Spring naar inhoud

* * * * - 2 stemmen

Krabpaal in de kijker!

• Log in om te reageren
576 reacties op dit onderwerp
Aurelie
Aurelie
  • 364 berichten
  • 1 katten

#451 Geplaatst 06 november 2012 - 20:24

bij ons staat deze, samen gemaakt met den opa

DSCN2718.JPG

onderschrift

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.931 berichten
  • 6 katten

#452 Geplaatst 06 november 2012 - 20:44

:d  Mooi gemaakt , en nog wel met rode bekleding , rood mijn lievelingskleur !!!
Ik heb zelfs gelezen in een kattentijdschriftje bij DA in de wachtkamer, dat katten ontzettend houden van de kleur rood!!! ( hoe ze dat getest hebben stond er wel niet  bij )
Geplaatste afbeelding

ilse2102
ilse2102
  • 31 berichten

#453 Geplaatst 13 november 2012 - 14:39

Dit is onze nieuwe krabpaal..

67996_10200105827788230_1819137722_n.jpg

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#454 Geplaatst 13 november 2012 - 14:41

Mooie paal :thumb: en er wordt ook al gebruik van gemaakt :thumb:
banner

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#455 Geplaatst 13 november 2012 - 15:13

:dance: :dance: :dance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#456 Geplaatst 13 november 2012 - 15:14

Wauw Ilse, ziet er heel mooi uit. En Doerak is blijkbaar superblij ;)

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#457 Geplaatst 19 november 2012 - 20:37

Bij mij staat deze, in de winkel zeiden ze mij dat katten kleine simpele krabpalen verkiezen. Ondertussen weet ik beter en ik ben aan het sparen voor een petfun die zeer algauw besteld zal worden! Dat wordt dan de Nilay en ik kijk er al naar uit :)

Ik heb ook zo'n kleine krabstok (enkel paal) en wil die vervangen, maar weet niet goed door wat. Kent iemande oase en is die goed? Of zijn er andere kleinere krabpalen waar jullie tevreden van zijn?

Bewerkt door kate2, 19 november 2012 - 20:42.

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#458 Geplaatst 20 november 2012 - 15:02

Ik heb ook zo'n krabstok ergens staan, mijn poezelkes gebruiken die graag en het voordeel is dat ik die overal kan verzetten.
Voor de rest heb ik ook een Nobby staan, maar de koppen van de vijzen in de bodemplaat (waar de palen aan bevestigd zijn) steken precies te ver uit, waardoor ik die niet echt stabiel vind.
Daardoor kan die ook niet tegen veel kattengeweld en ze is al een paar keer omvergevallen toen Chester en Charlie zot achter elkaar zaten en overal over- en opsprongen.  En dat zijn mijn twee slankste poezels :lachen:
Dus bij mij komt er enkel nog zwaar materiaal, à la Petfun (in mijn living staat de Joy) of ander massief houten spul met veel open plaatsjes (de mijne kun je niet verleiden met die kokers en holletjes in een krabpaal, ze willen hun uitzicht/overzicht behouden).
De krabton wordt nauwelijks door mijn poezels gebruikt.

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#459 Geplaatst 20 november 2012 - 16:18

Is de Joy goed vind je? Ik ging gaan voor de Nilay, maar de Joy is toch een stuk goedkoper en ziet er mij ook wel tof en hoog genoeg uit...

Manoe
Manoe
  • 501 berichten
  • 3 katten

#460 Geplaatst 20 november 2012 - 16:51

Bij ons staat deze hele grote in de tuin :x een ideetje van Nivo :love3:
En ze vinden het een voor een SUPER

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0023.JPG
  • DSC_0004.JPG

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#461 Geplaatst 20 november 2012 - 17:33

Manoe wat gaaf zo in de tuin!
Geplaatste afbeelding

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#462 Geplaatst 20 november 2012 - 17:47

Bekijk berichtkate2, op 20 november 2012 - 16:18, zei:

Is de Joy goed vind je? Ik ging gaan voor de Nilay, maar de Joy is toch een stuk goedkoper en ziet er mij ook wel tof en hoog genoeg uit...

De mijne vinden die fantastisch. Ik heb wel met palen van 14cm genomen. 12cm zou in principe ook genoeg zijn, maar ze springen soms vanop mijn Ikea-rekje in de bovenste hangmat, dus 'k ben blij dat ik voor de steviger versie gegaan ben.
De Nilay heeft een ton, en 6 slaapplaatsen in totaal en is wel interessant als ze graag in één van de schuilplaatsjes in de ton willen zitten. Maar bij de mijne is dat niet het geval, dus was 't geen avans van zo veel meer uit te geven. Vooral dat ze boven nog een ton staan hebben die ze zo goed als niet gebruiken. Churchill ligt bijna altijd in de bovenste hangmat en die komt toch hoog genoeg voor een breed uitzicht te hebben. Zo kan hij ook naar buiten kijken naar de dwarrelende bladeren of de vogels want het komt boven het stuk melkglas van mijn raam vooraan. Winston is fan van het andere hangmatje en Charlie en Chester van hetzelfde bedje (zoals je kon zien op de foto's die ik deze week gepost heb :lachen: )
En Archie ligt liefst van al in mijn zetel. Ik moet nog maar enkel rechtstaan voor iets te gaan halen uit de keuken, en tegen da'k terugkom ligt meneerke al op mijn plaats, met zijn ogen dicht, waarschijnlijk al denkend van "ik zie mijn moeke niet dus mijn moeke ziet mij niet" :lachen: :lachen: :lachen:

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Nivo
Nivo
  • 5.721 berichten
  • 2 katten

#463 Geplaatst 20 november 2012 - 18:24

Nog een ontwerp, krabpaal met wintertent :d
HPIM4679.JPG
HPIM4681.JPG

sorry laatste keer

kate2
kate2
  • 12.796 berichten

#464 Geplaatst 20 november 2012 - 19:14

Bekijk berichtSabine2, op 20 november 2012 - 17:47, zei:

De mijne vinden die fantastisch. Ik heb wel met palen van 14cm genomen. 12cm zou in principe ook genoeg zijn, maar ze springen soms vanop mijn Ikea-rekje in de bovenste hangmat, dus 'k ben blij dat ik voor de steviger versie gegaan ben.
De Nilay heeft een ton, en 6 slaapplaatsen in totaal en is wel interessant als ze graag in één van de schuilplaatsjes in de ton willen zitten. Maar bij de mijne is dat niet het geval, dus was 't geen avans van zo veel meer uit te geven. Vooral dat ze boven nog een ton staan hebben die ze zo goed als niet gebruiken. Churchill ligt bijna altijd in de bovenste hangmat en die komt toch hoog genoeg voor een breed uitzicht te hebben. Zo kan hij ook naar buiten kijken naar de dwarrelende bladeren of de vogels want het komt boven het stuk melkglas van mijn raam vooraan. Winston is fan van het andere hangmatje en Charlie en Chester van hetzelfde bedje (zoals je kon zien op de foto's die ik deze week gepost heb :lachen: )
En Archie ligt liefst van al in mijn zetel. Ik moet nog maar enkel rechtstaan voor iets te gaan halen uit de keuken, en tegen da'k terugkom ligt meneerke al op mijn plaats, met zijn ogen dicht, waarschijnlijk al denkend van "ik zie mijn moeke niet dus mijn moeke ziet mij niet" :lachen: :lachen: :lachen:

Dan ga ik ook voor de Joy gaan. Krabton kan ik dan nog apart halen, maar hier in de paal zit ook zo'n schuilplaatsje en daar gaan ze quasi nooit in. Heel af en toe Joe maar ook bijna nooit. En ze zijn maar met twee en liggen meestal niet in elkaars buurt, dus 6 plaatsen heb ik ook niet nodig. ik zou ook wel de stevige palen nemen want Joe met zijn 6 kg :lachen: En ik zou ook de grootste afmeting mandjes nemen, voor Lilly zullen die te groot zijn, maar Joe heeft wel wat plaats nodig... Welke afmetingen heb jij genomen?
Zo schattig van Archie :heart: En werkt het ook zijn strategie?

Manoe da's echt zaaaalig!!!! Ik kan dat jammer genoeg niet zetten want het zal wel zijn dat ze daar gek van zijn!

Bewerkt door kate2, 20 november 2012 - 19:15.

Sabine2
Sabine2
  • 8.331 berichten
  • 5 katten

#465 Geplaatst 21 november 2012 - 09:48

Ik heb de gewone afmetingen bedjes genomen, maar achteraf beschouwd had ik - zeker dat ene bedje waar ze met twee in willen - beter een maatje groter genomen. De mijne liggen graag knus in een bolleke gerold en voor één poezel "normaal formaat" zijn die bedjes groot genoeg, maar als ze er samen in willen liggen is het wel heel krap :lachen:
Nu ja, als 't past zal ik eens een groter bedje bestellen en dat kleine hou ik dan voor hun volgende Petfun (want diejen Nobby boven ziet serieus af).

En den Archie, dat hangt ervan af. Als ik toch nog eea moest doen in het huishouden maar daartussen efkes naar het nieuws wil kijken, zet ik mij efkes op het puntje van de zetel - of op de poef - zodat zijne Majesteit in mijn zetel kan blijven liggen.
Maar als ik gedaan heb met werken, pak ik hem op en leg hem op mijne schoot, waarna hij dan met een verontwaardigde blik op de poef gaat liggen :lachen:

Bewerkt door Sabine2, 21 november 2012 - 09:51.