Spring naar inhoud

- - - - -

Upje pg 3: Tessje overleden :'(

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 21 augustus 2011 - 11:07

lol ja ik had de snel op enter geduwd, heb bericht aangepast :-)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 21 augustus 2011 - 20:16

14,5 is al een mooie leeftijd. Om welk ras gaat het? Onze pincher kruising is nu 12 en volgens de dierenarts kan hij nog wat jaartjes mee.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 22 augustus 2011 - 04:24

Het is een echt bastaardje, uit het asiel. Ik denk een kruising met een bouvier en nog iets. Hij lijkt sprekend op Benji ;)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 22 augustus 2011 - 06:20

Als het een (middel)grote hond is, dan vind ik 14,5 toch echt al een mooie leeftijd hoor :) De oudste die ik nu persoonlijk ken is een 11 jarige labrador. Kleintjes worden ouder zegt men.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 22 augustus 2011 - 08:43

Tinne zei:

Als het een (middel)grote hond is, dan vind ik 14,5 toch echt al een mooie leeftijd hoor :) De oudste die ik nu persoonlijk ken is een 11 jarige labrador. Kleintjes worden ouder zegt men.

Onze Labrador is 14 geworden, onze Jack Russel is een maand voor zijn 16de verjaardag overleden.
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 23 augustus 2011 - 23:36

Morgen ga ik een nachtje bij mijn moeder slapen om de hond eens een beetje in het oog te houden zodat ik er beter vat op heb hoe de situatie nu is...

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#22 Geplaatst 24 augustus 2011 - 00:03

wij hebben in juli onze Pers Casper (10jaar) moeten laten inslapen... heel plots eigenlijk. Het ging al een tijdje niet goed maar dat het ineens zo slecht en snel zou gaan hadden we niet verwacht.
De maandag is de DA gekomen..een nierfalen vastgesteld.. waarschijnlijk ook grote tumoren, er werd ons aangeraden om na te denken over euthanasie omdat hij toch niet meer geholpen ging kunnen worden.
We mochten er natuurlijk over nadenken maar we wisten wel dat ie begon af te zien. Dus dan moet je die verschrikkelijke keuze maken...
:cry: :cry:
ziek ben je er dan van.
Het ene deel van je zegt dat je best zo snel mogelijk ingrijpt omdat je hem niet langer wil laten afzien, maar het andere deel van je wil hem nog zo lang mogelijk bij je houden. En proberen of er toch nog iets zou kunnen helpen.
Toch hebben we dezelfde avond nog gebeld.. en 2dagen later was ie er niet meer. Ik ben erbij gebleven tot het eind.
En ik heb me dikwijls kwalijk genomen waarom ik het toch zo snel laten gaan heb... :cry:
Het is echt een dubbel gevoel.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 25 augustus 2011 - 01:33

je hoeft jezelf niets kwalijk te nemen; ik weet dat je dat gevoel wel hebt, maar nierfalen is echt niet gezellig voor het beestje en ik ben er zeker van dat het veel meer pijn had kunnen lijden, had je het langer laten leven. Het moet een zware beslissing geweest zijn maar waarschijnlijk wel de beste. Ik wens je heel veel sterkte om het wat te verwerken! :hug: :hug:

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 25 augustus 2011 - 16:05

hoe is het gisteren geweest?

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 augustus 2011 - 00:13

Wel ik vond het eigenlijk verrassend goed gaan. Ok ze is niet meer de slankste en ze heeft wat moeite met lopen, ik denk dat ze er behoorlijk moe van wordt. Maar ik ben zeker dat ze niet afziet van de pijn. Ze is vrolijk als ik op haar afkom en haar aai. En die tijd dat ik er was, was er geen sprake van urineverlies. Ze eet en drinkt voldoende. Naar mijn mening is het gewoon een oude dame, die rustig van haar oude dag geniet. Mama blijft haar pijnstillers geven, en binnen een maand gaan we terug naar de dierenarts voor een check-up. Maar voorlopig is er voor mij geen reden om haar in te slapen.  Moest ie nu pijn krijgen is dat natuurlijk anders. Mama gaat het in 't oog houden... Ik ben echt blij dat het zo meegevallen is. :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 26 augustus 2011 - 12:01

:thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 29 augustus 2011 - 08:45

goed nieuws!
Heb ook 2 bejaarde honden van 14-15jaar - ze zijn ook al aan het sukkelen, kunnen niet meer ver wandelen-vragen zelf om terug te keren naar huis, cara kan moeilijk de trap op (moet haar een duwtje geven) , heb haar vorige week es goed getrimd en ze lijkt blijer door het leven te gaan.  Ben blij voor jullie dat ze nog geen pijn heeft en je haar nog een tijdje bij jullie zal hebben :hug:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 30 augustus 2011 - 21:05

Dank je ;) Dat trimmen moet ik hier mss ook eens doen, maar ik durf het niet door een kapper te laten doen want ze kan nogal vals reageren en ik geraak er zelf niet door :louche:

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 06 september 2011 - 08:39

heb het ook es door een trimster laten doen en ik vind het nu veel mooier - er is ook veel meer af dan wat zij had gedaan. We hebben veel gekamd (haar van een border collie) en eerst geknipt maar dan toch een tondeuze gebruikt en dat ging veel beter, ziet er ook beter uit, is niet in lagen geknipt.
Nu is cara beginnen manken - maar 'k zie niets aan haar pootje of verder. 'k Denk om naar de DA te gaan maar die zal ook niets zien denk ik, je mag aan haar poot komen ze jankt niet - kan natuurlijk ook reuma zijn.

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 15 september 2011 - 03:01

Mijn mama heeft me gebeld. Ze is met Tess naar de da gegaan, die heeft gezegd dat Tess kanker heeft die al helemaal uitgezaaid is. Ik ben echt razend! Ik ben daar zoveel mee naar de da geweest en nooit was het kanker. De laatste controle was nog geen maand geleden en nu zou het ineens overal uitgezaaid zijn? Grr... Ik weet dat het snel kan zijn, maar je gaat mij niet wijsmaken dat hij dat niet eerder had kunnen merken.

ze krijgt pijnstillers nu, die schijnen te werken, maar hoelang dit zal zijn weet ik niet. Ik vind het zo erg voor mijn lieve meisje. Nu kan ze terug goed lopen door de pijnstilling, ze kan zelfs weer naar buiten. ze moet zoveel pijn geleden hebben... Van het ogenblik de medicatie niet meer werkt laat ik haar inslapen, ze heeft genoeg pijn gehad...