Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
Guest_brit_*
Guest_brit_*

#526 Geplaatst 27 februari 2012 - 21:06

ooohhh ik wou dat ik er meer van genoten had en tijd genomen had voor mijn bevalling het is zo vlug gegaan en je weet niet wat er op je afkomt hé bij die eerste
ik vind het spijtig dat ik geen foto heb van haar eerste secondjes op de wereld ze stak onmiddellijk haar duim in haar mond lol
dus schrijf maar op voor je ventje waar hij zeker foto's van moet nemen ;)
amai het zal leuk worden voor de broers/zusjes zo'n klein popje in huis :d :love3:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#527 Geplaatst 27 februari 2012 - 21:20

Grote zus (13 jaar en een half) heeft er alvast alle pret in om me uit te lachen om men dikke buik. Ze vind het hilarisch om me zo dik te zien en kan het niet laten me te pesten. Zij is vorige week voor het eerst echt groot geworden, de eerste keer haar maandstonden.
Voelt toch vreemd hoor, hoogzwanger zijn en al een "grote" dochter hebben.
Maar leuk is het wel, al is zo'n puber in huis weinig begripvol wat zwangere mama's betrefd. Ze heeft wel andere dingen aan haar hoofd dan wat er op til is. Begrijpelijk natuurlijk, puberen is ook niet niks.

Onze zoon ( net 11 jaar)  is veel begripvoller en kijkt er echt naar uit. Hij beleefd de zwangerschap helemaal anders, is meer bezorgd en kijkt er enorm naar uit z'n kleine zusje te ontmoeten. Hij zal de jongste niet meer zijn en vind dat zalig. Hij is veel bezorgder om mij en vind het allemaal zeer spannend.
In tegenstelling tot men dochter vind hij het heerlijk de stampjes te voelen en tegen men buik te praten. Voor men dochter hoeft al die poespas niet, is niet cooooool, niet stoer.
Maar wacht tot ze dat kleine meisje in haar armen houd, ik kan niet wachten om te kijken hoe cool/stoer ze dan nog zal zijn...

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#528 Geplaatst 27 februari 2012 - 21:24

feroesti zei:

Weer een weekje verder en een nieuw bezoek gehad bij de gynecologe.
De hele nacht en dag rommelde het in men buik en ik had dus verwachtingen...
Ons meisje blijft ons maar plagen, nu is ze ineens een sterre kijkertje.
Ze ligt dus met haar rugje tegen men ruggegraat en gezichtje naar voren. Vandaar dus het gerommel, volgens de gynecologe geeft dat klachten die lijken op weeën.
Op zich kan het geen kwaad om zo te bevallen als ze zo blijft liggen, maar het is toch iets moeilijker. Maar ze kan zich zeker ook nog wentelen en ik heb van de gynecologe de ideale lighouding daarvoor aangeleerd.

Het is dus afwachten tot het spontaan begint allemaal en hopelijk duurt het niet te lang meer...

Men kleindochtertje is ook een sterrekijkertje , men dochter had de hoop dat ze op het laatste moment nog zou draaien , niet dus , eigenwijs vrouwtje !!

Veel succes met de bevalling , sterrekijkers zijn gelukskindjes ( word hier beweerd)

Chriske :catwalk2

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#529 Geplaatst 27 februari 2012 - 21:32

chriske zei:

Men kleindochtertje is ook een sterrekijkertje , men dochter had de hoop dat ze op het laatste moment nog zou draaien , niet dus , eigenwijs vrouwtje !!

Veel succes met de bevalling , sterrekijkers zijn gelukskindjes ( word hier beweerd)

Chriske :catwalk2

Een gelukskindje is ze zeker al.
Ongepland, totaal onverwacht, door de noodpil heen geraakt, tijdig gedraaid en gekeerd. En om het nog helemaal af te maken is men gynecologe volgende week in verlof. Wie neemt het over volgende week ? Jawel, de gynecoloog die men spiraal destijds verwijderde en waartegen ik nog zo gezegd had "geen ongelukje" te willen toen hij me vroeg even te wachten met een nieuw spiraal omdat ik wat littekenweefsel had. Men man zou hem laten steriel maken, maar de gynecoloog vroeg me te wachten tot ik zeker was dat ik geen last had volledig naturel. Anders was het beter terug bij mij een spiraal te plaatsen, om klachten te vermijden.
Kan het nog toevalliger allemaal ?
Van alle 5 de gynecologen die er werken is het net deze die enkel volgende week nog een plaatsje vrij had. Het zal vreemd zijn bij hem op controle te gaan maandagnamiddag, vooral voor hem denk ik. Eigenlijk zijn we hem wel enorm dankbaar, hij heeft eigenlijk ook een klein aandeel in deze nakende bevalling en mag haar misschien volgende week ook ter wereld brengen. Zou wel groot toeval zijn, maar tja met dit meisje weet je het niet natuurlijk.

Bewerkt door feroesti, 27 februari 2012 - 21:34.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#530 Geplaatst 27 februari 2012 - 21:45

Sorry indien dit een rare vraag is, maar hoe ligt een sterrekijkertje eigenlijk??

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#531 Geplaatst 27 februari 2012 - 22:15

Lut zei:

Sorry indien dit een rare vraag is, maar hoe ligt een sterrekijkertje eigenlijk??

Normaal ligt een baby'ke in normale ligging, vlak voor de bevalling met z'n gezichtje gericht naar achter, dus naar mama's aars toe gericht. De achterkant van het rugje van baby, ligt tegen de buik van mams aan. De buik beweegt mee met de bewegingen van het baby'ke en het ligt comfortabel.

Bij een sterrekijkertje ligt het dus met het gezichtje naar voor toe gericht , de rug en achterhoofdje tegen de mama's rug aan.
Dat geeft wat meer klachten in het bekken omdat het ruggetje en achterhoofd van de baby tegen de onderrug en stuit aan duwt. Die pijn, zeker als het ingedaald is, lijkt op weeën, maar niet zo krachtig, niet regelmatig en veel minder pijnlijk (gelukkig).
Bij de bevalling van een sterrekijkertje kan de baby z'n nekje gemakkelijker naar achteren bewegen , waardoor het hoofdje er moeilijker doorheen komt.

Zo heeft onze gynecologe het uitgelegd, hopelijk begrijp je wat ik bedoel ???

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#532 Geplaatst 27 februari 2012 - 22:16

Hoofdje naar beneden zoals het hoort maar met het gezichtje naar de buik van de mama gericht i.p.v. naar de rug. Dus als de mama dan bevalt en het hoofdje komt eruit, kijkt het gezichtje naar boven ("naar de sterren") i.p.v. naar de grond (voeten van de gyn :p ). Tibe was ook een sterrenkijkertje. Wisten ze mij pas te vertellen toen ik binnenging met weeën eigenlijk. :roll: Maar de gyn heeft hem nog kunnen draaien.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#533 Geplaatst 27 februari 2012 - 22:18

Feroesti was me al voor. :mrgreen:

Succes met de bevalling. :thumb: :scared:

chatje80
chatje80
  • 2.750 berichten
  • 2 katten

#534 Geplaatst 27 februari 2012 - 22:21

Veel succes met de bevalling, Feroesti. Hier nog max. 13 weken te gaan en ik weet niet of ukkie wel goed ligt, gyn zegt daar niks over.
Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#535 Geplaatst 27 februari 2012 - 22:32

chatje80 zei:

Veel succes met de bevalling, Feroesti. Hier nog max. 13 weken te gaan en ik weet niet of ukkie wel goed ligt, gyn zegt daar niks over.

Is maar de laatste 4 weken belangerijk. Pas vanaf 36 weken wordt naar de ligging gekeken. Ervoor kan een baby'ke nog alle kanten op.
Tussen 36 en 38 weken ligt het baby'ke best al in hoofdligging.
Na 38 weken kan het zich nog zeer moeilijk helemaal omdraaien en als het dan in stuit ligt, blijft dit meestal zo. Of de verloskundige probeert het dan op 38 weken uitwendig te keren, iets wat ook in vele gevallen lukt, maar ook risico's inhoud.
(bij mij is ze gelukkig zelf spontaan gekeerd in week 37)

Sterrekijken kan altijd nog , zelfs vlak voor de bevalling, want het kindje is nog in staat om rond z'n as te draaien.
Sterrekijkertjes worden vaak gewoon geboren. Bij stuitligging neemt men liever geen risico's (zeker in België) en kiest men sneller voor keizersnede.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#536 Geplaatst 27 februari 2012 - 22:35

Volgens de gynecologe hoef ik me geen zorgen te maken om het sterrenkijken. Ons pruts weegt 2 kg 800, is dus een kleintje. Haar hoofdje laten geboren worden zou geen problemen mogen opleveren, zeker niet bij een derde normale bevalling, het bekken is dan zeker breed genoeg.
Maar ik reken er op dat ze toch weer normaal draait, ze beweegt in elk geval ruim voldoende en heeft wel nog plaats ervoor.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#537 Geplaatst 28 februari 2012 - 01:07

Ow spannend allemaal zeg, wens je heel veel sterkte en succes bij de bevalling, en de twee pubers die zullen echt wel gaan genieten hoor en wel eens lekker mopperen haha..
Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 15.761 berichten

#538 Geplaatst 28 februari 2012 - 08:09

veel succes, Feroesti :thumb:

veerlec
veerlec
  • 538 berichten
  • 2 katten

#539 Geplaatst 28 februari 2012 - 12:17

Veel succes met de naderende bevalling !
Grappig dat je kinderen op zo'n verschillende manier omgaan met de komst van hun zusje.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#540 Geplaatst 28 februari 2012 - 12:20

Veel succes met je bevalling Feroesti . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag