Spring naar inhoud

- - - - -

Rangorde

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 20 juni 2009 - 20:47

Melvin en Sillas lagen hier zo heerlijk bij elkaar (wat niet zo vaak gebeurt). Als ik hen op bij zo'n gebeurtenis betrap, merk ik dat het altijd Sillas is die Melvin wast. Nu vroeg ik mij af: is dit toevallig omdat Sillas gewoon graag Melvin wast of heeft dit te maken met de rangorde?
Melvin geniet er duidelijk van, maar na een paar minuten wordt hij het beu en begint hij dan gewoon agressief op Sillas te springen en te bijten naar hem. Stank voor dank voor zijn lieve diensten :d
Bij het eten is het dan wel Sillas die altijd gromt en durft uithalen naar Melvin waarbij Melvin dan gewoon toekijkt of weggaat.
Hierbij ook wat foto's natuurlijk:
wassen1.jpg

wassen2.jpg

wassen3.jpg

wassen4.jpg

wassen5.jpg
Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 20 juni 2009 - 21:07

Weet niet of het echt rangorde is. Hier zie ik bandiet tegenwoordig ook vaker bij de kleintjes liggen en hij gaat ze dan likken, en als de kleintjes niet reageren naar zijn zin begint hij ook te slaan en ontstaat er een gevecht :mrgreen:
Ik weet ook niet waarom ze op de ene moment mekaar likken en de volgende moment mekaar bijten :catscratchhead

Hier gaat dat vaak zo: lik lik lik- bijt bijt bijt-lik lik lik-bijt bijt bijt- ene stapt het af :ha

tash
tash
  • 4.071 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 20 juni 2009 - 21:11

mobius zei:

Weet niet of het echt rangorde is. Hier zie ik bandiet tegenwoordig ook vaker bij de kleintjes liggen en hij gaat ze dan likken, en als de kleintjes niet reageren naar zijn zin begint hij ook te slaan en ontstaat er een gevecht :mrgreen:
Ik weet ook niet waarom ze op de ene moment mekaar likken en de volgende moment mekaar bijten :catscratchhead

Hier gaat dat vaak zo: lik lik lik- bijt bijt bijt-lik lik lik-bijt bijt bijt- ene stapt het af :ha

da komt me gekend voor! hier identiek hetzelfde. onze mayro begint onze utah te wassen tot één van de twee begint ambetant te doen en te bijten, zotte katten!!

Mahalo vzw - Thuiszorg voor overleden huisdieren & herdenkingsjuweeltjes: http://mahalo.simplesite.com

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 20 juni 2009 - 21:28

Zo gaat het hier ook babet likt onze atilla en als hij het moe is het gedaan met lief zijn voor elkaar :) dan rennen en dollen ze hier lijk zotten
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 20 juni 2009 - 21:29

:heart: :heart: :heart:

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#6 Geplaatst 20 juni 2009 - 22:19

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#7 Geplaatst 20 juni 2009 - 22:44

Wel leuke foto's! :love3: :love3: :love3:

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#8 Geplaatst 20 juni 2009 - 22:49

:heart: :love2: :heart: :love2: :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 21 juni 2009 - 17:55

leuke fotootjes :LOL: :heart: , maar ik zou ook niet weten of het met rangorde te maken heeft :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 22 juni 2009 - 08:36

Hier hetzelfde, Jack slaapt, Zero gaat erbij liggen, pakt hem vast en begint te wassen, na een paar ferme likken, want het gaat niet zachtzinnig, begint ie dan te bijten.
Jack bijt terug, en na een korte worsteling, gaat ieder weer zijn eigen weg. Ik zie dit soms een paar keer per dag gebeuren, vaak is het ook Jack die hiermee begint, ik heb geen idee wat het betekend.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 22 juni 2009 - 08:55

Dat zou ik ook niet weten, ik denk dat het gewoon in de aard van de kat ligt, is mijn gedacht he ;) .

dorien_951
dorien_951
  • 2.365 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 22 juni 2009 - 11:46

Sillas vindt Melvin lekker :LOL:

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 22 juni 2009 - 22:54

:LOL: :LOL: :LOL:

Miauwkes! Wat een knapperds toch!

Ps: ik wil dat tentje ook :goofy:

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 23 juni 2009 - 12:20

Dat tentje is SUPER!!
Als het kapot is, schaf ik mij onmiddellijk een nieuw aan. Ik had het een tijdje geleden al zien staan, maar dacht dan pff zo'n klein tentje. Ze liggen niet graag in de holletjes van de krabpalen dus dat zal ook wel niets zijn. Nu ja, ik met mijn koopverslaving van kattenspulletjes kon het toch niet laten om het mee te nemen en het is echt een groot succes. Al elke dag heb ik er hen gekke dingen mee zien doen. Vandaag lagen ze hier gewoon te vechten OP het tentje. Het tentje was geen tent meer, maar een plat zeil... :LOL:
Geplaatste afbeelding