Spring naar inhoud

- - - - -

Hier gaan we weer: zwaar onweer.

• Log in om te reageren
122 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#61 Geplaatst 23 augustus 2011 - 12:15

En het begint terug..

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#62 Geplaatst 23 augustus 2011 - 12:23

En nu schijnt de zon en het regent tegelijk: kermis in de hel. :lachen:
Gelukkig doen de weerkanonnen in de plantages hun werk om de grote onweren uitéén te knallen. :duim:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#63 Geplaatst 23 augustus 2011 - 12:24

Net een sms-je van mn mama gehad: t is daar terug heel donker en er gaan serieuze donderslagen af. Ze gaat straks Killian nog even uitlaten voor een plasje, maar hem verder gewoon binnen laten zitten.
Geplaatste afbeelding

Gwynyth
Gwynyth
  • 2.543 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:03

Hier (Bordet, Brussel) schijnt de zon zowaar... Maar voor hoelang he :s
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#65 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:05

Heb net mn mama aan de foon gehad; ze gaat over een uurtje Killian nog even uitlaten en komt me daarna tegen 16u oppikken in Leuven. :dancer:
Dan hoeft Olivier zich niet zo te haasten en moet ik straks niet staan foeteren als mijn trein te laat is.
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#66 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:08

Een correctie tov vanochtendvroeg:
Toen ik de deur uitging bleek het toch ietswat te regenen en af en toe een flits.
Eenmaal aan het werk begon het keihard te gieten en donderen/bliksemen.
Rond 11 uur toen me koffietijd voorbij was en ik op kantoor vd stal zat; donderde het zo hard dat de ramen flink schudden; was toch wel erg dichtbij!

nu inmiddels droog en een zonnetje :goofy:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#67 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:11

wat doen jullie poezen eigenlijk als het zo onweert?
de mijne kunnen echt schrikken van de gsm of de bel die onverwachts gaat.
maar donder en bliksem? Ubie die zit dan met van die grote ogen naar buiten te kijken, alle lichtflitsen heeft ze gezien...
en bij de donder is het precies of ze doof is...
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#68 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:14

Die van ons storen zich er eigenlijk meestal niet aan. Maar ik denk dat ze nu toch wel op hun kamertje zullen gaan liggen zijn in een krabpaal of mandje. Had uit voorzorg de zonnewering van het veluxraam naar beneden gedaan, dus de bliksem zal niet zo fel zichtbaar geweest zijn op hun kamer. Ben aan het aftellen tot ik naar huis kan, vind het maar niks om nu op het werk te zitten, bij zo'n stormweer wil ik thuis zijn.

Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#69 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:16

MarieDufoor zei:

maar donder en bliksem? Ubie die zit dan met van die grote ogen naar buiten te kijken, alle lichtflitsen heeft ze gezien...

Hier zijn de kittens zich gaan verstoppen, ze hadden echt schrik. Was hier dan ook wel vlak boven ons hoofd. Ze zijn dus ook bang van onweer.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#70 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:22

Karolientje zei:

Die van ons storen zich er eigenlijk meestal niet aan. Maar ik denk dat ze nu toch wel op hun kamertje zullen gaan liggen zijn in een krabpaal of mandje. Had uit voorzorg de zonnewering van het veluxraam naar beneden gedaan, dus de bliksem zal niet zo fel zichtbaar geweest zijn op hun kamer. Ben aan het aftellen tot ik naar huis kan, vind het maar niks om nu op het werk te zitten, bij zo'n stormweer wil ik thuis zijn.

stormweer???
hier is het nu vrij warm en zonneschijn vollen bak...
oké, deze morgen en vanacht was het wel stormweer natuurlijk :lachen:
ik vind het beetje akelig om Ubie daar te zien zitten, helemaal in de donkeren naar al die bliksems te kijken... precies een duivelspoes ofzo :x
als je dan achter haar staat zie je dan zo'n bliksem die heel de kamer verlicht en dan zo haar silhouetje........ als 1 van de enige donkere dingen...
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#71 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:25

MarieDufoor zei:

stormweer???
hier is het nu vrij warm en zonneschijn vollen bak...
oké, deze morgen en vanacht was het wel stormweer natuurlijk :lachen:
ik vind het beetje akelig om Ubie daar te zien zitten, helemaal in de donkeren naar al die bliksems te kijken... precies een duivelspoes ofzo :x
als je dan achter haar staat zie je dan zo'n bliksem die heel de kamer verlicht en dan zo haar silhouetje........ als 1 van de enige donkere dingen...

Je woont dan ook aan de andere kant van het land, dus het kan wel dat jij veel minder lang last hebt gehad van het weer. Aan deze kant is het toch tot ongeveer vanmiddag  met ups en downs aan het stormen geweest en ondertussen is de zon alweer achter wolken verdwenen (op het eerste zicht wel geen onweerswolken meer, gelukkig). Maar ja, inderdaadn ik noem dergelijke onweders echt wel stormweer. En dan wil ik thuis zijn ipv op mijn werk.

En nu wil ik eigenlijk ook nog altijd zo snel mogelijk naar huis om te kijken of er nergens schade is (wateroverlast, dakpannen die zijn gaan vliegen oid).

Ik vind dat toch niet zo abnormaal.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#72 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:29

Momenteel terug waterige zonneschijn. Maar voor hoe lang?
De katten en de hond hebben er geen last van, die worden zenuwachtig door ons gedoe met het onweer. Voor de rest slapen ze er rustig door.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#73 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:29

MarieDufoor zei:

Hier ook met grote oogjes naar buiten kijken, maar meer niet!

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#74 Geplaatst 23 augustus 2011 - 13:31

Yankee is bang en heeft de deur van de slaapkamer er bijna uitgekrabt. De rest is wat onrustiger maar niet echt aangedaan. Instinctief komen ze wel allemaal naar binnen als het begint te bliksemen, bespaart me de moeite om ze te gaan zoeken

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 23 augustus 2011 - 14:29

MarieDufoor zei:

Onlangs was er vuurwerk, en daar zijn ze bijna 2 dagen niet goed van geweest.
Deze nacht zijn ook hard wakker geschrokken en voor de rest van de nacht onrustig. Maar deze ochtend hebben ze gewoon gespeeld tijdens het onweer.
Maar ik zet de muziek een beetje luider dan ;) .