Spring naar inhoud

- - - - -

Thor heeft er een broertje bij!

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#16 Geplaatst 14 augustus 2011 - 22:44

Wat een knapperd :heart:

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 15 augustus 2011 - 12:27

Het gaat wel goed tussen Thor en Odin. Ik denk niet dat ze echt de beste vrienden gaan worden (het is natuurlijk nog maar anderhalve week dat hij hier is). Ze gedogen elkaar voor het grootste gedeelte van de dag. 's ochtends (rond een uur of zes) beginnen ze op elkaar te jagen en rond een uur of elf 's avonds herhalen ze dit.

Thor voelt zich wat gestoord in zijn omgeving merk ik. Als Odin met een balletje van hem wilt spelen, of bij mij zit, kijkt Thor soms wat verongelijkt. Hij stopt ook met spelen als Odin mee wil doen.

Ik had schrik dat Thor de sloef ging worden, maar hij laat zich niet doen hoor. Geen 1 van beiden. Ze hebben eigenlijk wel schrik van elkaar maar meppen terug als het moet.

Wat eten betreft drinken ze uit hetzelfde bakje (zo eentje met twee delen). Eten doen ze apart. Odin durft (of mag) niet eten als Thor aan het eten is. Thor krabbelt ook rond zijn etensbakje na het eten.

Ze alleen samen laten als we niet thuis zijn doen we nog niet, dat betrouw ik nog niet zo.

Maar het gaat (als ik vergelijk met sommige andere verhalen hier) best wel goed met de twee kereltjes. :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 15 augustus 2011 - 12:29

Mooi tijgertje. :love4:
Veel succes en plezier met je mannekes.  

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 15 augustus 2011 - 13:09

proficiat tis een mooi broertje ;)
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 15 augustus 2011 - 17:52

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#21 Geplaatst 15 augustus 2011 - 18:31

Het gaat zo te lezen wel de goede weg op, goed zo :) . Natuurlijk hebben ze allebei een beetje meer tijd nodig maar het ziet er naar uit dat het wel goed komt, ik blijf zeker volgen.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 15 augustus 2011 - 18:41

Wat een schatje. Dat komt zeker goed hoor tussen die twee. Ze zijn nog maar 1,5 week samen dus er kan nog veel veranderen. Beste maatjes is voor elke kat anders. Iedereen hoopt dat ze samen in mandjes gaan liggen, maar hier doen ze dat ook niet vaak. De eerste keer dat ik hen dat zien doen heb, is zo'n maand geleden en ze zijn al twee jaar samen ;) .
Geplaatste afbeelding

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#23 Geplaatst 22 augustus 2011 - 19:36

En, hoe stelt Odin het ? Ben benieuwd :d .

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 24 augustus 2011 - 13:08

Wel sinds 2 dagen zijn ze hele dagen bij elkaar. En dat vlot best wel (we hebben nog geen bloed of plasjes gevonden waar het niet hoort :trance: )

Als ik thuiskom moet Odin altijd wel terug wat wennen aan me. Net of hij een beetje vergeten is dat ik het ben, maar 's avonds houden we een knuffelrolkwartiertje. Dan rolt hij over de zetel en knuffelt hij tegen me. Soms plant hij zich ook gewoon op mijn borst neer om te slapen. :heart:

Sedert zaterdag heeft hij wel wat diarree. Ik vraag me af of dit van stress is of omschakeling van voeding. Hij lijkt er niet te veel last van te hebben want hij speelt, eet en drinkt vlot maar ik hou het toch wat in het oog.

Thor die is al helemaal gewend aan Odin. Ik moet er wel wat opletten dat ik hem evenveel aandacht geef want anders gaat hij een beetje de "lonesome cowboy"-tour op. :twisted: Maar die aandacht geef ik graag! :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 24 augustus 2011 - 19:11

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#26 Geplaatst 24 augustus 2011 - 23:09

Oooh een tijgertje. :love:

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#27 Geplaatst 28 augustus 2011 - 19:20

Sorry, ik had het topic even uit het oog verloren. Zit al 7 dagen lang met een oorontsteking... dus het was de voorbije week maar heel beperkt.

Fijn dat er geen bloed gevloeid heeft en dat Odin jou toch opzoekt om te knuffelen... binnenkort is dat een vast stramien ;) . Hoe gaat het verder met de diaree ?

Kristella
Kristella
  • 352 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 30 augustus 2011 - 13:36

Zijn stoelgang is al iets vaster maar toch nog niet wat het moet zijn volgens mij. Toch zeker niet als ik vergelijk met Thor.
Wat ook is, hij laat enorm stinkende windjes. :evil:
Thor laat ook wel windjes maar van die van Odin kan ik bijna omvallen van de geur. :s

Ik steek het nog altijd op wat stress want ze jagen toch nogal vaak op elkaar. Vooral Odin probeert heel erg zijn plek te veroveren en Thor een beetje onder zich te zetten. Terwijl Thor er eerst was en natuurlijk geen zin heeft om zicht te laten doen.

Ze vechten meer om te kijken wie baas is en om te spelen maar als Thor Odin wil wassen merk je dat deze het nog niet toelaat.
Thor wil lief zijn maar Odin kan nog niet zo goed de aandacht delen.
Odin komt ook altijd tussen mij en Thor staan als ik Thor aai. :s

Het zal nog wat tijd nodig hebben denk ik eer er een evenwicht gevonden wordt bij ons thuis. :onzeker:
Maar we gaan ervoor! :)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#29 Geplaatst 30 augustus 2011 - 13:45

Kan inderdaad van stress zijn en dat samen met de omschakeling van de voeding. krijgt hij iets tegen de diarree. Misschien enterol geven als het niet erg is, anders zou ik toch eens bij de da gaan.

Dat ze niet vanaf dag 1 beste vrienden zijn is normaal hoor. Ze moeten beiden wennen hé. Bij ons neemt dat gemiddeld 6 maanden in beslag eer de storm volleidg gaan liggen is (maar steeds is min. 1 van de 2 een volwassen kat dus neemt wat langer). Als ik het zo lees gaat het al aardig, gun ze wat tijd en geeft vooral Thor voldoende aandacht, neem hem eens apart enz.

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#30 Geplaatst 30 augustus 2011 - 15:29

Toch al een goed teken dat de stoelgang al vaster is. Wellicht ligt de oorzaak aan de verandering in zijn leventje. Als het moest blijven duren kan je natuurlijk eens verder zoeken... maar voor nu zou ik me geen zorgen maken. Zolang hij goed eet, speelt en de baas wilt spelen :trance: lijkt het de goede richting uit te gaan. ;)