Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#481 Geplaatst 14 februari 2012 - 21:44

feroesti zei:

Dikke proficiat !! Zo'n klein dikkertje, lijkt me ? Ons dochter Zjoli was destijds ook 46 cm groot, maar woog maar 2 kg 500, dus toch wel een behoorlijk gewichtsverschil met Kate.
Prachtige naam ook kate !!!!

Zjoli was dus ook een heel kleintje. Mijn zoon kwam tien weken te vroeg en woog 1410 gram en was 41 cm.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#482 Geplaatst 15 februari 2012 - 10:20

Sarah* zei:

Leuk!! Ze is er bijna!

Ik kreeg onlangs een vreemde opmerking. Deze zomer zouden wij de pil stopzetten en ook gaan voor een eerste kindje, zei er iemand, wat ga je dan doen met al je poezen?

Vreemd hoe sommige mensen toch denken ...

Ja, dat ken ik. Ongeloofelijk hoeveel ik die vraag krijg.
En niet alleen dat, ook in de kinderopvang hier zien ze niet in hoe ik dat allemaal ga combineren. Sommige mensen maken blijkbaar graag drama.

Met de poezen valt het perfect te combineren. Al moet ik zeggen dat de cattery wel volledig stil ligt nu al sedert vorige zomer en dat zal wel nog een tijdje zo blijven.(lang leve suprelorin) Mijn gedachten staan nu zeker niet naar fokken en showen, dat geef ik wel eerlijk toe. Maar de katten houden me goed gezelschap en genieten van alle rust, het is heerlijk !!!!

En met de kinderopvang hier kan ik maar zo gemakkelijk zijn, ons meisje zal nooit weg moeten van mij.
Mensen zijn soms raar, net of een baby'ke je hele gezin op z'n kop zou moeten zetten en je alle andere zaken moet laten vallen.
Vroeger kregen mensen veel meer kinderen en wisten ook alles perfect te combineren. Maar in de huidige maatschappij is dat blijkbaar voor velen veeeeeeeeeeel moeilijker ????
Al dat gezaag en geklaag daar trek ik me niets van aan, je moet het toch nemen hoe het komt.

Veel succes met het zwanger worden. Ik wens jullie een wolk van een zwangerschap en baby'ke toe !!!!! En denk vooral niet na over al die comentaren, mensen zagen nu eenmaal graag.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#483 Geplaatst 15 februari 2012 - 10:24

Sihirci zei:

Zjoli was dus ook een heel kleintje. Mijn zoon kwam tien weken te vroeg en woog 1410 gram en was 41 cm.

Dat is wel heel klein, maar o zo schattig !!!
Ons Zjoli kwam overigens 2 weken later dan de uitgerekende datum en was nog zo klein. Maar ze was zo mooi en schattig en deed het uitstekend.
Onze zoon Jelte was 2 weken vroeger en was 49 cm groot en woog 2.900 gram. Dus ook niet echt groot voor een jongen.

Ze zijn overigens beiden nog klein voor hun leeftijd, maar wel dapper.
Dus deze keer verwacht ik ook geen reusje, zou wel heel vreemd zijn om nu ineens een grote dochter te krijgen.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#484 Geplaatst 15 februari 2012 - 12:50

Ons mama zei altijd dat ze blij was dat wij zo kleintjes waren bij de geboorte: dan kon ze langer genieten van zo'n klein baby'tje. Bij kindjes van 5kg is het "kleine baby"gebeuren zo snel voorbij...

Ik hoop ook dat dat van mij niet al te groot gaat worden ;)
Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#485 Geplaatst 15 februari 2012 - 12:57

Ik hoop ook op een niet te groot beebje, maar wel gezonde baby (als het zover is bij mij).
Moet wel ook niet zo klein worden als ik was (1kg800).

Geplaatste afbeelding

Sarah*
Sarah*
  • 1.218 berichten

#486 Geplaatst 15 februari 2012 - 12:58

feroesti zei:

Ja, dat ken ik. Ongeloofelijk hoeveel ik die vraag krijg.
En niet alleen dat, ook in de kinderopvang hier zien ze niet in hoe ik dat allemaal ga combineren. Sommige mensen maken blijkbaar graag drama.

Met de poezen valt het perfect te combineren. Al moet ik zeggen dat de cattery wel volledig stil ligt nu al sedert vorige zomer en dat zal wel nog een tijdje zo blijven.(lang leve suprelorin) Mijn gedachten staan nu zeker niet naar fokken en showen, dat geef ik wel eerlijk toe. Maar de katten houden me goed gezelschap en genieten van alle rust, het is heerlijk !!!!

En met de kinderopvang hier kan ik maar zo gemakkelijk zijn, ons meisje zal nooit weg moeten van mij.
Mensen zijn soms raar, net of een baby'ke je hele gezin op z'n kop zou moeten zetten en je alle andere zaken moet laten vallen.
Vroeger kregen mensen veel meer kinderen en wisten ook alles perfect te combineren. Maar in de huidige maatschappij is dat blijkbaar voor velen veeeeeeeeeeel moeilijker ????
Al dat gezaag en geklaag daar trek ik me niets van aan, je moet het toch nemen hoe het komt.

Veel succes met het zwanger worden. Ik wens jullie een wolk van een zwangerschap en baby'ke toe !!!!! En denk vooral niet na over al die comentaren, mensen zagen nu eenmaal graag.

Ik ga me dat zeker niet aantrekken, oké we gaan wat dingen moeten aanpassen enz. nog meer stofzuigen en op tijd dweilen zodat er niet teveel haren enzo ronddwarrelen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om ze op te geven.

We worden one big happy furry family :goofy:

Bedankt voor je gelukwensen!

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#487 Geplaatst 15 februari 2012 - 13:21

Amai, je bent er bijna. Ga je je buik missen denk je?
Ik kreeg die vraag trouwens ook, wat ik met mijn katten ging doen. :catnoknow

Geplaatste afbeelding

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#488 Geplaatst 15 februari 2012 - 13:29

Gwynyth zei:

Bij kindjes van 5kg is het "kleine baby"gebeuren zo snel voorbij...

Die tijd is niet snel voorbij... je hebt die gewoon niet :onzeker: :) Om te bevallen is een klein fijntje perfect. Zo'n grote kindjes blijven toch vast zitten :lachen: Natuurlijk om te stoefen is een fors sterk groot boeleke wel ideaal.

Ik krijg eigenlijk nooit de vraag wat ik met de poezels ga doen. Misschien ziet niemand dat er hier 4 rondlopen :LOL:
Precies of je moet poezels ook met de hand eten geven en hun kontjes poetsen. Een poes is nog minder werk als een hond en het zijn dan ook nog eens plantrekkers. :)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#489 Geplaatst 15 februari 2012 - 13:59

manman, die vraag snap ik toch ook niet hoor! :gek:
Is zeker ook een vraag die ik ooit te horen zal krijgen als het ooit zover is... :roll:
Zijn dan toch mensen die geen groot hart hebben voor dieren in mijn ogen :trance:

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#490 Geplaatst 15 februari 2012 - 15:25

elixeryen zei:

Amai, je bent er bijna. Ga je je buik missen denk je?
Ik kreeg die vraag trouwens ook, wat ik met mijn katten ging doen. :catnoknow

Neen, die buik wil ik zo snel mogelijk kwijt.
Ik ben eigenlijk nooit graag zwanger geweest en dit is nu ook niet anders.
Ik vind er niets aantrekkelijks aan om mijn lijf in zo'n volume te zien en snak om weer gewone kleren te kunnen dragen en me weer normaal te kunnen bewegen.
Dat bewegende baby'ke in mijn buik vind ik wel leuk, daar kan ik van genieten, maar het dikke eraan afschuwelijk.
Ik heb wel geluk, geen enkele striem te bemerken en ook geen acnee zoals veel zwangeren soms hebben.
Het vele smeren, de oliebadjes en vele fruit eten en water drinken heeft me ook deze keer wat opgeleverd. Mijn huid straalt en binnenkort heb ik eindelijk mijn lijf weer voor mezelf...

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#491 Geplaatst 15 februari 2012 - 15:33

dorien_951 zei:

Die tijd is niet snel voorbij... je hebt die gewoon niet :onzeker: :) Om te bevallen is een klein fijntje perfect. Zo'n grote kindjes blijven toch vast zitten :lachen: Natuurlijk om te stoefen is een fors sterk groot boeleke wel ideaal.

Ik krijg eigenlijk nooit de vraag wat ik met de poezels ga doen. Misschien ziet niemand dat er hier 4 rondlopen :LOL:
Precies of je moet poezels ook met de hand eten geven en hun kontjes poetsen. Een poes is nog minder werk als een hond en het zijn dan ook nog eens plantrekkers. :)

Tja met 10 katten en een hond is dat wel even anders.
Dat valt meer op natuurlijk en is ook wel een behoorlijk werk.
Maar ja, ik heb dan ook wel een vorm van ADHD denk ik, net als men kinderen. Altijd bezig zijn is voor ons gezin geen kwaad, maar noodzaak.
En dat snappen veel mensen niet denk ik.
Amaaaaai een boek lezen of gaan sporten of niets te doen hebben, dat zijn straffen voor mij. Dat doe ik enkel als ik een zee van tijd over heb en dat is er dus anders nooit.
Behalve nu, ik heb al boeken verslonden de afgelopen weken voor de rest van mijn leven. En echt leuk vind ik het niet, gewoon tijdverdrijf, wat moet je anders liggend constant doen om de tijd te doden.
Anders heb ik zo'n bezigheidstherapie echt niet nodig en ik heb er ook niets aan.
Geef mij maar schoonmaken, de katten verzorgen, de was doen, kinderen verzorgen ...als bezigheid, daar kan ik tenminste mijn energie in kwijt en werken vind ik dat echt niet.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#492 Geplaatst 15 februari 2012 - 15:41

feroesti zei:

Neen, die buik wil ik zo snel mogelijk kwijt.
Ik ben eigenlijk nooit graag zwanger geweest en dit is nu ook niet anders.
Ik vind er niets aantrekkelijks aan om mijn lijf in zo'n volume te zien en snak om weer gewone kleren te kunnen dragen en me weer normaal te kunnen bewegen.
Dat bewegende baby'ke in mijn buik vind ik wel leuk, daar kan ik van genieten, maar het dikke eraan afschuwelijk.
Ik heb wel geluk, geen enkele striem te bemerken en ook geen acnee zoals veel zwangeren soms hebben.
Het vele smeren, de oliebadjes en vele fruit eten en water drinken heeft me ook deze keer wat opgeleverd. Mijn huid straalt en binnenkort heb ik eindelijk mijn lijf weer voor mezelf...

Toch raar hoe dat kan verschillen hé, van :mens tot mens.
Ik ben er één die mijn buik echt mist. Bij Nayra had ik dat al maar nu heb ik dat veel erger. :wi

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#493 Geplaatst 15 februari 2012 - 18:48

elixeryen zei:

Toch raar hoe dat kan verschillen hé, van :mens tot mens.
Ik ben er één die mijn buik echt mist. Bij Nayra had ik dat al maar nu heb ik dat veel erger. :wi

Ja hé, zo zie je maar dat niet alles is zoals in de boekjes.
Iedereen voelt het anders aan en elke zwangerschap/bevalling is verschillend.
Hier waren men zwangerschappen toch ietswat gelijk lopend, ik heb van geen één van de drie kunnen genieten van men dikke buik.
De bevallingen van men oudste twee waren ook totaal verschillend, benieuwd hoe het nu zal zijn.

De kraamtijd en babyperiode liepen wel gelijk, daar heb ik wel altijd enorm van genoten.
Dat kleine, knuffelige , die kleertjes, badje geven, voeden,....
Het verzorgende vind ik zo heerlijk en met de oudsten (13 en 11) heb ik dat nu totaal niet meer. Daar kijk ik nu erg naar uit en die helpende handen en belangstelling van men oudste twee lijken me ook heerlijk !
Ik kan niet wachten tot ons meisje er is :heart: , de dagen kunnen nu niet vlug genoeg gaan.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#494 Geplaatst 15 februari 2012 - 21:44

dorien_951 zei:

hehe mijn ex woog 5,5kg, en zijn mama was iets kleiner dan ik en véél slanker ;) Ik zou't alvast liever niet meemaken! Ik woog zelf maar 2,7 kg ongeveer, en mijn vriend nu was ook een redelijk kleine baby, aldus zijn mama. Dan moet het mij ook lukken om een kleintje te krijgen he? :)

De SM ging er al van uit dat de katten automatisch buiten vlogen wanneer er kinderen waren, maar vergeet dat maar... Die is steeds afkeurend als ze hoort dat ze blijven, dus dat ga ik nog véél mogen horen eens het kindje er is, hoe onverantwoord ze het vindt dat er katten bij het kindje zijn. Mijn lieve schatjes blijven gewoon hoor, en mijn kindjes zijn huisdieren gewoon van bij de geboorte, net als ik ;)
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#495 Geplaatst 20 februari 2012 - 18:13

Weer een weekje verder en net een bezoekje bij de gynecologe achter de rug. Ons meisje zit nu helemaal ingedaald in men bekken en volgens de gynecologe zou het wel eens snel kunnen gaan. Ze zit zeer laag en helemaal klaar om geboren te worden. Dus van zodra het begint , zou het wel zeer vlot gaan volgens de gynecologe. Ze stond versteld dat ze al zo laag zat.
Ondertussen weegt ze 2700 gram en zelf voel ik me nu veel beter. Ik heb ineens enorm veel energie en heb nu ook nergens meer pijn. De rugpijn is volledig over en ik heb nergens meer last van momenteel.
Af en toe zo'n vreemd gevoel, een druk in de beide liesen , maar echt pijn doet dat niet, het is dan gewoon even schrikken en gaat snel weer over.
Het wordt hier dus spannend, nog eventjes en we kunnen haar knuffelen !!!!! :heart: :heart: :heart: