Spring naar inhoud

- - - - -

Zwarte kat gevonden - Mechelen

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 08 augustus 2011 - 10:00

Sinds korte tijd hebben wij een zwarte kat rondlopen in onze buurt. Is een hele tamme en aanhankelijke poes, die jammergenoeg wat onrust zaait in onze buurt (ze heeft al serieus gevochten met mijn katten en die van mijn buren). Ze komt ook het eten van de katten van mijn buurvrouw opeten. Toen ze enkele weken geleden werd opgemerkt was ze heel erg mager, maar ondertussen is ze terug bijgekomen. Ze blijft ons opzoeken, ik ben er dus vrij zeker van dat ze haar thuis niet meer vindt!

Als het jouw kat kan zijn of je weet van wie, laat mij zeker iets weten!
Is dus een volledig zwarte poes met groene ogen, geen bandje aan.

Ik bel vandaag ook met de dierenbescherming van Mechelen, maar ik heb horen zeggen dat zij eerder kiezen om poezen een spuitje te geven dan hen proberen te herplaatsen, dus ik hoop dat ik via deze weg de eigenaar kan terugvinden... Ik probeer ook wat dierenartsen uit de buurt te vinden om hen op te bellen.

Alle tips welkom!

TinekeM
TinekeM
  • 1.748 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 08 augustus 2011 - 10:07

Misschien kan je ook eens bij de da langs gaan om te kijken of ze geen chip heeft?

Ik hoop dat haar thuis terug gevonden wordt! Tenzij ze haar gedumpt hebben natuurlijk....

Mens'dom', dieren'rijk' :cattailwag

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 08 augustus 2011 - 10:23

Net naar de dierenbescherming gebeld en zij hebben geen enkele kat in hun systeem gevonden die als vermist werd opgegeven die voldoet aan de kenmerken. Hij denkt spontaan aan een gedumpte kat :-(

Hij heeft als raad gegeven van hem een foto door te sturen, en ook een papier te hangen in de plaatselijke bakkers en frituren. Mocht ik na een tijdje geen oplossing vinden, mocht ik ze binnenbrengen. Vind het alleen zo erg voor dat beestje dat die nu buiten in de regen zit.... pff. Als ik nu geen poezen had, zou ik ze zo in huis nemen!

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 08 augustus 2011 - 10:25

Ik weet dat er in Zemst een zwarte kat vermist is die gechipt is. Dus zeker laten checken op een chip!

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#5 Geplaatst 08 augustus 2011 - 12:41

Andere sites die nuttig kunnen zijn:   Kiavu, Binnenbeest.be, gevondenenvermistehuisdieren.be (.be want de site bestaat in verschillende landen), kapaza en 2dehands kunnen bruikbaar zijn.
Hoop dat je de eigenaar snel vindt!
Hang ook affiches op aan winkels, op plaatsen waar veel mensen komen, zet de foto er bij op, ook flyers in brievenbussen zijn nuttig!
Verwittig dierenartsen uit de buurt, asielen, ...
Zoveel te meer mensen op de hoogte zijn, zoveel te meer kans heb je om de eigenaar terug te vinden...
Groetjes, Nadine

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 10 augustus 2011 - 09:56

Bedankt voor de tips! Ik ben ze op enkele van die sites aan het zetten. Heb ze gisteren niet meer gezien, maar met dat slechte weer is dat niet zo verwonderlijk. Jammer, want ik wil er graag een foto van trekken, dat zegt meer dan een beschrijving.
Ik moet morgen naar de DA met mijn eigen poes, als ik  ze toevallig te pakken zou krijgen neem ik ze mee om te checken op een chip.

valnic
valnic
  • 33 berichten

#7 Geplaatst 20 september 2013 - 20:24

Dierenbescherming eppegem erasmuslaan (tegen aldi verdeelpunt) geven niet 1 2 3 een spuitje maar zoeken echt een thuis.. er zitten zelfs katten al meer dan 3 a 4jaar; alleen nemen ze geen katten bij als ze al overvol zitten om de verzorging aan te kunnen.  Maar ja kan altijd eens informeren bij hen of niemand een verloren kat daar heeft komen aangeven. Ik heb mijn vermiste poes daar ook opgegeven in de hoop dat iemand daar zou aankloppen met haar. Maar langs de andere kant als jij de poes aangeeft als verloren en de dierenbescherming de flyer bijhoudt dan kan die eigenaar ze ook zo terugvinden...ik ben daar eergisteren geweest en zeer vriendelijk onthaald. hij ging mijn flyer afficheren want hij had er de week ervoor ook al iemand gehad met verloren poes (de foto van die andere poes wat rossig wit, geen zwarte).. maar je kan het proberen... in opvang nemen vrees ik dat dat gaat lukken want hij had toch al groot aantal katten in huis.  Naar horen zeggen geeft Mechelen dierenasiel minder lang kansen en laten ze de beestjes wegens overvol inslapen... het zou jammer zijn... er zijn zoveel sites om gevonden katten op te plaatsen... het is de moeite waard. Ik zoek elke site af om mijn vermiste poes terug te vinden en te plaatsen maar zou het ook vice versa doen, in het belang van de poes!