Spring naar inhoud

- - - - -

Zwart wit zwervertje: up pag 3

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 14 augustus 2011 - 20:26

Sinds vandaag hebben we een zwart-wit zwerfkatje opgemerkt. Ze zat in 't kot van ons vuilnis aan de vuilniszak te krabben :( We gooien soms restjes eten enzo vanachter op de mesthoop en wouden er net wat kip naartoe doen. Heb die dus aan haar gegeven. Ze heeft totaal geen schrik van mensen, ze miauwt heel veel en flets super hard. :love3: Ze is echt zo schattig. Ze is zooooo mager :( En er hangt bloed aan haar poepje (iets lager dan anus??). Ook heeft ze vanboven aan haar oortjes hele droge afschilferende huid? Wat moet ik doen? Ik krijg het niet over mijn hart dat beestje zomaar te laten creperen...

IMG00145-20110816-2133.jpg

IMG00143-20110816-2133.jpg

IMG00141-20110816-2133.jpg

Bewerkt door Frances, 17 augustus 2011 - 08:43.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#2 Geplaatst 14 augustus 2011 - 20:49

Boven het oor schilferende huid zou kunnen duiden op ringworm vrees ik, arm ding. Ik zou minstens zorgen voor een plekje, een afgeschermde plek waar je ze wat eten zet, een dekentje en gezien de anus zou ik ze eens proberen te ontwormen.

Waarschijnlijk een zwerfkatje of eerder een afgezet katje als ze sociaal is, echt triest vind ik dat persoonlijk. Als ze heel sociaal is zou ik misschien eens nadenken over haar herplaatsen of naar een goed asiel doen waar ze niet doodspuiten

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 14 augustus 2011 - 20:57

Erg hé Eragon :( Ik weet het. Dacht vanavond nog eens goed door te leren, maar nu zit ik enkel met haar in mijn hoofd :( Wat is dat bloed aan haar anusje dan? Allee het is eigenlijk zo een halve cm lager dat het drupt :catscratchhead Echt zielepoot. En zo mager :( Ik ga inderdaad een plekje voor haar installeren en wat eten geven. Ik hoop dat Tielt-Winge een zwerfkattenproject heeft zodat ze alvast gesteriliseerd kan worden - als ze aan de betere hand is.

Ik heb ook wel dadelijk al mijn kleren in de was gedaan en mijn armen en handen ontsmet. Ik heb wat schrik dat mijn poesjes iets zouden krijgen :s :oops:

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 14 augustus 2011 - 21:00

Heb je misschien nog wat milbemax ofzo liggen van je eigen schatten? Kan je misschien in wat eten verstoppen, dan is ze meteen ontwormd. Want ik denk ook aan wormen.

Ik zou me ook goed wassen nadien, uit schrik voor eigen katjes. Dat hoeft geen :oops:  hoor. ;)

Bewerkt door Sakuradrops, 14 augustus 2011 - 21:02.

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 augustus 2011 - 22:17

Onder de anus, is dat dan niet de vagina?
Zou het een (baarmoeder)ontsteking kunnen zijn?

Dat lijkt me geen goed nieuws :(

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 14 augustus 2011 - 23:47

Ik zat ook eerder aan het denken dat ze mss een baarmoeder ontsteking heeft of zo iets of ze is mss brutaal gedekt geweest het kan vanalles zijn.
Mss haar proberen te vangen en ermee naar de da gaan. De schilfers op haar oortjes kan ook gewoon eczeem zijn maar ja dat kan de da je dan ook zeggen.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 15 augustus 2011 - 07:43

Ik wil ze gerust helpen, maar helaas groeit het geld momenteel echt niet op mijn rug :( Ben net met onze beide poezen naar de da gegaan en ook een hoop centjes uitgegeven. Ik ga werken voor alles een beetje te dekken en een beetje extra te hebben voor als er iets voorvalt met onze eigen poesjes :( Dus ik kan dat gewoonweg niet :(

Bewerkt door Frances, 15 augustus 2011 - 07:43.

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#8 Geplaatst 15 augustus 2011 - 10:46

Frances zei:

Ik wil ze gerust helpen, maar helaas groeit het geld momenteel echt niet op mijn rug :( Ben net met onze beide poezen naar de da gegaan en ook een hoop centjes uitgegeven. Ik ga werken voor alles een beetje te dekken en een beetje extra te hebben voor als er iets voorvalt met onze eigen poesjes :( Dus ik kan dat gewoonweg niet :(

Dat is een lastige situatie... je wilt helpen maar kunt niet. Nergens in de buurt iemand die zich wilt/kan ontfermen over deze poes ? Ik vrees ook dat het dier naar een da moet voordat het verkeerd afloopt. Fijn dat je hulp zoekt.

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 15 augustus 2011 - 10:58

Misschien zou je je DA eens kunnen bellen, en de situatie uit kunnen leggen.
Onze  oude DA verzorgde de zwervertjes en de aangereden dieren die je bij hem bracht zonder er een vergoeding voor te vragen. ( teminste wat ik meegemaakt heb.)
Misschien is jullie DA ook wel bereid om het katje te behandelen, zonder zich hier een vergoeding voor te vragen.

Guest_Nicole2_*
Guest_Nicole2_*

#10 Geplaatst 15 augustus 2011 - 11:23

grumpje zei:

Misschien zou je je DA eens kunnen bellen, en de situatie uit kunnen leggen.
Onze  oude DA verzorgde de zwervertjes en de aangereden dieren die je bij hem bracht zonder er een vergoeding voor te vragen. ( teminste wat ik meegemaakt heb.)
Misschien is jullie DA ook wel bereid om het katje te behandelen, zonder zich hier een vergoeding voor te vragen.

Dat zou natuurlijk ook een optie kunnen zijn, zeker het proberen waard :geluk:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 16 augustus 2011 - 13:28

Ik zal eens bellen naar mijn DA, maar ik vrees er eerlijk gezegd voor... :( Ze is zooo mager de zielepoot :( als je aan haar ruggengraat voelt, kan je eigenlijk gewoon je andere vinger zo voelen :( Ze krijgt hier nu goede korrels van hills zelfs mee en natvoer van Cosma. Ze is zooo ongelofelijk lief. Als ik haar tja hoe moet ik het zeggen "opgeknapt" krijg, wie een super lief poesje wil adopteren, echt waar. Ze is zo ongelofelijk aanhankelijk, ze zou zo mee naar binnen willen. Dus ze KENT dat, daar ben ik zeker van! Ze neemt pauzes wanneer ze eet speciaal om te miauwen en kopjes te geven 't schatje :love3: Ik zal deze avond eens foto's maken. Ik heb een deken onder 't afdak gelegd zodat ze daar kan liggen. Ik hoop dat ze dat doet want de nachten zullen stillekes aan wel kouder worden. Ik ga haar dan ontwormen en een pipetje geven tegen vlooien en teken. Hopelijk werkt dat allemaal. Maar ik vrees ervoor. Haar vagina zag zo rood vandaag. Er was geen bloed meer. Ze is nog zo klein en tenger, zo weerloos...

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 16 augustus 2011 - 13:38

Als je ze zelf niet naar de dierenarts wil/kan doen, zoek dan een organisatie in de buurt die dat wel wil.
Poezennetwerk is toch dicht in de buurt bij jou?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 16 augustus 2011 - 13:44

Kun je echt niet vragen of je dierenarts voor 1 x niet een gunst wil doen en het poesje gratis helpen? Of kan er iemand helpen van de buren of ouders ofzo die financieel kan bijspringen?

Bewerkt door Jessie_A&A, 16 augustus 2011 - 13:44.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 augustus 2011 - 14:22

Ik kan eens mailen naar Poezennetwerk, Arifiene. Bedankt.

Goh onze buren kennen we eigenlijk totaal niet... Het is ook niet alleen dat, het is ook dat je ze te pakken moet krijgen, in een vervoersbox (en ja ik ben heel eerlijk, ik heb echt schrik dat ik een ziekte zal overdragen aan onze poesjes... :oops: ). Ik zit momenteel in het midden van mijn herexamens, naar de DA gaan lukt eigenlijk ook totaal niet. Ik probeer ze al op websites te zetten van vermiste/gevonden huisdieren... Ik probeer wat ik kan in deze periode :(

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 18 augustus 2011 - 09:04

HOe is het met het poesje?