Spring naar inhoud

- - - - -

Plassen op bed

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Guest__Anneke__*
Guest__Anneke__*

#1 Geplaatst 20 juni 2009 - 13:08

Hallo,
Ik weet niet of mijn vraag hier echt thuis hoort, maar kan toch wat raad gebruiken.
Ik heb thuis twee lieve bengeltjes lopen...
In begin hadden we paar kleine ongelukjes, zeg maar.
Maar ze waren vrij snel zindelijk.. :-)
Nu kunnen de meisjes de trappen op  en komen ze s nachts bij me liggen... (dit al een week of 3). Tot 4 dagen geleden totaal geen problemen mee gehad (behalve dat ze met hun snorharen soms wakker kietelen hihi)
Het probleem is nu dat Mila er in slaagt om s nachts een plasje te doen op mijn bed...
Ik weet niet hoe het komt en kweet niet hoe ik het haar afgeleerd ga krijgen.
Iemand raad of tips?
Want wil natuurlijk heel graag dat ze dit niet meer doet of dat ze niet haar zus die apenstreken leert !

Groetjes
Anneke

Kleine poot
Mila & Maya

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 20 juni 2009 - 13:12

Ik heb dat eens 1x gehad met Noodle toen hij hier net was..toen hebben we de eerste dagen na dat voorvalletje telkens een plastic over ons bed getrokken..hij was een vondelingetje dus ik dacht ja..gewoon hem laten merken dat dat geen interessante plaats is.
En dan ook eens 1x met ons Echo..ook op ons bed terwijl wij er nog inlagen..ik had toen ook schrik dat ze dat nog eens ging herhalen en misschien de andere 2 op idee├źn ging brengen maar dat is gelukkig niet gebeurd. 't bleef bij deze ene keer..

Heeft ze het al meerdere keren gedaan?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2009 - 14:50

eerst en vooral een medische oorzaak uitsluiten. Mogelijk heeft ze een blaasontsteking. Plast ze nog op andere plaatsen dan op jullie bed buiten de kattenbak ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 20 juni 2009 - 21:03

Ik heb dat vorig jaar meegemaakt toen ik mijn htk pas had. Hij was nog maar een kitten. Eerst dacht ik dat hij misschien toch niet helemaal zindelijk was. Maar er stond een kattenbak in de buurt en overdag ging hij daar ook netjes op. Hij heeft 2x geplast op het bed terwijl ik er in lag.
Om geen medische oorzaken uit te sluiten ben ik naar de da gegaan. Die heeft hem een inenting gegeven tegen blaasontsteking.
indsdien heeft hij nooit meer ergens anders geplast.
Maar kan natuurlijk nooit weten of het aan die inspuiting lag of dat het gewoon 2 accidentjes waren :catnoknow

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 20 juni 2009 - 21:31

ik heb dit nog niet voorgehad maar eerst zien hoe t medisch is en mss een kattenbak extra boven zetten voorlopig en zo stilletjes aan terug verplaatsen naar de eigenlijke plaats?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest__Anneke__*
Guest__Anneke__*

#6 Geplaatst 03 juli 2009 - 13:23

Ze doet het nog steeds :-(
We zijn maandag nog bij de dierenarts nog geweest en ze had gn medisch probleem...
Ze heeft eigenlijk geen ongelukjes... ze gaat altijd onder op de kattebak.
als ik ga slapen gaan de miekes mee naar boven... en in de vroege ochtend (5a6u) lapt ze me het... :-(
Net alsof ze niet naar onder ''durft'' te gaan... en daardoor op de dekens plast..

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 03 juli 2009 - 19:18

:cry: :catnoknow :catnoknow

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#8 Geplaatst 03 juli 2009 - 19:32

Ik zou een kattenbak in de kamer zetten bij zetten

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 03 juli 2009 - 20:24

staat het deurtje in de kattenbak ?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 03 juli 2009 - 20:30

Ik zou voorlopig ook even een kattenbak in de kamer zetten of op de gang (ergens dichtbij de slaapkamer).
Misschien een rare vraag, maar ben je zeker dat de geur van de pipi volledig uit je deken is gewassen? Het kan zijn dat ze daarom blijft plassen op je bed, omdat ze ergens nog de urinegeur ruikt...
Geplaatste afbeelding

Guest__Anneke__*
Guest__Anneke__*

#11 Geplaatst 08 oktober 2009 - 13:28

Wij zijn braaf !!!! 8) 8)

We hebben geen pipi meer op bed gedaan !!! 8)

Ik had in de berging boven een 2de kattebak geplaatst...
Toch had Mila nog 2x op bed geplast..
Dat weekend moest ik weg met werk dus mochten de katjes bij mama 'logeren'

Sinds ze terug thuis zijn hebben ze niet meer op bed geplast !! :d

Waar het nu precies aan lag weet ik niet... maar ze doet het allesinds niet meer
Me Happy !! :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 08 oktober 2009 - 13:48

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 08 oktober 2009 - 19:50

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 08 oktober 2009 - 20:35

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding