Spring naar inhoud

- - - - -

Wel of niet......

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#1 Geplaatst 19 juni 2009 - 22:04

Pfff ik zit nu zo in dubio over een ren ja of nee....
Na weer eens heel het topic te hebben gelezen over alle gevaren van de boze buitenwereld begin ik weer te twijfelen.
Als we het zouden doen dan zal het aan de zijkant van ons huis komen (de zijtuin om het maar zo te noemen) ze zou daar dan met een tunneltje of iets naar toe moeten.... We zouden het dan ook zelf willen maken met hout zoals elixeryen. Was het trouwens veel werk ;) ??
Het zou dan ongeveer 2 op ongeveer 4,5 meter worden, is dat dan wel groot genoeg, gaat ze dan niet alsnog altijd "gewoon" naar buiten willen? Nu blijft ze nog altijd netjes bij ons in de buurt en sjeest ze wel heel de tuin door in een sprintje en dat kan natuurlijk niet meer hé :catnoknow

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#2 Geplaatst 19 juni 2009 - 22:34

Dat is groot genoeg voor 1 poes hoor, ik zou het toch overwegen om een ren te plaatsen, ik zou geen minuut gerust zijn moest ik men poezen buiten vrij laten rondlopen. :d

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2009 - 01:26

2 op 4,5 vind ik een mooie ruimte.  Mijn ren is kleiner en ik heb 3 katjes. ;)
Indien je een ren ziet zitten, zou ik het gewoon doen.
Een nadeel aan een ren is dat de katten inderdaad niet bij je kunnen zijn in de tuin. Of je moet natuurlijk al in de ren gaan zitten. :) Echt lopen zit er ook niet in daar het om een beperkte ruimte gaat, maar ik kan je gerust zeggen dat mijn katten veel energie opdoen in de ren. Van het ene ligplankje naar het andere springen, etc. Het is soms echt grappig om naar te kijken. :goofy:

De ren maken was inderdaad wel wat werk, maar als ik zie hoe ze er nu van genieten, heb ik echt geen spijt. ;)
En als je er met 2 aan werkt vlot het wel tamelijk snel. Wij hadden chance dat het goed weer was en we tot 's avonds goed hebben kunnen doorwerken.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#4 Geplaatst 20 juni 2009 - 11:05

Als je katje het al gewend is zo, zou ik het eigenlijk maar laten... Maar ik heb dan ook een buitenkat natuurlijk.

Mocht je ooit horen van een duivenmelker zonder geweten in de geburen, of dat er ergens een katonvriendelijke buur zit, dan kan je nog altijd een ren in elkaar steken.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#5 Geplaatst 20 juni 2009 - 11:38

We hebben idd wel een duivenmelker in de buurt maar ik ken die eigenlijk helemaal niet. Hoor er wel niet de positiefste verhalen over maar er lopen hier toch ook nog meer poezen....... moeilijke keuze :(

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 20 juni 2009 - 11:48

Kan je misschien eens gaan praten met die man? Gewoon eens vriendelijk vragen of hij problemen ondervind van de katten? Kan evengoed een vent zijn die gewoon nors ziet maar eigenlijk pro alle beesten is ;) Je kan misschien ook laten weten welke kat van je is, en dat mocht jouw kat zijn duiven lastig vallen dat hij het mag laten weten ofzo.

Tzou nogal een veralgemening zijn dat élke duivenmelker élke kat dood wilt hé ;)

Als Zwartje en duif ziet, is zijn reactie "Help!" en niet "Val aan!" :ha

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 20 juni 2009 - 21:13

Tja, als je de ren zelf gaat maken kost het eigenlijk nog niet zo veel he. Dan zou ik het precies toch proberen. Als je ziet dat je poes het niet leuk vind...ja...dan heb je toch geprobeerd he :d

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#8 Geplaatst 22 juni 2009 - 11:13

We gaan het toch proberen. We zullen wel zien. Dan kan Kiki in elk geval in en uit lopen zoveel als ze wil. Nu mag ze nl. ook alleen maar naar buiten als wij in de buurt zijn (we hebben dus ook nog geen kattenluikje, ze gaat altijd via het badkamerraam :LOL: )
Als het dan toch bevalt dan kunnen we altijd nog zo'n "echte" ren laten maken natuurlijk maar we willen het toch eerst met iets eigen gemaakt proberen.

Elixeryen heb je nog tips?? ;)

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 22 juni 2009 - 11:31

Wat wil je nog weten?

Je kiest natuurlijk zelf hoe duur je de ren wil maken. Ik heb wel geopteerd voor erg stevig gaas omdat ik dacht dat Aaron op het gaas zou klimmen. Tot nu toe heeft hij dat nog niet gedaan, maar wat niet is, kan nog komen.
Het gaas heb ik aan de buitenkant bevestigd, om dezelfde reden als hierboven. Moest een kat op het gaas klimmen, is de kans een stuk kleiner dat het gaas ervan kan. Het zit stevig vast hoor, maar je weet nooit. :ha
Het oogt natuurlijk wel minder mooi. De binnenkant van de ren is mooier, dan de buitenkant.

Je kiest natuurlijk hoe je het doet. Ik wou geen enkel risico nemen daar Aaron enorm zot kan doen. Moest ik enkel de persjes hebben had ik het anders gedaan. Ik zie Amira daar echt niet op klimmen. :ha Aynoa kan ook gek doen, maar met haar 2,5kg kan dat natuurlijk geen kwaad. :a

Qua gaas heb ik kleine hokjes genomen. Voor volwassen katten mag je gerust gaas nemen met grotere hokjes, maar daar ik af en toe kittens heb heb ik dat niet gedaan.
De bovenkant zou ik ook dicht maken. Je kan kiezen om dat met gaas te doen, of met ander materiaal zoals golfplaten. Wij hebbn gaas gekozen omdat ik het leuker vind voor de katjes. Het kan zijn dat we binnen een paar maand alsnog golfplaten (of iets anders) op de ren plaatsen. Nu het zomer is wou ik dat niet. Ons krabpaal komt namelijk tot bijna aan het pafond van de ren en Aynoa vind het erg leuk om dan naar boven te kijken.

Als je nog iets wil weten, vraag gerust.

Geplaatste afbeelding