Spring naar inhoud

- - - - -

pukkelpop stopzetten ?

• Log in om te reageren
130 reacties op dit onderwerp
moeshie
moeshie
  • 239 berichten

#31 Geplaatst 19 augustus 2011 - 10:40

Oke, dit heeft twee zijden ; ofwel laat je het doorgaan uit ''respect voor de slachtoffers''
         --> 1. weten jullie wat de slachtoffers zouden willen?!
        --> 2. benieuwd wie hier profijt mee maakt om het hiervoor te kiezen.
Ofwel stop je gewoon heel de boel! Oke er zijn véél kaarten en veel geld mee gemoeid, maar langs de ene kant ; wat is nu belangrijker?! Het risico nemen dat mensen gaan zagen of een festival stopzetten om verder schade te beperken! Gezien wat een ravage er daar is aangericht?! Ni normaal ! Kvind het erg dat sommigen (gelezen en gehoord) meer geven om het geld dan om de mensenlevens die verloren zijn gegaan.. persoonlijk zouk mij niet meer kunnen amuseren hoor ! Trouwens weet je ; Pkp is een non profit festival hé, kbedoel, ze maken er zelf vrijwel geen winst op, kvind dan niet da je moet zagen om die kaarten,, laat ze degene die nu kaarten hebben volgend jaar die kaarten herbruiken, toch het simpelst opgelost?! Maar ik vind nu, persoonlijke mening, dat ze een goede beslissing hebben genomen om het stop te zetten, puur uit respect voor slachtoffers alsook voor de overlevenden, ... Ik heb met mijn handen in men haar gezeten, kon vriendin niet bereiken, en eens ik haar aan de lijn had kon ik men tranen niet meer bedwingen, tis dan nog mààr een vriendin hé, sommigen zijn iemands kind, broer/zus, vriend,.. kbedoel maar, de onmacht erin, ongelofelijk.. Kzou het niet willen meemaken ... PLUS... Moesten ze doorgaan met het festival,, en de ouders/familie van de overledene krijgen daar gehoord van ; denk je dan niet dat er zich ergere zaken zullen zijn waar pkp zich over zal moeten bekommeren?! MIjn persoonlijke mining als (toekomstig ooit) ouder ; dit zou een staartje krijgen dan .. Voor ieder het beste, héél spijtig maar het is respectvolste dat er kan gebeuren xxxx
Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding
Lieve poezenknuffels ; Toulousie & mam

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#32 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:03

moeshie zei:

Oke, dit heeft twee zijden ; ofwel laat je het doorgaan uit ''respect voor de slachtoffers''
         --> 1. weten jullie wat de slachtoffers zouden willen?!
        --> 2. benieuwd wie hier profijt mee maakt om het hiervoor te kiezen.
Ofwel stop je gewoon heel de boel! Oke er zijn véél kaarten en veel geld mee gemoeid, maar langs de ene kant ; wat is nu belangrijker?! Het risico nemen dat mensen gaan zagen of een festival stopzetten om verder schade te beperken! Gezien wat een ravage er daar is aangericht?! Ni normaal ! Kvind het erg dat sommigen (gelezen en gehoord) meer geven om het geld dan om de mensenlevens die verloren zijn gegaan.. persoonlijk zouk mij niet meer kunnen amuseren hoor ! Trouwens weet je ; Pkp is een non profit festival hé, kbedoel, ze maken er zelf vrijwel geen winst op, kvind dan niet da je moet zagen om die kaarten,, laat ze degene die nu kaarten hebben volgend jaar die kaarten herbruiken, toch het simpelst opgelost?! Maar ik vind nu, persoonlijke mening, dat ze een goede beslissing hebben genomen om het stop te zetten, puur uit respect voor slachtoffers alsook voor de overlevenden, ... Ik heb met mijn handen in men haar gezeten, kon vriendin niet bereiken, en eens ik haar aan de lijn had kon ik men tranen niet meer bedwingen, tis dan nog mààr een vriendin hé, sommigen zijn iemands kind, broer/zus, vriend,.. kbedoel maar, de onmacht erin, ongelofelijk.. Kzou het niet willen meemaken ... PLUS... Moesten ze doorgaan met het festival,, en de ouders/familie van de overledene krijgen daar gehoord van ; denk je dan niet dat er zich ergere zaken zullen zijn waar pkp zich over zal moeten bekommeren?! MIjn persoonlijke mining als (toekomstig ooit) ouder ; dit zou een staartje krijgen dan .. Voor ieder het beste, héél spijtig maar het is respectvolste dat er kan gebeuren xxxx
Pukkelpop non profit?
Zelf geen winst?
Non profit oke, maar zelf geen winst haha wees maar zeker dat Pukkelpop winst heeft, en niet een klein beetje ook.
Maar dit even terzijde. :)

En mijn vraag is dan waarom moeten 10.000den andere die van over heel de wereld komen bewijs van spreken mee boeten voor stromweer?
Oke dat je je niet amuseert, ga dan naar huis...
Maar ik ben er van overtuigd dat er nog zijn die graag hun groep hadden gezien.

Ik ben ergens van mening dat ik het eenz eer drastische beslissing vind het volledig af te lassen. Enja ik zou het kut vinden zoveel te hebben betaald voor niets. Heel erg dat er doden zijn maar je bent wel zeker 250€ kwijt aan niets...

Ik wil zeker niet onrespectvol overkomen voor de nabestaanden, want ben er nu zelf één want 2 van mijn vrienden zijn daar omgekomen en 3 liggen in het ziekenhuis en ik weet verdomd doet dat ze niet zouden willen dat het wordt afgeschaft.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:06

Sterkte, Shadow

Laten we dan zeggen dat die 250 euro je minste zorg is denk ik. En wie weet welke oplossing komt er uit de bus, nog allemaal veel te vroeg om daarover te oordelen. Ik vind het "chique" dat Pkp niet aan "hunne eigen portemonnee" gedacht heeft, want oh ja, die organisatoren maken massa's winst. Maar dit keer draait dat eens wat anders uit... :s

Ah ja en btw, de festivalgangers, sommigen althans, hadden misschien nog wel zin in een "feestje", maar hadden de groepen daar nog wel zin in?

Bewerkt door Frances, 19 augustus 2011 - 11:07.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:10

Frances zei:

Ga ik helemaal mee akkoord! Weet je wat er nog in Haiti gebeurd is? Of de orkaan in Amerika? Die mensen hadden geen huis meer. Dit is erg, ja inderdaad. Maar hoeveel heb je betaald voor je ticket? Allee ik bedoel maar gewoon, dat is "weggesmeten geld" op dit moment ja, maar ja kweet niet juist hoe ik het moet verwoorden, maar liever 100 euro kwijt dan mijn beste vriend.

Hier ben ik ook volledig mee akkoord!!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#35 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:10

Tja, ik heb festivaltickets én eet- en drankbonnetjes liggen, maar ben toch blij dat het niet doorgaat. Gewoon al uit respect voor wat er gebeurd is, vind ik het niet kunnen dat men zou gaan staan feesten op een plaats waar zich nog maar pas zo'n drama heeft afgespeeld. Om nog maar te zwijgen over de veiligheidsmaatregelen en de materiële schade overal op het festivalterrein. Het is gewoon niet verantwoord om het festival nu nog te laten doorgaan en ik vind het eigenlijk nogal egoïstisch om nu enkel aan je eigen pleziertjes te denken ipv een beetje medeleven te tonen met de getroffen mensen. Ik ken ook iemand die moest werken op het festivalterrein, en denk je dat die nu nog zin heeft om de rest van het weekend doodleuk het standje waaraan ze stond te gaan open houden? Hetzelfde met de mensen van de security, Rode Kruis enzovoort: ik denk dat die al meer dan genoeg hebben meegemaakt gisterenavond en vannacht. Gun het die mensen aub ook om dit alles te verwerken.

Bewerkt door Karolientje, 19 augustus 2011 - 11:12.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:12

Vrijwel geen winst! hahahaha, natuurlijk hebben ze veel winst.
Zoals ik al zei, is dit voor sommige een jaarinkomen!
Geen winst O:) ....
Niemand gaat een jaar lang hier tijd, geld en energie insteken om geen winst te maken he...
Want het duurt effectief een jaar om dit voor te bereiden hoor!
Want alles is daar echt wel goed georganiseerd!

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:18

Ik vind ook dat afschaffen de beste oplossing is niet alleen uit respect voor de slachtoffers want misschien zouden zij dit niet gewild hebben misschien wel, wie zal het zeggen :cry:
Maar de slachtoffers zijn niet de enige schade die werd vastgesteld.
één van de tenten is volledig naar de :censored:  en laten we dan nog niet spreken over de apparatuur die volldig verzopen is.

Ik heb gisteren direct mijn zus, broer en schoonzusje gecontacteerd om zeker te zijn dat zij in orde zijn en gelukkig is dit het geval
Maar zelf zou ik niet gerust zijn moesten die nu terugkeren

De wei is waarschijnlijk te vergelijken met een moeras en zolang er geen hevige zon tevoorschijn komt zal het er niet beter op worden

3elfje
3elfje
  • 8.314 berichten

#38 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:24

Het is vreselijk nieuws! :cry: En ik wil dit even vanuit het standpunt als artiest belichten. Wij weten wat zo'n organisatie inhoud, zeker voor zo een enorm evenement van 3 dagen. Ook wij staan op enorme veiligheidsnormen bij een optreden maar op de natuur heb je geen vat en wat hier gebeurt is kon niemand voorspellen! De uiteindelijke beslissing van de organisatie om alles stop te zetten kunnen we alleen het groot respect bewonderen. Wij zouden in deze situatie zelf niet meer willen optreden en denk de meeste artiesten dezelfde mening zijn toegedaan. Als artiest wil je je publiek gelukkig maken en wij zouden zelfs niet geloofwaardig overkomen moesten we dan een subliem optreden kunnen geven. Het zal zeker nog een staartje krijgen want er zijn altijd mensen die zelfs ook van zo een situatie profijt willen halen. Maar ik ben heel zeker dat zeker  deze organisatie alles zal doen om iedereen tegemoet te komen en dit  zware ongeluk correct af te handelen. Er zullen altijd een deel mensen zijn die een andere mening zijn toegedaan.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:33

Ook ik kan begrijpen dat het festival is stopgezet. Een buurjongen van ons werkte daar gisteren aan een standje en mijn zus kreeg opeens telefoon van hem. Tenten onder water, gewonden, een dode, etc. Hij was helemaal van zijn melk (begrijpelijk!). Ja, hij ging normaal 3 dagen werken en ervoor betaald krijgen, maar op die manier... hij is zo gauw hij kon naar huis gekomen.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:40

't Is dubbel vind ik. We rijden ook over autosnelwegen naar de zon waar al mensen op om het leven gekomen zijn. Het is niemands schuld dat zo'n onweer losbarst en slachtoffers maakt. Anderzijds zou ik daar nu ook niet kunnen blijven en verder feesten...

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:52

Malou zei:

't Is dubbel vind ik. We rijden ook over autosnelwegen naar de zon waar al mensen op om het leven gekomen zijn. Het is niemands schuld dat zo'n onweer losbarst en slachtoffers maakt. Anderzijds zou ik daar nu ook niet kunnen blijven en verder feesten...

Dit is toch net iets anders vind ik. Je komt altijd wel voorbij plaatsen waar ooit eens iemand overleden is. Maar dit...

Ik denk ook dat het voor de organisatoren bijna niet doenbaar is op deze manier. Drassige grond, materiaal dat stuk is, festivalgangers die van hun melk zijn, ouders die verwittigd moesten/moeten worden, een spervuur aan vragen van de mensen daar en de 'buitenstaanders', het zien van de verslagenheid/verdriet/verwardheid, de groepen die waarschijnlijk niet allemaal meer willen spelen, het besef dat er effectief doden en gewonden gevallen zijn,... Zou jij het festival kunnen laten doorgaan als organisator? Ik in elk geval niet.

Bewerkt door Tinne, 19 augustus 2011 - 11:53.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#42 Geplaatst 19 augustus 2011 - 11:55

Ik versta heel goed dat de boel daar is afgelast. Ik ben daar vannacht geweest om mee te helpen, en wat ik gezien heb is met geen woorden te beschrijven. het verbaasde me zelfs dat er niet meer dodelijke slachtoffers zijn gevallen, al vind ik 5 persoonlijk al veel te veel. Respect voor de organisatie die deze moedige beslissing heeft genomen. Met de nodige handen had het festival nog beperkt kunnen doorgaan, maar vele artiesten zagen het niet meer zitten om nog te spelen en ik denk dat er van de werknemers daar teveel mensen in shock waren om nog een heel weekend te werken.

Ik ben gisterenmiddag ook verrast door het onweer. was gaan wandelen met de hond. stralende zon, geen wolkje aan de hemel tot ik een paar km van huis was. plots hoorde ik het in de verte rommelen. samen met de hond nog geprobeerd op tijd thuis te geraken, maar helaas heeft mijn hond schrik van onweer en was ze bij momenten met geen stokken vooruit te krijgen. Met de nodige aanmoediging naar haar toe zijn we dan toen heelhuids maar doorweekt thuis geraakt. Ik heb geen schrik van onweer, maar als je buiten bent in de gietende regen, nergens kan schelen en je ziet de bliksem rond je hoofd schieten, dan ben je niet op je gemak. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat al wie op pkp aan het werk of aanwezig was nog weinig zin heeft om daar nog langer te blijven, zeker omdat zij nog wat meer hebben gezien dan enkel een beetje bliksem rond hun hoofd.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 19 augustus 2011 - 12:03

Malou zei:

Dat is nu wel totààl iets anders vind ik persoonlijk, hier gaat het over een 3daags evenement ...

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#44 Geplaatst 19 augustus 2011 - 12:09

Malou zei:

Dit is totaal iets anders. er is een wereloorlog geweest dus voor hetzelfde geld liggen daarvan zelfs nog doden in onze eigen tuin of straat of wat dan ook. overal waar we komen zijn er al doden gevallen, maar hier is het gisteren pas gebeurd, en dan zouden we even moeten staan feesten en plezier maken op de plaats waar enkele uren geleden nog mensen gestorven of gewond geraakt zijn. wat een lugubere gedachte.

Guest_stijnt_*
Guest_stijnt_*

#45 Geplaatst 19 augustus 2011 - 12:21

Tja t'is waar, het echte feestgebeuren zou er toch niet meer inzitten vrees ik, maar anderzijds ook wel jammer voor alle jongeren die vakantiewerk doen en hiermee hun ticket betalen.. Want hoe je het ook draait of keert zo'n festival is enorm enorm duur en pukkelpop kan onmogelijk iedereen terugbetalen of volgend jaar gratis toegang geven... Maar zoals hier al gezegd is, dit zijn zorgen voor later!