Spring naar inhoud

- - - - -

Hier gaan we weer: zwaar onweer.

• Log in om te reageren
122 reacties op dit onderwerp
Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:14

Hier is het net gedaan. Ik zie alweer wittere wolkjes ipv die grijze. laten we hopen dat het zo blijft. :onzeker:

Heb te vroeg geroepen. In de verte begint het weer te donderen. Was net gedaan.

Bewerkt door Lilia2055, 23 augustus 2011 - 08:16.

Geplaatste afbeelding

akira
akira
  • 1.621 berichten
  • 6 katten

#17 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:22

hier is het terug koekebak ze ne

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#18 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:29

Hier vannacht ook flinke onweer gehad
En nu ist weeral raak, heel erg donker, stromende regen en onweer met hele felle flitsen, bahbahbah

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:31

Hier vanacht ook... recht boven het huis. Normaal word ik echt niet wakker, dus ik denk dat dit een pittige was

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:45

Deze nacht ben ik ook wakker geworden van een hele harde knal! :o
Nu is het weer bezig met felle regen, ik heb daar dus hevige schrik van (van kinds af). En als mijn ventje niet thuis is, weet ik helemaal niet waar kruipen :( .

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:47

Bahh! Ik heb slecht geslapen! Ben ervan wakker geworden, Steven was in slaap gevallen voor de tv. Alle stekkers uitgetrokken en dan uuuuureeenn wakker gelegen. :help: Dat was nogal een licht en geknetter! Las op de standaard online dat er weer de kanten van Hasselt blikseminslagen waren...

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#22 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:49

Hier een hele nacht onweersbuien gehad. van gisterenavond 11uur  tot nu 7 onweersbuien. nummer 7 is nu net aangekomen, net nu ik dacht dat we er eindelijk vanaf waren.
Ik ben al net even gaan kijken hoe de beek waar ik naast woon het doet, want me al die regen. voorlopig gaat het nog goed, maar ze is toch al gestegen, en het kan plots heel snel gaan. hout vasthouden dat het snel terug rustig wordt.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:50

Frances zei:

Bahh! Ik heb slecht geslapen! Ben ervan wakker geworden, Steven was in slaap gevallen voor de tv. Alle stekkers uitgetrokken en dan uuuuureeenn wakker gelegen. :help: Dat was nogal een licht en geknetter! Las op de standaard online dat er weer de kanten van Hasselt blikseminslagen waren...

Ja klopt! Vandaar dus ook het verstoorde treinverkeer. Er is onder andere bliksem ingeslagen op de treinlijn richting Leuven/Brussel...
Geplaatste afbeelding

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.590 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:50

Thunderke zei:

Hier een hele nacht onweersbuien gehad. van gisterenavond 11uur  tot nu 7 onweersbuien. nummer 7 is nu net aangekomen, net nu ik dacht dat we er eindelijk vanaf waren.
Ik ben al net even gaan kijken hoe de beek waar ik naast woon het doet, want me al die regen. voorlopig gaat het nog goed, maar ze is toch al gestegen, en het kan plots heel snel gaan. hout vasthouden dat het snel terug rustig wordt.

de zwalmbeek?
Geplaatste afbeelding

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:55

Het is hier gisterenavond begonnen en het is nog steeds bezig. De hele nacht heeft het hier gebliksemd en gerommeld.
Daarnet weer héél felle regen en wind. Nu is het weer wat rustiger (voor even wellicht). Maar nog steeds bliksem en donder.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 23 augustus 2011 - 08:59

Hier is het weer even opgeklaard, maar heb de indruk dat het niet voor lang zal zijn.
Geplaatste afbeelding

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#27 Geplaatst 23 augustus 2011 - 09:00

Lilia2055 zei:

de zwalmbeek?

Inderdaad.

Ik mag al blij zijn dat ze hier jaren terug werken hebben uitgevoerd, anders ston ik nu al klaar met de botjes om al water te gaan scheppen bij de buren. Ik heb hier al jaren een pomp in de kelder, maar vorig jaar had die het toch moeilijk om het water weg te werken.

Hier is het nu weer in alle hevigheid begonnen. ik denk de ergste bui van de hele dag. zo een knallen. Ik heb wel een beetje medelijden met mijn hond die bij mijn moeder zit. die is echt doodsbang van onweer. nu zit ze veilig binnen, maar straks gaat mijn moeder weg en moet ze buiten. arm beestje.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 23 augustus 2011 - 09:04

Hier ook even opgeklaard Karolien... Ugh ik heb Steven heeeel hard vastgepakt. Ik vroeg me af, wat doen jullie dan met de katten? Ik krijg dan direct rampscenario's in mijn hoofd dat de bliksem inslaat, en wat met de katten?!!!

Thunderke
Thunderke
  • 726 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 23 augustus 2011 - 09:11

Mijn 2 kittens zitten nu in de bench, en volgens het principe van faraday lopen zij dus geen gevaar. momenteel begin ik nu wel te denken dat ik er me beter kan bij zetten, maar dan wordt het voor de kittens wat krap, en voor mij zeker. hahaha

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 23 augustus 2011 - 09:12

mss een overbodige vraag, maar toch: iedereen ok?