Spring naar inhoud

- - - - -

pukkelpop stopzetten ?

• Log in om te reageren
130 reacties op dit onderwerp
Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#121 Geplaatst 22 augustus 2011 - 22:17

Ik was ook daar, stond aan de main stage op het moment dat het plots losbarstte.. Echt niet normaal :trance:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#122 Geplaatst 26 augustus 2011 - 14:48

Amaai wat een verhalen!! Wij zijn net thuis van onze Rusland-reis, we wisten enkel dat er "slecht weer" was in Belgiƫ ...

Kan iemand mij aub eens een goeie samenvatting geven van wat er eigenlijk gebeurd is?
Het was blijkbaar vreselijk....... :scared:

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#123 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:42

Goh, samenvatting... Ze gaven voor vorige week donderdag regen en slecht weer, ook hevig onweer...

En toen donderdagavond (rond kwart na 6) kwam het slechte weer ineens opzetten, maar het was eigenlijk veel erger dan verwacht... De lucht werd echt opeens donker donker groen/grijs (het leek echt alsof het nacht was) en de wind zette hevig op en hevige regen die overging in hagel... Het waren dus echte rukwinden zoals ik nog nooit meegemaakt heb :trance:

Dit alles is eigenlijk op 10 minuten komen opzetten en weer doorgetrokken, sommige plekken kregen het veel erger te verduren dan andere en helaas was het boven Hasselt/Kiewit heel erg...

Je moet maar eens op youtube filmpjes opzoeken van 'pukkelpop 2011', daar zie je filmpjes van hoe hevig het weer was...
banner

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#124 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:58

Nee, ik vind niet dat het moeten worden stopgezet. Het leven bestaat nu eenmaal uit risico's. Ik word er een beetje moe van dat alles maar steeds veiliger en veiliger moet, mensen vergeten zo haast te leven....
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#125 Geplaatst 26 augustus 2011 - 22:19

Liz zei:

Goh, samenvatting... Ze gaven voor vorige week donderdag regen en slecht weer, ook hevig onweer...

En toen donderdagavond (rond kwart na 6) kwam het slechte weer ineens opzetten, maar het was eigenlijk veel erger dan verwacht... De lucht werd echt opeens donker donker groen/grijs (het leek echt alsof het nacht was) en de wind zette hevig op en hevige regen die overging in hagel... Het waren dus echte rukwinden zoals ik nog nooit meegemaakt heb :trance:

Dit alles is eigenlijk op 10 minuten komen opzetten en weer doorgetrokken, sommige plekken kregen het veel erger te verduren dan andere en helaas was het boven Hasselt/Kiewit heel erg...

Je moet maar eens op youtube filmpjes opzoeken van 'pukkelpop 2011', daar zie je filmpjes van hoe hevig het weer was...

Bedankt!!

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#126 Geplaatst 27 augustus 2011 - 09:32

Misschien toch wel een interessant artikel:

De Standaard Online - Hoeveel kost een nieuw Pukkelpop?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#127 Geplaatst 27 augustus 2011 - 10:06

Inderdaad, zeer interessant artikel,

Je staat er niet bij stil dat een band die komt optreden niet enkel bestaat uit de mensen die wij op een podium zien staan.
Ze worden omringd door een pak mensen, de opbouw en afbraak van instrumenten ed.
Ook hebben velen hun reiskosten al gemaakt. Of waren ze zelfs terplaatste.

Nu hoop ik wel dat elke groep toch een klein steentje bijdraagt. Dat hun personeel wordt betaald kan ik nog begrijpen, maar een zanger en muzikant die toch een pak geld verdient, zou toch een deel van zijn loon kunnen terugbetalen. Maar ja, wie zijn wij om dat te verlangen.

Ik hoop in elk geval dat Pukkelpop blijft voortbestaan, niet dat ik een festivalganger ben, maar voor alle anderen is dit toch een goedkope manier om hun favoriete bands te zien, gezien een optreden van een band individueel een pak duurder is.

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#128 Geplaatst 27 augustus 2011 - 10:15

Ik dacht gehoord te hebben dat verschillende groepen hun geld hadden terug gestortd? Uit solidariteit.

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 27 augustus 2011 - 12:01

Carowlina zei:

Ik dacht gehoord te hebben dat verschillende groepen hun geld hadden terug gestortd? Uit solidariteit.

Verschillende Belgische groepen, inderdaad. Zij waren blijkbaar al betaald.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 20 augustus 2012 - 19:06

Wij zijn zaterdag terug naar Pukkelpop gegaan en het was wel raar om terug die wei op te stappen.  Al de bomen zijn weg, ze hebben er wel nieuwe gezet, maar deze zijn nog klein.  De minuut stilte was heel indrukwekkend, alle beelden en herinneringen kwamen terug en ik stond met de tranen in mijn ogen.
De afsluiter, de Foo Fighters waren super, heb er echt 2 uur van genoten.  Toen de zanger een bepaald liedje begon te zingen en hij dit opdroeg aan alle slachtoffers had ik het toch ook wel effe moeilijk.  Vooral toen het zinnetje kwam: ooit zal je hart de laatste klop geven.  Op dat moment was het toch ook enorm stil op de wei hoor.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#131 Geplaatst 21 augustus 2012 - 07:02

Anja zei:

Wij zijn zaterdag terug naar Pukkelpop gegaan en het was wel raar om terug die wei op te stappen. Al de bomen zijn weg, ze hebben er wel nieuwe gezet, maar deze zijn nog klein. De minuut stilte was heel indrukwekkend, alle beelden en herinneringen kwamen terug en ik stond met de tranen in mijn ogen.
De afsluiter, de Foo Fighters waren super, heb er echt 2 uur van genoten. Toen de zanger een bepaald liedje begon te zingen en hij dit opdroeg aan alle slachtoffers had ik het toch ook wel effe moeilijk. Vooral toen het zinnetje kwam: ooit zal je hart de laatste klop geven. Op dat moment was het toch ook enorm stil op de wei hoor.

Wij zijn enkele jaren geweest. Vorig jaar kon ik niet en we zijn dit jaar ook niet meer geweest...
Niet omwille van die storm hoor, het zegt ons ook niet veel meer.

Gelukkig was ik net vorig jaar er ook niet bij.