat je een goede beslissing neemt , men dochter had een sterrekijkertje , wat als een gewone bevalling begonnen was eindigde in een keizersnede , dus beter ineens de beslissing nemen. De keizersnede is trouwens uitstekend verlopen , er zijn verschillen in keizersneden hoor . Ze heeft er geen hinder van ondervonden , ook zeer kleine en lage snede . Voor de volgende baby zal allicht een keizersnede gepland worden want dikwijls herhaald het probleem zich .

Veel sterkte , nog een beetje doorbijten en je kleine schat zal je alles doen vergeten :thumb:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#422 Geplaatst 31 januari 2012 - 23:44

Goed dat je eruit bent geraakt!
Nu niet meer aan denken, dat loopt wel goed hoor die keizersnede, er zijn zoveel vrouwen die dat al hebben "doorstaan" (al lijkt met dat niet echt het juiste woord :p ) en wie weet na veel rust wil je meisje zich toch nog draaien en is het helemaal niet meer nodig.
Geniet nog van je laatste weekjes rust en laat je maar goed in de watten leggen. ;)

Geplaatste afbeelding

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#423 Geplaatst 01 februari 2012 - 01:13

Keizersnede lijkt me een betere optie sowieso.
Keren is ook onnatuurlijk hoor, dus komt op hetzelfde neer ! Geen van beiden is "gemakkelijk" en al zeker niet pijnloos. Keren slaagt ook niet altijd en dan moet je 2x door een last. Geloof me in ziekenhuis liggen aan weeënremmers is niet leuk ! Ik had er een versnelde hartslag door en uitslag, ik voelde me rotslecht ! (bij eerste kindje).

En een knip is soms nodig, inscheuren is vaak pijnlijker en geneest moeilijker omdat de scheur echt vies kan zijn. Als de opening te nauw is kiezen ze voor knippen, ik vind dit goed ipv dat heel de boel opengescheurd wordt. Preventief knippen is dan ook weer niet nodig, maar bekeken geval bij geval. Bij mij is het 2x beslist op moment zelf en de knip is mooi en snel genezen.

Goed rusten en heel veel sterkte bij de aankomende bevalling ! En alsnog hopen dat je kleintje plots toch nog goed draait.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#424 Geplaatst 01 februari 2012 - 01:34

Serenity zei:

En een knip is soms nodig, inscheuren is vaak pijnlijker en geneest moeilijker omdat de scheur echt vies kan zijn. Als de opening te nauw is kiezen ze voor knippen, ik vind dit goed ipv dat heel de boel opengescheurd wordt. Preventief knippen is dan ook weer niet nodig, maar bekeken geval bij geval. Bij mij is het 2x beslist op moment zelf en de knip is mooi en snel genezen.

Hier wil ik toch even op inpikken. Een knip heelt minder snel en slechter dan een scheur omdat het 2 gladde oppervlakten zijn die tegen elkaar genaaid worden. Een scheur is niet gelijk en daardoor heelt die beter.
Een knip is idd soms nodig maar het is bijna standaard hier in ziekenhuizen, waarschijnlijk gewoon omdat het dan sneller gaat. :roll: Ik heb bij mijn knip enorm veel pijn gehad en ik voel die nu nog steeds. Mijn scheur bij de tweede bevalling is echt niets ivm die knip.

Dit terzijde. Feroesti: ik hoop dat je meisje je alsnog draait en probeer je idd niet te druk te maken.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#425 Geplaatst 01 februari 2012 - 08:40

Bedankt allemaal voor jullie medeleven !!!

Een stuitligging voelt ook zo vreemd en anders !! Haar hoofdje zit pal in het midden van men ribben en is dus te zien, maar vooral te voelen.
Als ze stampt of de hik heeft, dan botst haar hoofdje tussen men ribben aan. Amaaaaai dat doet zeer !!!
Als ze zo nog 4 weken groeit, zal het er niet beter op worden vrees ik.
Ik durf nauwelijks men buik op die plaats aan te raken uit schrik haar pijn te doen. Dat koppetje is al zo groot en ligt zo kwetsbaar op die plaats. Alleen al daarvoor houd ik al voornamelijk het bed.

Het doet goed even te kunnen zagen. Hier thuis mag ik dat niet doen, kwestie van niemand extra te belasten, ze hebben het al zwaar genoeg om het huishouden hier rond te krijgen en de opvang.
Vooral met de cattery is dat een extra full time job, want normaal deed ik het grootste werk.
Ik vrees dat de langharen, vooral Dior, na de bevalling geschoren zullen moeten worden, amaaaaai hun vacht is toch niet dat hoor.
Het valt men entourage (zus, manlief en kinderen vooral) nu pas op hoeveel werk daar inkruipt en hoeveel energie ik daarin steek. Ze zullen nu wel eventjes anders denken over het runnen van een cattery, thuis werken,... Wat voorheen allemaal vanzelfsprekend en simpel leek is dit nu helemaal niet meer, ze staan versteld van het vele werk.
Mijn man heeft morgen en vrijdag verlof opgenomen om eens de boel extra schoon te maken :LOL:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#426 Geplaatst 01 februari 2012 - 09:50

Dat is lief van je man :) en goed dat ze nu eens inzien wat voor werk je allemaal verzet ;) kan nooit kwaad hé :p
Dus er zijn ook nog positieve kanten aan je bedblijven O:)

Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#427 Geplaatst 01 februari 2012 - 12:40

Lente heeft hier ook tot 34 weken in stuit gelegen en idd die stampjes zijn heel anders dan een 'normale' ligging :) .
Misschien iemand via dienstencheques inschakelen die wat kan helpen met het huishouden?

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#428 Geplaatst 01 februari 2012 - 12:53

Ikzelf ben op 37 weken gedraaid maar wel 12 dagen langer blijven zitten. Ik zal duimen dat jou meisje ook nog draait. :duim:

Ks is natuurlijk niet zo leuk, maar ik denk dat puntje bij paaltje komt dat je blij bent met je dame in je armen. En dan maakt het niet uit op welke manier ze eruit geraken.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#429 Geplaatst 01 februari 2012 - 13:08

Op een infoavond in het ziekenhuis bij ons hebben ze het ook eventjes gehad over stuitligging en naar schijnt zou het helpen om op je knieën te gaan zitten, vooroverhangend over zo'n grote bal ...

Geen idee of het werkt, maar ze gaven dat toch als tip.

Hopelijk draait je meisje zich nog!!

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#430 Geplaatst 01 februari 2012 - 14:13

Volgens mij doe jij dat allemaal picobello!!! Het is nu allemaal even lastig, maar wanneer je straks je lieve meisje in je armen zult hebben, dan zal je dat allemaal snel vergeten zijn :thumb: . Niks van aantrekken als de boel even wat minder netjes ligt, jouw kleintje is nu van top-belang!! En.... als je langharige poezels geschoren moeten worden, dan zijn ze ineens ook van hun winterpyjama af ;) :lachen:

Is het onmogelijk voor je om zo'n langharige te kammen? Tja, kan me voorstellen dat zoiets al liggen niet zo vlot gaat...!

Nog een beetje geduld nu (hoelang nog eigenlijk??), en het is allemaal voorbij :dancer:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#431 Geplaatst 01 februari 2012 - 14:16

@ elixeryen : het punt bij een scheur is dat je nooit weet waar deze zal komen en hoever deze zal uitscheuren. Dit kan veel minder prettig goed verlopen dan bij jou. Ik heb er minder positieve verhalen van gehoord (zelfs gescheurd tot de "andere" opening) Ik denk dat beide positieve en neg verhalen kent, ik heb alvast 2x niet lang last gehad van mijn knip. Ze hebben het ook heel goed gedaan...misschien was dit bij jou wat minder.

Feroesti, ik begrijp heel goed hoe je u voelt ! Dat is pijnlijk en ook angstig. Hier hoopte ik altijd dat hij niet sjotte want ik kreeg dan direct zware astma(ik heb normaal lichte) en mijn hart ging raar doen van zijn stampjes. Ik leek haast geen plaats meer te hebben, overal pijn. Mijn ribben zijn ook niet meer gelijk in hoogte, links is wat hoger. Dit zal zo blijven vrees ik. Rustig blijven, dat is idd het enige wat je kan doen.
Je verdient het, dat je nu niets moet doen thuis. Waar jij doorgaat is zoveel zwaarder. Als je er teveel over zegt dan worden mannen gek, ze denken weer dat het vrouwtje overdrijft ;) Ze zouden er zelf eens moeten staan :d Goh meid, nog even tanden bijten, het is hard...Probeer ook zo min mogelijk te stressen, laat alles voor wat het is ! :hug:
Geplaatste afbeelding

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#432 Geplaatst 01 februari 2012 - 17:20

feroesti, het komt wel goed :hug:
mijn dochter is gedraaid twee dagen voor de bevalling, :thumb:
waaron doen ze daar bij jullie geen stuitbevalling, in mijn tijd werd gezegt dat dat beter was voor de baby, nu is mijn tijd al hééél lang voorbij vandaar mijn vraagje. :oops:
ik zou zeggen, hou je rustig en kalm en probeer toch nog te genieten van je buik :love4: :geluk:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#433 Geplaatst 01 februari 2012 - 18:45

Hier draaien de duimen toch volop dat jullie kleine meisje zich toch nog spontaan gaat draaien. :hug: :hug: :hug:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#434 Geplaatst 03 februari 2012 - 21:48

Hoe gaat het nu met je? Hopelijk kan je goed rusten en blijft alles goed met je dochtertje :hug:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#435 Geplaatst 04 februari 2012 - 15:27

Het gaat goed voorlopig, bedankt voor het medeleven !!!!!

Lastig dat wel, constant liggen is ook zo vermoeiend, je wordt er zo suf en lui van en ik heb vaak hoofdpijn.
De gynecologe had voorspeld dat mijn buik enorm zou toenemen in de komende twee weken omdat ons meisje nu een groeispurt moest doormaken door het rusten. Het verschil is nu ook zeer opmerkzaam.
Mijn buik neemt gigantisch toe en ik voel me dan ook echt helemaal opgevuld en alles spant en trekt. Het is echt de dagen aftellen nu en ik kijk uit naar de volgende consulatie op 13 febr. Ik heb de indruk dat ze nu dwars ligt , want ik voel haar hoofdje niet meer tussen men ribben (oef) en voel vooral getrappel in mijn zij, ze is ook enorm bewegelijk en actief.
Natuurlijk hoop ik bij de volgende consult dat ze gedraaid ligt en anders mogen ze me zeker ook een datum geven voor de keizersnede. Het kan nu niet snel genoeg gaan, want ik wil eindelijk terug het bed uit kunnen en ben ook zeer benieuwd hoe ons meisje eruit zal zien :heart: !