Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#436 Geplaatst 04 februari 2012 - 16:22

feroesti zei:

Het gaat goed voorlopig, bedankt voor het medeleven !!!!!

Lastig dat wel, constant liggen is ook zo vermoeiend, je wordt er zo suf en lui van en ik heb vaak hoofdpijn.
De gynecologe had voorspeld dat mijn buik enorm zou toenemen in de komende twee weken omdat ons meisje nu een groeispurt moest doormaken door het rusten. Het verschil is nu ook zeer opmerkzaam.
Mijn buik neemt gigantisch toe en ik voel me dan ook echt helemaal opgevuld en alles spant en trekt. Het is echt de dagen aftellen nu en ik kijk uit naar de volgende consulatie op 13 febr. Ik heb de indruk dat ze nu dwars ligt , want ik voel haar hoofdje niet meer tussen men ribben (oef) en voel vooral getrappel in mijn zij, ze is ook enorm bewegelijk en actief.
Natuurlijk hoop ik bij de volgende consult dat ze gedraaid ligt en anders mogen ze me zeker ook een datum geven voor de keizersnede. Het kan nu niet snel genoeg gaan, want ik wil eindelijk terug het bed uit kunnen en ben ook zeer benieuwd hoe ons meisje eruit zal zien :heart: !

Blij dat te horen!! Je dochtertje blijkt dus kerngezond, en dat is het belangrijkste he ;) :hug: ! Ik leef erg met je mee, ook wel deels omdat ik dat deel in "kindjes" krijgen nooit meegemaakt heb...! Ik zou er ook ALLES voor over gehad hebben om ze gezond en wel op de wereld te zetten!!!

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#437 Geplaatst 04 februari 2012 - 16:43

o jeetje.. ik lees me nu pas bij en je blijkbaar al wel het een en ander meegemaakt ... :hug:

Kan me inbeelden dat het niet makkelijk is om steeds maar plat te liggen. Ik persoonlijk zou echt zot worden en mijn ventje wsl ook...

Maar nog effe volhouden, hopelijk kom je vlug een datum te weten dat je kan gaan aftellen.

:geluk: :geluk: :geluk:

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#438 Geplaatst 04 februari 2012 - 17:04

feroesti zei:

Het gaat goed voorlopig, bedankt voor het medeleven !!!!!

Lastig dat wel, constant liggen is ook zo vermoeiend, je wordt er zo suf en lui van en ik heb vaak hoofdpijn.
De gynecologe had voorspeld dat mijn buik enorm zou toenemen in de komende twee weken omdat ons meisje nu een groeispurt moest doormaken door het rusten. Het verschil is nu ook zeer opmerkzaam.
Mijn buik neemt gigantisch toe en ik voel me dan ook echt helemaal opgevuld en alles spant en trekt. Het is echt de dagen aftellen nu en ik kijk uit naar de volgende consulatie op 13 febr. Ik heb de indruk dat ze nu dwars ligt , want ik voel haar hoofdje niet meer tussen men ribben (oef) en voel vooral getrappel in mijn zij, ze is ook enorm bewegelijk en actief.
Natuurlijk hoop ik bij de volgende consult dat ze gedraaid ligt en anders mogen ze me zeker ook een datum geven voor de keizersnede. Het kan nu niet snel genoeg gaan, want ik wil eindelijk terug het bed uit kunnen en ben ook zeer benieuwd hoe ons meisje eruit zal zien :heart: !

Nog veel sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat ze gedraaid is, dat je een gewone bevalling kan hebben.

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#439 Geplaatst 04 februari 2012 - 17:36

volgens mij zal ze nog draaien ;) ik duim alvast mee :thumb:
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#440 Geplaatst 04 februari 2012 - 22:01

MarieDufoor zei:

volgens mij zal ze nog draaien ;) ik duim alvast mee :thumb:

Je had al gelijk over het geslacht destijds, nu zal dat ook wel zo zijn zeker ???? (hoop ik) :ha :ha

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#441 Geplaatst 04 februari 2012 - 22:15

Lut zei:

Blij dat te horen!! Je dochtertje blijkt dus kerngezond, en dat is het belangrijkste he ;) :hug: ! Ik leef erg met je mee, ook wel deels omdat ik dat deel in "kindjes" krijgen nooit meegemaakt heb...! Ik zou er ook ALLES voor over gehad hebben om ze gezond en wel op de wereld te zetten!!!

Oei wat spijtig !! En ik maar zagen en klagen, sorry hoor...
Soms moet ik er inderdaad wat meer aan denken dat we gezegend zijn met dit wondertje en wat meer proberen te genieten.

Maar als je je net een olifant voelt en je ribben haast tegen je keel aanplakken, is dat moeilijker :ha .
De laatste weken zijn het zwaarst, dat hoor je dan van iedereen. Maar die iedereen (die het zeer goed bedoelen) hoeven wel niet, met zo'n ruim 2 kg bewegend wezentje tussen je ribben en blaas, constant op de bank of bed te liggen en afwachten. De uren lijken een eeuwigheid en nochthans ben ik net een persoon die anders altijd veel tijd tekort kom en bezig ben.

Deze avond kwam men schoonzus langs en toen ze aan men buik voelde en men blauwe ribben zag, zei ze me dat ik dit echt gaan 4 weken meer zou volhouden. Dat is gemakkelijk gezegd natuurlijk, zit er iets anders op dan afwachten en ondergaan ? Hoe langer ze in men buik zit , hoe beter voor ons meisje, dat is het enige waar ik nog aan denk. En hopelijk gaan de dagen toch ineens wat vlugger voorbij.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#442 Geplaatst 04 februari 2012 - 22:35

Pff klinkt ongelofelijk zwaar zeg!
Hier de zus van mijn schoonzus dat normaal ook over 4 weken moest bevallen.
Aangezien de 1e, om medische redenen, met de keizersnede was; gaat dit meiske ook emt keizersnede komen.
Die staat de 14e gepland; ben erg benieuwd :love3:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#443 Geplaatst 04 februari 2012 - 23:59

feroesti zei:

Je had al gelijk over het geslacht destijds, nu zal dat ook wel zo zijn zeker ???? (hoop ik) :ha :ha

You will see ;)
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#444 Geplaatst 06 februari 2012 - 22:20

Oef, Nathalie, ik heb ook eventjes bijgelezen, er is heel wat gebeurd de laatste weken!
Het moet wel heel moeilijk zijn voor jou, want ik kan me gewoonweg "Nathalie" en "platliggen" niet in dezelfde zin inbeelden! ;)
Maar alles wat nodig is voor dit wondertje, binnen enkele weken is dit allemaal achter de rug en kan je je dochtertje eindelijk ontmoeten!
Ik hoop ook dat ze zich zelf nog draait, blijkbaar is ze daar nu wel mee bezig, duimen maar dat ze de goede richting blijft uitgaan en zo nog een klein tijdje blijft liggen! :thumb:
Sterkte en nog wat geduld! :hug: :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#445 Geplaatst 11 februari 2012 - 10:20

Weer enkele dagen verder...

Afgezien van een lichte verkoudheid gaat het uitstekend.
Nog steeds saai dat liggen en niets doen, maar blijkbaar went het toch op den duur. Ik ben nu veel kalmer en rustiger en heb er me letterlijk en figuurlijk bij neer gelegd.
We kijken hier enorm uit naar maandag avond, naar de consultatie bij de gynecologe.
Hopelijk ligt ze nu toch in de juiste positie.
Ik weet het echt niet momenteel, ik voel haar langs alle kanten en kan haar ligging echt niet aanvoelen. Mijn ribben hebben nu wel weer wat meer ruimte wat er op wijst dat ze ingedaald is. Maar ja, hoe ze ingedaald is zullen we pas maandag zien.
Toch spannend allemaal en ook belangerijk, want voor een keizersnede heb ik toch wat schrik. Het lijkt gemakkelijk en pijnloos, maar het herstel achteraf lijkt me toch niet evident.
Bij onze oudste twee ben ik onmiddelijk na de bevalling het bed uit gestapt en kon ik ze wassen en borstvoeding geven. Bij keizersnede ben je daarvoor alleen al afhankelijk van het ziekenhuis personeel omdat je zoiezo de eerste dag en nacht het bed niet uit mag of kunt. Dat alleen al stoort me enorm, ik doe het nogal graag allemaal zelf...
Mijn zus is twee keer met keizersnede bevallen en ziet er alleen maar voordelen in. De exacte datum weten, een ongeschonden en prachtige baby, niet afzien , geen arbeid,... Maar zelf ben ik dus twee keer natuurlijk bevallen en dat lijkt toch een pak heerlijker, zij kent het verschil niet. Ik ken het verschil ook niet,heb nooit een keizersnede gehad, maar ik kan me de pijn van die snede wel inbeelden. Als tiener ben ik geopereert geweest om men appendix te verwijderen (de oude methode , dus met een snede) en ik kan me de pijn na de operatie nog heel scherp herinneren...

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#446 Geplaatst 11 februari 2012 - 10:29

Volgens mij zal die keizesnede wel meevallen, is zo'n beetje mijn gevoel.
Die arbeid lijkt me echt hels! :scared: afzien en puffen en blazen, niet weten wanneer alles voorbij zal zijn en of alles wel goed zal verlopen... en de neus van het ventje misschien eraf bijten... :LOL:
Dan lijkt keizesnede de hemel volgens mij :engel: natuurlijk wel jammer van het trager geneest, da's dan wel een nadeel.

Bewerkt door MarieDufoor, 11 februari 2012 - 10:29.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#447 Geplaatst 11 februari 2012 - 11:30

MarieDufoor zei:

Volgens mij zal die keizesnede wel meevallen, is zo'n beetje mijn gevoel.
Die arbeid lijkt me echt hels! :scared: afzien en puffen en blazen, niet weten wanneer alles voorbij zal zijn en of alles wel goed zal verlopen... en de neus van het ventje misschien eraf bijten... :LOL:
Dan lijkt keizesnede de hemel volgens mij :engel: natuurlijk wel jammer van het trager geneest, da's dan wel een nadeel.

Die arbeid heb ik nooit erg gevonden hoor.
Net of je lichaam zichzelf afsluit en je niets meer beseft wat er rondom je gebeurt. Zo heb ik het twee keer ervaren, net of ik onder hypnose was.
Bij de tweede was de klus ook in 4 uurtjes geklaard, dus zo erg is het niet.
We zien wel, ik hoop echt dat het niet tot keizersnede komt.

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#448 Geplaatst 11 februari 2012 - 11:50

Spannend joh, die laatste loodjes!
Mijn schoonzus haar zus word dinsdagochtend met een keizersende verlost van haar UkkiePukkie (bijnaampje gegeven haha)

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#449 Geplaatst 11 februari 2012 - 13:21

Zelfhypnose kan ook onbewust he :)

Draag haar nog maar eventjes, je zal haar snel in je handen gestopt krijgen!
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#450 Geplaatst 11 februari 2012 - 16:42

Tripkippiej zei:

Spannend joh, die laatste loodjes!
Mijn schoonzus haar zus word dinsdagochtend met een keizersende verlost van haar UkkiePukkie (bijnaampje gegeven haha)

Wens haar veel succes en een schat van een baby toe !!!!
Weten jullie het geslacht al van haar baby'ke ?
Wat leuk dat je als schoonzus ook zo meeleeft met haar, dat moet ook wel een grote steun voor haar zijn. Hier ben ik ook zo omringd door familieleden die reuzebenieuwd zijn, heeeeeerlijk !!!!
Zonet is de meter in spé nog even op bezoek geweest en ook zij staat te popelen haar metekindje straks te ontmoeten.