Spring naar inhoud

- - - - -

vreselijk: 2 nieuwe rassen ontdekt - upje pg 4: interessant filmpje!

• Log in om te reageren
53 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 29 augustus 2011 - 11:56

FREAKSHOW! :trance:

De 2e vind ik op een gremlin lijken. Ik denk dat het een creatie is van een gothic persoon.

De eerste is echt dierenmishandeling! Hoe kan zoiets nou bestaan? Het beestje is gehandicapt en dat vindt men mooi? Super walgelijk als dit een ras is en zielig voor de katten en een belediging!

Mijn kat is ook een kruising van een kruloor en britse en hij is erg dik als een bal, superklein en heeft vreselijke kleine oren. Ondanks de creatie is hij super lief en ziet er schattig uit.  Ik had hem gekregen voordat ik hier op het forum kwam en was blanco over katten. Ik maak me erg zorgen over de oren en ik ga volgende week naar de dierenarts! Men kijkt eerst naar de uiterlijk en dan naar de innerlijk. Dit is het levende bewijs :(

Bewerkt door Zwerver, 29 augustus 2011 - 12:02.

Geplaatste afbeelding

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#32 Geplaatst 30 augustus 2011 - 17:50

Zwerver zei:

Ik denk dat het een creatie is van een gothic persoon.

waar slaat dat nu op? :o :o :o

Dit heeft helemaal niets met gothic te maken!!! Van vooroordelen gesproken :censored:

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 04 september 2011 - 12:52

Elfonia zei:

waar slaat dat nu op? :o :o :o

Dit heeft helemaal niets met gothic te maken!!! Van vooroordelen gesproken :censored:

Je hoeft niet boos te worden, ik vind gothic's eng en de kat vind ik ook eng uitzien. Maar ze hoeven van binnen niet eng te zijn.
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#34 Geplaatst 04 september 2011 - 13:58

Zielig :(

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 04 september 2011 - 15:18

Karolientje zei:

Lang leve het geknoei van de mensheid. En dan vragen sommigen zich af waarom het zodanig bergaf gaat met de wereld... :(

Wat jij zegt! :(
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 04 september 2011 - 18:52

Afgrijselijk :(

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#37 Geplaatst 04 september 2011 - 19:07

Spanishke zei:

Je hebt er nu wel een extreme uitgehaald hoor bij die bambino, deze lijkt me wel al ietsje gezonder qua pootjes

Jou foto is de juiste foto Bambino kat ik heb al een Bambinokat in het echt gezien ze zijn prachtig jammer dat  Elfonia geen foto heeft over genomen van het forum waar ze dit heeft gezien !!!!!

En de fokkers die op dit moment bezig zijn met Bambino ras zijn allen fokkers die alle testen zullen doen die nodig zullen zijn ze zullen 100% gezond zijn !!!!!

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#38 Geplaatst 06 september 2011 - 14:47

ramses zei:

Jou foto is de juiste foto Bambino kat ik heb al een Bambinokat in het echt gezien ze zijn prachtig jammer dat Elfonia geen foto heeft over genomen van het forum waar ze dit heeft gezien !!!!!

het was een link naar mp en de advertentie was al verwijderd, dus heb eentje van google moeten pikken ;)

Guest_Birdofprey_*
Guest_Birdofprey_*

#39 Geplaatst 06 september 2011 - 15:45

Zwerver zei:

FREAKSHOW! :trance:

De 2e vind ik op een gremlin lijken. Ik denk dat het een creatie is van een gothic persoon.

De eerste is echt dierenmishandeling! Hoe kan zoiets nou bestaan? Het beestje is gehandicapt en dat vindt men mooi? Super walgelijk als dit een ras is en zielig voor de katten en een belediging!

Mijn kat is ook een kruising van een kruloor en britse en hij is erg dik als een bal, superklein en heeft vreselijke kleine oren. Ondanks de creatie is hij super lief en ziet er schattig uit.  Ik had hem gekregen voordat ik hier op het forum kwam en was blanco over katten. Ik maak me erg zorgen over de oren en ik ga volgende week naar de dierenarts! Men kijkt eerst naar de uiterlijk en dan naar de innerlijk. Dit is het levende bewijs :(

De eerste is zoals iemand hier had vermeld, een kruising tussen Sphynx en Munchkin.

Dat de tweede zou kunnen een creatie zijn van een goth, bewijst gebrek aan kennis van goths, want die zijn in de meeste gevallen tegen het manipuleren van de natuur.

Volgens een documentaire die ik gezien heb over de eerste zijn die blijkbaar wel gezond, zoals de Munchkins, en hebben die blijkbaar niet echt problemen met hun korte pootjes. Althans toch veel minder dan bij voorbeeld Teckles bij de honden.

Wat het kruisen en dergelijke betreft ben ik blij dat je de kruloor aanhaalt, die in feite een ras is ontstaan uit een genetische afwijking die men dan leuk vond om te gaan kweken. Dus misschien dat jouw kat geen kruising is van een kruloor en een brit maar gewoon een brit met die afwijking? Zowieso een bezoek aan de DA kan nooit kwaad.

Guest_Birdofprey_*
Guest_Birdofprey_*

#40 Geplaatst 06 september 2011 - 15:51

Zwerver zei:

Je hoeft niet boos te worden, ik vind gothic's eng en de kat vind ik ook eng uitzien. Maar ze hoeven van binnen niet eng te zijn.

Zwerver (ok we wijken af maar toch) hoeveel goths ken je? :) Ik denk dat je nog zou verschieten hoeveel goths je tegenkomt zonder het te merken.  Zoals reeds gezegd in mijn vorig berichtje zijn dat meestal mensen met een zwaar boven het gemiddelde gehalte aan respect voor alles wat levende wezens en natuur is en niet alleen zwarte katten. En neen die zijn (in tegenstelling tot deze katjes) geen genetische afwijking :blackcat

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 06 september 2011 - 15:51

ramses zei:

Jou foto is de juiste foto Bambino kat ik heb al een Bambinokat in het echt gezien ze zijn prachtig jammer dat Elfonia geen foto heeft over genomen van het forum waar ze dit heeft gezien !!!!!

En de fokkers die op dit moment bezig zijn met Bambino ras zijn allen fokkers die alle testen zullen doen die nodig zullen zijn ze zullen 100% gezond zijn !!!!!

Dus wanneer je alle testen doet is het oke om te fokken met katten met een afwijking? :misselijk: die korte pootjes zijn toch zeker niet normaal, dat is een lichamelijke afwijking
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 06 september 2011 - 16:05

Birdofprey zei:

Volgens een documentaire die ik gezien heb over de eerste zijn die blijkbaar wel gezond, zoals de Munchkins, en hebben die blijkbaar niet echt problemen met hun korte pootjes. Althans toch veel minder dan bij voorbeeld Teckles bij de honden.

Wat het kruisen en dergelijke betreft ben ik blij dat je de kruloor aanhaalt, die in feite een ras is ontstaan uit een genetische afwijking die men dan leuk vond om te gaan kweken. Dus misschien dat jouw kat geen kruising is van een kruloor en een brit maar gewoon een brit met die afwijking? Zowieso een bezoek aan de DA kan nooit kwaad.

Zo spreek je je eigen toch wel een beetje tegen vind ik.

Langst de ene kant vind je de munschkin wel gezond, maar de american curl dan niet.

Bij beide rassen wordt hier toch op genetische afwijkingen gekweekt. En dan lijkt me die van de Munchkin toch grootste/minste gewonde afwijking van de 2 hoor.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

henny
henny
  • 1.601 berichten

#43 Geplaatst 06 september 2011 - 16:25

Amerikaanse kruloorkat - Wikipedia
De achterwaardse krul schijnt geen nadelige gevolgen te hebben en mogen aan elkaar verpaard worden.

http://nl.wikipedia....hkin_(kattenras)
Dat is bij de Munchkin niet het geval.

Henny

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 06 september 2011 - 16:36

ramses zei:

Jou foto is de juiste foto Bambino kat ik heb al een Bambinokat in het echt gezien ze zijn prachtig jammer dat  Elfonia geen foto heeft over genomen van het forum waar ze dit heeft gezien !!!!!

Precies! Vind het ook jammer dat ze er juist zo'n extreme heeft uitgehaald... Zo'n kat kan niet anders dan problemen hebben volgens mij..

Er bestaan trouwens nog zo'n hondenrassen met korte pootjes, ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar een Chihuahua lijkt me qua bouw toch ook niet bepaald gezond, als je ziet hoe ver die ogen er bij sommigen uitpuilen en dan dat veel te grote voorhoofd O:) :o

Bewerkt door Spanishke, 06 september 2011 - 16:42.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_Birdofprey_*
Guest_Birdofprey_*

#45 Geplaatst 06 september 2011 - 17:38

Auryn zei:

Zo spreek je je eigen toch wel een beetje tegen vind ik.

Langst de ene kant vind je de munschkin wel gezond, maar de american curl dan niet.

Bij beide rassen wordt hier toch op genetische afwijkingen gekweekt. En dan lijkt me die van de Munchkin toch grootste/minste gewonde afwijking van de 2 hoor.

ik heb nergens gezegd dat de kruloor niet gezond is en ook niet dat de Munchkin geen genetische afwijking is. Gelieve te lezen wat er staat dank u.