Spring naar inhoud

- - - - -

Bewust kindervrije mensen.

• Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 26 augustus 2011 - 09:25

saparapah zei:

:o :o :o Zijn die mensen niet goed of zo? Zo een uitspraken doe je toch niet! Ik hoop dat die kinderen nooit te horen krijgen hoe hun ouders er over denken.

ik behoor ook tot die categorie hoor! en ik geef dat gerust toe. ik zou er wel aan begoonnen zijn, maar maar 1tje en geen 3! maar dat heeft dan ook een andere reden... (mss heeft iemand het topic ASS gelezen)

moest ik het mogen overdoen: veel langer wachten ook: ik was 20 toen ik bevallen ben. Dan pak je de pil :trance: ... nu ja, kijk... ik zie mijn kinderen doodgraag en zou alles doen voor hen, maar ik merk ook dat ik tegen veel minder kan dan vroeger... roepen, ruzie, pampers... alst voorbij is komt de pubertijd... :)

en het is niet dat die ouders zeggen van: "eigenlijk wou ik u niet" he, allez, ik toch niet! maar moest ik 9 jaar kunnen terugdraaien... dan zou Robin er nu pas zijn ( of xander of lily... :LOL: )

ik vind dat niet iets om me over te schamen... Plus als ik 40 ben, zijn ze het huis uit ( buiten lily, kan ik op 14 jaar niet buiten zetten he :LOL: ) en kan ik doen wat ik wilt! :LOL:

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#62 Geplaatst 26 augustus 2011 - 09:55

ik ben nu bijna 40 en ik heb ook bewust geen kinderen. Met de jaren, heb ik de commentaren zien veranderen op mijn argument: ik heb geen moedergevoel.
Als ik jong was: tot zo'n 25 jaar: ge zijt nog jong hé
tot zo'n 35 jaar, wacht maar, die biologische klok/dat moedergevoel dat zal wel opkomen
Vanaf 35: dat moedergevoel komt er wel als de kleine er is :louche:

Ik merk wel degelijk discriminatie op in mijn omgeving en op de vraag waarom ik geen kinderen wil stel ik altijd ook de omgekeerde vraag: waarom heb jij er wel voor gekozen? En het is frappant om sommige antwoorden te horen...

Het meest frappante is dat de oudere generatie (over 60 jaar) mij meer steun geeft in die beslissing en die ook beter begrijpt. De meeste kritiek komt echt van mijn eigen generatie. En ja, ook ik heb veel oudere vrouwen horen zeggen: 'begrijp me niet verkeerd, ik zie mijn kinderen echt graag, maar moest ik het overdoen, ik zou niet meer aan kinderen beginnen'
Wat idd nog altijd het grootste taboe is.

Ook de wetenschap bevestigd dat de gelukscores van mensen met kinderen lager zijn dan mensen zonder kinderen. Als ze het huis uit zijn, gaan die wel weeer omhoog. Men kon dat niet snappen en men heeft dat onderzoek meermaals herhaald omdat men dat niet wou geloven. Nu probeert men daar een verklaring aan te geven dat men mss lagere gelukscores heeft, maar dat de gelukspieken het allemaal waard maken of dat het gevoel van iets nuttigs te doen veel goed maakt

morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 26 augustus 2011 - 09:57

Ik zie dat eerlijk gezegd ook niet goed zitten om kinderen op de wereld te zetten. Niet dat ik er geen wil maar hoe krijg je het klaar om die op te voeden in een maatschappij als dit?

Ik heb nu al moeite om het ritme te volgen: full time werken, naar huis rushen, eten maken, rekeningen betalen, huis verbouwen, vriend tevreden houden, tijd besteden aan je ouders, je vrienden. Er blijft amper genoeg tijd over om te knuffelen met mijn poesjes en dat is nu net hetgene dat mij tot rust kan brengen :goofy:

Als daar dan kinderen bijkomen dan is het: 's morgens heeeel vroeg kinderen uit bed halen, aangekleed krijgen, er eten in krijgen zonder te veel zever, op tijd in de auto krijgen, afzetten aan de voorschoolse opvang, full time gaan werken, rush rush naar huis in de fille om net te laat aan de naschoolse opvang te staan, met een bleitende kleine naar huis rushen, eten maken, huiswerk maken, rush rush naar de voetbal, kleine in bed krijgen, de afwas doen, de was doen, het huis opruimen, aandacht aan je partner geven .... en dan crashen in de zetel (als daar nog tijd voor is). En dan hebben we het nog niet gehad over de vakantieperiode die een heel gepuzzel vraagt om opvang voor je kinderen te zorgen: weekje verlof nemen, sportkamp, paardenkamp, weekje grootouders, weekje in de opvang, nog maar een paar dagen verlof pakken want ik vind geen opvang, ...
:trance: :trance: :trance: :trance:
hoe doen ze het?????????????????

en als je dan toch je kinderen voor 95% van de tijd in de opvang steekt, wat heb je er dan aan? En wat hebben je kinderen eraan??????

Bewerkt door morgain, 26 augustus 2011 - 09:58.

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#64 Geplaatst 26 augustus 2011 - 10:30

Wea en Morgain zeggen het helemaal zoals ik het ook denk ;)

Bewerkt door *bonnie*, 26 augustus 2011 - 10:31.

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 26 augustus 2011 - 10:52

Ik sta er versteld van dat er toch nog zoveel mensen zijn die bewust kindervrij zijn. Ik dacht bijna dat ik de enige zou geweest zijn als ik zo in mijn omgeving rondkijk.
Groetjes van Goabees, Moesjke, Savke, Xela en Easy! :p :a :catwalk

wea
wea
  • 5.832 berichten
  • 4 katten

#66 Geplaatst 26 augustus 2011 - 10:54

Goabees zei:

Ik sta er versteld van dat er toch nog zoveel mensen zijn die bewust kindervrij zijn. Ik dacht bijna dat ik de enige zou geweest zijn als ik zo in mijn omgeving rondkijk.

dat dacht ik tot voor kort ook.....

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 26 augustus 2011 - 10:58

Ik voel me opgelucht nu ik weet dat ik niet alleen ben.

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#68 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:05

Hier ook geen kinderen, ik heb dat moedergevoel nog niet meegemaakt!
Ik zie ook liever diertjes dan kindjes, ze zijn leuk op een ander en ik denk dat ik ook geen goede moeder zou zijn, ik denk dat ik veel te streng ga zijn en dat ik echt niet veel kan verdragen :oops: , alhoewel dat ik van mijn katjes veel kan verdragen maar ja dat is nu net iets anders.
Ik verschiet ook wel dat er hier zoveel mensen zijn die kinderloos zijn en blijven. :)

Goabees
Goabees
  • 1.770 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:10

Misschien hebben onze poezen wel de zogezegde opvulling van onze leegte en merken wij dat minder dat we zogezegd iets zouden moeten missen.
Maar mijn poezen zijn zowieso al veel braver en stiller dan kinderen hoor. En ik heb er veel minder verzorging aan. Die moeten tenminste niet naar de creche. :goofy:

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#70 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:20

Goabees zei:

Misschien hebben onze poezen wel de zogezegde opvulling van onze leegte en merken wij dat minder dat we zogezegd iets zouden moeten missen.
Maar mijn poezen zijn zowieso al veel braver en stiller dan kinderen hoor. En ik heb er veel minder verzorging aan. Die moeten tenminste niet naar de creche. :goofy:

:lachen: Dat is waar! :thumb:
Als ik soms bij mensen kom met kinderen en ze zijn druk dan denk ik amai gelukkig dat ik er geen heb :oops: , ik kijk wel op naar die mensen ik zou het niet aankunnen! :ha
Maar ik denk wel als het je eigen kinderen zouden zijn dat je dan automatisch meer kunt verdragen.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#71 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:50

sneeuwwitje zei:

...maar niet iedereen is goed in kinderen opvoeden hoor...
Als ik sommige bezig zie heb ik wel kritiek. Kheb zo eens een Afrikaanse gezien die haar kinderen aan het uitschelden en afmotten was in de winkel, kweenie...
Ik vind dat je elk kind met respect moet behandelen.

Ik zou die verantwoordelijkheid niet willen dat er door mij een kind zijn leven lang met een trauma rondloopt, dat is ook één van de redenen waarom ik er geen wil.

Ik had ouders die dag en nacht werkten en nooit geen tijd hadden voor mij en ik was een ambetant jonk, logisch, maar ik dacht toch ook vaak dat mijn ouders beter niet aan kinderen waren begonnen, maar bon ik ben er nu en daar ben ik wel blij om en nu is onze band wel ok, maar vroeger, amai!

Sorry Stephanie, ik heb altijd aan mijn kinderen gezegd dat ik mij niks aantrek van de mensen rondom mij, als ik hen onder hun voeten gaf. Mijn man en ik voeden ze op, niemand anders.

Kinderen verdienen respect maar moeten eerst en vooral respect leren hebben en leren luisteren. Ik ben niet de ouder die tegen een klein kind in het lang en het breed uitleg waarom ze dat niet mogen doen. Uit de mode, ik weet het maar als ik iets zeg, is dat niet om hen te pesten en ik hoef me ten aanzien van mijn kinderen (ik spreek over kinderen tot 10 à 12 jaar, afhankelijk) niet te verantwoorden.

Ik zie veel te veel ouders die hun kinderen juist te veel toelaten en geven, lijkt me soms dat ze een schuldgevoel hebben omdat ze werken. Ik heb daar nooit aan meegedaan. Mijn man en ik besliste, niet de modetrends inzake TV, pc enz.

Belonen als ze iets goed doen, open gesprekken als ze wat ouder zijn, altijd klaar staan en liefde geven en tonen, samen naar oplossingen zoeken en zich oprecht verontschuldigen en ze duidelijk maken dat ik het leven niets for free or for granted is, dat zijn de principes die we onze kinderen hebben meegegeven en tot nog toe ziet het eruit dat ze dat begrepen hebben.

Ik moet wel toegeven dat elk kind zijn eigen aangeboren karakter heeft en dat je dat een beetje kan naar je hand zetten maar niet helemaal. Je bent dus nooit helemaal zeker hoe je kind gaat evolueren.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#72 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:52

Ik moet wel zeggen dat ik verschiet van het aantal mensen die bewust kindervrij blijven. Ik zou het niet gekund hebben als ik de kinderen van mijn man niet  had gehad.

:cry: :cry: Wie gaat er mijn pensioen betalen ;)

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 26 augustus 2011 - 11:56

Ik snap wel dat sommige mensen en koppels geen kinderen willen, ik vind dat ook een vrije keuze en die maakt iedereen voor zich... Daar hoeven de andere mensen ook geen oordeel over te vellen of kritiek op te leveren...

Desondanks ( ;) ) kamp ik wel al met het zogeheten 'moedergevoel' en kan ik eigenlijk al niet wachten tot ik zelf kindjes heb... Als ik nadenk over 'later' stel ik me eigenlijk wel het hele cliché 'huisje, tuintje, boompje' gedoe voor...

Bewerkt door Liz, 26 augustus 2011 - 11:56.

banner

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 26 augustus 2011 - 12:09

Eragon zei:

Sorry Stephanie, ik heb altijd aan mijn kinderen gezegd dat ik mij niks aantrek van de mensen rondom mij, als ik hen onder hun voeten gaf. Mijn man en ik voeden ze op, niemand anders.

Kinderen verdienen respect maar moeten eerst en vooral respect leren hebben en leren luisteren. Ik ben niet de ouder die tegen een klein kind in het lang en het breed uitleg waarom ze dat niet mogen doen. Uit de mode, ik weet het maar als ik iets zeg, is dat niet om hen te pesten en ik hoef me ten aanzien van mijn kinderen (ik spreek over kinderen tot 10 à 12 jaar, afhankelijk) niet te verantwoorden.

Ik zie veel te veel ouders die hun kinderen juist te veel toelaten en geven, lijkt me soms dat ze een schuldgevoel hebben omdat ze werken. Ik heb daar nooit aan meegedaan. Mijn man en ik besliste, niet de modetrends inzake TV, pc enz.

Belonen als ze iets goed doen, open gesprekken als ze wat ouder zijn, altijd klaar staan en liefde geven en tonen, samen naar oplossingen zoeken en zich oprecht verontschuldigen en ze duidelijk maken dat ik het leven niets for free or for granted is, dat zijn de principes die we onze kinderen hebben meegegeven en tot nog toe ziet het eruit dat ze dat begrepen hebben.

Ik moet wel toegeven dat elk kind zijn eigen aangeboren karakter heeft en dat je dat een beetje kan naar je hand zetten maar niet helemaal. Je bent dus nooit helemaal zeker hoe je kind gaat evolueren.

Wij hebben dezelfde idee. Ik ben zelf heel consequent opgevoed. Op het moment vloek je wel is als tiener, vb 1 buis per rapport, was een week geen computer. Achteraf gezien, zeer terecht en ben blij dat ze zo gehandeld hebben, of ik had dat jaar mogen dubbelen! Of nog, wij mochten pas tv kijken om 19uur en dat tot 20uur, ten laatste. Dan was het klaarmaken om te gaan slapen. Als ik dat vb vergelijk met Steven, hij komt thuis, baf tv aan :o Ik begrijp dat echt niet! Waarom heb je die tv nodig?! Als Steven weg is, dan zet ik die tv dus eigenlijk niet aan hé. Ik heb eigenlijk totaal geen tv nodig... Wij hebben thuis ook pas kabel genomen toen ik 13 was. Simpsons ofzo had ik dus nog nooit van gehoord... Zondagochtend om 9uur keken wij naar Samson en Gert en that's it. En 's avonds beetje naar Ketnet. Voor de rest zaten wij buiten te spelen, of gezelschapspelletjes met het gezin, met de hond spelen, gaan wandelen, tennissen op straat...
Nu word ik nog steeds consequent opgevoed, ik heb ervoor gekozen om alleen te gaan wonen, ik krijg wat ik zou krijgen als ik op kot ga, en niet meer of minder. Ik heb een auto nodig voor school, dan moet ik daar zelf maar voor opdraaien. De gevolgen dragen van mijn eigen keuzes :)

sietje
sietje
  • 155 berichten
  • 1 katten

#75 Geplaatst 26 augustus 2011 - 12:10

wea zei:

dat dacht ik tot voor kort ook.....

idem!