Spring naar inhoud

- - - - -

Upje pg 3: Tessje overleden :'(

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#31 Geplaatst 15 september 2011 - 03:31

Jeetje wat heftig :( Hoe komt de da aan deze diagnose (foto's/echo?) of is het zo maar een vermoeden dat de da uitspreekt? Het is een dier op leeftijd en wat kwaliteit van leven is zal voor ieder anders zijn. Mensen verleggen steeds hun grenzen bij het ouder worden en bij ziekte. Waar je met 25 zegt als ik zo of zo zou moeten dan hoeft het niet meer zeg je met 65 dat dit of dat wel niet meer gaat maar het leven nog heel veel moois in zich heeft. Met gezondheid eveneens. Waar de grens ligt verschilt van mens/dier tot mens/dier. Waar de een steeds weer nieuwe moed vindt en het leven de moeite waard blijft vinden is de grens voor een ander al veel eerder daar.

Veel wijsheid en sterkte!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 15 september 2011 - 09:43

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 22 september 2011 - 08:55

is het nu een andere dierenarts? hebben ze foto's getrokken zodat ze het hebben gezien? is het botkanker?
Ben vorige week met onze cara naar de DA geweest omdat ze altijd mankte, hij dacht ook direct aan botkanker, gelukkig is het maar reuma - moet 20 dagen een pilletje pakken en dan kijken of het beter is.

Veel sterkte gewenst - 'k weet maar al te goed hoe je je voelt !!! :hug:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 25 september 2011 - 04:08

ratjepetatje zei:

is het nu een andere dierenarts? hebben ze foto's getrokken zodat ze het hebben gezien? is het botkanker?
Ben vorige week met onze cara naar de DA geweest omdat ze altijd mankte, hij dacht ook direct aan botkanker, gelukkig is het maar reuma - moet 20 dagen een pilletje pakken en dan kijken of het beter is.

Veel sterkte gewenst - 'k weet maar al te goed hoe je je voelt !!! :hug:

Sorry zie maar juist je berichtje... Het is dezelfde da. Het betreft hier borstkanker. Ik heb mama daarstraks nog gezien, ze zei dat tess weer helemaal heropleefde door de medicatie die ze krijgt. Ze is veel afgevallen dus ik vrees toch dat de kanker zich verder aan het verspreiden is. Het dilemma blijft dus... momenteel blijft ze gewoon vrolijk door de pijnstillers, niet omdat ze nog genezen kan...

Ik hoop dat jouw hondje snel beter is!

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 26 september 2011 - 14:35

gelukkig dat ze nu geen pijn meer heeft - maar ja, als ze ferm vermagert is dat inderdaad geen goed teken vrees ik. :cry: 'k heb er ook geen gedacht van hoelang ze nog kan leven, heeft de DA daar tijd op geplakt.
Natuurlijk heb je ze al 14 jaar maar tis altijd veel te vroeg!!
De pillen die cara heeft gekregen zijn ook pijnstillend en ontstekingsremmers (heb et bekeken op internet) - ze loopt weer vlijtig rond en wil zelfs spelen met woeftie (jongste hond) - nog 4 dagen een pil geven en dan kijken of de pijn terugkeerd,anders terug naar de DA om verder te bekijken of ze altijd die pil moet nemen die niet goed is voor haar nieren misschien dan kijken voor iets natuurlijks. Ja, we zitten ook met 2 oude tjoukskes (cara is 14 en yazz zou 15,5 zijn).

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 27 september 2011 - 07:38

Mijn hond Phoebe hebben we vorig jaar laten inslapen, maar eigenlijk pas veel te laat....Die had baarmoederkanker en dat gezwel was opengesprongen :( Dat beestje heeft echt wel pijn geleden, ocharme.

Met een andere hond hebben we gelijkaardige problemen gehad, Gorecki...Die zakte ook continu door de pootjes en bleef in de plas liggen, ook omdat hij zich schaamde. Hij kwijnde zo weg en was zo ongelukkig, dat we hem hebben laten inslapen. Toen we met hem naar de DA reden, was hij heel rustig en mijn broer is er toen bij gebleven. De hond had misschien niet echt veel fysieke pijn, maar was echt wel aan het afzien. Ik hoop dat het snel beter gaat met die van jou!

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#37 Geplaatst 27 september 2011 - 08:49

de hond van mijn zus een deense dog(2j) wilde op een mogen niet meer recht staan ze zijn er direct mee naar de DA geweest .

Hond onder de scanner en daar zagen ze een kanker gezwel om de wervel kolom , de DA belde naar mijn zus om dit temelden en met een uitleg van wat ze kunnen doen . de kans was maar 10% dat de hond weer zou recht staan en de pijn zou mega zijn .

Dus hebben ze besloten afscheid tenemen van hun schatje
zo beslissingen zijn zeer hard om nemen maar het was een goede beslissing
een mens laat je ook niet afzien en bij een dier is dat nog moeilijker hij kan niet vertellen hoeveel hij afziet .

veel sterkte

ratjepetatje
ratjepetatje
  • 765 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 11 oktober 2011 - 08:48

hoe ist ermee?

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 15 oktober 2011 - 23:28

Goed momenteel. 't Is behoorlijk vreemd, ze is echt levendig terwijl ze vol met kanker zit. Ik heb tegen mama gezegd dat wanneer ze ook maar één signaal van pijn ziet, ze haar moet laten inslapen. Maar momenteel... sja geef toe het is ook vreemd om een hond te laten inslapen wanneer die ineens terug happy is en ligt te kwispelen met de staart. Ze kan ook ineens weer veel beter wandelen met de pijnstillers, ze heeft terug leven in haar zitten. Ik weet het niet. Zoals ze nu is en zich zo voelt, krijg ik dat echt niet over mijn hart. Het voelt gewoon niet goed op dit moment...

chanatas
chanatas
  • 5.262 berichten
  • 1 katten

#40 Geplaatst 16 oktober 2011 - 00:42

Ik denk dat jij en je mama wel het beste weten wanneer het klaar is!! Zolang ze nu goed is, is het goed...maar dat zal wel mede door de pijnstillers komen, dat geeft vaak wel een vertekend beeld!! Maar inderdaad als je mama merkt dat ze pijn heeft dan is het toch het beste om te laten inslapen!! 14,5 is al een hele mooie leeftijd, ondanks dat we  het liefste willen dat onze dieren nog veeeel ouder worden.

Ik hoop echt nooit voor deze keuze te komen te staan, want dat zou ik echt heel moeilijk vinden. Maar uiteindelijk ga het om het dier en niet om jezelf!!
Geplaatste afbeelding

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 01 juli 2012 - 23:19

Bijna een jaar geleden postte ik dat Tessje erg ziek was en zat ik met de vraag wat ik nu het beste kon doen. Eergisteren heeft mama ze laten inslapen. Ze kon al drie dagen niet meer recht, at en dronk niet meer. Mama is dan naar de da gegaan en die heeft haar gezegd dat het tijd werd dat ze Tess liet gaan.

Mama heeft het erg moeilijk omdat Tess bij de dierenarts weer even levendig werd. Ze voelt zich enorm schuldig. Maar ik denk dat we alles hebben gedaan dat we konden doen. De kanker had haar op heel korte tijd erg mager gemaakt, ze had veel pijn.

Ik heb vorige week nog met haar een laatste wandeling gemaakt. Ze is toen naast me komen zitten in de weide, ik voelde dat ze er klaar voor was. Ze was rustiger en serener dan anders.

Tessje is 15 jaar mogen worden. Ik wens haar nu veel rust toe en veel liefde. Ze heeft een heel mooi plaatsje gekregen onder onze appelboom.

Slaapzachtjes mijn lieve Tess, dank je dat je zo goed voor mama hebt gezorgd en haar zoveel liefde gaf!

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#42 Geplaatst 01 juli 2012 - 23:26

Echte liefde is, kunnen loslaten.
Chapeau voor deze moedige beslissing van je mama.
Veel sterkte met jullie verlies :hug: :hug:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 01 juli 2012 - 23:26

Fotootjes van Tess

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.161 berichten

#44 Geplaatst 02 juli 2012 - 00:02

Veel sterkte met jullie verlies. Liefhebben is ook loslaten. Hou je eraan vast waar ze nu ook mag zijn ze geen pijn meer heeft en jullie dankbaar is voor haar mooie leven. :hug: :hug: :hug:

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 4.993 berichten
  • 6 katten

#45 Geplaatst 02 juli 2012 - 00:47

:( Veel sterkte toegewenst met het verlies van jullie dikke vriend Tess !!! :hug: :hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding