Spring naar inhoud

- - - - -

3 manège kittens

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 24 augustus 2011 - 08:37

Wij staan met ons paard op de manège en gisteren zag ik 3 kittens (2 vrouwtjes, 1 mannetje) van ongeveer 8-9 weken lopen... de eigenaar van de manege had "katten gevraagd" en de boerin van wat verderop had er 3 gebracht toen ze 2 weken(!) waren... gelukkig heeft het stalpersoneel zich over de kittens ontfermd en zijn ze goed opgegroeid.  De bewuste boerin heeft 6 a 7 ongesteriliseerde katten lopen dus kittens a volonté ( :misselijk: :misselijk: :misselijk: :misselijk: )

1 katje heeft wel een knik in z'n staart en een verdikking op die plaats, dus wsl gebroken, maar heeft er precies geen last van.

Ze huppelen vrolijk rond en hebben slaapplaats genoeg in het hooi en aan eten ook geen gebrek.  

Binnen enkele maanden ga ik er wel op staan dat ze gesteriliseerd worden!!!!   Voor de volwassen kat van de manege hebben wij, de klanten, ook samengelegd voor de sterilisatie nadat ze het ene nest na het andere kreeg en de eignaars elk nestje dood deden.

Maarja, nu zijn het er 3.... :s  Weet niet of ik genoeg kandidaten ga vinden om bij te leggen...

Ik wou dit ff kwijt... :)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 augustus 2011 - 11:55

Verschrikkelijk hé!
Ben daar ook altijd niet goed van en eigenlijk is het erg dat wij daar zo van aangedaan zijn en de mensen van wie de katten zijn het onverschillig laat :censored:
Zou toch inzamelen en zien aan welk bedrag je komt
Kan je de eigenaar niet wat onder druk zetten om ook een stuk bij te leggen?

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 24 augustus 2011 - 11:59

Als het zover is ga ik dat zeker doen.... maar dat hebben ze bij Minneke (de volwassen manegekat) ook niet gedaan, nee hoor, telkens de kittens dood doen.

Bah, mensen zonder hart! :misselijk:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 augustus 2011 - 12:07

Onbegrijpelijk :trance: Waarom heb je dan dieren? Mensen kunnen zo hard zijn he en vooral toch nog veel erger tov katten dan pak weg honden ofzo. Hebben katten dan zo'n slechte reputatie? Of denken mensen dat ze zo onafhankelijk zijn dat ze echt geen verzorging en aandacht nodig hebben? Hoe kan je een kat de lasten van een zwangerschap en een bevalling laten doormaken om dan de kittens zelf te doden? Te gruwelijk :misselijk: :evil: . Ipv €100 te geven voor sterilisatie!

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#5 Geplaatst 24 augustus 2011 - 12:09

Als je met verschillende klanten bent, zou ik de eigenaar ook samen vriendelijk wat onder druk proberen te zetten.

En misschien eens afspreken met da, misschien wil hij het wel voor een vriendenprijsje doen.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 augustus 2011 - 12:11

katten hebben 0.0 waarde denk ik voor die mensen, wat ook dikwijls zo is bij boeren en landbouwers...

Guest_Lotje <3_*
Guest_Lotje <3_*

#7 Geplaatst 24 augustus 2011 - 12:19

Pff verschrikkelijk :(

Eventjes OFF-Topic:
Nog een paardenliefhebber?! :)

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 augustus 2011 - 12:23

Pff verschrikkelijk :(

Eventjes OFF-Topic:
Nog een paardenliefhebber?! :)

ja hoor!!!!    

Ik zal wel aan enkele kandidaten komen, en dierenarts zal mss wel vriendenprijsje willen doen, en vriend en ik leggen uiteraard ook goed deeltje bij.  Liever dat dan kattenleed voor men ogen toe te laten...

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 24 augustus 2011 - 12:27

English Rose zei:

Onbegrijpelijk :trance: Waarom heb je dan dieren? Mensen kunnen zo hard zijn he en vooral toch nog veel erger tov katten dan pak weg honden ofzo. Hebben katten dan zo'n slechte reputatie? Of denken mensen dat ze zo onafhankelijk zijn dat ze echt geen verzorging en aandacht nodig hebben? Hoe kan je een kat de lasten van een zwangerschap en een bevalling laten doormaken om dan de kittens zelf te doden? Te gruwelijk :misselijk: :evil: . Ipv €100 te geven voor sterilisatie!

Valt me tegenwoordig ook heel hard op dat sommige mensen echt niks van katten moeten weten!!! Het lijkt wel of ze "de meest gehate dieren" zijn, dat maakt me zo boos eigenlijk :s

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 24 augustus 2011 - 19:02

:( :( :evil:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Poekietoe_*
Guest_Poekietoe_*

#11 Geplaatst 24 augustus 2011 - 19:40

Je begrijpt toch niet hoe mensen zo verschillend kunnen zijn naar verschillende dieren. Want ik veronderstel toch dat ze hun paarden wél degelijk behandelen. Echt hallucinant! :evil: :evil: :evil:

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#12 Geplaatst 24 augustus 2011 - 19:44

Hier in Antwerpen legt de gemeente bij voor sterilisatie of castratie...misschien bij jullie ook ???? Je kan informeren bij de gemeente. Hier is het wel voor max 2 katten per jaar....

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 25 augustus 2011 - 12:33

Poekietoe zei:

Je begrijpt toch niet hoe mensen zo verschillend kunnen zijn naar verschillende dieren. Want ik veronderstel toch dat ze hun paarden wél degelijk behandelen. Echt hallucinant! :evil: :evil: :evil:

hun wedstrijdpaarden wel ja, hun manegepaarden laten ze kreupel staan en die beestjes moeten dan nog werken...

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 25 augustus 2011 - 12:33

poezenmoeder zei:

Hier in Antwerpen legt de gemeente bij voor sterilisatie of castratie...misschien bij jullie ook ???? Je kan informeren bij de gemeente. Hier is het wel voor max 2 katten per jaar....

Kdenk dat die kittens daar niet voor in aanmerking komen poezenmoeder, want ze zijn nu van de manege eh, dus geen zwerfkittens.

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#15 Geplaatst 25 augustus 2011 - 12:37

Jessie_A&A zei:

Kdenk dat die kittens daar niet voor in aanmerking komen poezenmoeder, want ze zijn nu van de manege eh, dus geen zwerfkittens.

Euh......Die van mij zijn ook geen zwerfkittens. :trance: ......is gewoon voor iedereen die zijn poes wil (zou moeten) laten steriliseren....ik zou toch eens informeren hoor......ik geloof dat het voor een kattin € 30 is dat men tegemoed komt !

Bewerkt door poezenmoeder, 25 augustus 2011 - 12:38.