Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Juliët is geboren !!

• Log in om te reageren
1239 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#766 Geplaatst 12 maart 2012 - 22:42

Net 2 uren in het ziekenhuis verbleven en terug naar huis gestuurd.
Al elke 5 min heb ik zeer pijnlijke weeën , maar blijf op 3 cm steken !!!
De monitor gaf de weeën wel aan, maar blijkbaar doen ze hun werk nog niet genoeg.

Amaaaaaai wat doet dat pijn.
Naar huis, neem nen Dafalgan en een bad en het zal wel over gaan kreeg ik te horen. Het zijn voorweeën en het is niet voor meteen, kan nog dagen duren :catscratchhead . Wel als dit nog dagen duurt ben ik dood !!!!!
PFFFFFFFFF, deze nacht wordt een hel !!!!
Net of een Dafalgan gaat helpen, ik heb er deze namiddag al 3 binnen !
Slapen zit er niet in, het is gewoon veel té pijnlijk en nu ben ik wel zeer ongerust aan het worden. Vooral omdat de monitor bij ons pruts een hele hoge hartslag (170/180) aangaf, ons meisje was in overdrive en ik moest verschillende houdingen aannemen en een warmtepak op men buik leggen om haar te kalmeren.

Als dit zo doorgaat kan ik misschien nog thuis bevallen met de huisarts...
Want blijkbaar moet ik in het ziekenhuis op geen steun rekenen.
De gynecologe vond het niet eens de moeite om af te komen, alles werd telefonisch met de vroedvrouw in het bureautje (dus zonder onze aanwezigheid) geregeld....
Wat een aanpak, ik ben behoorlijk teleur gesteld.

Dit zal niet stoppen, dat voel ik zelf wel.
Dit is te serieus om voor weeën te zijn.
Maar ja , als het onhoudbaar wordt sta ik er toch binnen een uur terug.
Ik ben niet van plan de hele nacht zo af te zien zonder te weten hoever ik sta en hoe de hartslag van ons meisje is... Die onzekerheid en bezorgheid is té groot !!

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#767 Geplaatst 12 maart 2012 - 22:47

Feroetsi wat jammer zeg dat je naar huis wordt gestuurd. Maar zoals je zegt als je het niet meer houdt gewoon weer naar het ziekenhuis hoor!! Vooral als je het niet vertrouwd. Ik hoop echt dat je snel je kleine meid in je armen hebt, het heeft nu wel lang genoeg geduurt het!!
Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#768 Geplaatst 12 maart 2012 - 22:51

oei, feroesti, ik begrijp dat je er niet gerust in bent zo...

ik kan je niet veel raad geven, maar ik hoop dat het toch allemaal goed verloopt vannacht.

en als je echt te bezorgd bent of teveel pijn krijgt, dan ga je idd gewoon terug.

duimen maar!

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#769 Geplaatst 12 maart 2012 - 22:55

Schandalig da ze u terug naar huis hebben gestuurd. Ik ben er bijna zeker van dat ge sebiet terug naar het ziekenhuis kunt.
Ik kan me goed voorstellen dat de moed je nu in de schoenen zit hoor.
Wanneer je het nie meer kunt houden van de pijn, ga je gewoon terug binnen, zo simpel is da. Waar slaat da nu begot op. Ze hadden je tot morgen vroeg daar moeten houden en dan hadde ze je nog naar huis kunnen laten gaan.
Sterkte hè meid. :hug: :hug:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#770 Geplaatst 12 maart 2012 - 22:55

Wat leuk dat ik hier steun vind !!
Mijn ventje zit in bed, want die moet morgen (om 05.00 u) werken als ik niet bevallen ben. En het is niet de bedoeling dat we er met z'n tweeën onderdoor gaan.
Dus ben ik helemaal alleen momenteel, de kinderen zijn bij men zus.
Best eng dit zo alleen ondergaan...

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#771 Geplaatst 12 maart 2012 - 22:57

Lekker ontverantwoord van het ziekenhuis om je naar huis te sturen, terwijl de kleine een hoge hartslag heeft.

Ik hoop toch voor je dat het harder door zal zetten vannacht en je alsnog terug kan naar het ziekenhuis.
Mocht dat niet helpen; heb nog een flesje Oxitocine in huis staan ;)

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#772 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:03

feroesti zei:

Wat leuk dat ik hier steun vind !!
Mijn ventje zit in bed, want die moet morgen (om 05.00 u) werken als ik niet bevallen ben. En het is niet de bedoeling dat we er met z'n tweeën onderdoor gaan.
Dus ben ik helemaal alleen momenteel, de kinderen zijn bij men zus.
Best eng dit zo alleen ondergaan...

Da kan ik heel goed aannemen dat dit enge momenten zijn nu, voor jou. Ik zou willen dat ik de pijn kon overnemen van jou. Dit vind ik nu zo erg hè, wij kunnen gewoon niets voor u doen en da is gewoon k"t.
:hug: :hug: :hug: :hug:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#773 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:03

Waarom hebben ze je water niet gebroken dan gaat het wel snel vooruit hoor?

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#774 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:09

Amaai dit is toch niet te geloven, het kan heel snel gaan als je al een kind kreeg dat weet het zh toch ook wel?
Ik snap dit niet hoor
Ik zou gewoon terug gaan als je het niet vertrouwd, zijn die zot daar ofzo???

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#775 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:10

Wat een behandeling, schandalig !!!

Ik vind dat ze je wel mogen helpen nu je al zo over tijd bent...een handje helpen. Als die weeën steeds weer stil vallen kunnen ze echt wel een handje toesteken. Dit is ook geen doen hé -_-

Je mag normaal toch kiezen of je blijft of niet? En ze zijn sowieso verplicht een gyn te sturen als jij hier achter vraagt, de gyn die op dat moment van dienst is. Als je het echt niet meer aan kan zal elke redelijke gyn toch proberen u een handje te helpen. Ik vind dit maar niets :( Ochareme. Bij mij vielen mijn weeën zelfs stil met 6 cm opening terwijl ze eerst heel hard waren om de enkele minuten(had epi gekregen). Door epi was het volledig stil gevallen en ze hebben mijn water gebroken. 30min later was ik bevallen. Ik vind het niet goed dat ze je zo tot je uiterste drijven. Maar je moet gaan voor hetgeen wat mogelijk is voor jou. Kan je het niet meer aan dan moet je hierover spreken en ze MOETEN je helpen verdorie :evil:

Gelukkig zijn hier nog vele mensjes waarmee je kan praten. En ik zou alvast je huisarts op de hoogte stellen voor moest je plots toch te laat bij het ziekenhuis geraken dat deze stand by is.

Sterkte :hug:

Bewerkt door Serenity, 12 maart 2012 - 23:12.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#776 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:11

catherine zei:

Waarom hebben ze je water niet gebroken dan gaat het wel snel vooruit hoor?

Ze wilden niet !!!
Ze gaan ervan uit dat ik een seut ben en dat ik gewoon wat pijnlijke voorweeën heb door het inwendig onderzoek van deze namiddag. Ze nemen me blijkbaar niet serieus.
De pijn is enorm, ik maar janken en zit er volledig door.
Die pijn zou komen omdat ze weer een sterrekijkertje is, ze is dus weer gedraaid. Maar dit is te heftig om geen weeën te zijn en bovendien veel te regelmatig en zoals het hoort opbouwend en zeer sterk.
Voorlopig komen ze om de 3/4 min., heftig dus en intens.

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#777 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:12

Heel veel sterkte, Feroesti...kan me voorstellen dat dit een heel moeilijk momentje is voor jou...nog eventjes doorbijten, zolang kan het nu niet meer duren... :heart: :heart: :heart: we blijven je steunen en duimen voor een vlotte bevalling... :thumb: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#778 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:14

Zou toch terug in gaan hoor en een epidurale vragen je gaat te oververmoeid geraken. Ze kunnen je toch ook zetpillen opsteken om alles zachter te maken en rapper te doen gaan. Kindje krijgen zou niet een tijd van afzien mogen zijn alé niet zo.  

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#779 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:15

DIT KAN EN MAG NIET. Ik zou een gyn eisen !! Daar heb je recht op. Bij mijn eerste bevalling heb ik de hele boel bijeen geroepen tot ze een gyn gingen halen omdat ik niet mocht bevallen terwijl ik voelde dat ik er klaar voor was. Die vroedvrouw is gaan lopen maar mijn gyn kwam wel ! Opkomen voor jezelf. Blijven lastig vallen. En ik zou eisen daar te blijven omdat je anders op jezelf bent als het begint. Je hebt potverdikke al meerdere kinderen dus je zal wel weten hoe dingen aanvoelen hé?!
Ik zou het niet toelaten dat dit nog dagen duurt. Als jij vermoeid bent ben jij vermoeid !!! Dat kunnen zij niet voelen, als jij over je limiet gaat. Zij MOETEN je helpen, zeker als je overtijd bent !

Bewerkt door Serenity, 12 maart 2012 - 23:16.

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#780 Geplaatst 12 maart 2012 - 23:15

Man wat heb ik spijt geen vroedvrouw gekozen te hebben bij ons thuis ! Zo had ik tenmiste steun gehad en wat meer begeleiding.
Nu voel ik me gewoon aan de kant gezet en moet het in men eentje zien te redden. Ongeloofelijk, ik had me de bevalling van onze allerlaatste wel even anders voorgesteld !