Spring naar inhoud

- - - - -

3 manège kittens

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 25 augustus 2011 - 12:42

poezenmoeder zei:

Euh......Die van mij zijn ook geen zwerfkittens. :trance: ......is gewoon voor iedereen die zijn poes wil (zou moeten) laten steriliseren....ik zou toch eens informeren hoor......ik geloof dat het voor een kattin € 30 is dat men tegemoed komt !

Ah dat wist ik niet...   dat ga ik eens onderhoren dan!

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#17 Geplaatst 25 augustus 2011 - 12:43

Jessie_A&A zei:

Ah dat wist ik niet... dat ga ik eens onderhoren dan!

Succes ermee ! Ik hoop echt dat ze bij jullie gemeente ook tussenbeide komen, het zou toch al wat geld uitsparen....

Guest_del Pierra_*
Guest_del Pierra_*

#18 Geplaatst 26 augustus 2011 - 19:03

Zit in hetzelfde geval: op de boerderij waar mij paard staat lopen er ook katten. De boer houdt niet van katten dus kijkt hij er ook niet naar om. Met enkele eigenaars kopen we eten voor de katten. Ik heb 2 jaar geleden een kitten mee naar huis genomen maar dit jaar waren er er 8. We hebben er 6 kunnen plaatsen. Eentje heb ik thuis opgevangen en het andere zit ook in de opvang bij een vriendin. Wij kunnen het niet meer aanzien en gaan dan ook samenleggen om de 2 kattinnen te laten steriliseren. Bij ons komt de stad niet meer tussenbeide en de dierenartsen doen het helaas niet voor een vriendenprijsje. Maar voor ons is het belangrijk dat wij er iets aan doen. Ik vind het zo erg dat er jaarlijks zoveel dieren moeten worden gedood omdat de mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen. De dierenbescherming in onze gemeente krijgt er per seizoen honderden binnen (katten). Het poesje dat bij mij zit zullen we misschien proberen te houden maar het katertje bij mijn vriendin vindt moeilijk een thuis. Het is nochtans een lieverd.

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 30 september 2011 - 15:03

Geen manege kittens meer...

2 ervan zijn verdwenen, 3e lag dood langs de weg... :(

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 30 september 2011 - 15:14

Jessie_A&A zei:

Geen manege kittens meer...

2 ervan zijn verdwenen, 3e lag dood langs de weg... :(

He he wat er voor je :onzeker:

Even een heel klein beetje begrip van mijn kant voor sommige boeren.
Ik woon in een dorp met meerdere boeren en sommige kunnen niet anders als de katten ongesteriliseerd buiten laten lopen.

Ik ken een boer die elk jaar meerdere nestjes heeft, ze eten en een warmtelamp verzorgd. Op de boerderij lopen 20 katten rond die allemaal komen aanlopen! Hij ziet het ook liever anders, maar voor veel zwerfkatten is een boerderij eenmaal een paradijs met veel levend  voer.
Natuurlijk zou het beter zijn dat hij de katten die hij heeft rondlopen zou laten helpen, maar daar heeft hij het geld niet voor.
Ik denk dat een groot deel van het kattenoverschot ook al zou kunnen weggenomen als ze de boeren financieel zouden bijstaan die ongevraagd vele zwervers op hun terrein hebben rondlopen. (geld voor het castreren)